Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten mielestä emme ole perhe!!

Vierailija
13.06.2008 |

Siis mies ja minä. Aina kun olen puhunut että 'meidän perhe' sitä ja tätä, niin kun on käynyt ilmi, että olemmekin lapseton perhe, niin kommenttina on ollut poikkeuksetta jotain tyyliin 'ai eihän sulla perhettä sitten olekaan'.

Vittu! Tasan on meillä perhe, vaikka vastentahtoisesti lapsettomia olemmekin. Meidän perheeseen kuuluu aviomies ja minä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe meitä perheeksi, vaikka sellainen olemmekin. Kauneus on katsojan silmässä. Yleensä tuossa vaiheessa ihmiset kyllä puhuu mieheni ja minä tai me.

Vierailija
2/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte lapseton aviopari joo, mutta ETTE PERHE!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoipa jotain sellaista, että avioliiton tarkoitus on perheen perustaminen. Perhe siis perustettiin avioitumishetkellä.

Vierailija
4/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsettomuudesta puhuttaessakin yleensä puhutaan lapsottomista pareista eikä lapsettomista perheistä

T: ex-lapseton, pakastetun alkion siirrolla vihdoin perheen saanut, kahden lapsen äiti

Vierailija
5/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun perheeseeni kuuluu yksi lapsi ja aviomies. Sinun perheeseesi kuuluu aviomies. Kyllä perhe on olemassa ilman lastakin.

Vierailija
6/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän täysin toisin kuin sinä. Eli siinä tosiaan sanotaan, että avioliiton tarkoitus on perheen perustaminen (=lasten saaminen). Minusta kylläkään näin ei nykyään aina ole.

Sanoipa jotain sellaista, että avioliiton tarkoitus on perheen perustaminen. Perhe siis perustettiin avioitumishetkellä.

Vierailija
7/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tarkoitusta? Pitäisiköhän erota tarkoituksettomasta liitosta siis?

Vierailija
8/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori typo

Vierailija
9/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://fi.wikipedia.org/wiki/Perhe

"Perhe on kahden tai useamman henkilön muodostama yhteisö, jossa usein vähintään kahden yksilön välillä on pitkäaikainen kiintymyssuhde."

Vierailija
10/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tänä päivänä avioliitolla voi olla monta muutakin tarkoitusta kuin lasten hankkiminen. Meneväthän monet naimisiin vielä vanhalla iälläänkin.

Mutta perinteisesti näin on ajateltu, että avioliitto sidotaan perheen perustamista varten. Ja esim katolisessa kirkossa tämä puoli on vielä voimakkaammin esillä kuin luterilaisessa kirkossa.

vaikka tarkoitusta? Pitäisiköhän erota tarkoituksettomasta liitosta siis?

Vierailija
11/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ihmistä muodostaa mielestäni perheen silloin kun on kyse lapsesta ja yksinhuoltaja isästä/äidistä.

Aikuinen nainen ja mies on mielestäni pari.

Vierailija
12/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on kahden tai useamman henkilön muodostama yhteisö, jossa usein vähintään kahden yksilön välillä on pitkäaikainen kiintymyssuhde.

Tavallisimmillaan perheeseen kuuluu kaksi eri sukupuolta edustavaa henkilöä sekä heidän mahdolliset jälkeläisensä eli lapset.

Vierailija
13/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette pari, ette perhe. Jotenkin vain miellän että perheeseen kuuluu lapsia, ja jos ei lapsia niin edes eläimiä. Jotain "huollettavaa" siis, jotain josta on "elatusvelvollinen". Miehesi ja sinä olette pari. Eikä siinä ole mitään loukkaavaa tai negatiivista mielestäni.

Vierailija
14/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kysymys 'onko sulla lapsia' on sama asia kuin että 'onko sulla perhettä'. Jos multa kysytään, että onko mulla perhettä, niin totta helvetissä sanon että 'joo on, mies'.

Vierailija
15/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollenkaan sellaista tunnetta, että olisimme perheettömiä vaikka olemme lapsettomia. Meitä loukkaa pahasti se, että ihmiset ovat sitä mieltä, että lapsen lisäksi meiltä puuttuisi perhe.

ap

Vierailija
16/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin oletan, että siihen kuuluu joitakin muitakin jäseniä kuin vain mies ja nainen.j

Miksi se on ap sinulle niin tärkeää, että te olette miehenne kanssa perhe? Miksi ette vain voi olla pari?

Vierailija
17/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin että joku väittäisi, ettei meillä ole kotia, vaan huoneisto. Ymmärrätkö, että on ihan eri asia olla kahden ihmisen perhe kuin aviopari. On eri asia asua kotona kuin omistusasunnossa.

Ikään kuin ei riittäisi, että meillä ei ole lasta. Viedään perhekin samalla iskulla.

Vierailija
18/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pariskunta ole yhtään sen vähempiarvoinen kuin perhekään? Miksi teidän on väkisin saatava olla muidenkin silmissä perhe, onko siinä sitten jotain vikaa, että muodostatte parin?

Vierailija
19/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tai pariskunta kyllä, mutta ei perhe. Perhe meistä tuli kun esikoinen syntyi.

Vierailija
20/38 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen, että lapsettomuus on teille kipeä asia ja olen suunnattoman pahoillani puolestanne. Tiedän kuinka kipeää lapsettomuus voi tehdä, vaikka minulla itselläni nuo kaksi lasta nyt vuosien lapsettomuuden jälkeen on.

Siltikään en täysin voi ymmärtää, miksi sinun täytyy ehdoin tahdoin puhua sinusta ja miehestäsi perheenä. Sehän on vain omiaan lisäämään tuskaa, kun joudut aina selittelemään, että olette perhe vaikkakin ilman lapsia.

Eikö olisi itsellenne kuitenkin helpompaa puhua miehestäsi tai teistä yhdessä parina eikä välttämättä perheenä?

kuin että joku väittäisi, ettei meillä ole kotia, vaan huoneisto. Ymmärrätkö, että on ihan eri asia olla kahden ihmisen perhe kuin aviopari. On eri asia asua kotona kuin omistusasunnossa.

Ikään kuin ei riittäisi, että meillä ei ole lasta. Viedään perhekin samalla iskulla.