Mihin helvettiin te niitä mummoja tarvitte???
Siis mikä äitejä vaivaa? Meillä on kaksi lasta, jotka on hoidettu hyvin ilman yletöntä sukulaisten apua. Mummoja ym. sukulaisia lapset kyllä tapaavat säännöllisesti, mutta en tarvitse sukulaisia siihen, että saan pestyä ikkunat, siivottua, leivottua tai tavattua ystäviä. Sitä varten on mies, joka hoitaa kotia tasapuolisesti.
Myös sisarellani on kaksi lasta, joita äitini on _joutunut_ hoitamaan mennen tullen, kun systeri käy shoppailemassa tai milloin missäkin. Liki 40v ihminen teettää mm. äidilläni lasten syntymäpäiväkeskitykset, ja eläkeläinen on ihan puhki, muttei henno kieltäytyä, vaikka on ajoittain tosi väsynyt ja kyllästynyt tähän hediän rumbaan.
Onko nämä muutkin ilman mummoja toimeentulemattomat yhtä kädettömiä, vai oletteko vain itsekkäitä, oman edun tavoittelijoita? Lapset kyllä kykenee pariskunta hoitamaan itse, jos yhtään on taitoa tai halua.
Ei ymmärrä, ei!
Kommentit (22)
Vituttaa tämmöiset besserwisserämmät.
En selvinnyt yksin. Toinen kerta kun mummon apu oli korvaamatonta, oli rakennusaikana.
Onneksi meidän lapsilla on kultaiset mummot :)
Mummot on sitä varten, että jos joskus mieheni kanssa haluamme mennä kahdestaan, siihen on mahdollisuus.
mutta tulitko ajatelleeksi että LAPSI voi tarvita muitakin aikuisia kuin vanhemmat? Tai että MUMMO " tarvitsee" lastenlastaan?
Äitini loukkaantuisi kyllä pahasti, jos yhtäkkiä en veisikään lastani hänelle silloin tällöin hoitoon. Hän haluaa ajoittain olla lapseni kanssa ihan kahden ilman että minä olen mukana (kuten kyläilyreissuilla olen).
Minä kyllä järkkään itse lapseni synttärit ym.
käy töissä vielä hänkin. onneksi meillä mies osallistuu kotihommiin/lapsenkanssa oloon jotta saan tehtyä kotihommia ja käytyä asioilla. Oon vähän samaa mieltä ap:nkans. Ihmetyttää kun tuttavilla lapset on tosi usein isovanhempien luona että vanhemmat saa siivota ja vaan olla... sitä " omaa aikaa" huh.huh.
Asutaan niin kaukana kaikista sukulaisista, että ihan kateeks käy teitä, joilla on mahdollisuus saada apua mummoilta yms.
ollut pakko.
Toinen lapseni itki vauvana todella paljon vatsavaivojaan. Silti minun oli hoidettava vauvan lisäksi koti (mies ei hirveästi osallistunut) ja esikoinen. Hankin kantoliinan, jossa vauva onneksi viihtyi, hoidin kotihommia vauva liinassa ja samalla viihdytin esikoista laulamalla hänen kanssaan tai leikkimällä laiva on lastattu tai muita sopivia pelejä.
Jos minulla olisi ollut äitini lähellä ja käytettävissä, en olisi varmasti tullut ajatelleeksi, että näinkin voi tehdä. Olisin varmaan ollut sitä mieltä, että en mitenkään tule toimeen ilman apua.
KAIKKI EIVÄT OLEKAAN/TEEKÄÄN/AJATTELEKAAN KUIN MINÄ!!!
Vierailija:
käy töissä vielä hänkin. onneksi meillä mies osallistuu kotihommiin/lapsenkanssa oloon jotta saan tehtyä kotihommia ja käytyä asioilla. Oon vähän samaa mieltä ap:nkans. Ihmetyttää kun tuttavilla lapset on tosi usein isovanhempien luona että vanhemmat saa siivota ja vaan olla... sitä " omaa aikaa" huh.huh.
Lisäksi, toiset mummot oikeasti haluavat tehdä ja auttaa jne.
Mä kyllä vierailen mummolassa edelleen aktiivisesti, ja itse siellä ollessani teen mitä voin. Saman tekee mummo täällä käydessään, esim. leikkii lasten kanssa hetken, jos mulla muuta tekemistä. Ei kai se keneltäkään muulta ole pois... Mummolla on suu, jolla osaa sanoa, jos ei halua olla kanssamme tekemisissä.
Meillä muumo itse pyytää lasta hoitoon ja jo ihan innolla odottaa milloin tuon nuorimmaisen annan hänelle hoitoon...
Minä en ainakaan tyrkytä ja meillä kyllä mummo osaa kieltäytyä jos ei jaksa tai on muuta menoa, mummo kuitenkin vasta reilu 50 vuotias.
Meillä mummo aina pyytää että hän saisi synttärikaukun tehdä ja kelpaa mulle koska olen harvinaisen surkea kokki...
Mutta sitä mieltä olen että jos on itse lapsia hankkinut niin itse ne pitää hoitaa (asia erikseen jos tapahtuu just jotain että sairastuu vakavasti tms...) Mielestäni isovanhemmat saavat hoitaa lapsia jos sitä ITSE haluavat.
ei kyse ole tarviimisesta. vai mihin helvettiin sinä niitä kakaroitas tarviit? että voisit päteä av:lla? mun mielestä kyse on lähinnä normaalista sosiaalisesta kanssakäymisestä. pidäthän sää mieheskin liekassa ettei se vaan tapaa muita ihmisiä kun sun sehän vois vaikka tykätä jostakusta enemmän kuin susta. meidän mummut ja papat haluaa kuulua tyttöjen elämään, lapsenlapsista kuulemma nauttii ihan eri tavalla kuin omaista. ja mikäpä mä olen siihen väliin menemään.
Ja lapset tykkäävät olla mummolassa. :) Tarvitko parempia syitä?
Kun lähdemme miehen kanssa esim. jouluruuhkaan lahjaostoksille, niin arvaa viihtyvätkö lapset paremmin ihanassa mummolassa, vai kaupan tungoksessa...? Ja ostoksetkin tulee tehtyä pikapikaa, kun lapset eivät ole mukana. Meillä ei olla kädettömiä, ja lapset ovat yleensä mukana kaikissa puuhissa, mutta eiköhän ole kuitenkin syytä pitää järki kädessä, ja ajatella myös lasten/mummon hyvinvointia!? Hyvää Joulua! :)
Olen kaksi kertaa jättänyt 4 kk:n ikäisen poikamme mummon hoitoon, kun olen käynyt yksin KAUPOILLA! Apua, olenko nyt huono äiti, vaikka mummi tykkää hoitaa pienokaistamme? Tulipa syyllinen olo, en kyllä käy enää missään ilman lastani, jos hän ei voi jäädä miehen hoidettavaksi.
eikä muutkaan sukulaiset ole koskaan lapsiamme hoitaneet. Tosiaan, lapsemme eivät ole koskaan olleet missään hoidossa muuta kuin työpäiviemme ajan. Miehen kanssa ei olla esikoisen (nyt 16v.) syntymän jälkeen käyty kahdestaan muuta kuin kävelemässä ja kaupassa nyt kun lapset pärjäävät jo keskenään. Ja hyvin ollaan pärjätty!
t.kolmen koululaisen äiti
ja silloin harvoin jos minä tarvitsin jotain jota mies ei osannut ostaa, kävin minä yksin miehen ollessa lasten kanssa.
Vasta lasten ollessa kouluikäisiä alettiin silloin tällöin käydä myös yhdessä kaupassa.
Hyvää joulua sinulle!