Eikö vhh -väki syö herneitä
Kamala raivo heillä päällä jostain hernis-jauhelihasta. Tietysti myös ps joka vaatii kouluihinkin lihapihvejä joka päiväksi.
Teen mureketta kun en viitsi pannulla paistella lihapullia. Laitan usein esi pakasteherneitä täytteeksi. Tai mitä milloinkin.
Kommentit (20)
Hehän koko ajan paapattavat, proteiinia, proteiinia.
Mitäänhän ei ole kaupasta pakko ostaa. Miksi jotkut tärisevät raivosta kun kaupassa on jotain mitä he eivät itse käytä?
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä siinä puristaa se, että kilohinta on lihan luokkaa, vaikka 30-50% tuotteesta on herneprosessitärkkelystä, jonka tonnihinta on tällä hetkellä 235e lopputuotteessa, jonka tonnihinta on 15 000 euroa.
Onko tuo 15000 täysin käsittelemättömän herneen tonnihinta, vai käsitellyn herneproteiinitärkkelyksen?
Mutta tuolla logiikalla on ihan idioottimaista ostaa mitään käsiteltyä. Miksi ette jauha itse lihoja, viipaloi juustoja, pilko kasviksia tai veivaa herneistä jauhelihan kaltaista tuotetta? Itse maksan juuri tästä helppoudesta ettei mun tarvitse, enkä siitä mikä olisi halvinta.
Itselleni ei tuota vaikeuksia syödä kasviksia tai vähentää lihan käyttöä, mutta tuo herne-jauheliha on siihen yksi keino.
Vierailija kirjoitti:
Mitäänhän ei ole kaupasta pakko ostaa. Miksi jotkut tärisevät raivosta kun kaupassa on jotain mitä he eivät itse käytä?
Ihmettelen samaa. Se, että kaupassa on jotain myynnissä, ei tarkoita sitä, että työntekijät väkisin sua pakottavat ostamaan kaikkea. Ja se, jos ottaa jonkin tuotteen mainonnan/olemassaolon henkilökohtaisena loukkauksena ja 'tyrkyttämisenä' on myös ihan tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä siinä puristaa se, että kilohinta on lihan luokkaa, vaikka 30-50% tuotteesta on herneprosessitärkkelystä, jonka tonnihinta on tällä hetkellä 235e lopputuotteessa, jonka tonnihinta on 15 000 euroa.
Kaikkihan maksaa. Atria tai mikä lieneekin voi valmistaa mitä tahtoo ja asiakkaat ostaa mitä tahtoo vaikka kilo maksais 15 000 euroa.
Miten se jonkun ketoilijan saa raivoihinsa? Hän Voi edelleen jäystää raakaa kaalia ja rasvaista tönkkösuolattua lapaa.
Kaupoissa on paljon asioita joita en tarvitse. En silti itkupotkuraivoa niistä.
Taitaa tuo suuri kamppailu olla vain pääsi sisällä.
Vierailija kirjoitti:
En osta kaviaaria tai kalliita alkojuomia. En silti hermostu siitä että niitä on saatavilla.
Tekeekö joku vhh tai carnivore ihmisistä hermostuneita ja suvaitsemattomia?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Aamun somet, ketogurut ja ps-ihmiset raivoavat ko tuotteesta joo-naisineen. En ikinä söis herneitä.
En halua ostaa herneitä lihan seassa lihan kilohinnalla.
Olen VHH:lla ja syön hernekeittoa, se hiilari määrä ei kaikki imeydy kun se herne on niin kuitupitoinen, hernejauhelihaa en vielä ole käyttänyt mutta se herne ei sitä estä. Syön myös 100% ruisleipää, idea on että hiilarit jää alle sadan päivässä ja höttöhiilareita välttelen.
Seurailen erästä ketogurua. Hänen harrastuksensa näyttää olevan käydä kaupoissa kuvaamassa tuotteita joita ei missään tapauksessa söisi eikä antaisi muidenkaan syödä. Lisäksi tuo aikuisten naisten parvi käyttää ruuasta sanastoa jota yököttelevät lapset ja teinit käyttävät. En ymmärrä hslua hallita muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen VHH:lla ja syön hernekeittoa, se hiilari määrä ei kaikki imeydy kun se herne on niin kuitupitoinen, hernejauhelihaa en vielä ole käyttänyt mutta se herne ei sitä estä. Syön myös 100% ruisleipää, idea on että hiilarit jää alle sadan päivässä ja höttöhiilareita välttelen.
Mitä on 100pros ruis leipä,eikö siinä ole mitään muuta kuin ruista ,ei suolaa,ei mitään?
Vierailija kirjoitti:
Pakottaako joku? Laita nyt ruokateolliduudelle posteja mitä he saavat valmistaa. Mitä SINÄ syöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on 100pros ruis leipä,eikö siinä ole mitään muuta kuin ruista ,ei suolaa,ei mitään?
Vaasan leipomon tuote merkki, kysy niiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakottaako joku? Laita nyt ruokateolliduudelle posteja mitä he saavat valmistaa. Mitä SINÄ syöt.
Ei pakota, itse lässytit jostain hernisjauhelihasta.
Syön herneeni ja jauhelihani erikseen eikä tarvi lähettää posteja kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Aamun somet, ketogurut ja ps-ihmiset raivoavat ko tuotteesta joo-naisineen. En ikinä söis herneitä.
Laita seuraukseen vaikka joku luontokuvauskanava, niin olisit onnellisempi.
Hinnan vuoksi jää kauppaan. Halvemmallakin saa kasvista lihan joukkoon. Ketoilijat paheksuu tokkiinsa noita. He eivät ole kuitenkaan se etsitty asiakasryhmä. Tyhmää se on kissan koiranruokaa haukkua. Jäähän sitä tavallista jauhelihaa enemmän tarjolle, kun muut kokeilee noita uutuusjuttuja. Ne nakuttavat itsensä läpi. Kun lihasta on todellinen pula 30 vuoden päästä. Onpahan sitä ennen kokeiltu ja testattu kaikkea.
Ei noi ole ainoita popot ja hernejauhis. Mitä kokeillaan. Markkinoilta on poistunut monta myydympääkin tuotetta eri syistä.
En minäkään muista sota -aikaa, ostokortit kyllä. Mutta kuullut ja lukenut kaikesta ruuan korvikkeesta millä ruokaa jatkettiin ja ruoka-aineita korvattiin. Lihaa ei ollut kai etenkään kaupungeissa sota-aikana saatavilla.
Kuinkahan nämä ketoilijat jotka kehuvat kuinka hakivat 30 kiloa poroa pakastimeen tai suoraan tilalta lihaa 20 kiloo pakastimeen pärjäisivät niukkuudessA? ( nuo kilohinnaltaan kyllä jotain hernejauhista tai kasvisproteiinituotteita kalliimpia. Silloin ei hinta haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaasan leipomon tuote merkki, kysy niiltä.
Vieläkö Uotilalla on täysrukiinen leipä? Söin sitä yhteen aikaan. Se on penempi leipomo pälkäneellä.
Äitini leipoi kotona, hänellä oli korkea taikinatiinu ja leipää pariksi viikoksi seipäälle katon rajaan, osa syötiin kuivattamatta. Ruis oli itse viljeltyä, myllyllä käytettyä mutta kyllä siihen hän laittoi jotain sekahiivaleipäjauhoa ( itse jauhatettua myös) sekaan parantamaan taikinan ja leivän koostumista.