Kaksi pikkupoikaa hukkui Karvianjokeen.
Kuinka äiti ja isä voivat selvitä sellaisesta??? Kamalaa!
Kommentit (85)
Jos MINÄ itse asuisin virtaavan joen vieressä ja MINULLA olisi kaksi poikaa, en KUUNA KULLANVALKEANA jättäisi heitä hetkeksikään ulos yksin! Varsinkaan tuon ikäiset pojat, herran jestat johan sen sanoo sokea reettakin että tuonikäisiä poikia kiinnostaa kaikki uusi ja kun
näkevät sulan kohdan järvessä niin tottakai menevät katsomaan.
Enää eivät katsele mitään, valitettavasti.
Että hyvää joulua vaan! Ihmisillä rauha ja hyvä tahto ja sitä rataa.
Vierailija:
Vierailija:
Äiti ei onnekseen näe näitä sairaita kirjoituksia.Juuri tuollainen asenne niitä onnettomuuksia aiheuttaa. Kun tiedostaa vastuunsa, on paljon pienempi todennäköisyys epäonnistua lastensa suojelussa.
Vierailija:
Vierailija:
Onhan sitä ennenkin saaristossa ym. asuttu, mutta kyllä siinä on taatusti saanut olla erityisen tarkkana.Sitä on ennenkin asuttu veden äärellä, lapsia paljon ja harvoin hukuttu. Eikä niitä muksuja ole kauheasti joudettu vahtimaan. Kun lapset asuvat veden äärellä he oppivat alusta saakka suhtautumaan siihen veteen eivätkä tarvitse mitään erityistarkkailua.
Omathan on lapsesi. Onhan sitä tuurilla ennenkin pärjätty... just joo.
Toivottavasti elämä ei opeta teille täydellisille äideille rankimman kautta, että kaikkea ei voi hallita. Jos niin käy, muistakaa tarkkaan tuomitsevat sananne ja hävetkää.
En ole ikinä jättänyt enkä tule ikinä jättämään noin pieniä lapsia valvomatta pihalle. Emmekä edes asu veden lähellä. Minusta tuo on niin päivänselvä asia, että en voi ymmärtää miten joku voi olla niin tyhmä, että jättää lapset yksin pihalle, jossa on mahdollisuus hukkua!!!
Mietittiin tässä joskus miehen kanssa, miten olisi tosi vaikeaa asua järven/joen rannalla, koska siihen talon ja rannan väliin pitäisi rakentaa aita, jonka porttia lapset ei saa auki ja jonka ali ei pääse ja jonka yli ei pääse... Ja silti pitäisi olla aina silmät selässäkin ulkoiltaessa. Eikä kyllä käynyt kummankaan mielessä, että joku voisi ajatellakaan jättävänsä lapset YKSIN rantaan.
Vierailija:
Inhimillisyyttä kiitos! Kenellä on sädekehä pään päällä siinä asiassa, ettei ole koskaan jättänyt lapsia keskenään ulos muutamaksi minuutiksi?
Saakeli mua sais syyttääkin loppuelämän jos tollasen virheen tekisin. Vaikka tällä palstalla.
Minua ainakin huolestuttaa monien asenne,että kyllä 2-5 vuotias on tarpeeksi kykenevä olemaan yksin ulkona,kunhan välillä vilkaistaan ikkunasta.
Meillä ei edes 6-vuotias vielä saa mennä yksin ulos,koska asumme ihan vilkkaan ajotien vieressä ja tässä samassa talossa asuu muutama muukin 5-6vuotias ja eivät hekään ole yksi ulkona juuri tuon liikenteen vuoksi.
Vastuuntuntoisuus ei todellakaan ole sairautta.
Tuon kirjoituksen kirjoittaja on itse sairas!!!
Vierailija:
Äiti ei onnekseen näe näitä sairaita kirjoituksia.
Tiedän yhden (tavallaan tunnetun) perheen jonka taisi olla neljäs lapsi hukkui 2 vuotiaana ja lapset asuneet koko elämänsä saaressa - äiti luuli että isä vahti ja toisin päin.
Vierailija:
Vierailija:
Onhan sitä ennenkin saaristossa ym. asuttu, mutta kyllä siinä on taatusti saanut olla erityisen tarkkana.Sitä on ennenkin asuttu veden äärellä, lapsia paljon ja harvoin hukuttu. Eikä niitä muksuja ole kauheasti joudettu vahtimaan. Kun lapset asuvat veden äärellä he oppivat alusta saakka suhtautumaan siihen veteen eivätkä tarvitse mitään erityistarkkailua.
ahdistusta, surua ja tuskaa ei voi kuin arvailla mikä perheessä nyt on. Jotenkin oli kauheaa, että ensimmäinen ajatukseni oli, että onneksi me emme ole niin rikkaita, että olisi varaa ostaa omakotitalo veden ääreltä. Lasten vahtimisessa olisi kauhea työ. Lapset ovat muutenkin käsittämättömän nopeita karkaamaan. Itse ainakin olen jo monta ketaa säikähtänyt omassa aidatussa pihassamme, kun olen selkäni kääntänyt, että mihin lapsi on taas hävinnyt. Lapset ovat nopeita ja vailla itsesuojeluvaistoa tai pelkoa kuoleman vaarasta, mikä juuri tekee jatkuvasta vahtimisessa niin vaativaa.
Tosiasia nyt kuitenkin on että ennen on paljon yleisemmin asuttu veden äärellä ja lapsia on ollut paljon eikä niitä ole kauheasti joudettu vahtimaan ja silti hukkumiskuolemat ovat olleet harvinaisia.
Olen itsekin asunut lapsuuteni ja nuoruuteni paikkakunnalla jossa suunnilleen kaikki talot ovat joen rannalla, isoja lapsiperheitä, eikä minun elinaikanani ole yhtään lasta hukkunut jokeen siellä kotipaikkaunnallani.
Vierailija:
voi jättää avoveden luokse ilman valvontaa. Kaameeta.
Silti sanon, että sairasta syytellä äitiä jälkikäteen, eiköhän tämä äiti syyttele itseään loppuelämänsä muutenkin. Ja ole kiinnittänyt huomiota, että tuon ikäiset lapset ovat todella usein keskenään pihalla.Ei varmasti ole ainoa perhe Suomessa. Minun kaksivuotiaani meinasi tukehtua vieressäni, että aina kaikkeen ei voi vaikuttaa.
Vierailija:
Tosiasia nyt kuitenkin on että ennen on paljon yleisemmin asuttu veden äärellä ja lapsia on ollut paljon eikä niitä ole kauheasti joudettu vahtimaan ja silti hukkumiskuolemat ovat olleet harvinaisia.Olen itsekin asunut lapsuuteni ja nuoruuteni paikkakunnalla jossa suunnilleen kaikki talot ovat joen rannalla, isoja lapsiperheitä, eikä minun elinaikanani ole yhtään lasta hukkunut jokeen siellä kotipaikkaunnallani.
Vierailija:
Se tarkoittaa, että ihmistä ei saa tuomita (että esim. ko. äiti on paha) mutta hänen tekonsa saa ja PITÄÄ tuomita. Pitää tuoda ilmi, että on väärin jättää lapset veden äärelle ilman valvontaa. Se teko on VÄÄRIN. Ja näistä vääristä teoista pitää puhua, jotta mahdollisimman moni tämän tajuaisi, eikä näitä onnettomuuksia sattuisi enää. Äiti on tässä tilanteessa tehnyt väärin. Ja siitä teosta tuli hirvittävät seuraukset.
voi päivät pitkät istua koneella tuomitsemassa toisia vanhempia kun kasvatusvastuu on päiväkodin tädillä. Jos vahinko sattuu voi sitten palstalla kerjätä sääliä ja syyttää yhteiskuntaa.
Vierailija:
Saakeli mua sais syyttääkin loppuelämän jos tollasen virheen tekisin. Vaikka tällä palstalla.
Sen sijaan soisi että niille kahdelle hengissä olevalle lapselle kuitenkin vielä olisi suht järjissään oleva äiti, ne lapset tarvitsevat äitiään vielä aika kauan jos nuorinkin on vasta vauva.
Se, joka on täydellinen, pystyy tuomitsemaan ja sitä ei kyllä kukaan av.mammoista ole.
Vierailija:
Silti sanon, että sairasta syytellä äitiä jälkikäteen, eiköhän tämä äiti syyttele itseään loppuelämänsä muutenkin. Ja ole kiinnittänyt huomiota, että tuon ikäiset lapset ovat todella usein keskenään pihalla.Ei varmasti ole ainoa perhe Suomessa. Minun kaksivuotiaani meinasi tukehtua vieressäni, että aina kaikkeen ei voi vaikuttaa.
Vierailija:
Inhimillisyyttä kiitos! Kenellä on sädekehä pään päällä siinä asiassa, ettei ole koskaan jättänyt lapsia keskenään ulos muutamaksi minuutiksi?
Vierailija:
Sitä on ennenkin asuttu veden äärellä, lapsia paljon ja harvoin hukuttu. Eikä niitä muksuja ole kauheasti joudettu vahtimaan. Kun lapset asuvat veden äärellä he oppivat alusta saakka suhtautumaan siihen veteen eivätkä tarvitse mitään erityistarkkailua.