Olenko kohtuuton?
Lapsella oli synttärit, laitoin mummeille ja kummeille viestiä, että kahvitellaan kuuden jälkeen, kun sattui arkipäivälle syntymäpäivä.
Olen tulossa linja-autolla kotiin, kun lapset alkoi laittaan viestiä, että mummo tuli jo. Kello oli 15.30. Mä olen kotona yleensä noin 16.15, mies hieman myöhemmin. Mua otti päähän, olinhan toivonut että vieraat tulisivat vasta hieman myöhemmin.
Olin ajatellut puuhastella ja hieman vielä leipoa jotain pientä ennen vieraiden tuloa. Ne sitten jäi, kun en kokenut hyväksi levitellä kaikkia tavaroita.
Mä en oikeesti ymmärrä, että mikä kiire eläkeläisillä on tulla heti tai jopa ennen kuin isäntäväki on päässyt edes kotiin.
Kysyin että eikö olis voinut hieman myöhemmin tulla. Siihen sanoi ettei tiennyt että ollaan töissä, noh kumpikin on ihan työssäkäyviä ja näin on ollut vuosia.
Kommentit (23)
tämä mummo on meille vieras. Ei käy koskaan muuta kuin synttäreillä. On siis (kuten arvattavaakin, mieheni äiti. Hän on miehellenikin vieras. Lähtenyt kotoa miehen ollessa pieni lapsi ja palannut kuvioihin jokunen vuosi sitten) Lapset eivät oikeastaan tunne vaan olivat ihan kauhuissaan, kun mummo tuli. Ei hän ole koskaan esim ottanut lapsenlastaan edes syliinsä. Appiukko ja mun vanhemmat ovat läheisiä ja ollaan paljon tekemisissä ja heistä en olisi hermoillutkaan. Tämä mummo on itse ilmaissut, ettei halua enempää olla tekemisissä vaan hänellä riittää puuhaa ja elämää ilmankin. Mut ei se mitän. Ainahan täällä aloittaja on täys paska ja ehdottomasti väärässä. =D
Aihahan täällä vastaajat ovat ap. mielestä täys paskoja ja ehdottomasti väärässä.
Eikä ole leivottu, siivottu, laitettu kaikkea kuntoon?
Ei ihme, että osa synttäreistä on sellaisia, että olemme joutuneet lähtemään ennen tarjoilua pois, kun on odoteltu 1h30 min kakkua ja kahvia, eikä mikään vaikuta siltä, että tarjoilua olisi. Silloin emäntä älyää, että älkää menkö, kakku on vielä uunissa!
Meillä juhlat valmistellaan etukäteen, ei varttia ennen.
Kutsu ei siis koskenut iltapäivää jolloin mummo paukkasi paikalle, eikä mummolla siis ole paljolti varaa odotella vieraskoreutta.