Muita joiden loppuvuodesta 1998 syntynyt lapsi eskarissa ja aloittaa siis koulun vasta ensi vuonna?
Oletteko mielestänne tehneet oikean ratkaisun? Miten samanikäiset jo koulua käyvät kaverit ovat suhtautuneet?
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="04.11.2005 klo 13:02"]
Oletteko mielestänne tehneet oikean ratkaisun? Miten samanikäiset jo koulua käyvät kaverit ovat suhtautuneet?
[/quote]
Varmaan suhtautuneet aika hel*etin huonosti...
Mut miettikää miten nopeesti aika menee. 2005 mennyt eskariin ja nyt jo lukioon :o
Aika pönttö saa olla jos peruskoulussa jää luokalle. Ei kai nyt luokalle jätetä .
[quote author="Vierailija" time="04.11.2005 klo 13:02"]
[/quote] Lapseni loppuvuodesta syntynyt ja meni kouluun 6 v, ei vaikuta oppimiseen negatiivisesti. 36
ja meille suositeltiin lykkäystä vuodella, mutta ei haluttu sitä niin poika meni nyt kouluun. Jos poika joskus jää luokalle niin on sitten vaan vuoden muita vanhempi. Kun taas jos menisi kouluun vasta 8-vuotiaana ja jäisi luokalle niin joutuisi käymään koulua kaksi vuotta nuorempien kanssa.
Samoin liikuntaharrastus. Nyt pelaa jalkapalloa 7-vuotiaiden joukkueessa, jossa paljon luokkatovereita. Jos menisi vuotta myöhemmin kouluun niin luokkakaverit ei sitten pelaisi samassa joukkueessa ym.
Myös koulujen urheilukisoissa voisi tulla ongelmia, kun pitäisi osallistua vuotta vanhempien sarjaan, vaikka onkin vasta vuotta pienemmällä luokalla.
Mihin nää vuodet onkaan vierineet...
Meillä 98 menee lukion toiselle. Niin se aika vierii. Minäkin olin nuori vielä v.2005
Tulipa hassu olo :D Olen itse ollut 10-vuotias kun tämä aloitus on tehty. Mitähän ap:n lapselle kuuluu? :) n20
Aika myöhään menee teillä tuo koulunaloitus...
taitaa 98 mennä lukioon tai amikseen tänä vuonna :)
Piti lukea pariin kertaan ennen kuin älysin katsoa päiväystä :D
Itsellä joskus edessä päätös siitä laitetaanko joulukuun poika kouluun "vuotta myöhemmin ".
Haluisin siis kuulla kokemuksia muilta että onko koulun lykkäämisestä ollut haittaa /hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Mihin nää vuodet onkaan vierineet...
Nimenomaan :)
Toivon ettei ole montaa