PAS tammikuussa, onko muita?
Mulla tilanne, että ensimmäinen IVF/ICSI tulos negatiivinen. Nyt sitten PAS-hormonit saa aloittaa, kun toiset kuukautiset alkaa IVF-hoidon jälkeen. Laskiskelin, että ne osuis juur viikolle 1 eli tammikuussa sitten sais taas salamatkustajan toivottavasti sulatus onnistuu ym...
Tähän voi tulla seuraksi odottelemaan sitä, kun selviää tarkempi aikataulu.
kp 2/24-34
Kommentit (216)
Ekaa kertaa PAS! Tarkkaa aikaa ei vielä tiedossa, mutta helmikuulle menee varmaan. Yksi inseminaatio takana sekä kaksi ICSIä, joista ensimmäinen meni täysin fiaskoksi. Toisestakin tuli miinusta, mutta ekan kerran saimme kolme alkiota pakkaseen. Toivottavasti pärjäävät sulatuksessa.
Pistän jarrupiikin ensi viikolla ja sitten odotellaan kuukautisia alkavaksi.
Toivo on jo aika matalalla kun meissä on niin monenlaista vikaa. Alkioita aina saadaan mutta eivät sitten lähde jakaantumaan...
Onko teillä muilla kokemusta Procren-piikistä? Millaiset oireet tulee ja miten pian piikin pistämisestä ne alkavat? Edessä on juuri tosi tärkeä duunihomma kaksi päivää pistoksen jälkeen. Aika rankkojakin menopaussin kaltaisia oireita (hikoilua, mielialanvaihtelua yms.) se lääkäri lupaili. Hui!
Niinhän siinä kävi etten alkuviikosta saanu ajoissa hoitajaa kiinni eli kun vihdon sain niin ei enää saanu aikoja ultraan et ois voinu alkaa tikutteleen ovista,luonnolliseen kiertoon siis ois viimenen alkio tarkotus siirtää jos selviääpi sulatuksesta. Mutta tsemppiä kaikille,tulen perästä sitten tuolla helmikuun puolella=)
-eternal-
Niinanii, minulla on tässä passissa käytössä jarrupiikki. Pistin sen pari päivää vaille kaksi viikkoa sitten eikä menkkoja näy edelleenkään. Mitään oireitakaan ei ole tullut, tai en ole niitä ainakaan huomannut. En usko, että menkat alkavat pari päivää piikistä, joten voit varmaan olla aika huoleti sen työkuvion kanssa. Olen lueskellut,että yleensä menkat ilmaantuvat n. viikon sisällä piikistä. Toki sekin on yksilöllistä...
Tätä menoa siis minäkin siirryn helmikuun. Soitan maanantaina klinikalle, ehkä saan jonkinlaisen piikin menkkojen aikaansaamiseksi. Pelottaa jo, että koko hoito menee pieleen, kun homma ei etenekään niin kuin pitäisi :(
Myyry, tarkoitinkin kysellä oireiden, en menkkojen alkamisesta. Ei olis kivaa saada kesken tärkeän esityksen kauheita hikiaaltoja...
Mulle lääkäri sanoi että voi mennä parikin viikoa ennen kuin menkat piikin jälkeen alkaa. Älä huoli vielä. = )
Etkös säkin käy Fertinovassa? Mä käyn.Lääkäri NS.
Harmi ettei hoitonne etene haluamanne aikataulun mukaisesti=(
Itse en tiedä lääkkellisestä passista juuri mitään ja vaikuttaa muutenkin hirmu monimutkaiselta!!! Luonnolliseen kiertoon kaikki on niin selkeää=)
Toivotaan, että asiat muuttuu parempaan! Onhan tammikuuta kuitenkin vielä rutkasti jäljellä. Mutta hyvä kuukausi se on se helmikuukin=)
Hymyä huuleen kaikille,
toivottaa Lyyti pp3 ( pian jo pp4=) )
Sorry, luin edellisen viestisi huolimattomasti.
Kyllä se on Fertinova meidänkin hoitopaikka. Hassua, että Niklas sanoi sinulla tuo parikin viikkoa, kun minulle puhui jopa alle viikosta. No mikäs siinä, odotellaan :)
Lyytille vielä Onnea piinailuun!!
tämä kuukausi menee...?
Kävin ultrassa torstaina, ja nyt tikuttelen.
Jos en saa plussaa tikkuun huomenna, menee tammikuu ohi...siirto olisi vkl!!!!!
Harmittaa...toisaalta toivon erttä kierto olisikin pidempi ja tikuttaisin plussan vasta to aamuna!!!
Luonnollisen kierron huonohja puolia nämä!
Ajatelkaa lekuri lupasi tulla lauantaina töihin meitä varten jos mulla esim ti aamuna ovistesti plussaa!!!! (biologi kuulemma on la töissä)
ONNEA PIINAILIJOILLE!!!
Sydämestäni toivon kaikille plussaa ja syksyllä vauvoja!
ja mulla vielä hullusti oikealla puolella iso 14mm rakkula ja vasemmalla oli 10mm rakkula...!
Lekuri mietti oisko se isompi jotain jämiä edellisestä...sitten mulla mahdollisuus saada ovis plussa to ja siirto olisi maanantaina.
Angut, minulla tehtiin myös PAS luonnolliseen kiertoon!
Ovistestin plussasin MAANANTAINA ja siirto oli jo KESKIVIIKKONA. Lääkärini sanoi, että paras siirtoajankohta on 2-4 päivää plussasta! Onnekseni kohdun limakalvo oli jo tuolloin hirveän hyvä (lainatakseni lääkärin sanoja) =) Varatessani siirtoaikaa olisin halunnut ajan torstaille (3pvää niinkuin edellisessäkin), mutta hoitaja vakuutti että keskiviikko on ihan yhtä hyvä siirtopäivä. Luottamus on 100% =)
Onnea tikutteluun ja toivotaan, että saat vielä tammikuussa huuriksen/-set kyytiin=)
Lyyti pp4
miks lekuri sanoi että jos ti tai ke ovis +, siirto menee ohi????
Meidän huurunenät 3pv viljelty ennenkuin pakkaseen laitettiin...
Jos ke + luulis että pe iltapv vois siirtää?
Jos to + eiks mene liian pitkälle jos maanantaina siirto?
Ehkäpä ne klinikalla viisaampia!
On näissä PAS:essakin kyllä huomattavasti eroja.
Mulla on Zumet käytössä estämässä omaa kiertoa limis vaan kasvaa ja ultrassa selviää siirtopäivä ym...
Perjantaina ultra!!!
Ilmeisesti alkioiden ikä vaikuttaa siihen, että siirto on noin myöhään eli viimeisenä mahdollisena päivänä!!! Eikös se ole niin, että alkoioiden ja kohdun on oltava " samassa vaiheessa" jotta siirto olisi mahdollinen.
Plussasäteitä ekaan vaiheeseen=)
Hei!
Ensin tähän alkuun vähän taustoja. Olemme yrittäneet saada aviomieheni kanssa lasta nyt n.2,5 vuotta! Meille on tehty kaksi ivf-hoitoa ja kaksi pas:ia...
Nyt on sitten tuo toinen pas-hoito menossa. Siirto tehtiin 2.1 ja kerralla siirrettiin kaksi alkiota...Nyt sitten hirveä jännitys päällä että miten tässä käy...alavatsaa juilii välillä ikävästi ja alaselkä on kipeä! sitten vielä hirveän flunssan pukkasi päälle =(
18.1 voisi sitten testailla! Katselaan miten tässä käy!
Perjantai ja 13pv!!!!!!!!!!!!
Olisipa meidän onnen päivä!!!!
Siirto nimittäin silloin!
Kaksi siirretään....
Meillä niin toiveet korkealla!
Kaikille ++++++++++++++säteitä!
Marsa, mukava saada piinailuseuraa! Pp5 menossa ja olo on normaali. Muutamana päivänä alavatsassa on tuntunut pientä painetta ja vihlontaa, ei muuta. Pitkämatka vielä edessä, tuskastuttaa ja jännittää! Yllättävää, että ajatukset on edelleen positiiviset=)
Angut, ilmeisesti plussasit tänään, onnea onnea! Iloisin mielin siirtoon! Ihanaa, lisää piinailuseuraa=)
Onko muita joilla siirto tällä viikolla?
Tsemppiä kaikille!!!!!!!!!
Lyyti pp5
Mieltäni kaivaa tämä mun ovulointi.
Oli siis niin, että oik.puolella oli 14mm rakkula ja vas.10mm.
Maanantaina plussasin oviksen ja PAS sovittiin perjantaille koska pakkasessa olevat on 3pv vanhoja.
No, nyt mulla oviskipuja vasemmalla puolella!!!!!!!!!!
Kaksi kertaako ovuloin???Kuinka hedelmällistä! :)
Vaikuttaakohan tämä nyt limikseen ym.?
Ei kai mene mönkään koko homma?
Lääkäri ei kylläkään sanonu mitään...
Angut, ovistesti mittaa LH-pitoisuuden huipun jo muutama päivä ennen ovista, joten ei huolta=) Näin olen ainakin itse asian ymmärtänyt!!! Hirmuisesti onnea siirtoon!!! Liimaa, liimaa!!!
Jaahas, taitaa olla itsellä jo luovuttamisen merkkejä ilmassa!!! Tänään on kp 24/27-30 ja olo on myös sellainen!!! Päätä särkee, rinnat on pinkeenä, alaselkää jomottaa ja vatsassakin on pieniä tuntemuksia!!! Toisaalta lugepaketin kyljessä on samat oireet. Voi vitsit ku tämä on PIINAAVAA!!! Testiin viikko aikaa, mutta tekisi mieli testata jo viikonloppuna, koska edellisellä kerralla luget pidätteli vuotoa. Mutta kp 30 on vasta maanantaina!!! Mitä luulette, näkyisikö tulos jo sunnuntaina?
Miten teillä muilla? Ultrat, siirtopäivät ym. Jaksuja!!!
Pakko vaan jaksaa hymyillä ja uskoa loppuun asti!!!
Lyyti pp7 (hätähousun puoliväli=)
tuli sitten yksi tyhjä viesti....
Nyt sitä on meikäläinenkin pikkuhiljaa luopumassa toiveesta!maha on ollut nyt samanlailla kipeä kuin aina enne menkkoja...=( olis ollut niin ihana kun tästä pitkäaikaisesta haaveesta olisi tullut totta...!eihän sitä vielä tiedä...yritetään jaksaa pitää kuitenkin mieli virkeänä ja toivotaan parasta!
Lyytille jaksamisia ja plussasäteitä!älä vielä menetä toivoa!nuohan sun oireet voi viitata ihan hyvin siihenkin että nyt on tärpännyt!tsemppiä!
pp9
Eilen siirrettiin kaksi alkiota, jotka selvisivät sulatuksesta. Yksi kuoli heti alkuunsa. Toinen alkioista top ja toinen huonompi. Saimme nähdä kuvan alkioista, ja toinen oli jo lupaavasti jakaantunut. En tosin muistanut kysyä, kuinka monta solua siinä oli, mutta sellainen mukava rykelmä oli näkyvissä. Verikoe on 13pv siirrosta.
Olo on nyt tosi väsynyt, jännitin varmaan siirtoon pääsyä sen verran. Nukuin huonosti, ja vatsaakin pisteli yöllä. Olen huomannut, että luget väsyttävät, mutta eilen illalla en saanut unta kun olin niin tohinoissani.
Eli onko siirtoajankohta varmistunut kellekkään? Mulla menee zumet kuudetta päivää, ja olo on ok.Loppiaista vietetään kavereiden luona, joten paljon ei kehtaa netissä roikkua.
Lyytille pidän peukkuja ja vapaita! Jos mielialalla pystyy vaikuttamaan, sulla on siis erittäin hyvät mahikset. Tai sitten se mieliala tulee seurauksena jostain, toivottavasti alkion kiinnittymisestä.
Hyvää viikonloppua kaikille!