Tässä olis kysymys. ÄLÄ googleta vastausta!! Katsotaan mammojen nippelitietoutta. =)
Minä vuonna Jean Sibelius kuoli?
Eikä saa luntata!!
Kommentit (24)
Ei aavistustakaan ja herää kysymys, että onko sillä merkitystäkään. Sentään tiedän kuka on Jean Sibelius ja tunnistan kuulemalla ;-)
se, että onko edes suurinpiirtein tiedossa milloin Sibelius eli.
Minun on pakko myöntää, että tuo kuolinvuosi oli minulle yllätys. Olisin veikannut jotain ihan muuta.. =)
t. ap
Ei aavistustakaan ja herää kysymys, että onko sillä merkitystäkään. Sentään tiedän kuka on Jean Sibelius ja tunnistan kuulemalla ;-)
se, että onko edes suurinpiirtein tiedossa milloin Sibelius eli.Minun on pakko myöntää, että tuo kuolinvuosi oli minulle yllätys. Olisin veikannut jotain ihan muuta.. =)
Joskus 1950-luvulla varmaan kuoli.
t. ap
Joskus 50- ja 60-luvun vaihteessa tietääkseni. Muistaakseni 50-luvun puolella, eli veikataan vaikka 58.
yllättävän myöhään, joskus 1950-luvun puolivälissä/loppupuolella. Eli vanhaksi, muistaakseni n. 90-vuotiaaksi.
Tällainen hämärä muistikuva jäi viime kesän Ainolan reissulta :)
Vanhaksi eli, oma arvaus meni yli puoli vuosi sataa pieleen. Hussua kyllä veikkasin hänen huippuaikojaan hänen kuolinajaksi, mikä meni vanhaksi eläneelle luonnollisesti täysin metsään.
Eli yli 90v. Tunnen monta Sibeliuksen jälkeläistä, lapsenlapsenlapsia yms. Vielä saavat tekjänoikeuspalkkioita, ja niitä muistakseni maksetaan 70 v kuoleman jälkeen.,
yllättävän myöhään, joskus 1950-luvun puolivälissä/loppupuolella. Eli vanhaksi, muistaakseni n. 90-vuotiaaksi.
Tällainen hämärä muistikuva jäi viime kesän Ainolan reissulta :)
Noloa
t. ap
Syntynyt ehkä sitten 1850. Saako nyt googlettaa?
Niin 1951 ja kuuntelen Sibeliusta mielelläni.
No tietysti sinä vuonna, kun viimeiset markkasetelit poistuivat käytöstä! :)
No tietysti sinä vuonna, kun viimeiset markkasetelit poistuivat käytöstä! :)
Sibeliushan eli hyvin vanhaksi, taisi kuuroutuakin ja huippukausi oli mennyt jo kauan aikaa ennen kuolemaa. Maine tahriintui jonkin verran toisessa maailmansodassa, kun huhuttiin, että olisi ollut natsisympatioita tai ainakin natseilla sympatioita hänen musiikkiaan kohtaan.
Muistelen jotain tarinaa että kurkiaura kiersi Ainolan päivää ennenkin Sibelius kuoli