Opettajilla muka lyhyet työpäivät, entäpä näyttelijä sitten 2-3 näytöstä viikossa.
Miksi aina jaksetaan jankuttaa opettajien työajoista? Verratkaapa sitä näyttelijän ammattiin. Näyttelijä on näyttämöllä vain muutaman tunnin viikossa, mutta tuskinpa vetää lonkkaa vaan siinä välillä.
Te kaikki, jotka kadehditte opettajan lomia, tervetuloa kokeilemaan. Olisikohan Suomella varaa lyhentää opettajien lomia, loppuisi opettajat!
Kommentit (3)
Vaikka en itse olekaan opettaja, niin suosittelen jokaiselle, joka kadehtii opejen " lyhyitä" päiviä ja " pitkiä" lomia, alanvaihtoa ja ryhtymistä itse opettajaksi! Siinä sitten huomaa, mistä on kyse...
Kun ope on ollut hommassaan yhtään pidempään, hän oppii äkkiä sen, miten homman voi rationalisoida. Mistä saa valmista matskua, miten hyödyntää viime vuoden tai vaikka viiden vuoden takaiset oppimateriaalit ja kokeet.
Ja kesä- ja vuosilomillaan hän ei pane tikkua ristiin. ok, syksyllä voi joutua tulemaan päivää tai paria ennen koulunalkua koulutuspäiville, mutta that' s it.
Minusta tuo on ok, mutta turha sitä nyt poiskaan selittää.
valmistelemaan juttuja ja korjaamaan kokeita yms omallakin ajalla, ainakin kaikki tuntemani maikat... Ja noitten nykykakaroitten påaimentaminen on kyllä niin kuluttavaa, että mun puolesta saisivat tehdä vaikka vain 6 tuntisiapäiviä...