Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kertaa vuodessa kahdestaan on tarpeeksi?

Vierailija
13.12.2005 |

Siis kuinka monta kertaa vuodessa aikaa kahden kesken ilman lapsia on tarpeeksi? Kun toisessa ketjussa esitettiin, että 2 kertaa vuodessa, ja kerran neljässä kuussa on jo kauheen usein, hyi hyi miten itsekästä. Tämähän tietysti riippuu monesta asiasta, lapsiluvusta ja lapsen iästä, asuinpaikasta jne. Lapsiluvun kasvun myötä aikaa kahden on vaikeampi järjestää, mutta tarve ehkä kasvaa? Ja juu, kyllä ennen pärjättiin ilman mitään hoitoapua ja parisuhdeaikaa ja lapsiakin oli 25, mutta oliko se sitten muka hyvä? Eihän se välttämätöntä ole, mutta hyväksi kyllä suhteelle.



No juu, mutta mun mielestä se 4 kk välein ei nyt ole mitenkään älyttömästi, sehän on kolme kertaa vuodessa. Riippuu tietysti millaista aikaa ottaa, kun itse laskisin noihin kertoihin vaikka päivänäytöksen leffassa tms, siis muutkin kuin ilta/yömenot. Kunhan nyt vaan saisi ihan rauhassa keskittyä siihen puolison seurassa olemiseen muutaman tunnin. Ja uskon kyllä että lapsi/lapset kestää olla erossa vanhemmistaan enemmän kuin kerran vuodessa :) Etenkin jos esittää asian oikein, " pääsetkin tänään mummin ja ukin luo kylään" eikä " me lähdetään ulos ja sinä menet hoitoon että saadaan olla kahdestaan" ...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se aina ole mitenkään itsestä ja omasta haluamisesta kiinni. Kyllä meille olisi ok käydä joka kuukausi leffassa, syömässä tai konsertissa, mutta kun ei ole ketään sellaista, joka tulisi meille lapsia hoitamaan. Mitään yöhoitoja nyt ei olla haaveiltukaan kymmeneen vuoteen.

Vierailija
2/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietetään kahden keskeistä aikaa n.1xkk ja välillä useamminkin. Minulla ihana sisko jonka kanssa teemme vaihtiksia siis meillä molemmilla kolme lasta. Mummit myös välillä hoitaa ja joskus kummitkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä KAHDESTAAN tarkoittaa kuitenkin myös niitä iltoja kun saamme keskittyä vain toisiimme LAPSEN JO NUKKUEESA. Koska lapsia on vain yksi ja hän on pieni, kahdenkeskistä aikaa jää hyvinkin. Käymme noin kerran kuussa kahdestaan jossain, kavereilla, ulkona muuten, syömässä, konsertissa, leffassa, teatterissa, urheilemassa... mitä milloinkin.



Meillä on onnena se, että mummi hoitaa lastamme omassa kotonamme AINA kun tarvitaan. Joskus kyllä tulee omasta halustaan myös ja patistaa meidät esimerkiksi elokuviin. Meillä tämä homma toimii.



Jotkut eivät kaipaa yhteistä aikaa (tai valehtelevat siinä asiassa) mutta me kaipaamme. Eikä siinä ole mitään väärää kun kerran lapsi on turvallisesti hoidossa omassa kodissa ja rutiinit toimii, hän tuntee hoitajan ja me olemme kuitenkin sitten pian jo kotona.

Vierailija
4/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulle koskaan juolahtanut mieleen, että joidenkin lasten isovanhemmat eivät koskaan hoida lapsenlapsiaan edes päivällä? Vietä siinä sitten kahdenkeskisiä iltoja ja öitä, harvalla on varaa niin pitkästä ajasta jollekin hoitajalle, jos niitä edes löytää.

Vierailija
5/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

se riittäisi. Lapsi nyt vuoden ja ollut hoidossa yhteensä ehkä 8x. Pituus vaihtelee muutamasta tunnista kahteen yöhön. En ymmärrä sitä että vannotaan ettei ole tarvetta ja siksi ei viedä lasta hoitoon. Mikä se tarve on? Ei kai meilläkään varsinaista tarvetta ole (suht helppo lapsi, ei olla väsyneitä, parisuhde kunnossa yms) mutta välillä on kiva viettää aikaa rauhassa ilman lasta. Tarvitseeko hoitoon vieminen sen kummempaa perustetta?

Vierailija
6/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tuttavapiirissä kun on niinpäin, että kenenkään vanhemmat eivät suostu lapsia koskaan hoitamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei kovin usein!



en siis jaksa ymmärtää näitä " meidän pitäis päästä kerran viikossa kaksin ravintolaan" narinoita!!

Vierailija
8/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööö... noin 3v sitten. Hyvä parisuhde hoituu kyllä ihan arjenkeskelläkin vaikka tokihan se olisi kiva kaksinkin aikaa viettää. Ehkä parin vuodenpäästä kun nuorinkin on sitten jo 3v.



t. 4lapsen rakastunut ja onnellinen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka usein viet lapsesi hoitoon vaan kuinka usein haluaisit viedä. Et kai huijaa jos sanot että tämän kolmen vuoden aikana ei sinulle ole tullut mieleen laittaa lasta hoitoon ja olla kaksin miehesi kanssa?

Vierailija
10/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on nyt 1v3kk ja on hoidossa ehkä 2-4 kertaa kuussa. Lähes aina kyseessä on parin-kolmen tunnin hoitoaika. Yökylässä tyttö on ollu tähän mennessä kolme kertaa.

Itse olen sitä mieltä, että oma aika on hyväksi sekä lapselle että vanhemmille. Monet eivät vaan sitä tajua vaan roikkuvat lapsessa vuosikausia ja ihmettelevät sitten miksi suhde on karilla ja lapsi haluton menemään hoitoon. Tämä oli vain minun mielipiteeni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä asia on niin, että yhtään tällaista yötä ei ole ollut viidentoista vuoden aikana. Ehkä kerran vuodessa päästään pariksi tunniksi päivällä jonnekin.

Vierailija
12/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai menisikö suhteesi siis karille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioeroko teille sitten tulisi, jos sitä apua ei ilmaiseksi enää mistään heruisikaan? en tiedä ketään, jolla olisi mahdollisuutta ja varaa palkata lastenhoitaja niin usein, kuin toisilla lapset on mummolassa hoidossa.

Vierailija
14/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joka ilta. Muutaman tunnin. Lapsi menee klo 20.30 nukkumaan ja me etenkin viikonloppuisin valvotaan myöhään. Että revi siitä.



Tänä vuonna olemme olleet helmikuussa yhden yön ja heinäkuussa toisen yön erossa lapsesta. Ihan tarpeeksi minusta.



Meillä parisuhdetta ei hoideta vain kun lapsi on pois kotoa, vaan joka ainoa päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sukulaispiiristä tai kummeista löytyisi kuitenkin joku, joka ottaisi lapsen vaikka yhdeksikin yöksi tai edes illaksi tms. Meillä ainakin on myös kavereita, joilta hoitoapua voi pyytää.

Ja jos ei tuolla tavalla hoitajaa saisi niin sitten palkkaisimme esim. MLL:n kautta.



nro. 11

Vierailija
16/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmat Mll:n hoitajat ovat teinityttöjä ja maksaahan se aika paljon, jos öitäkin ovat.

Vierailija
17/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä palstalla on ihan kumma näkemys parisuhteesta. Kuvitellaan, että se hoituu muutamala kylpyläviikonlopulla vuodessa. Jos tulee ero, kas kahdenkeskistä aikaa ei siis ollut tarpeeksi. Unohtuukohan useammilta, että parisuhdetta pitää hoitaa joka ikinen päivä ja arkeahan sen on tarkoitus kestääkin, vuodesta toiseen.

Vierailija
18/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko perheen kera. Joka ilta ollaan sylikkäin tai sisäkkäin ;) sohvalla kun lapset ovat menneet nukkumaan (nuorin nukkuu vielä meidän makkarissa). Hassutellaa ja pusutellaan. Viikonloppuisin monesti tehdään jotain hyvää ruokaa vain meille kahdelle ja nautiskellaan punaviiniä sen kera. Ihan vain kotona. Meidän parisuhde voi erinomaisesti vaikka juuri nyt uuden kodin rakentaminen omat stressinsä on tuonut elämään.



Meillä enemmänkin on ongelmana esim rakennustarvikkeiden hankinnat, rakentamisen suunnittelut tontilla, pankki ym asioiden hoito paikoissa joissa lapset ei viidy eikä heitä ole turvallista päästää ominpäin liikkumaan. Silloin ovat mummot ja vaarit ovat olleet hetken pelastuksia ja myös tuttavan 16v tytär joka on paria kolmea tuntia maksimissaan lapsiamme toisinaan vahtinut.



t.9 jolla lapset siis 1-7v 4kpl

Vierailija
19/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tarkoittanut, että ero tulee jos ei vietä omaa aika tarpeeksi! Tiedän vaan äitejä, jotka valittavat että tahtoisivat viettää aikaa miehen kanssa, mutta kun lapsikultia eri raaski jättää hoitoon. Vaikka apua on tarjolla sitä ei oteta vastaan.



Eikä hoitajan palkkaaminen MLL:n kautta välttämättä tule niin kalliiksi. Tuttavallani käy 66-vuotias rouva MLL:n kautta ja he ovat hänen kanssaan itse sopineet palkkauksesta yms.



nro.11

Vierailija
20/29 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toki parin kolmen kuukauden välein tehdään jotain erilaista, esim. mennään viettämänn iltaa kavereiden kanssa tmv. Kyllä minustakin sitä parisuhdetta pitää pystyä pääasiassa kotona hoitamaan, mutta ymmärrään täysin niitäkin, jotka tarvitsevat sen oman ajan, jolloin voi keskittyä vain ja ainoastaan parisuhteeseen. ja kiiros 9, sain niin makeat naurut että meinasin penkiltä pudota!!! Ihanko sitten kun kuopuskin on 3 vee, voitte hänestä olla hetken erossa. Alan ammattilaisena voin sanoa, että helppoa ei tule olemaan jos vasta tuolloin on eka kertaa jonkun muun kuin isän tai äidin kanssa, että HUH HUH!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi