***HAAHUJEN viikko 50***
Kommentit (73)
Tuo lonkkakipusi voi hyvinkin tosiaan liittyä raskauteen. Mullakin oli lonkkasärkyä muutamia vuosia sitten, niihin aikoihin, kun meille onnekkaasti " putkahteli" vauvoja. En vaan pysty muistamaan, olinko varmasti silloin raskaana, mutta erittäin hyvin mahdollista. Mähän olin siihen aikaan aina joko raskaana tai sitten imetin. Joka tapauksessa hyvin muistan, että kun heräsin nukkumasta, niin sen puolen lonkka oli kipeä, jolla olin nukkunut. Se oli aika rasittavaa, kun vaikka vaihtoi kylkeä, niin toinenkin lonkka kipeytyi nopeasti. Toivottavasti saat tilanteeseesi pian selvyyden ja toivottavasti lopputulos on se paras mahdollinen!!!
Hieman on harmittanut taas se, miten tämä ovis meni. No, eipä ole eka kerta :-( (no joo, kahteen vuoteen mahtuu jos jonkinlaista yrityskertaa). En usko, että tästä mitään tärppiä tulee. Mies kyllä tulee parin tunnin päästä kotiin, mutta miten tässä ihmisvilinässä (äitinikin on täällä) simppoja pannaan liikenteeseen... Ja klo 23 voi olla jo ihan liian myöhäistä :-(. Joskus tulee mieleen, että voi kun noita simppoja voisi ostaa apteekin hyllyltä... ;-)
Lauris, onnea plussasta!! Tsemppiä!
Neronjalle tärppionnea!! :)
Oma napa: Enpä ole minäkään vielä kertonut miehelle, että tein testin. En tiedä, että koska kertoisin.
Ehkä tässä lähipäivinä, varsinkin jos tämä selkäsärky jatkuu, niin pitää " huonot" uuutiset kertoa.
Tänä aamuna mies kävi siellä verikokeessa. Eikä ollut pyörtynyt. :)
Itse ajattelin, että voisin perjantaina tosiaan soitella sinne gyn.pkl:lle ja kertoa tilanteesta.Ja kysyä, että
miten edetään. Vähän kyllä pelottaa, että käskevät " pärjätä omillaan" eivätkä ota ultraan tms., jos ei ole vuotoa.
Mut katotaan mitä sanovat. Eipä mun pää tätä kauaa kestä, jos en pääse lääkärillä käymään.
Tänään aamupäivä oli ihan ok, ei juurikaan särkenyt. Silloin on aina toiveet korkeammalla. Toisin kuin nyt, kun selkää
alkoi taas jomotella oudosti. En tajua, että mikä vika mun kropassa on. Jotenkin epäilisin, ettei niistä verikokeista mitään
löydy, vaan mun kropassa on joku " rakenteellinen" vika. Siis paikat niin retuperällä, ettei kohtu kestä. Miks ihmeessä muuten
alkais kipuilla jo melkein heti sen jälkeen kun alkio on kohtuun kiinnittynyt!?!?
Oireita: Ehkä taas olen välillä kehitellyt jotain pientä etovaa oloa itelleni. Sen saa niin helposti stressillä aikaan. Mitään
" KUNNON" etovaa oloa ei ole ollut. Väsymystä on enemmän kuin viimeksi. Mutta esim. rintojen vihlomiset tuntuu vallan lakanneen.
Pissattaa normaalia useammin. Ja sitten on tää selkäjomotus.
Ei tässä oikein pysty kovin pitkälle ajattelemaan. Välillä toivoo vaan, että vuotais sitte nyt ees tällä kertaa itkseen ja AJOISSA
pois. Voi kun sitä toivois, että vois vaan haaveilla jo tulevasta ja miettiä, että millon se vauva syntyis. Mutta nyt ei edes
jaksa alkaa etsiä raskauskiekoista laskettua aikaa. Osuisko kenties elokuulle?
-Porkkana 4+6 -
Lauris: Onnea kovasti plussasta! Toivottavasti kaikki menee tällä kerralla hyvin!!! Ja nyt on auto " pelittänyt" jotenkin *koputtaa puuta*. Huomenna olisi tarkoitus lähtä sillä Helsinkiin, joten toivotaan ettei auto petä reissulla...
Porkkana05: mun piti jo viimeksi sulle sanoa, että ystävälläni tuo selkäsärky on ollut raskausoire! Toivottavasti myös sinulla särky ei merkitsisi sitä pahinta vaihtoehtoa.
Wbm: miten ultrassa meni? Toivottavasti tulet kohta kertomaan ihania uutisia!
että onko wbm:n kuulumisia tullut. Toivottavasti kaikki oli ultrassa hyvin!!!
Vauvaliimaa ja kaikki muu apu matkaan, että masuasukki pysyy kyydissä loppuun saakka!
Neronja ja Nonna (oliko muitakin?) peukut on teille pystyssä, että tärppi olisi käynyt! bd bd
Minäkin täälä odottelen wbm:n ultrakuulumisia..
Viittisikö joku lähettää tänne vähän energiaa joulunlaittoon.. Multa ei taho sitä nyt millään löytyvän.. :/
Mutta joka tapauksessa kaikille haahuille tsemppiä ja iloista joulunodotusta! :)
Mihin wbm on kadonnut? Täälläkin ollaan huolissaan odoteltu ultrakuulumisia. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.
Onnittelut Lauris plussasta!!! Tarrasukkia ja vauvaliimaa tonneittain matkaan. Ihanaa!
Mitenkäs kaikki plussanneet? Joko teitä saa ruveta siirtämään plussanneisiin?
ON: mä en ala... Eikö se hiivatin munarakkula nyt sitten enää kasvakaan. Haamuja vaan näkyy ovistikuissa. Pitäisihän sen oviksen jo pikkuhiljaa tulla, sillä maanantaina oli 15mm ja eikös se munis kasva 1-2mm päivässä... Apuva.
Anteeksi varsin lyhyt ja omanapainen viesti, mutta tänään on ollut sellainen päivä, että kaikki menee penkin alle, joten taas mentävä korjaamaan aiempia sotkuja - tyttö piirsi lattiaan, veti vessapaperit rullalta pois jne...
masunasu, joka tulee paremmalla ajalla kirjoittamaan lisää
Ensinnäkin onnittelut plussanneille¿sielä taisi olla Porkkana, Lauris, Kerttukasperi (muistinkohan nyt sitten taas oikein¿) ja sitten on vielä Katri, jolla vaan jännät paikat jatkuu. Oireet kuitenkin edelleen näköjään vahvemmanpuoleiset raskauden puolesta. =)
WBM:n ultrakuulumisia haluin kans tulla katsomaan. Täällä on peukutettu ja jänskätty, että kaikki vaan olis hyvin. Toivottavasti näin. =)
Neronja: Täällä joulunlaittoenergiaa kaivattaisiin myös. Takki on töiden takia ihan tyhjä ja kaikki illat menoa täynnä. No sunnuntaina on PAKKO viimeistään joulusiivot tehdä. Blääh! No sitten on taas mukava olla, kun on puhdasta.
ON: Täällä vaan hiljaiseloa. Ei mitään ihmeellisiä oireiluja, välillä nippailee mahasta¿olisko viikonlopun pahempien mahdollisten oviskipujen jälkimaininkeja. Eli täällä vaan ihmetellään. Sen suuremmin en ole kyllä edes mitään oireita hakenut mihinkään suuntaan¿eikä niistä tarkoista kiertopäivistäkään oikein ole tietoa.
Ihanaa¿huomenna päästään miehen kanssa kauan odotettua Andrea Bocellia kuuntelamaan Hartwall Areenalle. Sillä miehellä on kertakaikkisen taivaallinen ääni. Liput hommattiin heti kun tuli myyntiin joskus 4kk:tta sitten. Eli huomisesta on kiva ilta tulossa. Piti jäädä samaan hengen vetoon Helsinkiin johonkin hotelliin yöksi, mutta kun on sitten juhlat lauantainakin, niin ajateltiin ajella kuitenkin sieltä vielä yöllä kotiin Tampereelle. Toivottavasti keli vähän selkenee, eikä ole noin söhröinen kuin nyt. Eipä kai tänne kummempia. Yritetään nyt nauttia joulun päivistäkin, eikä ajatella pelkkiä piinapäiviä, sillä jos mä teen niin, niin mulla on tainnut joulu mennä siinä vaiheessa jo sivu suun. Enkä tiedä viitsinkö edes huvikseni testailla mitä testi näyttää tuossa jouluaattona (olisi vaan niin mukava joululahja nuo kaksi viivaa tikussa), mutta sitten jos siihen ei mitään tulekkaan niin sitä turhaan sitten sillä joulunsa pilaa. Jos ihan ekasta tiputteluvuotopäivästä lasketaan edelliset menkat alkaneeksi, niin sillon nimittäin jouluna siinä testissä voisi jo jotain näkyä¿mutta kunhan kiusoittelen itseeni ajatuksella. Jätän kyllä testaamatta, ellei ihan hirmuisen selkeitä yökköoireita tai muita raskausoireita ole siihen mennessä ilmestynyt. Ja sitä suuresti epäilen.
Haahusiskot, voikaahan hyvin ja ¿mahdollisimman paksusti¿. ;-) Koko huomisen päivän palaverissa kiinni ja ilta sielä konsertissa¿ehkä lauantaina pääsen taas lukemaan kuulumisia. Mä olen täällä edelleen sormet ja varpaat ristissä WBM:n ultratulosten puolesta.
Titi75
totta tosiaan eilen kävin siellä ultrassa ja siellä näkyi vielä kovin pienen pieni salamatkustaja. Lääkäri tunsi minut entuudestaan ja tiesi taustat, joten oli helppo mennä kun tiesin, että hän tietää huoleni. Hän on kyllä tosi ihana lääkäri ja sanoi, että jos tuhrua tulee, niin voin heti varata uuden ajan. Ja sanoi vielä, että jos tammikuun puoleen väliin päästään, niin sitten viimeistään ultraan. Ihanaa kun ei ollut ylipositiivinen mutta kuitenkin sai minut rauhoittumaan, siis hetkeksi. Ei tästä pelosta mihinkään pääse, mutta olen ajatellut ottaa päivän kerrallaan ja mahdollisimman rauhallisesti.
KIITOS teille kaikille tuestanne ja tsempityksestä!!!!!! Olette ihania ihmisiä ja saatte valettua minuun aina vain uskoa. Kaikkien omien surujenne ja menetystennekin jälkeen jaksatte tukea ja kannustaa :´)
Ai niin salamatkustaja oli ulrauksen mukaan 6+6 eli aika lailla samoissa kuin itse ajattelin (7+0), no kait tuo päivän heitto on ihan normaalia. Nyt kun kyttää ihan kaikkea vähän liiankin paniikissa.
Olette ajatuksissani ja toivon kovasti, että elämä antaisi meille kaikille jotain hyvää! Kaiken surun jälkeen pienikin ilo tuntuu suurelta..
Lämpöisin halauksin wbm
masunasu:
!Mitenkäs kaikki plussanneet? Joko teitä saa ruveta siirtämään plussanneisiin?
En oikein tiedä. Jotenkin tuntuu turhalta siirtää mua mihinkään, koska takas palaan kuitenkin. Selkäsärkyä lukuunottamatta oireet alkaa kadota. Ei enää väsytä, eikä nälätä, eikä pissatakkaan niin usein, ei turvotusta. Rinnat ajoittain vielä vähän särkee, siinä kaikki. Ja mikä pahinta, selkäsärky vaan yltyy.
Äsken yritin mennä nukkumaan. Mies jo nukahti, mä tulin tänne itkemään ja kiroomaan paskaa maailmaa ihan yksin.
Sellasta. Eli ei kannata mua siirtää.
Wbm, kiva,e ttä sait hyviä ultrakuulumisia. Ja erittäis hienoa, että kohdallesi sattui mukava lääkäri. Niihin ei kovin usein törmää.
Tsemppiä ja onnea toivon!!!!
-Porkkana, jota vi********-
ihan suru tuli lukiessa viestiäsi, mulla on täällä kaikki ulokkeet pystyssä että ne oireet nyt siitä sulla voimistuisi vielä, ja Kerttukasperilla kans! Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia sinne!
Lauris, km tuli rv5+4 ja siitä on nyt vasta pari viikkoa aikaa, eli tuskinpa tässä ihan vielä uudelleen on keritty raskautua.. :P Ja ihan superpaljon onnea plussasta :):):)
tsemppiä masunasu, toivottavasti se ovis nyt tulee sieltä ja tärppionnea!
WBM, olipas ihanaa kuulla että ultrassa kaikki hyvin, kun nyt vaan pysyisi matkassakin, paljon vauvaliimaa sullekin :)
Ja ketäs täällä piinailikaan, paljon plussaonnea teille +++++
(.) kp 12 ois menossa, ovista oon yrittänyt ihan kotikonstein vähän bongailla, noin niinkuin harjoituksen vuoks, tässä kierrossa ei kuitenkaan yrittämällä yritetä, mielellään unohtaisin nuo kiertopäivätkin ihan kokonaan ettei sit menkkoja odotellessa tarviis miettiä sitä testailua niin paljoa :( Lekurihan sanoi kyllä että heti voidaan yrittää, mutta jotenkin pelottaa nyt kuitenkin että entäs jos se tärppääkin... Ja sit luulen että muutun täysin vainoharhaiseksi oireiden kanssa kun yritän kuulostella.. Tänään pistettiin simpat liikkeelle kuitenkin, harvinaista herkkua sinänsä kun työvuorot menee niin ristiin kun voi vaan mennä, tuntuu että kokoajan on toinen vaan nukkumassa :/
Ja pahoinvointi senkun jatkuu... Illalla pistettiin jo joulukinkku uuniin, ja miusta ei kertakaikkiaan ollut kinkkua pussittamaan kun laatta meinas lentää ihan huolella, en ymmärrä en. Aamulla on sit aika lääkäriin, jotain outoa tässä kyllä nyt on meneillään.
Tulipas omaa napaa.. Mut oikein hyvää perjantaita haauhuille :)
Onnea wbm ultranäkymistä! Kyllähän toi oikein hyvältä kuulostaa :)
Porkkana: älä vielä heitä hanskoja tiskiin. Kyllä ne oireet voi hyvin tulla vielä takaisin. Itse olen tästä elävä esimerkki, kun vielä keskiviikkona olin täysin sitä mieltä, että kesken menee heti alkumatkasta (oireet hävisivät). No, ne tuli takaisin vielä samana iltana ja nyt on rinnat taas entistä kipeämmät, paleltaa kovasti ja alavatsaa jomottelee menkkamaiseen tyyliin. Itse asiassa näin viime yönä unta, että menkat alkoi - arvatkaapa oliko helpottavaa herätä unesta? Ihme kyllä, en ollut unessakaan hirveän pettynyt, joten kaipa tässä on edelleen niin varpahillaan, että on enemmän pessimistisissä fiiliksissä. Siispä Masunasu: jos voisin hengailla täällä ainakin sinne alkuraskauden ultraan (toivottavasti saisin sen heti uuden vuoden ekalle viikolle) saakka?
Luumis: oliko se ihan varma, että sun kohtusi on täysin tyhjä? Oireista päätellen sinne olisi voinut jäädä vaikka joku toinen salamatkustaja! Mutta kaipa myös km:n jälkimainingit voi kestää (mulla oli alkio kuollut varmaan ainakin pari viikkoa ennen kaavintaa ja silti maha oli pyöreä kuin pallo ja rintoja kivisti vielä kaavintaa edeltävänä iltana). Toisaalta taas mulle tuli km:n jälkeen myös vahvemmat ovulaatio-oireet, ehkä kyse voi olla niistäkin?
Joulunvietosta muutama sananen. Me lähdetään miehen isän luo joulun viettoon. Tästä tuleekin ankea joulu, kun anopin kuolemasta on mennyt vasta reilu kaksi kuukautta :( Mitään suurempia jouluvalmisteluja ei meinata tehdä, äitini ehkä tekee meille jotain kaloja mukaan ja jos itse tekisin lanttulaatikon ja leipoisin jonkun kakun. Aattoaamuna on kaiketi perinteisesti riisipuuro, sit haudoilla käynti, (savu)sauna ja jouluateria. Saa nähdä tuleeko joulupukki: voisin kuvitella että meidän 2vee pelkäisi sitä kuitenkin :)
Lumista viikonloppua täältä kaakosta!
KK
Wbm: Onnea, tosi hienoa kuulla että ultrassa kaikki hyvin. Lisää vain liimaa ja tarrasukkia matkaan, että varmasti pysyy! ;)
Masunasu: Eipä minuakaan kannata vielä plussanneisiin lisätä. Täällä vielä pyörin, kun en ole saanut sitä aikaa vielä neuvolaankaan. Katsotaan sitten kun olen saanut sen ajan ja käynyt siellä, sillä minuthan pitäisi siellä ultrata kun se terkkarikin niin lupasi. Jos siellä nyt jotain näkyy, niin ehkä sitten voisi harkita sitä plussanneisiin siirtymistä.
Voi Porkkana, miten sinuakin nyt taas koetellaan. Toivottavasti kuitenkin tällä kertaa menisi kaikki hyvin. Liimaa ja tarrasukkia matkaan sinullekin!
Omaa napaa: Eipä tällä rintamalla ole mitään uutta tapahtunut. Sama vain jatkuu edelleen. Ja vieläkin odottelen, että saisin joskus sieltä neuvolasta sen terkkarin kiinnikin. Taitaa olla paljon odottajia, kun nyt tuntuu kestävän...
Niin se joulu vain lähestyy... enää viikon verran. Aatonaattona illalla laitetaan sitten kinkkukin uuniin. On siinä taas kestämistä kun niitä tuoksuja haistelee... varsinkin meidän koiralla. =)
Onneksi on nuo jouluhommat kohta tehty. Viikonloppuna pestään lattiat ja tampataan matot, niin sitten on valmista ja joulu saa meidän puolesta tulla. Tulisi nyt vain lunta maahan, niin olisi kivempi. Täällä kun ei ole lunta lainkaan, vain pimeää ja märkää. =/
Hyvää päivänjatkoa ja viikonloppuja kaikille haahuille!
On sitten tälle rouvalle sattunut ja tapahtunut vaikka mitä. Keskiviikko iltana kun tein lumitöitä omassa pihassa niin eikös tarvinnut sitten kaatua. Menin suoraan vas.polven päälle ja vas.olkapää revähti siinä samalla. Mies lähti kiikuttamaan minua heti ensiapuun ja siellä lääkäri sano, että on hyvä kuvata se aamusta heti. Olipa mun polveni aikas häijyn näköinen. Eilinen päivä menikin sitten röntgenissä, odottelua 1tunti ja lääkäriä odotellessa ensiavussa 2tuntia! Voi että meinas mennä hermot. Polvessa ei mitään, ihme kyllä ja lääkärikin ihmetteli, koristeena siinä on vain h...nmoinen mustelma. =) Ja, kipeä kuin mikä. Käsi on vähän arka, mutta sitä pystyn käyttämään ihan hyvin. Saikkua nyt sain tämän loppuviikon et lepyytän jalkaani. Sain muutaman ylimääräisen päivän tehdä tässä samalla joulua.. =)
Lauris: Onnea plussastasi! Vauvaliimaa paljon matkaan mukaan, toivottavasti kaikki menisi nyt hyvin loppuun asti.
WBM: Ihania kuulumisia saikin sinulta odottaa sieltä ultrasta! =) Toivon mukaan kaikki vuodot ja tuhrut ovat nyt historiaa ja pääset nauttimaan raskaudestasi. Vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan mukaan.
Porkkana: Voimia sinulle! Oletko vielä kertonut miehellesi siitä testistä minkä teit...? Jospa kertoisit ja hän voisi tukea sinua. Ei ole hyvä yksin murehtia kaikkia asioita. *virtuaali hali*
Luumis: Yhdyn tuohon mitä Kerttukasperi sanoi, että jos sinne olisikin jäänyt toinen salamatkustaja.. Tai, sitten vaan kovemmat oireet oviksesta. Itsellänihän on ollut todella kovat oireet oviksen aikaan: yököttämistä ym. oireet mitkä ihan hyvin olis rinnastettavissa raskausoireisiin. Toivottavasti saat lääkäriltä selvyyttä olotiliaasi.
Masunasu: Älä nyt vielä menetä toivoasi sen oviksen suhteen. Jos se tulee pikkusen myöhemmin mitä normaalisti..
Oma napa: kp 22/29-31.. Eipä mitään ihmeellistä kuulu omaan napaan. Nyt on eilisen ja tän päivän nippaillut mahassa sekä ollut vähän outo, mutta ajattelin et se voisi olla tuosta kaatumisestakin. Meninhän mä siinä kaatumisessa mahallenikin.. Aaton aattona pitäs sitten tädin tulla kylään, jos nyt löytää tiensä tänne. Toivottavasti ei löydä.
Onkos muilla haahuilla kovasti viikonloppuna joulusiivouksia edessä? Me aloitetaan kanssa miehen avustuksella tuota siivoamista viikonloppuna. Ja, käydään joulumarkkinoilla mikä on tullut jo perinteeksi meille. Niin ja täytyy kai se kinkkukin jo hankkia että saa sen paistaa sitten just ennen joulua.
Erittäin ihanaa perjantaipäivää kaikille!
Kaksonen76
Tultiin aamulla kotiin. Olin lasten kanssa käymässä suurkaupungin hulinassa.Viime yönä pahin myrsky 5 vuoteen, laiva heilui ja rytinä kuului! Ilmastointikin rupesi vikumaan. Hiukan pelotti! Onneksi ehjänä takaisin. En ole vastaavaa kokenut vaikka ennen meni joka toinen viikko laivalla työmatkoilla kolmen vuoden ajan.
Kumma kyllä mieliala on sellainen " ei innostunut" ihan kun ei raskaana olisikaan. Yleensä en ole malttanut olla miehelle kertomatta uutsia, mutta nyt ei yhtään halua kertoa. Liiaksi tullut pettymyksiä niin tunteet neutraaleja, ilmeisesti. Hyvää on, että pahaa oloa on ja iltaisin on turvoksissa. Silti ei tiedä kuinka tässä asennoituisi.
Masunasu: joo, voi laittaa plussanneisiin, voihan sen taas muuttaa, jos jotain sattuu. Kai te puuhailette vaikka ovistikut ei näytä kunnolla? ;-)
Mulla on mennyt jo usko niihin tikkuihin. Luota vain omiin tuntemuksiisi!
WBM: kiva kuulla, että kaikki ok, täällä jännätään 5.1 ultraa.
Porkkana: älä vielä heitä toiveitasi!
Piinailijoille onnea ja +++++ säteitä. Tänne heti kertomaan, vaikka olis haamu!
Etkö viitsisi testata kuitenkin? Täällä ollaan uteliaita;-) Nyt olisi tuolla http://www.raskaustestit.com taas hyviä tarjouksia. Oliko nyt niin, että jopa 5 kpl vain 5 ¿ (tämä ei ole mitään mainostamista!)
ON ihan ekaksi: mä sitten kypsyin ihan totaalisesti tähän ukkoni kommentteihin,kun kuitenkin jossain vaiheessa puheen alta kuitenkin kuulsi se asia,että hän suostuu(vaikka pitkin hampain) Niimpä otin härkää sarvista ja todella kiukkuisesti kyllä asiani ilmoitin.Niin hän sanoi että mä painostan,ettei se nyt ihan niin tapahdu kuin kaupasta haettas(juu juu ei ei...sanoin että olen kovin tietoinen pitkästä toimitusajasta) Hän sanoi että anna aikaa tajuta että meille tulis se yks...Njooh,mutta siis,eikö voisi ajatella sit kun on tilattu ja toimitusta odotellen :) Mutta nyt on tyytyminen tähän,koska se oli kyllä lupaus kun nyt ymmärtäisin olla " painostamatta" eli höpisemättä asiasta paljoa.HUOH. Mutta toivo ei sittenkään ole roskiksessa :) Sit se viel yritti selittää kovin epämääräisesti sitä asiaa,että ei kovin orjallisesti aleta..kysyin niin että mitä,tarkoitatko yrittämistä tms...Niin sit sanoi että voihan niitä vinkkejä antaa milloin ois hyvä :) Heh.En tiiä kehtaanko enää " painostaa" ukkoraasuu kysymällä voisko häntä jotenkin " auttaa" kun tietäis milloin ois hyvä aika,jottei liian usein-painetta tulis...
ON tää vaiketa.
Mutta: ONNITTELUJA plussanneille ja varsinkin WBM :n ultrat kuulosti ihanalle :) Mä kävin tästä viimesestä(joka kyllä sitte menehtyi) juuri 7+ jotain ultrassa koska se oli ylläri rask eikä kestosta ollu mitään hajua(ei menkkoja imetyksen takii) niin oli se niin kaunista katsottavaa se silloin sentin kokoinen papu jolla sydän sykki(silloin viel...)
Toivotan onnea meille kaikille kunkin omassa " projektissa"
Perjantai terkuin Mamma+Fem
No kävin sit varmistamassa että poskiontelontulehdus on kyllä ja sain antibiootit.. Lekuri vähän kokeili mahaa ja ihmetteli kovasti pahoinvointia ja arveli että flunssakin voi vaikuttaa siihen että satunnaisesti sitten oksettaa(?!?!) Jepjep.. En sit alkanut ite mitään arvailemaan tai diagnosoimaan, jotenkin kypsyttää nuo lekurit siinä määrin jo. Palataan asiaan sit vuodenvaihteen jälkeen kuulemma jos ei oireet ole siihen mennessä hävinneet..
Lauris, kurkkasin tonne ja halpoja ovat... Kävi tänään kyl mielessä testin osto kun sen antibioottikuurin kävin apoteekista hakemassa, vähän jo niitä testihylljäkin tiirasin odotellessa mutta jätin rauhaan kuitenkin. Jotenkin tuntuu vaan ihan uskomattomalta että siellä nyt sit se salamatkustaja olis, kun muitakaan oireita ei oo kun se pahoinvointi. Mutta oishan se testaaminen yks vaihtoehto tietty ;) Tai mistä sitä tietää jos se ovulaatio sit oireilee...
Kerttukasperi, ihanaa että sulla on oireita taas, toivottavasti pysyyvätkin :) :) :)
Katri, onpas nyt kauheen hankalaa saada sitä neuvolatätiä kiinni, miten siellä nyt kokoajan voi tommonen ruuhka olla, kauhiata :o
Kaksonen, hui kauhia tuota kaatumista, onneksi ei käynyt pahemmin eikä tarvii joulua kipsissä viettää kuitenkaan. Toivotaan että ne nippailut massussa on jotain ihan muuta kuin kaatumisen jälkimaininkeja!
Femmamma, kiva kuulla että teilläkin on vähän edes valoa jo tiedossa, kyllä se isäntä siitä viel innostuu ;)
Meillä ei kauheesti kerkiä noita joulusiivouksia nyt viikonloppuna tekemään kun on messukeskuksen näyttelyt, ja siellä menee varmaan molempina päivinä myöhään. Yhtään ei jaksattais mennä, tekis mieli vaan kaivautua peiton alle toipumaan. Mutta sit kun sinne pääsee niin innostun kummiskin taas, on se niin kivaa touhua :D Ja muutenkin kun tuntuu että asunto on vielä ihan muuton jäljiltä räjähdystilassa niin ei kauheesti jaksa joulua erikseen ruveta hössäämään ;). Aattona käydään isännän vanhempien luona syömässä, ja sitten hipsin yöksi töihin.
Ihanaa, tänään saan vessan kaapit paikoilleen (remppamies sahailee justiin tuol kylppärissä) ja sit pääsee järjestelemään lisää tavaroita :D
Katri, Missä ihmeessä oikein asut? Miten voi olla noin vaikeeta saada neuvolaan yhteyttä???
Toivottavasti nyt saisit sen ajan sinne!!!!
Täällä voi yrittää soittaa joko suoraan terkkarille tai ajanvaraukseen ja siinäkin se täti pystyy jo
jotain neuvoon jos haluu kysellä.
Oma napa: Eilen oli tosi huono päivä. Fiilis maassa, selkää särki tosi paljon, tuntui taas välillä, ett nyt
tulee ulos jotain. Aamuyöstä särky helpottaa yleensä. Sitte se alkaa taas päivän mittaan jomottaa. Nytkin
vähän jomottaa koko ajan. Illalla porasin, uni ei tullut, eli ei enää väsytäkkään vaan unettomuus alkaa taas
vaivata. Ei mee siis kovin hyvin nyt. Mut minkäs teet. Kun vaan ei tuota selkää särkis,mutkun särkee..ja sille
ei mitään voi.
Soitin tänään gyn.polille. Yritin selostaa tilannetta osastonsihteerille. Kerroin, ettei nyt ihan pitänyt raskautua
kun ne verikokeetkin oli. Tää sitten kysyi, että onko raskaus toivottu. JA vastasin, että KYLLÄ tietysti.
Käskin katsoa koneelta,että joko jotain tuloksia olis tullut. JA olihan se verenkuva ja prolaktiini. Täti meinas,
että täällä on niin paljon näitä kaikki vastauksia. MEinas, ettei niihin perusjuttuihin raskaus vaikuta. JA verenkuvassa
näytti kaikki arvot olevan kohdilla paitsi TAAS se B-trom oli vähän koholla. Ei ihan niin paljoa koholla kuin vuosi sitten.
360 on yläraja niin mulla oli nyt 365. Prolaktiini oli NORMAALI!!!!! Vaikka olen raskaana!?!??!?!?!
Muita arvoja ei ollut vielä tietty saatavilla. Jotain siinä höpistiin. Mä sit jo heitin, että jotain tässä pitää tehdä
kun pää hajoo ihan kohta. Kerroin, että olin jo miettinyt hakevani disperiiniäkin. JOhon tää täti tietty naurahti.
Sanoi, ettei mitään nyt ominpäin tietty kannata ottaa. Piti mua varmaan ihan höpsähtäneenä!!!!!
Mut pakko kaikki on kysyä. Se sitten kysyi, että onko vuotoo ollu ja kehoitti sit tulemaan jos alkaa vuotaa.
Mä sitten sanoin, että kai voin tulla muutenkin jos tää selkäsärky jatkuu. JA sanoi, että no kyllä. Kysyin vielä, että
pitäiskö viikko odotella, että jotain näkyy, niin tää meinas, että kyllä sitä nyt jo jotain kai näkyis, ja
voisin kaiketi mennä halutessani jo hetikin jos haluan. Mut onkoha siitä mitään hyötyä? EI kai muuta kuin se,että saisin
ihan lääkäriltä kysyttä siitä disperiinistä. Mutta näköjään tosiaan ottavat kyllä aika helposti tuonne gyn.polille käymään.
Hyvä niin!!!!!!!!
Kai mä nyt ens viikkoon odottelen, meen sitte käymään siellä.
-Porkkana-
Vihdoinkin on aikaa istua koneella ja konekin toimii... Aamulla kirjoittelin jo pitkät pätkät ja kuinka ollakaan sähköt meni poikki :/. Yritä siinä sitten tehdä jotain... Onneksi sähköt tulivat vartin päästä takaisin, mutta sitten pitikin jo kiiruhtaa tytön kanssa ulkoilemaan.
Tänään olikin ihan mukava ilma, kun oli vähän uutta lunta maassa. Ainoastaan tuuli vaivasi, mutta kummasti ulkona vierähti taas pari tuntia. Saisi vaan tulla lisää lunta eikä pelkkiä pakkasia. Tahtoo kunnon valkean joulun!
Kävimme tuossa toissapäivänä oikein kunnon kierroksella kaupungilla ja Ikeassa. Ensin menimme visiitille työpaikalleni, josta syömään ja ostoksille Stockalle. Sen jälkeen ajoimmekin Ikeaan, josta tarttui matkaan kaikenlaista pientä ja tarpeellista ostoslistan hankintojen lisäksi. Nyt on sitten jouluksi ruokasalin tuoleilla pehmusteet, alakerran eteisessä kunnon peili, säilytyslaatikoita tytön pienille vaatteille jne. Nyt riittääkin taas järjestelemistä ja siivoamista. Josko saisin jouluksi kaikki kuntoon.
Joululahjatkin pitäisi vielä paketoida ja tehdä niihin pakettikortit. Myös lahjaksi tuleviin kransseihin pitäisi vielä tehdä rusetit. Huomenna ajattelinkin tehdä piparitaikinan ja leipoa pullia ja leipiä/sämpylöitä. Siivoustakin pitäisi jatkaa eli luututa lattiat ja pyyhkiä pölyt. Meillä on myös kaikenlaisia pikkutavaroita pitkin poikin, joten niillekin pitäisi keksiä järkevät paikat. Tekemistä siis riittää. Toisaalta ihan hyvä, että pysyy ajatukset ehkä välillä muuallakin kuin tässä vauvakuumeessa ;-).
Tit75: kuinkas konsertti sujui? Oli varmasti mahtavaa kuunneltavaa! Kaivoin juuri esiin Boccellin levynkin, jotta voisin taas pitkästä aikaa kuunnella upeata laulua.
wbm: Hienoa, että kaikki oli hyvin ultrassa!!! Kunpa sinulla nyt pysyisi se tuhruttelu poissa ja aika menisi nopeasti, jotta pääsisit nauttimaan raskaudestasi. Täällä edelleen peukut pystyssä bd bd bd bd bd.
Porkkana: voi harmi tuota sinun selkäsärkyäsi. Kannattaa varmaan pikapuoliin mennä käymään siellä polilla, ettei tarvitse odottaa kurjien kipujen kanssa. Saisit samalla vastauksen siihen disperiini-juttuun. Tsemppiä sinullekin ja koita jaksaa!
Luumis: mitä, jos siellä tosiaan olisikin toinen masuasukki. On ymmärtääkseni varsin yleistä, että kaksosraskauden alussa toinen asukki selviää ja toinen vuotaa pois... Kunpa tilanne olisikin tällainen. Toivottavasti tilanne selviää pian!
Kerttukasperi: toivottavasti oireesi jatkuvat ja pääset pian nauttimaan raskaudestasi. Koittakaa kaikesta huolimatta nauttia joulusta!
Kaksonen76: kylläpä sinulle sattui ikävästi juuri ennen joulua :/. Onneksi mikään ei ollut murtunut. Toivottavasti kivut helpottavat pian ja pääset nauttimaan joulusta. Kunpa saisitte maailman parhaan joululahjan ;-). Pikaista paranemista!
Femmamma: hienoa, että sait asioita eteenpäin miehesi kanssa! KYllä se siitä vähitellen taas innostuu. Miehillä kaikki vaan tapahtuu huomattavasti hitaammin ;-). Tsemppiä ja malttia!!!
Ulriina: mikä tilanne? Joko on ovista tiedossa?
ON: kp16 menossa eikä tikut näytä ovista vieläkään... Mä en käsitä, mutta eilen ja tänään on kyllä ollut aikamoiset limat (yöks ja anteeksi), joten josko se ovis olisi kuitenkin tulossa. Vähän on nippaillutkin tuolla oikealla puolella. Kyllä me ollaan pidetty huoli, että simpat lähtevät liikenteeseen jtp, ettei vaan ole siitä kiinni... Toissapäivänä oli jo melkein koomista tuo vaakamamboilu, kun ei meinannut millään onnistua :/. Lopuksi kaikki kuitenkin hyvin... Tänään kaikki sujuikin taas huomattavasti paremmin ;-). Ehkä nuo mun munikset kasvavat jostain syystä tosi hitaasti... Ovista siis edelleen odottelen.
Nyt mentävä, sillä pitäisi ehtiä pari lahjaa paketoida ennen kuin tyttö herää.
masunasu
Kaksonen: Kyllä mä ajattelin nyt päästä sinne neuvolaan. On vain niin kovin varattuna se numero, että vähän kestää. Mutta eiköhän se tästä vielä.... Ja jos sinne pääsen, niin sittenhän mut ultrataankin. Lupas se terkkari mulle silloin kesällä.
Onnittelut plussanneille!!
Omaa napaa: Tänäänkin on taas ohjelmaa riittänyt ja nytkin tulin juuri kotiin kampaajalta. Kivasti sai jouluksi sitten senkin hoidetuksi. Pitkään on pitänyt mennä, mutta aina vain se jäi. Olin tossa jo aamupäivästä liikenteessä, niin kotiin tullessa kävin varaamassa ajan. Oli kyllä pieni ylläri, että pääsinkin vielä samana päivänä. No, välillä näinkin.
Eilen ja tänään on taas ollut enempi närästystä. Ja vähän ennenkuin lähdin kampaajalle, niin lonkkiakin taas kipuili. Onneksi ei enää kuitenkaan ole ihan jatkuvaa kuvotusta. Lähinnä se ajoittuu iltaan ja välillä myös aamuun sen illan lisäksi.
Että semmosta. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!