Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iittalan kartiolasit huonolaatuisia, onko teistä?

Vierailija
31.01.2008 |

Niin ne pienet kuin isommatkin menneet tosi helposti rikki tai tullut halkeamia reunaan.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat jotenkin kolista muita astioita vasten koneessa vaikka kuinka asettelisi väljästi? Ei kai tähän muutakaan selitystä ole (näitähän ei edes voi pinota) =)

Vierailija
22/42 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuotantoa jotenkin muutettu. Koska nykyäänhän kartiot ovat halpoja laseja. Ennen ne maksoivat paljon enemmän.

Meillä vielä suurin osa kakkoslaadun laseja, joten luulisi olevan huonompia. Sekä koneessa että käsin on pesty. Mutta pinoihin en ole laseja koskaan laittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pinoa laseja ja annan niiden jäähtyä astianpesukoneessa ennen kaappiin nostamista. Silti ne menevät nopeasti niin naarmuisiksi ja sameiksi konepesussa, että ei kehtaa vieraiden eteen pöytään nostaa vuoden käytön jälkeen. Kartioita ennen sama kohtalo Konstantin Grcic -laseilla. Menivät niin rumiksi että jouduin heittämään ne lopulta pois ja osa meni mökille laseiksi. Kartiot kestivät Grciciä vielä huonommin käyttöä.

Sen sijaan Ikeasta ostetut 50 senttiä kappale maksaneet lasit ovat kestäneet oikein kauniina ja siisteinä samaa kulutusta. Että pännii.

Vierailija
24/42 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskollisesti ostanut kirkkaita Kartio laseja haljenneiden tilalle, mutta nyt on pakko vaihtaa johonkin muuhun. Luulin aluksi, että halkeilevat, koska tilanpuutteen vuoksi laitettiin välillä alaosan tikkuihin niitä. Nyt olen ollut tosi tarkkana, että laitan vain yläkoriin. Silti taas yhdessä on halkeama siellä alhaalla paksussa osassa. Mitä Ikean laseja suosittelisitte Kartion tilalle? Olen tykännyt Kartioista, kun ovat olleet sopivan pieniä, eikä vesi jää pohjaan seisomaan tiskikoneessa.

Vierailija
25/42 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Juurikin ne kartiot hajosi heti reunoista.

Vierailija
26/42 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartiot täälläkin kertakäyttötavaraa esim. Ikean laseihin verraten. Menivät tosi nopeasti rikki. Johtuukohan se siitä muodosta?

Vierailija
27/42 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositelkaa jotakin Ikean lasia tilalle, pliis?

Vierailija
28/42 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan tuotteiden laatu on laskenut vuosien varrella. Olen saanut muutaman kerran sutta ja sekundaa.

Outoa, että myyjä on sanonut ettei Iittalan astioita pitäisi pestä koneessa. Kyllä arkikäytössä olevan astian on kestettävä astiapesukoneessa pesu. Ei minulla ainakaan ole aikaa ja intoa pestä käsin, kun sitä varten on konekin.

.

Vierailija
29/42 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot ovat kestäneet, mutta taika-lasit hajosivat.

Vierailija
30/42 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina pysyneet kaikki lasit (myös Kartiot ja Vernat) priimakunnossa ehjinä ja kirkkaina. Tiskaan käsin "kunnon" original Fairylla, kuivaan astiat pyyhkeeseen enkä tosiaankaan ikinä pinoa laseja päällekkäin.

Vierailija
31/42 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut juomalasit Tokmannilta, yhden lasin hinta on ollut 50 centtiä-1 euro.

Kestävät tosi pitkään kovassa päivittäisessä käytössä isossa perheessämme. Koneessa pestään.

Vierailija
32/42 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huonoja!

Siksi meillä onkin Ikean laseja jotka on virheettömiä vielä yli 10v jälkeen

Vierailija
33/42 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa, jo ei muka saa pestä koneessa.

Vierailija
34/42 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Sain (vuosia sitten) äidiltä lahjaksi neljä kartiolasia. Yksi kerrallaan hajosivat, pari vaan paukahti rikki, yksi _kaatui pöydällä_ ja hajosi, neljännen kohtaloa en muista mutta paremmilla mailla sekin jo on. Olin tosi yllättynyt, ikealaiset halpikset ovat kestäneet jo vuosia.

Vierailija
35/42 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartiot, vernat, Aino aallot, rikki menee. Ikean laseista en tiedä kun ei täällä ole ikeaa lähimaillakaan. Meillä kestäviä laseja ovat olleet Luminarcin lasit. Löytyy prismasta, tokmannilta, halpahallista.

Vierailija
36/42 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toistakymmentä vuotta ollut arkikäytössä kobolttia kartiota ja ihan priimakunnossa ovat.  Mä pesen kaikki lasit aina käsin.

Vierailija
37/42 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on että Iittalan kirkkaat kartiolasit menevät käsitiskissä rikki yllättävän helposti. Huomaan vain särön reunassa, joutaa roskiin!

Vierailija
38/42 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittala myy halpaa kehitysmaissa valmistettua roskaa. Ei kannata ostaa.

Vierailija
39/42 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa täyttämään astianpesukone niin, että lasit ei heilu ja kilkkaa toisiaan vasten.

40/42 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan tuotteet ovat nykyään surkeaa laatua, valitettavasti. En ostaisi enää.

Verna-lasit on mulla kestäneet jotenkuten, kartiot hajonneet kaikki todella nopeasti. Plus naarmuttuvat nopeaan ihan hirveän näköiseksi.

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme