Toukotoiveiden alkuviikko ma-ke
Moi!
Pääsin niin aikaisin ylös sängystä että ehdin kerrankin aloittaa ketjun!
Loppuviikon ketjussa Pikkumiina kyseli painonnoususta, kun suurin osa tuntuu pysyneen niin píenissä lukemissa. Itselläni on tullut jo noin 5-6 kiloa. Painoindeksi ennen raskautta oli 21 joten kait sitä on tarkoitus tullakkin että jaksaa imettää.. Yritän olla ottamatta stressiä, katson vaan että en syö herkkuja. Ongelma onkin kyllä lähinnä se että tavallinen ruoka maistuu kahden edestä.. :-)
Minä en ole vielä tuntenut liikkeitä, kakkosultra on onneksi perjantaina, niin näkee miten masussa menee!
Lumista alkuviikkoa kaikille!
Genoveffa vkot 18 ja eka vauva tulossa
Kommentit (67)
Nyt on ruoka uunissa ja hetkeks istun huilimaan.
En ole koskaan rasvaillut mahaa ja kahden ensimmäisen odotuksessa ei tullut ensimmäistäkään arpea. Kolmannesta tuli ihan alavatsalle muutama, ja ne samat on nyt alkanut punottamaan. Kolmannen kanssa maha roikkui todella alhaalla, näytti lähinnä siltä, että putoaa justiinsa ;) Ja siksi varmaan arpiakin tuli. Ei kyllä ole häirinneet.
Minä olen sitten vissiin keskikokoinen, 168cm ja vaatekoko 38/M, tosin sovitin Lindexillä yhtiä mammasammareita ja 40 alkaa tuntua takapuolesta tiukalle!!! Ja seuraavassa koossa on sitten liian pitkät lahkeet. No joo. Kaikissa odotuksissa on tullut yhteensä 20kg lisää painoa, että kai se on vaan varauduttava isompiin housuihin.
On kyllä nopeasti kilot lähteneetkin. Varsinkin kun kolmas tyttö syntyi, niin auto hajosi juuri parahiksi. Jouduin sitten viemään isointa kerhoon kävellen ja kotimatkalla aina kaupan kautta. Päivässä tuli käveltyä lähemmäs 10km työntäen samalla tuplarattaita, missä pienin ja välimalli oli kyydissä, esikolinen seisoi seisomalaudalla ja korissa pari kauppakassia!
Mutta nyt syömään ja illalla " pikkujouluihin"
Nalluri ja ötökkä 18+4
Oli kaikki kunnossa rakenneultrassa. Vaavi nukkua köllötteli masullaan istukan päällä =) viikotki passasi justiin.
Mun paino ei ollut noussu kuin 900grammaa! Ja mä olen syönyt kuin hevonen, luulin ainakin 2kiloa tulleen lisää..No hyvä noin.
Hiivasta kerroin terkalle, niin kävin vielä labrassa antamassa fluorinäytteen. Terkkari aikoi soittaa heti, jos näytteessä on joku tulehdus, mut soittoa ei ole kuulunut joten kutina kait sitten johtuu vaan kuivista limakalvoista....
Kristiina rv19
ja erinomaista joulunodotusta!
my_selene ja Remppa rv17 <= nää ovat ainakin lihonneet mooonta kiloa jo pelkästään joulutorttujen leipomisesta =)
ja kuusikin on hakematta ja lahjat paketoimatta!!! Muuten masuun ei kuulu kummempia. Tuntuu jotenkin että ihan kun kaikki ei olisi kunnossa. En ole tuntenut liikkeitä ja tuntuu että masukaan ei kasva. Tasan viikko neuvolaan. Menisi aika nopeasti. No onneksi on joulu ja saa syödä hyvin kinkkua!! =) Tänään meinasin paketoida loput paketit. Aattona sitten minun vanhemmille.
On niin väsyttävää olla töissä, kun ei täällä tapahdu mitään nyt. Kaikki on jo joulun vietossa.
Heidi 16+1
Teksti hävisi taivaan tuuliin...
Ihana lukea noin ihania ultrakuulumisia!!!
Mä sain vihdoin kaikki joululahjat ostettua ja siitä palkintona menen illalla kaverin kanssa leffaan.
Mulle iski eilen illalla taas sellainen kova särky tuonne alaselkään/lonkkaan/häntäluuhun. Ensin laitoin miehen hieromaan ja kun siitä ei ollut apua aloitin kiroilun. =D Sekään ei tehonnut niin tajusin sitten kokeilla panadolilla ja nukkumaan mennessä vielä kokeilin kylmäpakkauksella ja helpottihan se särky onneksi!
Vauvakin innostui illalla potkimaan oikein kunnolla. Mies sattui kokeilemaan masua sellaisella hetkellä, että siellä oli oikein kunnon potkusarjat menossa. On se vaan niin ihanaa! =) Mä niin odotan sitä että keväällä pääsee näkemään minkälainen nuppu tuolta masusta ilmestyy.
[color=red]pikku-milli & paco 21+5[/color]
Vielä ennen kotiin lähtöä, niin meillä tuo mies pistää kyllä paremmaksi sentteineen vielä kuin minä eli 2cm vaille kahden metrin jää=:) Joten nähtäväksi jää mitä jälkikasvustamme tulee=;) Tosin esikoisemme kanssa olin juuri 2 vuotis neuvolassa ja kun on kovasti sairastellut, syönyt ensimmäisen elinvuotensa antibioottia kuin näkkileipää ja nyt astmalääkitys, niin pituus kasvu " putosi" ylimmältä käyrältä keskitasolle, mutta nyt olis sitten taas ottanut spurtin. Mutta kun neuvolatäti katsoi mikä olis tällä erää aikuisiän pituus arvio, niin sano että noin 176cm, johon minä sponttaanisti, että: " Niin lyhyt" =) No, onhan siinä pituutta riittämiin ja kuka sanoo mitä se on 16 vuoden päästä.
No, mutta nyt kotiin leipoo joululeipää ystäville " joulukukkaseksi" Heippa
H-R
Meillä oli maanantaina rakenneultra ja kaikki oli ok :o)
Jännitin kyllä sitä aikalailla, sillä mieltä painoivat muutamat surulliset kokemukset tuttavapiirissä rakenneultrasta. Lekuri oli kyllä tosi kuiva ja vähäpuheinen. " Yksi näyttää olevan, elossa..." Kun tajusin about 6 minutin kohdalla, että tämä ultraus on nyt ohi sain sentään kysyttyä, että no kumpikos sieltä on tulossa..ja iskä " tiesi" oikein..tyttöhän se siellä massussa kasvaa. Tyttövalta talossamme jatkuu.. 2+4 Jeeee... Ja sorruin heti vaaleanpunaisen nutun hankkimiseen ja eilen löysin ihanan vaal.pun. mekon :o) Noh..pakkohan niitä nuttuja on alkaa hankkimaan, kun kerran olen antanut kaikki vauvan vaatteet pois tuplatyttöjen jälkeen 10 vuotta sitten. Olin niin kovasti sitä mieltä, että 3 lasta riittää ja perhe on valmis. Kunnes sitten lokakuussa tajusin kuukautisten myöhästymisen syyn...meille oli tulossa iltatähti :o)
Viikkoja on nyt 19+1. Huomenna menen äitipolille, on otettu verikokeita ja seurattu sokeriarvoja..olen niin järkyttävän väsynyt, että jospas se syy löytyis viimein. Ja tod.näk. pääsen kurkistelemaan tytteliä ultraankin :o)
Mukavaa joulunaikaa kaikille toukomammoille!