Karjalaisten jälkeläisiä paikalla?
Otetaanpa taas ketju karjalaissyntyisistä palstalaisista. Mistä sukusi on kotoisin? Oletko käynyt siellä?
Omat isovanhempani ovat kotoisin Koivistolta, Humaljoelta ja olen käynyt siellä parikin kertaa.
Kommentit (85)
Yks pappa on Pohjois-Karjalasta läheltä Joensuuta ja molemmat mummot Kannakselta Koivistolta ja Muolaasta. Koivistolla olen käynyt.
Olen ylpeä karjalaisista juuristani;-)
Vierailija:
Yks pappa on Pohjois-Karjalasta läheltä Joensuuta ja molemmat mummot Kannakselta Koivistolta ja Muolaasta. Koivistolla olen käynyt.
Olen ylpeä karjalaisista juuristani;-)
Jos vielä lapsia siunaantuu niin voisi heille siirtää nimen kautta sen perimän, jota kannamme...
Olen käynyt kerran n. 15 vuotta sitten " salaa" . Eli jouduttiin ajamaan kaiken maailman sivuteitä, jotta miliiisiä ei kohdattaisi.
isän suku Tuupovaarasta.
Karjalaisia nimiä ovat muun muassa Opri ja Oleksi. :)
Pyhäjärveltä, Räisälästä ja Uusikirkosta. En ole yhtään tyypillisen karjalaisen oloinen ihminen eivätkä ole vanhempanikaan, en tiedä miksi.
vielä Viipurissa, sieltä äidin äidin suku kotoisin. Äidin isä Sakkolasta, Kiviniemen kylästä.
Sikäli harvinaisen suora yhteys, että itse olen syntynyt 80-luvulla.
enkä ole koskaan käynyt, tahtoisin kyllä todella paljon.
Hersyvä karjalaisluonne on skipannut isäni kohdalla, itse olen enämpi se tyyppinen.
Jostakin Käkisalmelta tms. Käki-alkuisesta paikasta on yksi sukuhaarani, toinenkin " jostain" luovutetusta Karjalasta. En ole käynyt.
Toinen on rajan tältä puolelta Lappeenrannasta. Molemmissa olen käynyt.
Sieltähän osa sukua tuli, tosin kyllä jo ennen sotaa muuttivat pois Karjalasta.
20
ja toiset isovanhempani Viipurista ja Kivenavalta.
äidinäiti Äyräpäästä(tosin vanhemmat Vuokselasta ja Vuoksenrannalta). Olen käynyt Parikkalassa molempien isovanhempien kotipaikoilla ja Lieksassa äidin kotipaikalla.
Ei siis evakko...toinen mummo sen sijaan oli sotalapsena Ruotsista eikä koskaan ole siitä mitään puhunut...Kiinnostaisi kyllä!
T: 8
Onhan noita vaikka millä mitalla. Suurin osa on muunnoksia ortodoksisista/kansainvälisistä nimistä, tyyliin Nasto <- Anastasia ja Riiko <-Grigori, Gregorius. Joitakin, mitä tulee nopeasti mieleen:
Naiset: Anni, Muarie, Toarie, Joukeni, Manu (!), Nasto, Paro
Miehet: Mitro, Miihkali, Riiko, Vasko, Tero, Ortjo, Arhippa
...kyselkää nimet-palstalla, siellä voitais tietää.
Terv. umpisuomalainen
oli Sortavalan lähellä, äiti lieksalainen...