Toukotoiveiden alkuviikko ma-ke
Moi!
Pääsin niin aikaisin ylös sängystä että ehdin kerrankin aloittaa ketjun!
Loppuviikon ketjussa Pikkumiina kyseli painonnoususta, kun suurin osa tuntuu pysyneen niin píenissä lukemissa. Itselläni on tullut jo noin 5-6 kiloa. Painoindeksi ennen raskautta oli 21 joten kait sitä on tarkoitus tullakkin että jaksaa imettää.. Yritän olla ottamatta stressiä, katson vaan että en syö herkkuja. Ongelma onkin kyllä lähinnä se että tavallinen ruoka maistuu kahden edestä.. :-)
Minä en ole vielä tuntenut liikkeitä, kakkosultra on onneksi perjantaina, niin näkee miten masussa menee!
Lumista alkuviikkoa kaikille!
Genoveffa vkot 18 ja eka vauva tulossa
Kommentit (67)
LA-LASKURI löytyy osoitteesta..
http://www.helistin.fi/?page=4856950
Tällä voi tarkistaa missä on menossa.
Nuo raskausviikothan menevät niin että esim kun viikkoja on 19+3 (niinkuin nyt minulla) niin raskaudessa ollaan viikolla 20.
Eli toisinsanoen ollaan aina edellä, : jollain viikolla.
Viikolla 20 oleminen käsittää päivät 19-19+6 jne, mutta yleensähän rv.t ilmoitetaan noin +-mekkisesti eli tismalleen.
Toivottavasti tämä selvittää asiaa miten noita viikkoja ilmoitellaan. =)
pid ja Myttynen
kiitos siitä! hedelmöityksen ajankohdan sai selville, voi sitten tarkistaa oliko se mies sillon kotona vai ei ;)
isyyden tunnustamista ajatellen, siellähän kun kysellään kaikkea kivaa.
terrorisoin taas välillä...
Esikoinen nukahti päikkäreille mölistyään iloisesti puolisen tuntia pinniksessään. Pitäisi jatkaa joulusiivousta, mutta sitä ennen piti tietysti tulla tänne vilkuilemaan kuulumisianne!
Joku suositteli rintoihin Lansinohia, mäkin käytin sitä (tosin vasta imetysvaiheessa) ja oli kyllä erinomainen tuote. Kallistahan se on kuin fan, mutta riittoisaa. Ekassa raskaudessa rasvasin vatsaa Body Shopin kaakaovoipuikoilla. Arpia tuli kuitenkin muutama parin viimeisen raskausviikon aikana, mutta nyt ne ovat jo haalistuneet näkymättömiin. Ihan hyvä tuo kaakaovoipuikkokin on, mutta haisee karmeasti kookokselle tai jollekin.
Odotukseen ei mitään uutta; rakenneultraan pääsyä 29.12. odottelen. Joulu ollaan kotosalla kolmistaan, mitä nyt mun isä tulee käymään. Äidilläni ja miehen isällä käydään jo aatonaattona ja miehen äiti kävi täällä jo. (Molempien vanhemmat kun on eronneet, joudutaan me yleensä poukkoilemaan neljässä eri paikassa...) Mies oli jo tehnyt töissä laatikot valmiiksi ja lupasi aatonaattona tehdä sillit ja graavisiian.
Voikaahan paksusti älkääkä ottako stresssiä jouluvalmisteluista :)
Pampula ja Sintti 18+0
Meiltä ei kysytty mitään. pistettiin vaan nimi alle ja jutskailtiin vauvasta. kai se vähän riippuu tädistä ja paikkakunnalta.
m_s
Pidelipomille onnittelut ihanista ultrakuulumisista =)
Meppe, kylläpä olet pitkä. Mähän mahtuisin melkein juoksemaan sun jalkojen välistä =D mulle kun tuota pituutta on siunaantunut huikeat 157cm. No, ylettyy jalat maahan kuitenkin.
Jalkahoito oli ihana! Pääsi rentoutumaan oikein kunnolla. Poitsu tosin myllersi masussa koko ajan oikein todenteolla =D
Äidille kauhistelin, että pitää löytää niihin maaliskuisiin häihin vaatteet... totesi siinä sitten, että ai niin eihän hänkään ole muistanut kertoa, että mun kummitäti menee naimisiin helmikuussa. Nyt on siis ristiäiset tammikuussa ja häät helmi- ja maaliskuussa. Yhtä juhlaa vaan. Ja helmikuussa vielä lähdetään miehen kanssa kahdestaan kylpylään kahdeksi yöksi.
[color=red]pikku-milli & paco 21+4[/color]
Meillä oli tänään esikoisen ja välimallin kerhon joulujuhla. Ihania noi pienet kun vähän jännittää se esiintyminen :) Hienosti meni kyllä! Kuopuskin kävi seassa pyörimässä.
Me mennään aatoksi mun äidille syömään ja sinne tulee joulupukkikin. Yleensä ollaan käyty aattoiltana vielä mun isän luona, mutta nyt eivät oo kotona. Joulupäivänä ollaan käyty ukon äidin luona syömässä, mutta nyt sekin jätetään väliin, koska tapaninpäivänä vietetään meidän välimallin synttäreitä ja anoppi tulee sitten meille. Joululaatikot kävin äitillä tekemässä sunnuntaina valmiiks, ja piparit paistettiin lauantaina jo. Enää olis kotona joulusiivous tekemättä. Melkein kaikki lahjatkin on paketissa!
Ötökän liikkeet tuntuu jo ihan hyvin joka päivä. Pikkuhiljaa helpottaa stressikin, kun vuotoja ei enää ole ollut ollenkaan *kopkop* Rakenneultra on sitten 30. päivä ja seuraava verikoe + neuvola + lääkäri 2.1.
Mammahousuja en ole ostanut vielä ollenkaan, yhdet joustavat housut menee jalkaan ja toiset vanhat housut olen viritellyt narulla... Enkä ostakkaan uusia housuja, ennenku on ultrassa käytynä. Sitäverta pessimisti kuitenkin.
Odotuksesta ei olla kerrottu vielä oikeastaan kenellekkään. Kaksi mun ystävää tietää. Jouluna varmaan huomaa. Ja jos ei, niin kai se on kerrottava. Luulen, että ei oo kauheen ilonen yllätys tää pikkunelonen. Kolmannen kohalla oli jo porukoilla sulattelemista. Jos sanois vaan, että ehkäsy petti... Ja kertoo sitten joskus, että oli kyllä ihan toivottu, kunhan pääsevät alkujärkytyksestä yli. Jaa-a.
Nyt iltapalaa lapsille ja unipuuhiin!
Nalluri 18+3
Joku kyseli pyörryttämisen tunteesta... Itse kärsin välillä samanlaisesta olosta ja olen huomannut, että jos on ollut pidempään syömättä, " kohtaus" iskee helpommin. Sen tähden täytyy aina kantaa laukussa jotain pientä evästä mukana. Tunne on tosi pelottava, kun tuntuu tosiaan siltä, että pyörtyy juuri siihen paikkaan, tulee tuskanhiki ja happikin tuntuu loppuvan. Pitkiä aikoja en voi seistä yhteenmenoon ollenkaan. Esikoisen odotusajalta muistelen vastaavanlaisia tilanteita olleen... Tänään oli neuvola ja hb ja verenpaine hyvät, joten ainakaan siitä nämä oireet eivät johdu. Terveydenhoitaja tosin sanoi, että verenpaine voi kuitenkin raskaanaollessa välillä heitellä kovastikin ja pitää muistaa syödä tasaisin väliajoin. Verimääräkin on raskaana suurempi ja kaikki tällaiset jutut voivat kuulemma vaikuttaa siihen, että välillä alkaa pyörryttämään.
Neuvolassa oli muutenkin kaikki hyvin, pikkuisen sydänääniä oli taas ihana kuulla. Syke oli 140 ja vauva innostui kovasti liikkumaan kuuntelun aikana. Nyt on ollut taas vilkasta menoa muutaman päivän ja eilen aamuyölläkään en meinannut saada enää unenpäästä kiinni, kun siellä kovasti jumppailtiin. Ihanan tuntuisia nuo pienet hentoiset liikkeet kyllä on. Oltiin muutama päivä reissussa ja ehdin jo vähän huolestua, kun vauva tuntui niin hiljaiselta.
Täällä alkanut myös olla supistuksia (muutamia päivässä ja kivuttomia) ja tietysti vähän huolettaa ettei niitä nyt alkaisi vielä liikaa tulemaan. Ekassa raskaudessa oli tosin myös samanlaista ja neuvolassakin rauhoiteltiin, että ovat vain harjoitussupistuksia ja nämä viikot ovat hurjaa kohdun kasvukautta ja usein johtuvat siitä.
Vielä kaksi päivää töitä ja sitten alkaa reilun viikon loma, ihanaa!! Perjantaista rakenneultraa kovasti täällä jo jännitän...
emmi-liini rv 18+5
meppe: mulla on ihan samoja ilmiöitä eli extra hikoilua ja rintojen tihkuttelua. tätä varten tää palsta on huippu, jotta huomaa et nää " vaivat" kuuluu normaaliin raskauteen ja niitä on muillakin! mietin just että uskaltaakohan sitä ostaa apteekista absolut torria hikoiluun? tai siis ei kai se oo liian rankkaa tavaraa (kemiallisesti) raskaana olevalle?
oon pähkäilly noitten rasvojen kanssa ees taas nyt kun maha alkaa todella tästä kasvaa, että kannattaako tuhlata pennoset niihin kalliisiin rasvoihin vai luottaa perusrasvoihin...? aina sitä kuvittelee et ne kalliimmat(clarins, biotherm) tehoaa jotenkin paremmin, muttei toisaalta raaskis pistää rahojaan niihin jollei niistä mitään hyötyä ole. päädyin sitten just tohon body shopin kaakaopuikkoon, josta joku jo mainitsikin. sitä on muuten jotenki rasittava levitää isoille alueille ku se on puikkomuodossa. silti taustalla joku turhamainen ajatus huhuilee niitten kalliitten rasvojen perään...
mulle tullu painoa kans lisää jo 5-6 kg, en tiedä onko se paljon vai vähän, mutta painoindeksi oli aluks 21. muuten syön terveellisesti ja liikun, mutta sokeria tulee varmaan herkuteltua liikaa. pitäs yrittää vähentää sitä ettei vauveli kasva liian isoksi. rakenneultrassa pituus oli kylla ihan normaali 25 cm, paino 352g. eli syntymäpituus n. 50cm. ootteko muuten ostanu jo paljon vaatteita tulevalle vauvalle? mietin vaan minkähän kokoisia sitä uskaltaa ostaa, ku nyt oon jo ostanu parit 50 senttiset, mutta jos sieltä tuleekin isompi, niin ne jää sitten käyttämättä..
rauhallista joulua kaikille! jos en kerkeä sitä ennen täällä pyörähtämään.
tinnuliini, 21+1, oho, kello noin paljon, eli nyt jo 21+2 ;)
Jouluaatto ollaan ukkelin kanssa kahdestaan, mutta mutta...
Joulupäivänä pitäisi viedä se mun vanhemmille ensi visiitille. Siitä varmaan selvitään ihan kunnialla, mutta...
Tapsaksi tuli sitten mummolta kutsu koko suvun syöminkeihin. APUA. Eilisen puhelun kesto oli 2min ja siinä ajassa tehokas karjalaismummoni ehti sätkättää läpi niin työpaikat, palkat, rakkaudenkestävyyden, vihillemenoaikeet kuin isyydentunnustamisetkin...! Osasinhan mä odottaakin jotain tän suuntaista suhtautumista meidän ylläri-voittoon, mutta hirmu kurjalta tuntuu poikaystävää jouluna raahata tommosiin tentteihin :( Jos taas jätämme menemättä, niin taas on mustanlampaan leima otsassa.
Ole tässä nyt sitten stressaamatta!!
Onneksi omassa mahassa kaikki (kai) hyvin ja ne on noita ulkopuolisia paineita vaan, jotka ei sinne pieniin korviin pääse!
Ai niin, vauvanvaatteita oon jonkun verran ostellu (enimmäkseen kirpparilta) ja saanut siskolta lahjoituksena ja mä en kyllä raaski ostella niitä ihan pienimpiä kokoja vaikka ne onkin niiiiin suloisia. Mutta kun ei ne sitten tosiaan mahdu kuin ehkä pari kertaa. Ja meille muutenkin tulee sitä vaatetta ihan älyttömästi tuolta siskolta, niin Voitto saa kyllä tyytyä solmittuihin lahkeisiin jos kovin pikkuisena tulee :)
Mammavaatteisiin on ollut pakko sijoittaa, kun töissä ei oikein voi collegehousuissa lenkutella ja mua ainakin hirvittää ajatuskin paljaana vilkkuvasta navasta näillä pakkasilla :-I Mutta niitäkin onneksi löytyy tosi hyvin käytettynä, niin ei vararikkoon joudu.
stellis & voitto 20+1
Vielä on paljon tekemättä. Laatikot pitäis huomenna tehdä ja leipoakin pitää ehtiä, kun noita vieraita on rampannut pitkin viikkoa ja varmasti tahti vain kiihtyy joulun jälkeen:) Onneks siivoukset on saatu päätökseen, paitti että koko ajanhan sitä kyllä esikon ja miehen jälkiä saa siivoilla:(
Mulle sanottiin neuvolassa, että eivät mitkään rasvat estä raskausarpien tuloa ja rasvaaminenkin olisi kuulema pitänyt aloittaa vuosia sitten, että siitä olisi jotain hyötyä:( Mulle tuli viime raskaudessa ihan kamalat arvet jo ennen ku paino oli noussut grammaakaan! Ja rasvasin kyllä tosi ahkeraan jo ihan senkin takia, että mulla on kuiva ja lievästi atooppinen iho, johon tulee herkästi ihottumia, jos unohtaa rasvailun. En halua mitenkään masentaa, mutta kyllä musta tuntuu, että arpia tulee niille jotka siihen taipuvaisia ovat:( Saas nähdä millaset arvet nyt tulee, kun entisetkin vielä ovat punaisia ja suurimmat sentin levyisiä!!!
Masuun ei kuulu mitään uutta, enkän eilen havainnut liikkeitäkään. Toivottavasti kaikki on hyvin, kun ne sydänäänetkin kuuluivat vain hetken:(
Mukavaa päivänjatkoa!
Pricilla rv 16+1
Ihanaa vielä huominen päivä töissä ja sitten muutama vapaa!!!=)
MAPPE81: Olipas kivaa lukea että joku muukin, jotten vain minä!!=) Vartta on mulle kertynyt 183cm ja todella ongelmaksi ovat noi housut muodostuneet. Tosin mulle on jo nyt kertynyt sellaset 6-7kg joten sitä painoakin on vaikka kuinka....=:/ Mutta minkäs teet, kun kaikki ei sallittu maistuu niin pirun hyvältä ja varsinkin kun sitä on tarjolla näin jouluna kaikkialla....Ja sitten kun tykkään kävelystä ihan hurjasti, niin nyt se on yhtä tuskaa, kun joka askeleelta sattuu ihan hirveesti johki tonne alas, luihin?. Eilen tuli käveltyä ihan pieni lenkki hampaat irvessä ja siitä sitten maksoin yöunet oikein kunnolla, kun pelkkä jalan nostokin sattuu....Mutta en tiedä voisinko jollakin tavalla helpottaa oloa tai niin että häipyis kokonaan koko " vaiva" ????
Kohta se ovelle kolkuttaa....=;)
H-R rv 18+2
Mulla on suuret rinnat, joihin tuli teininä pahat arvet. Samoin lanteille tuli nuorempana venymisarpia. Nyt esikoista odottaessa vatsaan ei tullut mitään. Liekö syynä öljyäminen vai ei, mutta aiemman perusteella taipumusta arpiin olisi. Tosin oliiviöljy varmasti ajaa ihan saman asian kuin nuo " merkkiöljyt" .
Upea sää täällä itäisellä Uudellamaalla, puut kuurassa ja aurinko pilkottaa pilven raosta. Pitää lähteä kaupungille ostamaan viimeiset joululahjat ja viedä pölypunkit ulos kuoloa odottelemaan ja illalla loppusiivous.
Mukavaa keskiviikkoa teille kaikille!
Elli rv17
Ja mulla on vieläkin osa lahjoista ostamatta... tosin olen kyllä lähdössä treelle jonkun ajan päästä tekemään viimeiset ostokset. Ja tiedän onneksi mitä menen hakemaan.
Kyllä oli kipakka ilma ulkona. Sain reippaan kävelylenkin kun kävin kampaajalla äsken. On nyt ihan hemmottelua vaan tämä kun eilen oli se jalkahoito ja tänään sitten sai vielä hiuksetkin kuntoon =D
(H-R) ja meppe, jos tehdään niin, että mä lahjoitan teille omista housuistani ne ylimääräiset lahkeet =D mulle kun kaikki housut taas on aina auttamatta ihan liian pitkiä.
Noista raskausarvista jossain ainakin oli puhetta, että geeneilläkin on jotain tekemistä niiden kanssa... että jos omalla äidillä on ollut niin suuremmalla todennäköisyydellä itsekin niitä saa rasvailuista huolimatta.
Meillä on kanssa jonkun verran vaatteita jo. Muutamia on nuo tulevat mummut ostaneet ja sitten sain ison laatikollisen mun äidin työkaverilta. Ja ihan pienille jos tarvetta tulee niin ehditään sitten saada siinä vaiheessa jo mun veljen perheeltä.
Ja samoin haluan kyllä myös minä kiittää teitä kaikkia! Mulle on ainakin ihan hirmuisen tärkeää, että on tällainen paikka mihin saa kirjoittaa oman navan asioita ja lukea muiden vastaavia kokemuksia. Ihania olette!
[color=red]pikku-milli & paco 21+5[/color]
Eilen sain siivottua, ja kaikki joulukoristeet on laitettu, paitsi kuusi. Huomenna tuodaan se sulamaan kylppäriin ja perjantaina koristellaan. Mä kun en jaksa odottaa aattoon asti ;)
Vielä pitäisi huomenna tehdä torttuja, ja perjantaina käydä lahjoja viemässä ympäri pitäjää. Se olis sitten siinä.
Tänään on sitten rakenneultra ja heti perään neuvola. Jänskättää että kuinka on paino noussut! Pitää sit ultrassa itsellä koittaa katsoa tihrustaa sinne vaavin jalkojen väliin, kun eivät ala täällä vielä sukupuolta kertomaan. En kyllä varmaan saa kuvasta mitään selvää....
Mulla ei ainakaan ekassa raskaudessa nuo voiteet estäny mitenkään arpien tuloa, vaan niitä tuli vatsaan.Ne oli tooooosi pitkiä, ihan kuin seepralla, mut nyt ovat jo aika hyvin vaalentuneet. Aion nytkin jonkin verran rasvailla, mut en usko että selviän ilman arpia. Se on niin oman ihon kimmoisuudesta kiinni että tuleeko niitä...
Tulen sitten ilmoittelemaan vielä kuulumiset iltapäivällä =) =)
Kristiina rv 19
Kuusi on haettuna tuossa ulko-ovella ja tänään jo varmaan koristellaan kun miehellä on loppuviikosta niin kiirettä kaupalla.. =)
Mä voisin kanssa lahjoittaa hieman pituuksia äippähousuista H-R.lle ja Mepelle, oon 163cm pitkä ja tahtoo olla pahimmoilleen aina pari senttiä liikaa pituuksissa. Paha pituus sinänsä kun ei kaikkia viittis kääntää niin pienen takia..
Vauvanvaatteita en ole vielä ostanut, mutta meinaan kyllä hankkia niitä pienimpiä kokoja tällä kertaa..
Ajattelin nimittäin esikoisen aikaan ettei niitä nimenomaan tarvita kun eivät mahdu kuin sen pari kertaa päälle, mut kävikin niin että tytölle oli tosi isoja nuo 62cm vaatteet..
Omaan napaan ei uutta, Myttynen on kova myllääjä ja aina venyttelee masua laittamalla pituutensa kokonaan suoraksi..
Joulunodotusta, täytyy lähteä viemään Hani töihin! =)
pid ja Mytty 19+4
...ja kerroin päänsäryistä jotka vaivaavat päivittäin. Viime aikoina ne ovat muuttuneet migreeniksi, johon ei panadol auta. Nyt pitää varata aika terveyskeskukseen lääkärille keskustelemaan hoidosta ja huomenna ylimääräinen aika neuvolaan. Päänsärky sotkee kaikki rytmit ja työnteko vaikeutuu. Kun muuten olen kunnossa niin mielelläni tekisin töitä vielä kun pystyy. No kuuleepahan ainakin neuvolassa sydänäänet, kuin joululahjana itselle!
Joulun vietämme täällä pk-seudulla perheen ja lähimpien sukulaisten keskellä. Itse käyn samalla töissä, mutta eiköhän sitä ehdi joulurauhastakin nauttia. Jouluvalmistelutkin alkavat olla kunnossa, joten tervetuloa joulu!
Rauhaisaa odotusta kaikille. Toivotaan että minun mahallani on kaikki kunnossa...
Dolosa ja sintti 17+5
Hirveesti oli ongelmia eilen saada unta. aloin vaan miettiä kaikenlaista jouluun liittyvää ja Remppakin etti siellä pitkään omaa unikuoppaa ja varmaan kiertelin sängyssä tunti ennen kuin sain unesta kii. ihan kauheeta..
Neuvola-täti soitti tänään ja mun aika siirtyy perjantaiksi kun niillä on jotain tietokone ongelmia ja kaikki on nykyään tietsikal. höh!
Täälläkin on teille ylimääräistä kangasta lahkeista. pituutta mulla on 156 cm joten housuja on vaikee löytää ilman et niille pitää tehä jotain.
Sit tajusin yhtäkkiä et se mitä olen ajatellu hankkia miehelle lahjaks niin ei välttämättä ehi valmistua ennen joulua. kauee paniikki iski. olen miettiny antaa paksun rannekorun mis ois kaiverrus mut jos ostan sen perjanatina niin se kaiverrus ei ehi laittaa lauantaiks. hitsi kun iski paniikki kun ei oo rahaakaan nyt et voisin mennä ostamaan sen nyt.
Kääk! ja minä kun luulin ettei tarvii stressata tän joulun..
my_selene ja Remppa rv17+
pikaisesti tulin kuulumiset kertomaan, on kiire siivota :(
(H-R) kiva kun on kohtalotovereita. lindexin farkut ovat aikas pitkiä mut haluisin muitakin housuja kuin farkut, kotona olen sit yleensä melki nakuna ;)
siskolta on parit suorat housut lainas mut nekin 10cm liian lyhyet, ai että on tyylikkäät!
mites sun mies , jos saa udella, kuinka pitkä hän on? mun mies on yli kymmenen senttiä lyhyempi, ei ole kyllä menoa haitannu, mitä nyt katseita ainakin kerätään. eipähän lapsesta tule ainakaa kauheeta jättiläistä ;)
rasvoista viel ja arvista et mullakin rintoihin túli arpia jo teininä vaikkei isot ollukaan, alaselkään tuli jo ala-asteella kun tuli niin kauheet kasvupyrähdykset. niitä olenkin sit saanu hävetä. mut toivon että rasvaus auttaa edes mahassa, siinä kun niitä ei viel ole.
eipä muuta tänään.
masussa kova meno päällä ja kaikki tuntuu olevan hyvin, nyt siivoamaan!
meppe81 ja ruoto21rv
Eilen tosiaan oli tuolla sairaalan puolella astmakontrolli ja samalla tehtiin rakenneultra.
Ihanan täydellinen (mitat vastaa viikkoja, sydän, vatsa, aivot, keuhkot ja vatsa normaalit) ja VILKAS vauva asustaa masussa, liikkui koko ultraamisen ajan niin että ultraajaakin nauratti.
Yhdessä vaiheessa laittoi sitten kädet niskan taa, jalat suoraksi ottaen rennosti - ihan kuin vauva olisi tuumannut että kurkistelkaa nyt sitten kunnolla. ;D
Sukupuolikin näkyi melko varmaksi, eli todennäköisemmin on toinen kuin toinen.. (salaperäistä vai mitä..)
Samalla kyseltiin vointia ja varovasti kyseltiin ettei ole vain tullut mitään " entisiä" ajatuksia, olen nimittäin sairastanut ennen syömishäiriön ja masennuksen niin pitävät vähän huolta. Ja ihan mukava niin.
Sellaista, pääsen vielä uudelleenastmakontrolliin ja ultraan viikolla 32. =)
Noista rintajutuista vielä Meppe ja muut.
Liivinsuojukset ja kaulaliinat täälläkin käytössä ja esikoisen raskausaikana huomasin olevan suureksi hyödyksi nännien rasvaamisen, ei mennyt sitten rinnanpäät niin helposti rikki.
Ja se Tummeli tai joku muu täyteläinen rasva on parasta tuohon.
Saan joulun aikaan kaverilta parit äitiyshousut lainaan, siskon housut kun ovat auttamattomasti suuria.. Sitten on parit muutkin kuin nämä Lindexin äippäfarkut - ovat muuten olleet tosi ihanat käytössä ja varmasti sopivat loppuun asti -SUOSITTELEN!
Mutta nyt vielä paketoimaan pari lahjaa..
pidelipom 19+3 =)