Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko luovuttaja, jos laitan lapset päiväkotiin?

Vierailija
05.02.2013 |

Olen nimittäin ihan pohjattoman rikki ja väsynyt. Olen itse alkoholistiäidin, sadistisen sellaisen tytär ja jotenkin olen yrittänyt olla täydellinen äiti omille lapsille: hoidan heidät itse, vien ulos joka päivä, puen lämpimiin ja sään kestäviin (eli kalliisiin) vaatteisiin, teen luomuruokaa luomutilan lihoista ja yritän, että ruoka ja välipalat olisi terveellisiä. Vauvan soseet tein aikanaan itse ja imetin pitkään.

Kotia pidän niin siistinä kuin jaksan, mutta siitäkin alkaa lipsua. Yritän olla läsnä, kuunnella, opettaa kaikki pukemiset ja piirtämiset ja askartelut ja värit ja kirjaimet ja numerot. Osaan laulaa, joten laulan lapsille paljon.

Mutta nyt on joku vaihe menossa niin minulla, kuin lapsilla. Ja tuntuu, että räjähdän ja kohta satutan heitä. EN jaksa sitä, että en saa tehdä mitään rauhassa loppuun. En saa edes ajatella asiaa loppuun kun jotain tapahtuu tai johonkin kysykseen pitäisi vastata. Ruokailutilanteet on kamalia, kumpikaan ei söisi mitään ja venkoilevat vain pöydässä. Juuri kun saan itse ruokaa suuhuni, toinen pelleilee lautasen kanssa ja toinen kaataa maidot. Tai kun istun pöytään, tajuan että olen unohtanut ottaa maidon ja pitää nousta taas. Ja taas. Ja taas.

Olen kuin joku tarjoilija ja kodinhoitaja. Vanhempi lapsi on tullut kovin vaativaksi ja erikoiseksi asioiden suhteen: hän ei halua oppia, ei halua opetella, jos jokin menee toisin kuin hän ajatteli, alkaa hirveä huuto. Hän valittaa koko ajan, vaatii koko ajan jotain ja minä en jaksa toitottaa koko ajan EI, EI ja EI!

Olen ollut subjektiivist hoitoa vastaan, mutta en jaksa enää. En saa mistään mitään palautetta, en tiedä onko esikoinen normaali. Koen olevani paska äiti koska en jaksa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ajatella lapsiesi parasta?

Tuossa tilassasi heille se päiväkoti on parempi.

Jos haluat naapureille esittää hyvää äitiä, niin esitä sitten, lastesi kustannuksella.

En esitä mitään kenellekään, yritän omien lasteni tähden. Ja itseni.

Vierailija
42/49 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yksin kotona, kun muksut hoidossa käy? ookkei, haluat vähän vähän olla täydellinen äiti, kyllä se siitä alkaa sujumaan. Vaadit itseltäsi luonnollisesti nyt liikaa, etkä samalla jaksa omia muksuja, jotka käyttäytyvät kuin muksut. Haluat oettaa niille kaikkea mahdollista, mutta se itse kasvatustyö ei sitten hotsitutakaan...

Kuule. Haista vittu.

et ole täydellinen äiti. Äskeinen vastauksesi kertoi sen meille. Näyttelet täydellistä.

on halu olla täydellinen, ihan ymmärrettävää, mutta äitisi kopio olet, täydellisesti.

Jollet sitä tajua, etkä hoida itseäsi kuntoon, kärsivät lapsesi ihan samoin kuin sinä itse teit.

ja ps. ei se luomu ole sitä täydellistä elämää...

Sairasmieli on pahempaa kuin luomuruoka.

Olet vissiin ihan siinä rajalla, että vielä pysyt fiksuna, mutta sairastuminen on jo alkanut, joten, jos haluat olla edes hyvä äiti, hoida itsesi, laita lapsesi hoitoon ja tee jotain kivaa. Sun tarvii nyt tsempata kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yksin kotona, kun muksut hoidossa käy? ookkei, haluat vähän vähän olla täydellinen äiti, kyllä se siitä alkaa sujumaan. Vaadit itseltäsi luonnollisesti nyt liikaa, etkä samalla jaksa omia muksuja, jotka käyttäytyvät kuin muksut. Haluat oettaa niille kaikkea mahdollista, mutta se itse kasvatustyö ei sitten hotsitutakaan...

Kuule. Haista vittu.

et ole täydellinen äiti. Äskeinen vastauksesi kertoi sen meille. Näyttelet täydellistä.

on halu olla täydellinen, ihan ymmärrettävää, mutta äitisi kopio olet, täydellisesti.

Jollet sitä tajua, etkä hoida itseäsi kuntoon, kärsivät lapsesi ihan samoin kuin sinä itse teit.

ja ps. ei se luomu ole sitä täydellistä elämää...

Sairasmieli on pahempaa kuin luomuruoka.

Olet vissiin ihan siinä rajalla, että vielä pysyt fiksuna, mutta sairastuminen on jo alkanut, joten, jos haluat olla edes hyvä äiti, hoida itsesi, laita lapsesi hoitoon ja tee jotain kivaa. Sun tarvii nyt tsempata kovasti.

Miten niin olen äitini kopio?! Mistä vitusta sä niin päättelet? Oletteko te kaikki jotain sairaita hulluja jotka provoilette täällä kun parempaakaan elämää ei ole?

En ole alkoholisti enkä sadisti, kiitos vaan.

Vierailija
44/49 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eineksiä :D

t. epätäydellinen mamma, joka syötti eineksiäkin, mutta oli rento äiti ja pystyikin siksi hoitamaan neljä lastaan kotona.

Meille lähin päiväkoti on yksityinen päiväkoti, jossa on peräti kaksi omaa keittäjää. Eineksiä siellä ei syödä. Jotenkin naurattaa tämä fakta, kun miettii sinun vahingoniloasi. Se tietysti maksaa enemmän, mutta rahasta ei nyt ole pula.

Teille muille vahigoniloisille vastaajille: en ymmärrä teitä. Saatteko te tuosta paremman mielen itselle? Vai yritättekö peittää omaa pahaa oloanne sillä?

Ehkä tämä keskustelu lähtee siihen suuntaan siksi, että suurin osa kotiäideistä on ollut väsyneitä ja törmännyt realiteetteihin. Ja aika maalaisjärjellä voi todeta, että on paljon ravitsemuksellisesti hyviä einesruokia, ja alkaa olemaan luomuakin (jos teidän perheessä on kyse enemmän ekologisesta kuin ravitsemuksellisesta asiasta luomun suhteen; ravitsemuksellisestihan luomuu ei ole perusteltua, eikä järkevää vertailla). Muistathan muuten syöttää lapsille ja itsellesi D-vitamiinia ja jos juotte myös luomu-maitoa yms. Luomutuotetteisiin kun sitä ei lisätä. Suurin osa vanhemmista ei siis koe pahaa oloa einesruokien vuoksi, oikeastaan päin vastoin. Itse kerkesin tänään pelata töiden lapsen kanssa muutaman pelin ja käydä pysryssä hiihtelemässä kun huitaisin keiton pakastetavaroista.

Mutta edelleen oma kommentthini tähän on, että jos et koe ruoanalaittoa väsyttäväksi niin jatka ihmeessä! Tärkeintä on, että löydätte teidän perheelle sopivan ratkaisun.

Oletko niin poikki, että tarvitset päivähoitopaikan lapsille vai auttaisiko MLL:n lapsenvahti muutaman kerran? Jos sinusta tuntuu, että tarvitset levon niin sitten otat sen päiväkotipaikan!!!

Vierailija
45/49 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan vielä, mutta et ole tervekään, siksi olet äitisi kopio, sairas mieleltään voi olla monella tapaa.

Oletko ikinä hoitanut itseäsi kuntoon äitisi jäljiltä? Siis terapiaa, ajatuksia, anteeksiantoa, mitään kasvua?

Vierailija
46/49 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin ihan pohjattoman rikki ja väsynyt. Ja tuntuu, että räjähdän ja kohta satutan heitä. EN jaksa sitä, että en saa tehdä mitään rauhassa loppuun. En saa edes ajatella asiaa loppuun kun jotain tapahtuu tai johonkin kysykseen pitäisi vastata. Tai kun istun pöytään, tajuan että olen unohtanut ottaa maidon ja pitää nousta taas. Ja taas. Ja taas. Olen kuin joku tarjoilija ja kodinhoitaja.

tästä päätellen olet menoossa äitisi jalanjälkiä. Pysähdy ja käänny toiseen suuntaan vielä kun voit.

Vierailija
47/49 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ensimmäinen alkoholistivanhemman uhri, joka suorittaa vanhemmuutta ollakseen hyvä vanhempi. Siltä tuo nimittäin todellakin kuulostaa.

Etkä ensimmäinen, joka siinä uupuu! Jos koet tarvitsevasi päiväkotipaikkoja, ota ne vastaan! Jos taas jokin pienempi muutos kävisi niin mikä se voisi olla? Että jätätte opettelun päivärutiineista? Kyllä ne kaikki oppivat; kuiviksi, lukemaan, pukemaan jne.

Hankit DVD-arsenaalin, jonka avulla saat lukea lehden rauhassa ja vetää kupin kahvia?

Vierailija
48/49 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä pitää, eikä mitään kahdeksan tunnin päiviä! Osapäivähoito kuulostaisi ihan hyvältä ratkaisulta tilanteeseenne, edellyttäen tietysti, että saatte hyvät päivähoitopaikat (on myös päiväkoteja, joihin en itse mielelläni lapsiani laittaisi).

Kuulostaisi myös siltä, että tarvitsisit ehkä levon lisäksi itsellesi keskusteluapua/ terapiaa oman lapsuutesi läpikäymiseen? Ja onko sinulla jotain omia tärkeitä juttuja, joista saat voimaa (harrastuksia tms.)?

t. lto

Vierailija
49/49 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin ihan pohjattoman rikki ja väsynyt. Ja tuntuu, että räjähdän ja kohta satutan heitä. EN jaksa sitä, että en saa tehdä mitään rauhassa loppuun. En saa edes ajatella asiaa loppuun kun jotain tapahtuu tai johonkin kysykseen pitäisi vastata. Tai kun istun pöytään, tajuan että olen unohtanut ottaa maidon ja pitää nousta taas. Ja taas. Ja taas. Olen kuin joku tarjoilija ja kodinhoitaja.

tästä päätellen olet menoossa äitisi jalanjälkiä. Pysähdy ja käänny toiseen suuntaan vielä kun voit.

En sanoisi, että olet menossa äitisi jalanjälkiä, mutta onko mielessäsi käynyt, että ehkä hänkin olin todella väsynyt ja ajautui tilanteeseen? Nyt voit vielä vaikuttaa! Salli itsellesi myös negatiiviset tunteet; ne kuuluvat vanhemmuuteen. Jokaisessa kodissa on riitoja. Sadismi ja satuttaminen EIVÄT tietenkään kuuluu kotiin missään tilanteessa.

Mutta kotona voi välillä vain istua vaikka maito valuisi pöydällä. Sen kerkeää siivota myöhemminkin. Lapsille voi sanoa, että nyt äiti istuu hetken ja tekee omia juttujaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan