Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukotoiveiden alkuviikko ma-ke

19.12.2005 |

Moi!

Pääsin niin aikaisin ylös sängystä että ehdin kerrankin aloittaa ketjun!

Loppuviikon ketjussa Pikkumiina kyseli painonnoususta, kun suurin osa tuntuu pysyneen niin píenissä lukemissa. Itselläni on tullut jo noin 5-6 kiloa. Painoindeksi ennen raskautta oli 21 joten kait sitä on tarkoitus tullakkin että jaksaa imettää.. Yritän olla ottamatta stressiä, katson vaan että en syö herkkuja. Ongelma onkin kyllä lähinnä se että tavallinen ruoka maistuu kahden edestä.. :-)

Minä en ole vielä tuntenut liikkeitä, kakkosultra on onneksi perjantaina, niin näkee miten masussa menee!

Lumista alkuviikkoa kaikille!

Genoveffa vkot 18 ja eka vauva tulossa

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää aika menee kuin siivillä. Päivät työssä ja illat häärätessä kotiaskareita ja temmeltäen esikoisen kanssa kotona. Vaan ihanaa kun tulee joulu ja saa vain olla neljä päivää anoppilan hoidoissa=)

Massu on yhtäkkiä pullahtanut, niin jotta epäselvyyttä ei enää ole mistä on kyse. Liikkeitäkin jo vaimeasti tuntee päivittäin. Närästys on tullut ilokseni ja häpyluukivut kävelessä, mutta muuten olo hyvä.

ARZA: Ihmettelin kun laitoit että sulla rv18+0 tänään ja la 30.5. Sillä mulla la 22.5. mutta rv kans tänään tasan 18???

Sitten tuosta alkavasta äippälomasta, niin eikös sitä lasketakkaan alkavaksi 30 arkipäivää ennen la:ta?? Kun toi Kelan linkki antaa ainakin ihan muun, kun itse ton tietoni mukaan laskin. Kertokaa joku viisaampi.

H-R rv 18+0...jihaa puoliväli tuossa tuokiossa käsillä=)

Vierailija
22/67 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman sanasen ajattelin myös laittaa ennen työajan loppua.

Meppe 81, vauvantavaraliikkeistä saa ostaa ruskovillan rinnanlämmittimiä jotka on kuulemma tosi hyvät!

Soile05, kelan sivuilla tosiaan laskuri laskee äippäloman alkupäivän. En tiedä kannattaako (jokainen tekee tietty niinkuin parhaaksi haluaa) aloittaa ä-lomaa aikaisemmin. Mun mielestä lääkärit kirjoittaa saikkua tosi helposti ennen loman alkua jos yhtään tuntuu siltä. itse jäin 3 viikkoa ennen loman alkua saikulle kun supisteli jonkin verran. En pyytänyt, se oli lääkärille itsestään selvää että raskaana ei oteta mitään pieniäkään riskejä.

Ja aikaisempi loman aloittaminenhan lyhentää lomaa sieltä loppupäästä eli silloin saattaisi tuntua kurjalta mennä töihin aikaisemmin kun vauva on pieni.

Täällä mahassa myllerretään koko ajan enemmän ja enemmän. maha jo kivasti hyppii välillä. =)

Myös supistuksia on alkanut tulemaan päivittäin, tai illoittain. Onko muilla? Välillä jopa vähän sattuu tai pitää mennä vessaan p***lle. Eihän ne tietty ole samanlaisia ku synnytyksessä mutta onpa kuitenkin. varsinki työpäivän jälkeen. No, seurataan seurataan.

yks kysymys olis kaikille: eli ootteko löytäny sopivia äippähousuja? Oon kyllä ehtinyt käydä vasta h&m:ssä ja ne housut on just sopivat, mutta jo nyt! Ne on sen verran napakat että tiedän niiden olevan pienet pian. Niin kävi nimittäin viime raskaudessa. ja sit ku laittaa seuraavan koon päälle niin johan tippuu pöksyt. Eli mitä teen? mistä löytyy sopivat? Ei olis rahaa ostaa nyt ja myöhemmin uudelleen. Mulla on yhdet viime raskauden h&m:n äippäfarkut käytössä ja niistä jää jo mahaan punaiset painaumat. vaikka kuminauha on suurimmillaan.

tosi kiva seurata teidän kirjoituksia rakkaat kanssaodottajat! =) mieli tekis kaikille laittaa kommenttia mutta ei oikein ehdi.

halauksin hanimböörd 20+4 (ps. esikko kivassa uhmaiässä, varsinki öisin herää kiukuttelemaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vatsatautia viikonloppuna... YÖK! Onko muilla ollu rskauden aikana? Söin kaupan valmis kanakeiton pe töissä ja siitä se tuntui alkavan, onkohan ne ihan turvallisia? Kumensin sen kyllä mikrossa... Mutta silti huolettaa... Vieläkin yököttää lievästi.

AREZA: mulla kans LA 30.5 joten kai meillä tuli tänään 17+0 täyteen....?

Eikös noihin äippälomapäiviin lasketa viikonpäivät ma-la, ainoastaan su jää laskematta....?

Täällä ei vielä mitään liikeitä tunnu, eikä mahaakaan ole hirveesti. Mulla on sellaset toppahousut joissa on henkselit, joten niitä ajattelin pitää kyllä reteesti vetskari auki, eihän sitä kukaan takin alta näe! Meidän piti mennä jouluaattona mun kotiin, mutta mies joutu pikku leikkaukseen viime viikolla ja sanoi ettei tahdo tulla kylään js vaiva vielä päällä kun kylässä se ei ole niin kivaa... Mutta yöks tultais muutenkin omaan kotiin ja joulupäivänä sit miehen kotiin. Katotaan nyt kuin käy, toivottavasti se tuosta paranee!

Ruusu tasan 17 nyt!

Vierailija
24/67 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota Kelan laskuria en ollutkaan huomannut, kiitos siitä! Laskurin mukaan mulla alkaisi äitiysrahakausi alkaisi 5.4., joka on keskiviikko. Ei siis kovasti pieleen mennyt, kun laskin, että aloittaisin loman 3.4. siis maanantaina. Mutta kaipa sitä voi mennä hyvin töihin vielä sen pari päivää. Pöytää siivoamaan ;). Olettaen tietysti, että vointi on sen verran hyvä, että työssäkäynti sujuu. Toinen juttu, miksi ajattelin, että tekisi mieli aloittaa loma edes vähän aikaisemmin, on pitkä työmatka. Matkaa kertyy yhteen suuntaan 58 km ja kestää tunnin. Autossa pitkään istuminen tuntuu nyt jo tukalalta. Kuitenkin pari päivää sinne tänne nyt tuskin merkitsee mitään.

Vierailija
25/67 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mullakin on eräpäivä tuo 30.5. Kävin tänään neuvolassa, mutta neuvolan täti sanoi, että mulla on tänään 16+6 :D

Kevis ja raskausviikko noin 17

Vierailija
26/67 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan hirmuinen palstaterroristi =D Tuo 30.5. näyttää olevan tiistai niin eikös teillä silloin tänään ole viikkoja se 16+6 ja huomenna tiistaina sitten tasan 17.

Ja hanimböörd kyseli äippähousuista. Mä ostin H&M:ltä sammarit mitkä ei kyllä varmasti enää loppuaikana oo sopivat... Lindexiltä on under-the-belly -farkut. Saa nähdä kuinka kauan ne menee =D Parhaat on kuitenkin ihan ehdottomasti H&M:n lappuhaalarit mitkä huusin huuto.netistä. Niitä oon käyttänyt jo melko aikaisesta vaiheesta ja ne menee ihan takuulla loppuun asti.

[color=red]pikku-milli & paco 21+3[/color]

Vierailija
27/67 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/67 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..heh..piti vaan sanoa et lappuhaalarit ovat toooosi hyviä varsinkin lopussa. istuminenkin ei oo niin tuskallista ja muutenkin pääsee masu hyvin kasvamaan koko raskauden läpi..itekkin meinaan ostaa kunhan vaan löytyy hyvät.

my_selene ja Remppa rv17 tasan

Vierailija
29/67 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyshousuista kyseltiin ja mulla on vielä esikoisesta jäänyt kahet H&M:n housut, toiset on sellaset joissa ei sitä mahaakaan tarvi vielä olla ihan kauheesti kun ne jo pysyy jalassa. Niihin siis varmaan tulee ensin siirryttyä. Niistä kyllä viimeksikin tykkäsin eniten, tosin ihan lopussa tuntu että kaikki vaatteet kiristi. Sitten on vielä yhet Lindexin lappufarkut, niistä minä taas en oo tykänny yhtään. On jotenkin niin hankalat käyttää ja tuntuu hassuille päällä. Ovat olleet ihan turha ostos.

Esikoisella oli tänään hoidossa joulujuhla, hänen ensimmäinen sellainen ja kyllä harmitti ihan kauheasti kun olin iltavuorossa töissä:(! Isi oli sitten ottamassa kuvia siellä ja niitä katselin tässä kun töistä pääsin. Mies sanoi kyllä, että olisin ruvennut itkemään siellä jos olisin ollut paikalla...ja oli varmaan ihan oikeassa kun muo rupes jo itkettää pelkkä kuvien katsominen;). Mutta minkä voi kun poika oli niiiiin suloinen että! Hormooneillakin varmaan tosin osansa;).

Raskaudessa ei mitään uutta. Liikkeitä ei tunnu vieläkään ja eilen yritin kokeilla mahan päältä missä kohtaa kohtu on, mutta en tuntenut... Hieman huolettaa, mutta toisaalta mulla ainakin tulee ihan selvästi supistuksia jo nyt silloin tällöin ja maha kasvaa, niin kai sitä on kuitenkin pakko oltava raskaana, vaikka ei välillä siltä tunnukaan. Tuntisipa jo ne liikkeet edes! Esikoisesta tunsin jo näillä viikoilla päivittäin.

T:Äiskä-04 rv17+1

Vierailija
30/67 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ennen nukkumaan menoa ajattelin s-postin katsoa ja lisää teidän kuulumisia.

vielä noista tisseistä. =). tuli ajatus että toi tummeli, lehmien utarerasva vois olla varmaan aika hyvä apu kipeisiin nänneihin. Itse juuri ostin sitä vartalorasvaksi ku itsellä ja pojalla tää pakkanen kuivattaa ihan kamalasti ihoa. tuntuu auttavan hyvin ja nopeasti.

Joulun vietosta ootte keskustellu. me ollaan anoppilassa joulu. ihan mukavaa, ei tarvitse laittaa paljoa. Kaikki tulevat joulut ollaankin sitten meidän omassa kodissa ja sinne saa tulla muut joulun viettoon. kerroinki tosiaan viime pinossa että nyt asutaan ahtaasti kaksiossa. talossa on sitten mukavasti tilaa, 143 neliötä, puolitoista kerrosta. tuntuu sopivan kokoiselta vaikka onkin sen tien pienin talo!! naapurit on kaikki lähemmäs 200 neliötä. =) ja pihakin on sopivan kokoinen, 1250 neliötä. usein kun täällä päin tontit on alle 1000 neliötä. Mutta sitä odotellessa kökitään täällä pikkuruisessa kämpässä.

taidan kömpiä peiton alle. nyt onkin 2 vapaata ja to-pe töitä. ke on neuvola, kivaa! vähän toi painon nousu jänskättää ku tuntuu että syön koko ajan ja paljon. =)

hyviä öitä ja vauvan potkuja!!

hanimböörd

ps. tosiaan kela laskee sen 30 pvä = 6 pvä/vko. jos on kuukaudessa pyhäpäiviä ylimääräisiä niin ne siirtää loman alkua myös koska niitä ei lasketa. Samoin mammaraha lasketaan. yksi maksukausi on aina 25 pvä eli jos esim joulu olis keskellä viikkoa ja paljon siis pyhiä siinä niin rahan tulo siirtyisi koska niistä pyhistä ei makseta. yksi maksu ei siis ole ns kuukausimaksu. olipa huonosti taas kirjoitettu...

Vierailija
31/67 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuva, mulle iski paniikki =D Mies tuossa juuri muisti mullekin kertoa, että meidän yhdet kaverit menee naimisiin maaliskuun lopussa. Aivan ihanaa päästä häihin, mutta mistä ihmeestä mä löydän siinä vaiheessa vaatteet itelleni!!! Viikkoja on silloin kasassa jo 35+... ja mä kun ehdin jo miettiä aikaisemmin, että pitää tammikuuksi löytää jotain vaatetta veljentyttären ristiäisiin, mutta luulin selviäväni vaan niillä ristiäisillä =D Iskee pukeutumispaniikki

Vierailija
32/67 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aivan KAAMEA päivä eilen töissä, en ehtinyt täälläkään käydä ollenkaan, mutta nyt on rauhoittunut.

Me ollaan kotona koko joulu, aattona käydään mun vanhempien luona syömässä ja miehen äidin luona ja sitten kun pukki tulee, niin miehen isä tulee silloin meille. Muuten ei mitään ihmeempää suunnitteilla, ehkä käydään haudoilla, riippuu niin paljon ilmoista.

Mä aion jäädä äitiyslomalle 3.4. Meillä kun on kuukausipalkka, niin näin on helpompaa. Ja pidän sitten äitiysloman päätteeksi tulevan kesä ja talviloman, niin saan vielä 5 ylimääräistä viikkoa olla lasten kanssa kotona, ihanaa!!!

Huomenna on heti aamusta neuvola, laitan sitten kuulumisia : )

Hyvää työ/opiskelu/kotipäivää kaikille!!!

Laura

Vierailija
33/67 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aika kiireinen töissä ja kotona ei ole jaksanut enää nettiä auki käyttää. Työmatkoja ollut ja kaikenlaista kiirettä näin ennen joulua.

Muistelin että jokunen viikko sitten joku puhui pyörtyneensä kaupassa. Selvisikö syy siihen että mistä johtui?

Itsellä on nyt viikonajan ollut sellaisia " kohtauksia" joissa silmissä sumenee, henkeä ahdistaa, tulee käsittämättömän huono olo eikä voi seistä vaan on pakko päästä istumaan. Ensin luulin noita astmakohtauksiksi koska henki menee ahtaalle. Ja saan herkästi pahoja astmakohtauksia. Mutta sitten tuli mieleen että onkohan mun verenpaine jo liian alhainen. Mulla on tosi matala verenpaine muutenkin, niin tuli mieleen että josko se olisi jo liian matala.

Soitin eilen neuvolaan, mutta sanoivat vaan että odotella torstaihin kun silloin mulla on jokatapauksessa aika.

Muutoin ei mitään uutta. En edelleenkään ole varma tunnenko liikkeitä vai en. Odottelen siis että ne vahvistuvat jotta varmasti osaisin sanoa tuntevani. :)

Vauva tykkää nukkua mahan yläosassa, navan korkeudella. Siinä se joka aamu köllöttää kun herään. Jännää että se aina nousee siihen samaan kohti nukkumaan.

Mukavaa alkuviikkoa toukomasuille!

Red_Cat & Möykky 17+3

Vierailija
34/67 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille. =)

Töissä jälleen, perjantaikin olisi vielä töitä. JOulu ollaan minun vanhempien luona ja sitten kierrellään sukulaisia. Olo on kun ei olisi edes raskaana. Masu ei oo kamalsti pyöristynyt ja muutenkin on hyvä olo. Viikko vielä neuvolaan... kamalasti jännitää mitä siellä tuleman pitää. Haluais jo niin kuulla sydän äänet. Tänään aamulla paketoin muutaman lahjan ja vien tänään osan kavereille. Tänään pyörähti tasan 16+0 viikko. Kamalan malttamattomana odotan liikkeitä.

Hyvää pakkaspäivää kaikille.

heidi 16+0

Vierailija
35/67 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiphei, mäkin oon jo hereillä näin aikaisin =D Mies kuorsasi aamusta niin, etten saanut enää nukuttua vaikka sitä kuinka tönin.

Masussa on menossa jumppatuokio. Ihanaa kun joka aamu kun herään, alkaa vauva potkia hetkeksi oikein kunnolla. Ilmoittelee, että on myös herännyt =)

Nyt pitää mennä paketoimaan yksi joululahja, että saan sen äidille kohta mukaan ja parin tunnin päästä mulla on jalkahoito! Ihanaa!! Sain syksyllä mieheltä synttärilahjaksi lahjakortin ja nyt loman kunniaksi sain varattua ajan. Tod.näk. palaan terrorisoimaan palstaa vielä myöhemmin... koittakaa kestää ;)

[color=red]pikku-milli & paco 21+4[/color]

Vierailija
36/67 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli neuvola. Kyllä oli yhtä säätämistä sinne lähtö, kun jouduin viemään miehen seittemäksi töihin, että saan auton käyttöön. Esikolla on niin kova nuha, etten viitsinyt lähteä kävellen pakkaseen.

Verenpaineet ja hb kaikkiihan ok ja painoakin on tullut vain +100g. Mutta kyllä sit vähän pelästyin, kun ei meinattu löytää ollenkaan sydänääniä. Ainakin 10 minsaa terkka etsi ja etsi, eikä kuulunut mitään, kyllä nousi pala kurkkuun ja mielessä pyöri kaikki kauhukuvat! Sit nousin välissä seisomaan ja taas jatkettiin etsintään.

Luojan kiitos, että äänet löytyivät pariksi sekunniksi, ennen kun taas hävisivät. Vauva oli vaan niin vilkas ja nopea, että pääsi koko ajan pakoon:) Oli tuo esikkokin kyllä melkoinen menijä masussa, mutta kyllä häneltä aina hyvin sydänäänet löydettiin...

Juuh, mutta nyt täytyy lähteä kyläilemään ja viemään lahjapaketteja!

pricilla rv16

Vierailija
37/67 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kanssa tuota viikkojen laskemista, kun alunperin laskin vikojen kuukautisten mukaan, mutta muutin laskutapaa la:n mukaan, mikä lienee oikein...? Nyt viikkoja 16+6 ja vatsa on vähän pyöristynyt, muttei vielä paljon. Ihmisten ilmoilla kuljen farkuissa, joista ylänappi auki. Ajattelin mennä katsomaan mammahousuja alennusmyynneistä. Toivottavasti löytyy jotain mukavaa. Harmittaa, kun viime raskaudessa hankin mustan villahameen, jossa kuminauhavyötärö ja pesin sen vahingossa normaalipesulla patalapun kokoiseksi... Tänä talvena sille olisi käyttöä kaikissa vähän juhlavammissa tilanteissa. Tyhmä pää.

Oli noista rasvoista puhetta, niin nänneille suosittelen ehdottomasti apteekista saatavaa Lansinoh-villarasvaa. Tosi tehokas luomutuote. Mies toi vatsarasvaksi Clarinsin voidetta, jota olen nyt käyttänyt pari viikkoa. Mitä te muut käytätte? Mulla oli viimeksi Clarinsin öljy, joka oli tosi hyvä, mutta nyt miehelle oli myyty voidemallia. Toivottavasti sekin ajaa saman asian.

Olin tuntevinani ensimmäiset liikkeet eilen, muutoin ei edelleenkään ole yhtään sellainen olo, että olisi raskaana. Seuraavaksi pääsen ultraan tammikuun alussa ja heti seuraavana päivänä neuvolaan, joten sitten tietää onko kaikki kunnossa.

Mukavaa lukea teidän muiden kuulumisia ja vatsan kasvukertomuksia. Kovasti on yksilöllistä liikkeiden tuntuminen ja vatsan pullahtaminen. Ajattelin, että nyt toisen kohdalla voisi tuntua aiemmin, mutta esikoisestakin tuntui viikolla 17, joten samoissa mennään. Mammahousuja aloin silloin käyttää jo viikolla 16, tosin se taisi olla vain omaa innostuneisuutta.

Nyt matot ulos ja vähän aikaa pikasiivousta, blaah. Hauskaa tiistaita teille kanssasisaret!

Elli 16+6 la 31.5.

Vierailija
38/67 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-milli: h&m:ltä löytyy ihan juhlallisiakin vatteita ja ei oo kovin kalliitkaan jos ei halua satsata hirveitä summia. mekkojakin löytyy. sit tietysti on Belua jos on ylimääräistä rahaa. tai sit jos oot pätevä niin voit ommella ite jonkun kietaisumekon tai jotain. =)

hiljaisen ajan jakson jälkeen Remppa ilmoitti itsestään taas eilen ja oikein pitkään se siellä jumppaili. jouluun enää 4 päivää ja kaikki lahjat ostettu. ihanaa et voi rentoututua vähäsen, kinkkukin isäntä on luvannu tehä niin ei oo mun murhe.

Torstaina on neuvola niin pääse taas kuuntelamaan sydänääniä ja ens viikolla on rakenneultra.

Vielä pitäis siivota kerran niin on raikasta jouluna..voikaa hyvin!

my_selene ja Remppa rv17+1

Vierailija
39/67 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ulospullahtaneeseen napaan ei mitään erikoista.

Voitto on aamuvirkku ja liikkeet tuntuu aamupäivisin, ihan turha toivo silitellä ja taputella iltaisin nukkumaankäydessä niinkuin kirjoissa neuvotaan...meillä nukutaan jo silloin (ja nukkuu muuten äitikin, yleensä joka ilta unessa klo 22 -ja aamulla sitten pirteänä kuin peipponen 6.30)!

Sopivasti kriisejä tulossa jouluksi, kun upouusi, 3 viikkoa sitten ostettu pesukone hajosi *mur* ja pitäisi ottaa selvää noista äitiysrahoista kun työsoppari katkeaa vuoden lopussa. Tulot on nousseet vuodesta 2004 niin paljon, että todellakin tahtoisin äippärahat viimeisen puolen vuoden perusteella -paitsi etten ehdi olemaan töissä kuin 4kk. Ja blaablaa kaikkea ällöä -pakkohoitaa ja selvittää -raha-asioita.

Mutta päätin että ennen joulua en tee yhdellekään ärsyttävälle asialle yhtään mitään, vaan aloitan joulurauhan ja hoidan ne sitten väliviikolla.

Vierailija
40/67 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikista rintoihin koskevista vinkeistä!

vaatteista sen verran että kyllä ihania mammakuteita on edullisesti mutta kun on tota vartta kertynyt sellasset 185cm niin ei noitten housujen kanssa ole niin helppoa. puntit loppuu polven alle ;)

kauhean iso en muuten ole eli paidat eivät ole iso ongelma, mitä nyt kädet ovat aikas pitkät!

mä olen käyttäny mahaan biothermin raskausarpirasvaa, maksoin siitä itteni kipeeks ja luulen että halvempi perusrasva ajaa saman asian. sille ei vaan voi mitään kun välillä haluaa luksusta elämään :)

masussa on eniten elämää kans aamulla kun itsekkin heräilen, illallakin on mutta ei niin voimakkaita. nyt kyllä liikkeet tuntuu jo istuessa ja taitaa ruodolla olla välillä hikka kun on sellasta rytmikästä liikkettä.

mä haluun kans kiittää kaikkia täällä palstailijoita, on mulle henkireikä lukea muiden juttuja ja itse kertoo asioita. kun ei noi kaverit ja läheiset koko aikaa jaksa kuunnella. :)

nyt ei muuta...surffaileen...

meppe81 ja ruoto21rv

raskausviikoista viel... eli mullakin menos 21 viikko mutta viikkoja/päiviä nyt 20+1.