Hassuin tietämäsi sisarrus-nimiyhdistelmä?
Siis tunnetko sisarukset, joiden nimet ei mielestäsi passaa toisiinsa ollenkaan? Tai onko ne mielestäsi liian samanlaiset?
Tai onko jokin muu syy, miksi nimet herättää sinussa ihmetystä?
Ja nimiä ei ole tarkoitus haukkua, vaan kirjoittaa asiallisesti :)
Kommentit (200)
Vierailija:
SISARUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kotona kyllä on käytössä iso-Maija ja pikku-Maija ihan luontevasti...
toiset oli Kari ja Jari, toiset Jari ja Ari... :)
Jarilla ja Arilla oli vielä sama toinen nimi, kun Ari, joka siis nuorempi, oli pitänyt laitoksella hätäkastaa ja äiti ei sitten jaksanut miettiä nimeä sen enempää...
Runo, Satu ja Taru.
Siis nämä ovat sisarusten nimet - kekseliäisyyttä on ollut!
Helmi, Heli ja Helvi
Niclas ja Nico
Patricia ja Patrick
ja kuuloista nimeä. Kuinka joku voi olla niin kielihäiriöinen, että sekoittaa ne? En kyllä veljeksille antaisi niin eri maailmasta olevia nimiä, mutten silti ymmärrä kuinka joku mieltää ne samaksi nimeksi...
Jos ovat halunneet ruotsalaistyylisen nimen niin tietenkin ovat antaneet sen suomenkielisellä lausunnalla kirjoitustyylillä. Helppo sanoa ja kirjoittaa kun kirjoitetaan niin kuin lausutaan.
Vierailija:
Eemil Johan Kristian ja pikkuveli Juuhan Kristian! Vanhemmat sano että halusivat vähän ruotsalaistyylisen nimen. Siis jäänyt ensinnäkin ruotsin tunnit aika vähälle, ja sitten nimihän on osa ison veljen nimeä! No, mikäs minä olen arvostelemaan toisten valintoja...
Mua pännii mokulapseni serkkujen nimet, serkkuja on yli 20 ja sekaan mahtuu veljekset Fes ja Saif (lausutaan Sef) ja mulla ne menee iloisesti sekaisin :P
viimenen ei jotenkin sovi kuvioon.
Hehan elavat suurimman osan elamastaan aikuisina erillisina yksiloina eika minkaan kokoelman osina... Vaikka tosiaan kylla minuakin riivaa se pakkomielle etta on oltava samantyyliset nimet...
Nämä nimet tosin annettu, ennen kuin MATTIA ja MERVIÄ kukaan tunsi :)
Minusta nuo jotkut nimet ovat kivoja.
Ja ovat tunnettuja pikkusen muuallakin kuin lappeenrannassa...
Tuolla joku niin ajatteli. Millä logiikalla?
En minäkään ymmärrä, miksi sisarusten nimien pitäisi sointua toisiinsa. Itse ainakin annan juuri sellaisen nimen kuin minua lapsen syntyessä miellyttää, enkä mieti, sointuvatko nimet toisiinsa. Liian samanlaisia en kuitenkaan antaisi, sekaannusten välttämiseksi. Esimerkki liian samanlaisista nimistä: kaksoset Elina ja Elisa.
pasi!
tällaisesta veljesparvesta kuulin, mutta taitaa olla kyllä kaupunkilegenda!
Me olemme ihan tarkoituksella antaneet lapsille nimet, jotka eivät varmasti soinnu toisiinsa. Nimet ovat eri aikakausiltakin ja jopa eripituisia. Sukunimi on kaikilla lapsilla sama.
SISARUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!