Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TRUPLIEN touhukas TORSTAI***

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä taas aika härdelli päivä.. Ja täällä kotona oon touhunnu kaikkee, mm. noita piparkakkutaloja yritän saada valmiiks. Just tein vielä yhen satsin taikinaa jäääkaappiin kovettumaan :)

Niin ja onhan tuo oma kultakin täällä (kerrankin) - sekin vaatii huomiota ;)

Nopeesti selattua pinot, huomasin ainakin että TALVIKKI on saanut jäädä kotiin!! Huippu hienoa :D EMMASANNAlla tuntuu menevän arki vaavin kanssa hyvin - kiva kuulla :) Ja MARIEELA on saanut kuunnella pikkuisen sydämmen pompotusta :D

Ei mutta nyt täytyy taas jatkaa :) Koitan vaik huomenna töissä syventyä juttuihinne - jos vaan on sopivan hiljasta ;)

Diin ja olihan joku uuskin tullut joukkoomme (nimi jo unohtu), mutta tervetuloa joka tapauksessa :)

Vierailija
22/31 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tenavan kanssa kaksin kotona, tosin vain minä valvon :)

Marieelalle kovasti onnea sydänäänistä!

Serpun tytölle paranemissäteitä!

Axelle tsemppiä vällyjen väliin :) Kiva, että sunkin kierrot alkaa tasoittua!

Jotsaliini, teretulemast! Varmaan tiedätkin, että minäkin olen ihan uusi täällä.

Talvikki, tuskin osaan mitään " uutta" sulle sanoa, mutta jotain nyt kumminkin. Mulla on siis kaksi liinaa, trikoinen ja kudottu, ja suositan ehdottomasti kudottua. Trikoinen on hyvä ihan pienelle vauvalle, mutta kun vauva kasvaa niin trikoisella kantaminen käy raskaaksi. Ja trikoisella sidonnat ovat monimutkaisempia tehdä kuin kudotulla eikä trikoisella kaikkia sidontoja edes voi tehdä! Yleisestihän suositellaan, että jos hankkii vain yhden liinan, niin silloin kannattaa ostaa kudottu. Liinan merkillä ei mun mielestä ole suurta merkitystä. Mun trikoinen on BabyBundler ja kudottu on kaverin tekemä.

Tuosta ylihautomisesta. Tiesin ihan raskauden alusta asti, että ylimennään ja ropisten eikä kukaan tietty uskonut mua. No, sitten kun laskettu aika oli takana, niin johan niitä neuvoja alkoi tulla. Uskomatonta, että ihminen, jolla itsellään ei edes ole lapsia voi väittää, että kyllä se lapsi syntyy kunhan vain kävelen tarpeeksi! Mä ihan todella tunsin itseni huonoksi äidiksi, kun en yhtä vauvaa ulos saanut. No, seuraavalla kerrallapa jää laskettu aika kertomatta, koska tiedän, ettei sekään laskettuna päivänä tule.

Sukupuoliarvailut mua ei taas häirinnyt yhtään. Olen vakaasti sitä mieltä, että saman naisen kroppa näyttää eri raskauksissa ihan samalta. Eihän nyt yhdellä vauvan sukupuolella voi olla mitään tekemistä sen kanssa, tuleeko leveä maha vai pallo! Joten mun puolesta ihmiset sai rauhassa vatkata asiaa :)

Kp 43 / 43-47. Ei taida olla truplissa mulle piinailukaveria viikonlopuksi? Tai no, enhän välttämättä edes sinne asti pääse.

Ninnu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmasanna: kuulostaa niin ihanalta, siellä vain loistat uuden äidin onnea pikkuinen vaavi sylissä...väsynyt, mutta onnellinen.

Nekulle jaksamista töissä ja kotirintamalla. Varmasti tulee taas hienoja piparkakkutaloja!

Katzulle myös oikein paljon jaksuja kipujen kanssa - toivottavasti helpottaa jossakin vaiheessa...viimeistään ainakin sitten synnytyksen jälkeen :) Mutta toivottavasti aikaisemmin!

Kiirettä pukkaa...pitää taas rientää kokousmateriaalien pariin, täytyy muutamia esityksiä saada kuntoon iltapäivän mittaan.

Vierailija
24/31 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

TALVIKKI, samaa mieltä olen noista liinajutuista kuin NINNU. Meillä on kans kaksi liinaa, trikoinen ja kudottu, ja sen lisäksi vielä Patapum-kantoreppu. Mahtavia kaikki! Varsinkin ihan alussa kannettiin tyttöä liinassa oikeastaan joka ilta, kun sillä meinasi olla masuvaivaa. Liinassa olo tuntui todella helpottavan pienen oloa. Liinoista kuitenkin oppii eniten, kun niitä itse kokeilee ja meillä on tällä hetkellä molemmat liinat käyttämättöminä kaapissa, joten ilmoittele, jos haluat vaikka lainata niitä. Voin mielelläni opastaa myös sidonnoissa yms.

MARIEELALLE onnittelut sydänäänistä.

SUKUPUOLIGALLUPPIIN: Me ei tiedetty ennalta, luultiin vaan itse, että se on poika. Eipäs ollutkaan, vaan tyttöhän sieltä tuli! Enkä halua nytkään tietää, musta on kiva pitää jännitystä yllä loppuun asti. Ja vaatteet - varsinkin pienet - on meillä mieluumminkin sinisävyisiä, kun mä en oo oikein vaaleanpunainen ihminen. Eli eipä tullut/tule ongelmia silläkään saralla;)

Mitäs muuta? En muista. Hyvää yötä!

Vierailija
25/31 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serpun pikkuiselle pikaista paranemista! Ja ihan hyvin voitte minustakin mennä juhliin!

Hieno juttu, että kaikki oli neuvolassa hyvin!

Huomasitko miten nuo sun tytön oireet alko? Mä oon vaan ihmetelly, että mikä mun isompaa neitiä vaivaa, kun ei oo ruoka maistunu moneen päivään ja hän sanoo, että suussa on pipi. Nieluun mä en nää millään ilveellä, mutta kitalaki on ihan valkonen. Lisäks nenä vuotaa, ääni on ihan maassa ja yskii. Ja nää viimeset oireet alko vasta eilen. Mietin vaan, että onkohan joku tuollainen pöpö oikein epidemiana olemassa.

Marieela! voi miten ihanaa, että sait kuulla pikkuisen pompotuksen! *huokailee onnesta*

Sukupuolen arvailusta! Juu, kyllä mua välillä nyppii, kun joku ihan ventovieras tulee ilmottamaan mulle kumpi on tulossa. Muistan viimeks kun Turun messuilla yks messumyyjä huuteli perään, että tyttö tulee.

Mutta mä ihan hillittömästi tyttöjä toivoinkin ja mun toiveet toteutu. Sekin arveluttaa, että vieläkö sitä onnea uskaltaa koetella tuon ja monen muunkin asian suhteen.

Ja yliajasta myös.. Voi että ei ois millään viimeks jaksanu sitä vaahtoomista.. Mä olin eniten kypsä siihen, kun kaikki soitteli tai pukkaili viestiä joka ikinen päivä, että etkö oo vielä lähteny jne.. Loppujen lopuks en enää vastannu lainkaan, alko niin ahistamaan.

Mulla itsellä ei oikeestaan ollu kiirettä, nautin niin paljon masusta. Sitä vaan toivoin, että ei jouduttas käynnistämään, mutta se toive ei toteutunu.

Ninnu! Mä oon ihan samaa mieltä sun kanssa, että ei se sukupuoli voi sitä masun muotoa määrätä. Eiköhän se omarakenne ja istukan sijainti yms oo ne ratkasevat tekijät, näin uskon.

Hirmu paljon plussaonnea sulle viikonloppuun!

Federicalle jaksamista työtaakan alla!

Axelle hirmu paljon onnea tjottailuun! =)

Limoista tuli mieleen, että kuinkahan harvinaista on ovuloida kaks kertaa kierrossa. Meinaan kun ne mun limaoireet yms oli niin saletin selvät jo viime viikon alusta asti eli oisvat kestäneet lähemmäs kahta viikkoa. Tai sitten mussa on joku ihme limavika...

Jontsaliinille tervetuloa mukaan joukkoon mukavaan! =)

Katzu! Toivottavasti kivut eivät ensi yönä kiusaa ja saat nukutuksi!

Emmasannalle myös unirikasta ensi yötä! Toivottavasti pikkuisen hikka loppuu eikä häiritse hänen nukkumistaan.

Nyt toivottelen kaikille hyvää yötä!

Vierailija
26/31 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marieelalle onnittelut sydämen sykkeen kuulemisesta!!!!!!!!!

Se on niin sykähdyttävää kuulla ne ensimmäistä kertaa.

Ja synnärillä sitten tietää että kohta ne kaikuu laitteen kautta viimeistä kertaa ja tilalle tulee ihana tuhina ja vauvan tuoksu!

Emmasanna!Jes,kuudetta toivon ja odotan että sovittu aika yritykselle saapuisi!=o)

Olen parturi-kampaaja(joka muuten suuri säästö isossa perheessä)Tosin töissä en ole ollut vuosiin,mitä nyt suvun ja lasten+ystävien päitä laittanut.

Kyllä sitä kummasti jaksaa monen lapsen kanssa.Väkisinkin ensimmäiset kasvaa isommiksi ja niistä on apua.Ja erillaisella tapaa jo seuraakin,jutusteluun ja kun mulla 3 ekaa tyttöjä niin on ne meidän " muijien jutut" =O)

Suuri apu on miehestäni joka myös osallistuu,kaikkeen!

Ehkä jos aivan yksin tätä pyörittelisin en olisi samaa mieltä isosta perheestä=)

Jotenkin sitä ajattelen että yhden vielä jaksan ja haluan(ikää " vasta" 30v)

Mutta pyörii toki päässä sekin uhka että ellei kaikki mene hyvin(terve lapsi,terve äiti)mitä sitten?Ajattelenko sitten jälkiviisaana että olisi pitänyt " tyytyä" näihin viiteen terveeseen ja rakkaaseen?*jää pohtimaan syntyjä syviä*......

Aika näyttää!

Huomenna juoksen taas pää kolmantena jalkana,ensin ystävälle aamulla,kauppaan,esikkoa kuskaamaan tätinsä luo yökylään,syömään vanhempieni kanssa,parit lasten harrastukset ja sitä rataa.

Mutta pysyy tyytyväisenä kun ei kummasti ehdi pysähtyä ja miettiä elämän huonoja puolia=)

Hyvät yöt,kauniit unet,paljon plussia ja ihania masuasukkien potkuja!

L+5 ja haaveen hattara

Vierailija
27/31 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukkui klo 16-18 ja oli herättyään ihan sekaisin. Moneen kertaan kysyi, että onko nyt tosiaan ilta..? Lääkkeet äsken annoin ja nukkumaan laitoin, mutta saas nähdä tuleeko uni. Voi, että mä toivoisin että antibiootti purisi nopeasti, tyttö on niin innolla puhunut niistä joulujuhlista! Sille kun on tänä syksynä koko päiväkerhon alkaminen ollut niin tärkeä asia. Sieltä on löytynyt eka ihastuskin, Peetu 5v :D

Marieela:

Minunkin täytyy vielä onnitella niistä sydämenäänistä! Ihan samalla tavalla ne koskettavat, kuin ekalla kerrallakin, vai mitä :o)))

Kuinkas muuten jos sulla on kohtu takakenossa niin vaikuttaako se siihen, miten pian vauvamasu pullahtaa näkyviin? Mahtuuko sulla vielä tavalliset housut jalkaan?

Ninnu:

Mulla eka tuli 2vk yli ja toka 2vk ennen la:ta Nyt oon antanut hyvin ympäripyöreitä vastauksia, kun joku on kysynyt la:ta. " Tähdätään ystävänpäivään..." tai " Siinä alkuvuodesta..." (la siis oikeasti 8.2).

Nekulla

on kiireitä töissä. Joulupakettejako pistelet kääreisiin vai hankkivatko ihmiset muksuilleen juhlakampetta niin innolla?

Katzu

Vai on se yleistä?! Oon luullu, että ois tosi harvinaista, en ole kuullut yhtäkään juttua tutuntutun tutuistakaan joille ois semmonen vauva syntynyt. Mutta onkohan se niin, ettei siitä sitten paljoa vieraille puhuta, asia korjataan ja vauva on sitten tyttö tai poika ja sillä siisti.

Miruliille

Jaksuja yöhön! Tuntuu että itekki noon ollut nyt 3 yötä yötuurissa, kun lapset ovat kitisseet ja vaatineet palveluksia.

Jontsaliini

Tervetuloa porukkaan!

Niin ja kiitos vielä kannustuksesta siihen hoitopaikka-asiaan liittyen!! Jotenkin huono omatunto kun vien muksut hoitoon, että saan ite maata mutta lääkärikin oli tänään sitä mieltä, että oiva ratkaisu...

Vierailija
28/31 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliaika...

Se on ihanaa(lue:kamalaa)miten ihmiset alkaa jo 2-> viikkoa ennen la kysymään että eikö sen jo pitänyt tulla!!!

Kaikki antaa neuvojaan miten saadaan vauva pian syntymään=)

Mulla lapset syntynyt 39rv,39rv 40+3rv,40+2rv ja 39rv ja silti ihmiset jo viikkoja voivotelleet miten on niin iso vatsa ja eikös se jo tuu....

Jos ja kun vielä kerran...

Vitsit,varmasti huijaan la:n 2 viikkoa myöhemmäksi=)

Miten käytäntö en tiedä mutta yritän...

vatsa kun kuitenkin huomataan rv10+ niin täytyy yrittää että juu,ihan tosi,vasta 8+ viikkoa=)

L

Vierailija
29/31 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin tutulta kuulosti kaikki mitä kuvailit!

Kovalla kuumeella alkoi maanantai illalla. Sitten meni ääni matalaksi ja alkoi henkeä ahdistaa öisin. Eilisen valitti silmiään, mutta niistä ei vielä nähnyt mitään punoitusta. Viime yönä valitti heräillessään että silmät on muurautunut kiinni ja yskä kuulosti tosi ilkeältä. Loppujen lopuksi me ei muuten saatu yskänlääkettä tytölle ollenkaan, vaikka monenmoista muuta troppia tuli...

Kurkkua valitteli tänä aamuna, mutta korvista ei oo puhunu mitään vaikka niissäkin molemmissa tulehdus.

Vierailija
30/31 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yks vesipää tulee ilmoittautumaan: ihme onton tuntunen pää tälle yölle.. viimeisetkin aivonrippeet vissii kaikonnu... aloin tossa tutkiskelemaan eilisiä työjuttuja ja huomasin että oon vissii vähän liikaa vauviksen lumoissa ollu... omia mokia korjatessa menny täällä alkuyö... ihme ettei kukaa ollu tajunnu mitä täällä oon touhuillu... :)

viimeinen yö menossa onneksi jo...raapaisin sitten äsken nimmarin työsopimuspaperiin: vuoden se pomo kuvittelee mut täällä pitävänsä!! en siis oo mitään kertonu, enkä tiedä milloin kerron. Välillä tuntuu että se on nii paska meitä työntekijöitä kohtaan etten kerro ku kk ennen äippälomaa... mutta kaippa se aiemmin huomaa.....

Katzu: kiitos tiedosta... varmasti tää on fyysisesti/henkisesti rankin vuoro tää yö vaikkei työmäärältää rankin ookkaan. Tuntuu kyllä jo nyt ettei palautuminen enää suju ihan entiseen tahtiin... joten toivottavasti vuorot vähenee tästä viel.

Olitte keskustelleet tuosta sukupuolijutusta: mä en oikeen tiedä haluunko tietää etukäteen... toisaalta ois kiva mutta sitten menee koko synnytyksestä jännitys... ;) (sanoo tyyppi joka ei oo koskaan synnyttäny...) täällä on kyllä vissii niin huonot ultralaitteet ettei niillä mitään näy varmaan ees... Poikafiilis on kyllä vähän vaihtumassa tyttöön... en ees enää tiedä kumman haluisin mielummin!!!!

jep mut jos tekisin niitä töitä hetken oikeesti ettei menis niin harakoille kun eilen... Huomenna saan sitten myöhään illalla miehen ja sen tietokoneen kotiin (kumpaahan oottaa enemmän ;) ??)

huomiseen sitten tyttelit!!!

Vierailija
31/31 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muut varmaankin jo nukkumassa, tosin Miitsulle jaksamista yövuorossa! Toivottavasti aivot ei leikkaa ihan tyhjää koko ajan ja olen jaksanut ahertaa.

Mutta missä on Mariposa? En muista ainakaan, että olisi sanonut olevansa jossakin reissussa tms. Joten tuuhan ilmoittautumaan!

Mulla taas urakka menossa kouluraporttien parissa, aikaa enää viikonloppu tehdä näitä palautuksia ja sitten pitäis olla valmista...huoh...aikamoista raatamista siis ja ei oikein ajatus toimi millään, kun samoja raportteja/kirjoja lueskelee illat pitkät ja yrittää vielä jotain akateemistakin saada aikaan. No, sitten voisi loppuvuoden ottaa rennommin, kunhan nämä työt saan alta pois. Mukavaa vastapainoa lueskella teidän perhe-eloa ja lasten letkautuksia, kun itse elelee jossakin niin ' teoreettisessa' maailmassa, varsinkin kun tekee jotain tutkimusta...

Viikonloppukin tulossa, mutta siitä ei nyt ehdi nauttimaan, kun niin on kiinni opinnoissa. Kaikki joululahjatkin ostamatta ja joulukortit laittamatta, Suomeen varmaan ei mikään edes enää ehdi postissa - armottoman kiireistä ollut viime viikot, joten tuskin tulee tänä vuonna juuri joulua edes huomioitua, kun sattuu viikonlopulle pyhät muutenkin. No mutta, siellä kohta päivä uus, joten mukavaa perjantain jatkoa kaikille :)