Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en löydä minulle sopivaa ammattia??

Vierailija
15.07.2007 |

Ahdistaa. En vain löydä mieleistä työtä itselleni. En haluaisi elää tällä tavalla, että sunnuntaisin ahdistaa seuraavana aamuna koittava työviikko.

Ehdottakaa minulle uutta ammattia!

Olen rationaalinen ja tekevä ihminen. Minulla on hyvä värisilmä ja sommittelukyky, mutta en osaa maalata/piirtää. Olen empaattinen ihminen, mutta koen liian läheisen kanssakäymisen ihmisten kanssa rasittavana (esim. sairaanhoitaja tai lastentarhanopettaja). Tykkään ohjata, auttaa ja neuvoa muita sellaisissa asioissa, joista tiedän hyvin.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut. Minulla on kyllä aikaa ottaa selvää ja miettiä näitä erilaisia vaihtoehtoja. Tuo toimintaterapeutin työn ihmisläheisyys on yksi kysymys jota minun täytyy pohtia tarkasti.

Toisaalta olen riippuvainen ihmisten kanssa tekemisissä olemisesta, toisaalta taas en pidä ihmisläheisestä työstä. Se riippuu niin hirveästi työn laadusta, mikä on liikaa ja kamalaa ja mikä taas ei. Koen olevani hyvä ihmisläheisessä työssä, mutta liiallinen ihmisläheisyys varastaa minulta energiaa, väsyn.

Tärkeintä tässä on se, että näiden pienten vihjeiden kautta alan hahmottaa sitä, mistä tykkään ja mistä en. Mihin ammattiin olisin sopiva ja hyvä, ja mihin ammattiin taas en sovellu ollenkaan.

Tähän sotaan en soitellen lähde. Kiitos kommentistasi!

ap

Vierailija
22/36 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvatkaapas mitä! Ohjelma suositteli minulle kunnan ympäristösihteerin ammattia, ja voihan vitalis, työskentelen kunnassa ympäristötarkastajana. Ja viihdyn työssäni oikein hyvin, ja koen olevani siinä aika hyväkin. Joten avo-ohjelma saa minulta luotettavuudesta täydet pisteet!!!!

Tsemppiä teille muillekin oman alan ja uran etsimiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi hyvä opinto-ohjaaja tai käsityönope :)

Vierailija
24/36 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat ovat monesti mm. vammautuneita, joiden kanssa täytyy olla todella kärsivällinen. Itse en hieman epäsosiaalisena ja lyhytpinnaisena jaksaisi yhtään maanitella asiakkaita yhteistyöhön! Minulla on vammautunut sukulainen, joka osaa vastustaa itsepäisesti toimintaterapeuttiaan. Ei vaikuta ainakaan helpolta se työ! Kannattaa tuota vielä harkita.

Vierailija
25/36 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsee paljon luettelemiasi taitoja

Vierailija
26/36 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

32, opinto-ohjaaja tai käsityönope....ei iske kipinää.

ap

Vierailija
27/36 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Asiakkaat ovat monesti mm. vammautuneita, joiden kanssa täytyy olla todella kärsivällinen. Itse en hieman epäsosiaalisena ja lyhytpinnaisena jaksaisi yhtään maanitella asiakkaita yhteistyöhön! Minulla on vammautunut sukulainen, joka osaa vastustaa itsepäisesti toimintaterapeuttiaan. Ei vaikuta ainakaan helpolta se työ! Kannattaa tuota vielä harkita.

Mukavaa, että laitatte negatiivisiakin puolia ammateista. Kaikenlaiset kommentit auttavat miettimään ammatteja eri puolilta.

Kirjoittamasi asiat ovat kyllä totta. Kaikki varjopuolet kiinnostavista ammateista on hyvä tonkia esille ajoissa ja miettiä, miten niistä selviäisi. Toki saman ammatin työ voi olla hyvin erilaista eri työpaikoissa (esim. lääkärin ammatti vaikkapa kaupungin sairaalan päivystyksessä tai yksityisellä vastaanotolla).

ap

Vierailija
28/36 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvausliikkeisiin työllistyy huonosti. Jos joutuisi perustamaan oman valokuvaamon, riski on iso. Laitteet törkeän kalliita ja digiaikana ei voi tietää miten kuvaamojen lopulta käy. Yrittäjyys ei kiehdo muutenkaan.

Lehtikuvaajaksi en halua, työ on liian epäsäännöllistä ja matkustamista vaativaa.

ap

Vierailija
29/36 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysitkö koskaan mieluisaa ammattia ap?

Vierailija
30/36 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaaailmassa ihmiset on niin suoritus ja kilpailuhenkisessä maaailmassa että... se on suomessa yksi ongelma on varmaan kulttuurien tuntemus vaikkka levittäytyä kansainvälisesti. ETtei ymmärrä paikallista svengiä ja jengiä. Monet asiat on universaaaleja ja luo yhteisöllisyyttä ja saa ihmiset unohtamaan kaiken stressin ja pskan.

Vierailija
31/36 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykymaaailmassa ihmiset on niin suoritus ja kilpailuhenkisessä maaailmassa että... se on suomessa yksi ongelma on varmaan kulttuurien tuntemus vaikkka levittäytyä kansainvälisesti. ETtei ymmärrä paikallista svengiä ja jengiä. Monet asiat on universaaaleja ja luo yhteisöllisyyttä ja saa ihmiset unohtamaan kaiken stressin ja pskan.

Se onn rohkeutta ja järkeä tasapainossa kun riskeistä puhutaan.

Vierailija
32/36 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa näkee naamoista kuinka monia vituttaa työnteko. Itseni mukaan lukien.

Vierailija
33/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä

Vierailija
34/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tiedän tasan tarkkalleen missä olen hyvä ja mistä saisin paloa mutta kun nää alat ovat katoamassa tai niihin on liikaa hakijoita. Eli kaikki asiakaspalvelualat. 

Vierailija
35/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärässä ammatissa ollaan. 

Vierailija
36/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi