Onko laminaattilattia helppo asentaa itse? Kaveri, joka on ammattilainen
laittaisi 60 m2 400 eurolla listat mukaanlukien. Mutta mietin että jos ei ole kamalan vaikea itse laittaa, niin laitan.
Kommentit (23)
Toi hinta ei kuulosta pahalta. Laminaatit on aika helppo asentaa, mutta kyllä ton 60 neliön kanssa menee aikaa ja tupakkia amatööriltä. Jos sulla ei ole työkaluja (laminaattisaha, jiirisaha, vasara, kiiloja yms.), niin sun pitää ensin hankkia ne. Itse laitoin noin 15 neliön makkarin laminaatit helposti päivässä ja toi 60 neliötä olisi vaatinut noin kolme päivää. Tosta voit laskea, että kuinka paljon olet valmis hankkimaan työkaluja, opettelemaan hommaa, korjaamaan aluksi pieniä virheitä ja tekemään töitä. Vaihtoehtona on maksaa kaverille ja katsella hyvää työjälkeä (jos hän on oikeasti ammattilainen). Itse ehkä tarttuisin tohon tarjoukseen tällä hetkellä.
t: mies
pyh ja pha. amatööreiltä ei homma suju se on fakta koska ain unhottuu jottai. itse just laitoin ostamaani taloon 90 neliöö lamarii ja se meni päiväs ku homman osas. oikkeet työkalut ja tekemisen fiilis ni kyllä lähtee :D no joo oon raksan ja puualan ammattilainen mutta amatööreil vinkiks et ne pontit uppoo kyl toisiis ku osaa laittaa. säästetään niit v-sanoi sit myöhemmäks eks nii :DD Mutta tekemällä sen oppii :)
Jos muovimatto jätetään sinne alle (kun ensin tarkistetaan että sen alla ei ole kosteutta ja että alusta on riittävän tasainen), ei sen päälle enää tarvitse laittaa solumuovia tai "styrox-pallo"-kelmua.
Jos muovimatto on ehjä ja kunnossa, sen läpi ei mikään kosteus pääse menemään, varsinkin kun laminaattien pontit ovat melko tiiviitä joten valtavia vesimassoja sinne ei pääse menemään.
Muovimaton voi siis eo edellytyksillä jättää alle.