Lääkäri paikalla, vastaan 3 kysymykseen ennen nukkumaan menoa ;-)
Kommentit (44)
ja aiheuttaa kipuilua noustessaan. Mitä avuksi?
" Hissipalli"
, jos ei auta, Heimlichin ote,
T. lääkäri
[/quote]
Tiedän, nielurisaleikatut potilaat ovat tosi kipeitä. Meidän sairaalassa he ovat tämän vuoksi yön yli sairaalassa kivunhoidossa, ja itse määrään heille kipulääkkeeksi osastolle opiaatteja, Buranan lisäksi (Burana on peruslääke jonka kuuluukin olla aina " alla" hoitamassa kipua).
KERRO sinua hoitaville lääkäreille, että PELKÄÄT kipua. Sitten siihen vielä erityisesti paneudutaan.
Älä huoli. Kylmä jäätelö on IHANAA kun sitä saa risaleikkauksen jälkeen syödä hyvällä omalla tunnolla LITRATOLKULLA.
T. Lääkäri
vaikka olin kolmen ensimmäisen joukossa..:/
T. 4
En osaa vastata. Jos ongelma on toistuva joka yhdynnässä ja vaivaa elämää, kannattaa tutkia ilman muuta.
Ja muuten, en ole täällä työpäivän jälkeen - olen äitiyslomalla...
T. lääkäri
Pitääpä varata aika lääkärille, jotta saan lähetteen (joka siis olisi kirjoitettu jo moneen kertaan jos olisin vain suostunut). Ainahan siitä lopullisesta leikkauksesta on mahdollista kieltäytyä, jos tuntuu etteivät ota pelkoani tosissaan...
Täytynee jutella asiasta työpaikkalääkärille.
t. " hissipalli"
Tilanne on se, että tänä aamuna selkäni oli jo niin kipeä (ollut 3 pv), etten päässyt sängystä ylös. Kierimällä jotenkin sain itseni lattialle, jossa yritin venytellä, että pääsisin kulkemaan...
Soitin lääkäriajan ja mies lähti minua viemään sinne. En uskaltanut edes ajatella autolla ajoa, koska en itseäni saanut suoraksi...
Lääkäri (YTHS) tutki ja oli sitä mieltä, että viimeinen nikama pääsee " yliliikkumaan" (juuri häntäluun päällä oleva). Lääkkeeksi buranaa, ja aika. Sanoi kuitenkin, että toiset ovat saaneet apua kiropraktikolta tai naprapaatilta. Oli kuitenkin myös sitä mieltä, että kuvata ei kannata, koska tällaista " yliliikkumista" ei kuvissa kuitenkaan havaita. Ja välilevystä ei hänen mielestään voi olla kyse...
Taustatietona, että olen 29-vuotias, 8-vuotiaan pojan äiti. Tämä on nyt 5. kerta vuoden sisällä, kun selkäni on kipeä. Itse olen huomannut, että kipeytyy, jos joudun paljon istumaan (työssä, opinnoissa, vauvalla surffatessa ym ;)). Olisiko kellään neuvoja? Auttaisiko naprapatia? Vai pitäisikö satsata yksityiseen lääkäriin, jossa varmaan mielellään tehdään kalliit kuvaukset...
Alamahakipu seksin jälkeen... onko se joka kerta? Milloin olet viimeksi käynyt alatutkimuksessa? Onko otettu tulehdusnäytteet (klamydia, Papa, pissa)? Minkä ikäinen olet - voiko olla laskeumavaivaa synnytysten jälkeen? Milloin vaiva on alkanut? Ja tietysti graaveimpana testinä raskaustesti ;-)
Tässä nyt jotain tuli mieleen. Mutta sinullekin joudun sanomaan, että käy lääkärissä jos tuo vaivaa.
Eihän yhdyntätilanteessa ole jotain uutta - normaalia rajumpaa tms?
Anteeksi että jouduit odottamaan.
T. lääkäri
Kysymyksesi selkävaivojen hoidosta on laaja ja perusteellinen vastaus veisi kauan. Summa summarum: hoitolinjat ovat varsin konservatiiviset, koska nämä akuutit selkäkivut ja " noidannuolet" usein menevät ALLE 6 viikossa ohi vaikkemme tekisi mitään. Siksi ote niiden tarkempiin tutkimuksiin on nihkeä.
En osaa tarkemmin määrittää selkäkipusi syytä. Koeta kestää, älä jämähdä sänkyyn, syö lääkkeitä kuten lääkäri on määrännyt, liiku kivun sallimissa rajoissa niin paljon kuin voit, tarvittaessa hae lisää sairaslomaa. Jatkossa pidä huolta lihaskunnostasi (en muista mainitsitko onko ylipainoa) ja ERITYISESTI selkä- JA VATSAlihaksistasi.
Hyvää jatkoa,
T. lääkäri
joo, ihan vapaasti saa naureskella =)
Hyvähän se vain on että hymyilyttää =)
-hissipalli-
ne sperman sisältämät prostaglandiiniyhdisteet, jotka usein aiheuttavat supistuksia. Itse orgasmi sinänsähän kyllä pistää kohdun supistelemaan, mutta se kyllä lopahtaa yleensä paljon nopeammin kuin ilman spermaa... Vaikea kysymys todellakin, riippuu varmaan tapauksesta.
T: kandi :)
Kysymykset olivat erittäin mielenkiintoisia ja liikkeellä ollut kansa kivalla päällä. Miten tämä on av-palstalla mahdollista....
Hyvää joulun odotusta kaikille, ja öitä,
t. lääkäri
onko se joka kerta?
Ei ole joka kerta. Silloin tällöin.
Milloin olet viimeksi käynyt alatutkimuksessa?
Vuosi sitten, kaikki oli normaalia.
Onko otettu tulehdusnäytteet (klamydia, Papa, pissa)?
Nämä kaikki on otettu silloin vuosi sitten.
Minkä ikäinen olet - voiko olla laskeumavaivaa synnytysten jälkeen?
Olen 26v. Synnytin keisarileikkauksella 3v sitten.
Milloin vaiva on alkanut? Ja tietysti graaveimpana testinä raskaustesti ;-)
Vaiva on alkanut melkein 2v sitten kun laitettiin hormonikierukka.
Mietinkin että voiko kierukalla olla osuutta asiaan ku samaan aikaan alkoi nämä kipuilut?
Eihän yhdyntätilanteessa ole jotain uutta - normaalia rajumpaa tms?
Nyt kun aloin miettimään niin aina sen jälkeen kun on normaalia rajumpaa seksiä niin maha on kipeä.. Liekkö se sitten syynä?
Joskus tulee seuraavana päivänä vertakin. Mutta itse yhdyntä ei satu.
Anteeksi että jouduit odottamaan.
Ei se mitään. Kiitos että vastasit kuitenkin :)
T. 4
Viitervo on muistaakseni 10. Siis onko 2 hälyytt vai vain jkv kohollaa? KITOs tuhannesti, vaivaa...
Ja nyt kun synnytyksestä aikaa 8kk heräilen yöllä selkäkipuihin ja muutenkin välillä tekee tukalaa ja kipeätä seistä paikallaan. Tai joudun kumartumaan niin välillä tuntuu että en ylös siitä enään pääse. Selkä oireilee myös siten jos lähden kävelemään voi toisessa jalassa tuntua jalkapohjassa kipuilua ja jotenkin se ei toimi niin kuin pitäisi. Selässä todettu jo että alimmissa nikamissa on kulumaa.
nyt vedän maalaisjärjellä. Tämä ei ole faktatietoa. Mielestäni, jos yhdynnät on kielletty ennenaikaisten supistelujen vuoksi, on silloin orgasmikin. Sehän voi " normaali tilanteessakin" aikaansaada synnytyksen käynnistymisen. Ja, kuten tiedämme, melko intensiivinen kokemushan se on...
En siis suosittele, mutta asian varmistamiseksi olepa yhteydessä sen lekurin kanssa joka tämän " kiellon" on sinulle antanut.
T. lääkäri