Varha perui hammashoitoajan, uusi aika marraskuun loppuun!
Mielestäni toimii palvelu kyllä tosi huonosti täällä. Ensin aika pitää varata puoli vuotta etukäteen. Sit kun aika on, on alkanut tulla varhan puolelta näitä perumisia. Ei ole ensimmäinen kerta. No, sellaista sattuu. Mutta että laskuri nollaantuu siinä ja annetaan uusi aika taas lähes puolen vuoden päähän?
Mistä me niitä veroja maksetaan, oikeasti?
Kommentit (20)
Siksi käynkin yksityisellä. Saattaa saada ajan jopa samalle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta miksi sitten maksetaan veroja? On mullakin työterveyshuolto, yksityinen terveysvakuutus koko perheelle, rahaa käydä yksityiselläkin jos pakko. Mutta miksi tässä maassa sit pakotetaan maksamaan niin paljon veroja palkasta, jos ja kun noita palveluita ei edes saa? Ei edes perushammashoitoaikaa ja hoitoa kohtuullisessa ajassa.
Ja siis joo, aina eri hoitaja, ei lääkäri, ei talo. Ei minkäänlaista jatkumoa hoidolle, edes lapsille.
Yksityisellä käyn minäkin kun en ala odottelemaan puolta vuotta ja jos jotain hoitoja pitää tehdä niin aikaa kuluu ja kuluu. Yksityisellä on toiminta nopeaa ja kun kutsu tarkastukseen tulee niin se aika pitää. Verorahojen haaskausta on tuo julkisen toiminta, joku roti siihen pitäisi saada.
Tämä vaan pahenee ja pahenee. Onko hammaslääkäreistä pulaa, pitäisikö lisätä aloituspaikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta miksi sitten maksetaan veroja? On mullakin työterveyshuolto, yksityinen terveysvakuutus koko perheelle, rahaa käydä yksityiselläkin jos pakko. Mutta miksi tässä maassa sit pakotetaan maksamaan niin paljon veroja palkasta, jos ja kun noita palveluita ei edes saa? Ei edes perushammashoitoaikaa ja hoitoa kohtuullisessa ajassa.
Ja siis joo, aina eri hoitaja, ei lääkäri, ei talo. Ei minkäänlaista jatkumoa hoidolle, edes lapsille.
Ihan mielelläni maksan veroja, jotta lapsilla ja vanhuksilla on mahdollisuus terveydenhoitoon. Normaali aikuinen voi käydä yksityisellä.
Ei taida kukaan haluta/ voida maksaa niin paljon veroja että homma miellyttäisi kaikkia. Ja valintoja on tehtävä, kumpaan verorahoja: hammashoitoon vai vanhusten hoitoon?
Ala lakkoon, älä mene ollenkaan. Voit olla keski-ikäinen kapinallinen.
Viimeksi varhan eurocityn hammashoitolassa olin ainut valkoinen. Siitä voitte ihmetellä miksi ei ole aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vaan pahenee ja pahenee. Onko hammaslääkäreistä pulaa, pitäisikö lisätä aloituspaikkoja?
Otetaan lisää kehitysmaista ihmisiä niin kohta todellakaan ei saa enää mitään palveluja.
Varhan julinen hammashoito on muutoinkin ala-arvoista sekä hinnoittelulla että laadulla mitattuna, umpisurkeaa laatua ja hinta on mielestäni korkea. Nytkin jätettiin osa hoidosta tekemättä, varmaan seuraava asiakas odotti, niin päästiin vähemmällä.
Just eilen oli pohteen alueelta, kuusi hoitohuonetta on vuodessa jatkuvasti tyhjillään kun ihmiset ei peru aikoja, se tekee kuusi hammaslääkäriä ja hoitajaa, jotka pyörittelee sormiaan. Varsinkin lasten kohdalla jättävät perumatta kun ei tule laskua perään. Muutkaan ei sitten pääse kun ajat on varattu, vaikkeivat ole menossa.
Vierailija kirjoitti:
Just eilen oli pohteen alueelta, kuusi hoitohuonetta on vuodessa jatkuvasti tyhjillään kun ihmiset ei peru aikoja, se tekee kuusi hammaslääkäriä ja hoitajaa, jotka pyörittelee sormiaan. Varsinkin lasten kohdalla jättävät perumatta kun ei tule laskua perään. Muutkaan ei sitten pääse kun ajat on varattu, vaikkeivat ole menossa.
Tuohon olisi ratkaisu soittaa sinne jonossa oleville, että nyt olisi vapaa aika tai pitää ajanvarauksen rinnalla palvelunumerovastaanottoa eli ilman ajanvarausta jonottamalla sisään.
Vierailija kirjoitti:
Ne menee yksityiselle hommiin, koska siitä saa fyffee ja paljon. Minä pistin yli kahdeksan tonnia rahaa hampaisiini (tehtiin paljon) 2021-23 ja nyt ei minulla sitten rahaa enää olekaan. Menin pieneen hammaslääkärifirmaan siksi koska se oli pieni, ja sitten siinä välissä se fuusioituikin isompaan ketjuun ja hammaslääkärini rikastui siinä touhussa satoja tonneja. Jos vielä olisi varaa käydä yksityisellä, välttäisin sitä ketjua kuin ruttoa.
Hämeenlinnassa kiireettömiä aikoja saa vain jos tuntee jengiä. En ole saanut kun muutin tänne stadista. En kuulu lähipiiriin.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi varhan eurocityn hammashoitolassa olin ainut valkoinen. Siitä voitte ihmetellä miksi ei ole aikoja.
Viimeksi kun olin Varhan hammashoidossa, 2 valkoista, 9 jotain muuta väriä, eli oikeassa jumalauta olet!
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä hammashuollossa (ei varha) ja tämä on just tätä. Ei päätä eikä häntää, työntekijöitä ei kuunnella, hoitoajat venyy holtittomasti ja henkilöstön vaihtuvuus suurta. Sutta ja sekundaa.
Ja hirveällä kiireellä tehdään, sitten jää paikka kunnolla hiomatta, tulee purentakipua, pitää varata uusi aika. Ei se nopeus nopeuta mitään, jos pitää varata uusi aika korjailuun.
Vierailija kirjoitti:
Totta muuten tämä, kiinnitin samaan huomiota ihan samassa hoitopaikassa… hoitaja huuteli vieraskielisiä nimiä mutta osa ei ollut edes paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta muuten tämä, kiinnitin samaan huomiota ihan samassa hoitopaikassa… hoitaja huuteli vieraskielisiä nimiä mutta osa ei ollut edes paikalla.
Olon kerran Marokossa hammaslääkärillä. Sinne vain käveltiin sisään, kerrottiin vaiva ja sitten odotettiin. Sielläkin huudeltiin nimiä ja jos ei ollut paikalla otettiin seuraava nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon olisi ratkaisu soittaa sinne jonossa oleville, että nyt olisi vapaa aika tai pitää ajanvarauksen rinnalla palvelunumerovastaanottoa eli ilman ajanvarausta jonottamalla sisään.
Eli klo 10 ajan asiakas ei saavu paikalle toimenpiteeseen, joka kestää enintään 30 minuuttia. Odotellaan hetki, jos on vaikka 5 minuuttia myöhässä. Klo 10.10 aletaan soittelemaan muille asiakkaille, että pääsevätkö nyt heti tulemaan. Osa ei vastaa puhelimeen, osalle ei sovi nyt, osa asuu liian kaukana, ettei ehdi näin äkillisesti paikalle, joku tarvitsisi Kela-taksin, jotka kuljettaa milloin kuljettaa jos kuljettaa. Klo 10.20 luovutetaan, kun olisi enää 10 minuuttia aikaa jäljellä.
Mut joo, tämä toimisi varmasti tosi hyvin!
Olen töissä hammashuollossa (ei varha) ja tämä on just tätä. Ei päätä eikä häntää, työntekijöitä ei kuunnella, hoitoajat venyy holtittomasti ja henkilöstön vaihtuvuus suurta. Sutta ja sekundaa.