Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anopille tyttären lapsi on tärkeämpi kuin meidän lapset

Vierailija
04.02.2013 |

Jokin tässä anoppi-miniä-taistelussa on, sellaista ikiaikaista, vaikka olen yrittänyt välttää viimeiseen asti sellaista. Olen yrittänyt olla ystävällinen, huomaavainen, kohtelias. Jos anoppi on tölväissyt minusta huonon vitsin, en ole nauranut mutten näyttänyt hapanta naamaakaan. Olen antanut melko vapaat kädet meidän lasten kanssa, heitä saa hemmotella mutta tietenkin pitää muistaa tärkeät asiat kuten ulkoilut ja hampaiden pesut. Kaikki on mennyt ihan hyvin. Anoppi ja appi käyvät meillä aika harvoin, vaikka asuvat lähellä, näin on ollut aina, mutta nyt olen alkanut kiinnittää asiaan huomion...

Ja miten sitten olikaan asiat? No ei niin hyvin, sillä anopin luokse yökylään mahtuu vain miehen siskon poika. Meillä kun oli vkl synttärit, anopin sylissä oli vain miehen siskonpoika. Kun anoppi yritti sitten halata meidän pienimmäistä lähtiessä ja pienempi vierasti, anoppi närkästyi minulle asiasta! Minulta sitten lipsahti, ettei lapset ole hänen kanssaan niin läheisiä kuin hän luulee. Että siihen on syynsä.

Sain kuulla kunniani, kuinka olen omahyväinen, itsekäs... huono äiti. Ja kaikki tämä naisen suusta, joka on viimeiset kuusi vuotta ollut ihan.. normaali? En käsitä. Onko ketään muuta, joilla näin?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen vaimo on näykkinyt äitiämme koko ajan. Hänen äitinsä pääsi katsomaan sairaalaan, veljemme ei. Kaikki, mitä äitimme tekee, on ihan paskaa ja huonoa. Joka asiasta valitetaan.

Nykyään äiti hoitaakin enää minun lapsiani ja isäni kanssa ottavat vain minun lapset matkaan reissuun ja yökylään.

Nyt on veljen vaimo käärmeissään kun on huomannut, että äitini hoitaa minun lapsia enemmän.

Sitä saa, mitä tilaa.

Vierailija
62/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen vaimo on näykkinyt äitiämme koko ajan. Hänen äitinsä pääsi katsomaan sairaalaan, veljemme ei. Kaikki, mitä äitimme tekee, on ihan paskaa ja huonoa. Joka asiasta valitetaan.

Nykyään äiti hoitaakin enää minun lapsiani ja isäni kanssa ottavat vain minun lapset matkaan reissuun ja yökylään.

Nyt on veljen vaimo käärmeissään kun on huomannut, että äitini hoitaa minun lapsia enemmän.

Sitä saa, mitä tilaa.

Minä en ole tilannut tätä!

Olemme pyytäneet kylään, käyneet itse kylässä ja siellä auttaneet ruoanlaitossa ja muissa jutuissa, olemme pyytäneet yökylään koska se olisi lapsista kivaa mutta ei.

En ole ollut ilkeä, en pahansuopa, en mitään. En ole tilannut tällaista, minusta tekin olette nyt epäreiluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on erittäin luonnollista että oman tyttären synnyttämä lapsi = varmasti oma lapsenlapsi on rakkaampi kuin vieraan naisen lapsi = isästä ei varmuutta.

Näin se vaan menee, niin se on meilläkin, vaan en anna sen häiritä elämääni.

Itselläni kolmen pojan äitinä ei tätä ongelmaa tulevaisuudessa pääse syhtymään. :)

Vierailija
64/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta sitten lipsahti, ettei lapset ole hänen kanssaan niin läheisiä kuin hän luulee. Että siihen on syynsä.

Ja mitä hän sanoi sinulle, kun "närkästyi"? Oletkohan nyt ihan varma, ettei se närkästys ollut omaa tulkintaasi, kun olit vierailun ajan pitänyt tukkimiehen kirjanpitoa siitä, ketä anoppi pitää sylissä ja ketä ei...

Mitä tämä muuta on kuin ilkeilyä: "no ei ihme, että vierastaa, kun eivät lapset ole sinulle niin läheisiä kuin luulet, ja siihen on syynsä *vihj-vihj*"

Sinähän olit todella loukkaava.

Ei siinä mitään, ilmeisesti anoppikin sitten oli sinulle vastaan häijy, mutta kuka tuon nyt sitten aloitti?

Minä en lakkaa ihmettelemästä sitä, miten nöyristellen miniät suhtautuvat anoppeihinsa. JOS loukkaannut jostakin, sano se rauhallisesti ja suoraan saman tien! SAA näyttää hapanta naamaa, jos loukkaantuu - kunhan antaa toiselle sitten tilaisuuden puolustautua, pyytää anteeksi, selittää lohkaisunsa.

Tuolla "yritän olla ystävällinen, huomaavainen, kohtelias" -metodillasi sinä todellisuudessa käyttäydyt epäluonnollisesti ja panttaat sisälle mielipahaa, joka turskahtaa esille aivan eri yhteudessä. Ja se on epäreilua, et sinä noin käyttäydy omia perheenjäseniäsikään kohtaan, tai ystäviäsi?

Nyt ei kai auta muu kuin antaa vähän tilanteen rauhoitttua pari päivää ja panna sitten anopille viesti: "taisi tulla annettua häijyä palautetta puolin ja toisin synttäreillä, tulisitko kahville, niin voitaisiin sopia?"

Vierailija
65/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastaajia taas paikalla...

Mutta hei, tämä on AV, kaikki on aina ap:vika.

Meillä on ihan päinvastainen tilanne...

Mieheni vanhemmat ottavat mielellään lastamme hoitoon, meidän ei siis tarvitse pyytää hoitoapua vaan he kysyvät milloin voivat tulla hakemaan poikaa =)

Poikamme on kotihoidossa koska mieheni on työtön, kun miehelle tuli parin viikon keikka mieheni isä tuli hoitamaan poikaamme, asuvat n45min automatkan päässä. Anoppikin otti parina päivänä palkatonta vapaata että pääsi mukaan =D

Onkhan tilanne sitten erilainen koska meidän lapsemme on heille ensimmäinen lapsenlapsi, verrattuna äitiini jolla jo kolme lastenlasta...

Äitini asuaa 20min automatkan päässä, ja valittaa kun asumme niin kaukana.

Jos minä en yrittäisi käydä kerran viikossa, tai kerran kahdessa näkisimme varmaan parin kuukauden välein.

Poika on kerran ollut siellä yön yli.

Äiti surkuttelee kun pojalla on niin läheiset välit mumman ja vaarin kanssa, ja vierastaa vähän meidän äitiä.

Sekin on jotenkin minun vikani sitten että he "saavat" hoitaa poikaa enemmän kuin äitini...

Veljeni lapset sen sijaan ovat n. kerran kuussa yötä äitimme luona, ja muuten vaan viikon mittaan päiväkodin jälkeen jne.

Ja äiti voi hehkuttaa minulle sitten miten läheiset välit heillä on....

Vierailija
66/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

------ Ja miten sitten olikaan asiat? No ei niin hyvin, sillä anopin luokse yökylään mahtuu vain miehen siskon poika. Meillä kun oli vkl synttärit, anopin sylissä oli vain miehen siskonpoika. Kun anoppi yritti sitten halata meidän pienimmäistä lähtiessä ja pienempi vierasti, anoppi närkästyi minulle asiasta! Minulta sitten lipsahti, ettei lapset ole hänen kanssaan niin läheisiä kuin hän luulee. Että siihen on syynsä.

Sain kuulla kunniani, kuinka olen omahyväinen, itsekäs... huono äiti. Ja kaikki tämä naisen suusta, joka on viimeiset kuusi vuotta ollut ihan.. normaali? En käsitä. Onko ketään muuta, joilla näin?

[/quote]

------

Jo se, että anoppi pitää sylissään vain yhtä lastenlasta on jo tosi ajattelematonta mummilta. Sika tyhmää toisia lapsia kohtaan. Ja miksi anoppi närkästyi sinulle kun ei saanut halia lastasi?

Anoppi siis räjähti omien tapojensa ja tekonsa takia. Sitäpaitsi se litannia, jonka sait kuulla oli törkeä ja jo valmiiksi vuosien aikana mietitty. Jostain anoppisi on katkera -mistä? Mummina hänen olisi pitänyt kysyä sinulta mikähän se syy voisi olla ja ruveta keskustelemaan kanssasi.

Onko sinulla jotain parempaa kuin tyttären lapsella? Oletko varakkaampi kuin tytär tai kauniimpi tai jotain muuta ihmeellistä?

Terveisin anoppi:)

Vierailija
67/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miniät ovat veemäisiä. Onneksi meillä on yksi lapsi - tyttö ja en koskaan tule olemaan miniä naiselle. Kiitos luojan!

Vierailija
68/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

------ Ja miten sitten olikaan asiat? No ei niin hyvin, sillä anopin luokse yökylään mahtuu vain miehen siskon poika. Meillä kun oli vkl synttärit, anopin sylissä oli vain miehen siskonpoika. Kun anoppi yritti sitten halata meidän pienimmäistä lähtiessä ja pienempi vierasti, anoppi närkästyi minulle asiasta! Minulta sitten lipsahti, ettei lapset ole hänen kanssaan niin läheisiä kuin hän luulee. Että siihen on syynsä.

------

Jo se, että anoppi pitää sylissään vain yhtä lastenlasta on jo tosi ajattelematonta mummilta. Sika tyhmää toisia lapsia kohtaan. Ja miksi anoppi närkästyi sinulle kun ei saanut halia lastasi?

Anoppi siis räjähti omien tapojensa ja tekonsa takia. Sitäpaitsi se litannia, jonka sait kuulla oli törkeä ja jo valmiiksi vuosien aikana mietitty. Jostain anoppisi on katkera -mistä? Mummina hänen olisi pitänyt kysyä sinulta mikähän se syy voisi olla ja ruveta keskustelemaan kanssasi.

Onko sinulla jotain parempaa kuin tyttären lapsella? Oletko varakkaampi kuin tytär tai kauniimpi tai jotain muuta ihmeellistä?

Terveisin anoppi:)

Olen miettinyt, että minulla on enemmän rahaa käytettävissä kuin anopilla oli silloin, kun lapsensa olivat pieniä. Ja olen kauniimpi, kuin hänen tyttärensä jolla lapsi on, mutta paljon rumempi kuin hänen toinen tyttärensä joka on kaunotar, todellinen elegantti ilmestys!

En tiedä, missä mättää. Joskus tuntuu, kuin miehen vanhemmat olisivat seurassani varautuneita. En tiedä miksi, näytellä en osaa että olisin yli-ystävällinen. Osaan olla kyllä kohtelias, ja olen aika etäinen henkisesti. Olen kyllä sitä kaikille sukulaisille, omillekin.

Vierailija
69/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miniät ovat veemäisiä. Onneksi meillä on yksi lapsi - tyttö ja en koskaan tule olemaan miniä naiselle. Kiitos luojan!

Onko anoppisi siis kuollut? Onko miehelläsi kaksi isää eikä äitiä ollenkaan?

Vierailija
70/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on mahtava ja musta tuntuu että se jopa pitää pojastaan eli miehestäni ja meidän lapsista enemmän kuin tyttärestään..

Vierailija
71/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on poikia ja kun olen seurannut sitä, miten miniät kohtelee anoppejaan, olen joskus ajatellut, että kuinka helppoa olisi jos pojat olisi homppeleita. Saisin vävypoikia, enkä yhtään miniää.

Onneksi en ole kovin lapsirakas ja en ole ikinä tuntenut vimmaa hoitaa pieniä lapsia. Saavat miniät hoidella lapsensa itse.

Vierailija
72/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tyttären kotiin voi mennä kuin omaansa - siellä on lusikat ja haarukatkin just samassa järjestyksessä kuin kotona ja siellä voi huseerata keittiössä ja muualla kuin omassa kodissa. Miniä on vieras nainen. Näin on, vaikka miten hyvin tultaisiin toimeen.

Ja kaikille teille, jotka olette vakaasti sitä mieltä, että anoppi kohtelee teitä kuin tyttäriään: odottakaa, kun tulee ensimmäinen isompi vastoinkäyminen, niin totuus paljastuu.

Vierailija
73/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on kolme lasta: kaksi poikaa ja sitten oma mussukka nuorin tytär. Pojilla kolme lasta, tällä tyttärellä kaksi lasta. Eli pojat saaneet pesueensa ensin. Koskaan ei ole kuitenkaan anoppi hoitanut meidän lapsia yhtä paljon kuin hän nyt paasaa ja hoitelee tyttären lapsia!! Kyllä siitä katkeraksi tulee täytyy myöntää! Hyvin olemme kuitenkin tulleet toimeen tähän saakka, mutta nykyään emmen tästä syystä enää. Tuntuu vaan niin pahalta omien lasten puolesta kun eivät koskaan pääsee mummilaan käymään tai jos menevät niin siellä ovat aina TYTTÄREN LAPSET eli nämä serkut, jotka vievät kaiken ajan :(.

Miehen sisko on myös tosi hyvä käyttämään äitiään hyväkseen. Anoppi hoitaa tosi paljon, monta kertaa viikossa ja myös yökyläilyjä. Kaikeasta huomaa että mummi rasittuu (hän täyttää tänä vuonna 69), eikä siksi jaksa kiinnostua muista 6 lapsenlapsistaan! Näistäkin nuorimmainen on vasta 3-v eikä mitään suhdetta mummoon koska mummo ei ole ehtinyt tutustua tähän lapseen kun on hoitanut näitä kahta muita tyttärensä lasta (5 ja 2-vuotiaat).

Itse en aio tällä tavoin käyttäytyä!!!! Miksi muka tyttären lapsi olisi tärkeämpi??

Vierailija
74/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tyttären kotiin voi mennä kuin omaansa - siellä on lusikat ja haarukatkin just samassa järjestyksessä kuin kotona ja siellä voi huseerata keittiössä ja muualla kuin omassa kodissa. Miniä on vieras nainen. Näin on, vaikka miten hyvin tultaisiin toimeen. Ja kaikille teille, jotka olette vakaasti sitä mieltä, että anoppi kohtelee teitä kuin tyttäriään: odottakaa, kun tulee ensimmäinen isompi vastoinkäyminen, niin totuus paljastuu.

nro 16 (?) olen... kun anopille on asiasta sanonut, hän puolustaa tytärtään kuin raivotar!! Myös muut jutut nimittäin vaivaavat meitä, kuin tämä lastenhoitoasia. Veri on selvästi vettä sakeampaa :((.

Vierailija
75/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikille teille, jotka olette vakaasti sitä mieltä, että anoppi kohtelee teitä kuin tyttäriään: odottakaa, kun tulee ensimmäinen isompi vastoinkäyminen, niin totuus paljastuu.

Minusta on täysin evvk ja ymmärrettävää, että anopille oma tytär on läheisempi kuin miniä. Aika harva miniä laskeskelee lastenlasten sylissäoloaikoja samalla lailla kuin ap... tuskin hän oikeasti on anopille tyttäreksi tunkemassakaan, koska on MINIÄ eli sukuun ulkopuolelta naitu. Miten siinä voisikaan olla samalla tavalla samoihin tapoihin, huumoriin, puheenaiheisiin ym. vihkiytynyt kuin sellainen, joka on syntynyt perheeseen ja kasvanut sen perhekulttuuriin?

En nyt - by the way - syytä yksin ap:ta tuosta riidasta. Paha olisikaan, koska hän ei ole kertonut, mitä kumpikin sanoi ja missä järjestyksessa.

Kunhan kyseenalaistan hiukan hänen värittynyttä käsitystään siitä, että anoppi on kamala ja hän itse viaton pulmunen. YLEENSÄ molemmissa on vikaa ja molempien kiistelytapa ja suhtautumistavat vaativat hiukan reivaamista.

-7-

Vierailija
76/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta sitten lipsahti, ettei lapset ole hänen kanssaan niin läheisiä kuin hän luulee. Että siihen on syynsä.

Ja mitä hän sanoi sinulle, kun "närkästyi"? Oletkohan nyt ihan varma, ettei se närkästys ollut omaa tulkintaasi, kun olit vierailun ajan pitänyt tukkimiehen kirjanpitoa siitä, ketä anoppi pitää sylissä ja ketä ei...

Mitä tämä muuta on kuin ilkeilyä: "no ei ihme, että vierastaa, kun eivät lapset ole sinulle niin läheisiä kuin luulet, ja siihen on syynsä *vihj-vihj*"

Sinähän olit todella loukkaava.

Ei siinä mitään, ilmeisesti anoppikin sitten oli sinulle vastaan häijy, mutta kuka tuon nyt sitten aloitti?

Minä en lakkaa ihmettelemästä sitä, miten nöyristellen miniät suhtautuvat anoppeihinsa. JOS loukkaannut jostakin, sano se rauhallisesti ja suoraan saman tien! SAA näyttää hapanta naamaa, jos loukkaantuu - kunhan antaa toiselle sitten tilaisuuden puolustautua, pyytää anteeksi, selittää lohkaisunsa.

Tuolla "yritän olla ystävällinen, huomaavainen, kohtelias" -metodillasi sinä todellisuudessa käyttäydyt epäluonnollisesti ja panttaat sisälle mielipahaa, joka turskahtaa esille aivan eri yhteudessä. Ja se on epäreilua, et sinä noin käyttäydy omia perheenjäseniäsikään kohtaan, tai ystäviäsi?

Nyt ei kai auta muu kuin antaa vähän tilanteen rauhoitttua pari päivää ja panna sitten anopille viesti: "taisi tulla annettua häijyä palautetta puolin ja toisin synttäreillä, tulisitko kahville, niin voitaisiin sopia?"

SInähän sanoit anopille aivan törkeästi. Mitä sä oikein odotit saavasi?

Vierailija
77/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on ok, jos anopin tytär on tärkeämpi anopille kuin MINÄ itse. Tietysti hän varmasti on. Mutta onko siis joidenkin teidän mielestän oikein, että tyttären lapset ovat tärkeämpiä kuin pojan lapset?? Minusta se EI ole oikein missään tapauksessa!

Minä aikuinen ihminen kestän kyllä vaikken tulisi anopin kanssa toimeen, mutta sitä on vaikea kestää jos anoppi jatkuvasti lellii ja hoitelee tyttären lapsia, samalla kun pojan lapset saavat olla ihan omillaan ilman että heistä kukaan välittää??

Vierailija
78/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomio aiheeseen liittyen. Se voi olla joskus myös niistä lapsista kiinni, jaksaako anoppi niiden kanssa olla vai ei! Minun anoppini tulee aina apuun pyydettäessä ja usein jopa tarjoaa apuaan. Meidän lapset ovat helppoja ja mutkattomia eli suomeksi varsin helppohoitoisia. Lasten serkut taas ovat vähän hankalia, eivät nyt mitään riiviöitä mutta jotenkin vaikea hoitoisia. Näitä lapsia anoppi hoitaa pitkin hampain tai kieltäytyy kokonaan hoitamasta. Monesti olen kuullutkin anopin sanovan että meidän lasten kanssa on paljon helpompi olla.(Eli tämä nyt ei ole mikään minun keksimä juttu) Kyseessä siis miehen veljen lapset, siskolla ei ole vielä lapsia joten siitä en osaa sanoa onko tyttären lapset läheisempiä...

Vierailija
79/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on ok, jos anopin tytär on tärkeämpi anopille kuin MINÄ itse. Tietysti hän varmasti on. Mutta onko siis joidenkin teidän mielestän oikein, että tyttären lapset ovat tärkeämpiä kuin pojan lapset?? Minusta se EI ole oikein missään tapauksessa! Minä aikuinen ihminen kestän kyllä vaikken tulisi anopin kanssa toimeen, mutta sitä on vaikea kestää jos anoppi jatkuvasti lellii ja hoitelee tyttären lapsia, samalla kun pojan lapset saavat olla ihan omillaan ilman että heistä kukaan välittää??

Anoppi kumminkin seurustelee samalla myös tyttärensä vs. miniänsä kanssa, kun kyläilee. Siellä tyttären luona varmaan vaan viihtyy paremmin, samalla tutustuu tietysti tyttären lapsiinsa vähän läheisemmin.

Ei siinä mitään, minustakin muodollinen tasapuolisuus on tärkeää, mutta aika hassua alkaa kytätä jossain synttäreillä, kuinka kauan joku vieraista ketäkin lasta pitää sylissä. Ehkä se tyttärenpoika vaan viihtyi siellä paremmin, ja koska ovat enemmän tekemisissä keskenään, ei vierastakaan kuten ap:n lapsi teki, kun anoppi YRITTI ottaa syliin...

Monipiippuinen juttu, jossa kiukkuaminen ei ainakaan AUTA ASIAA.

-7-

Vierailija
80/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittää miniänä anopista minkäänvertaa, kuin vain silloin, jos se häiritsee miestäsi tai lapsesi asiasta kysyy. En ripustautuisi itse anoppiin, koskaan!

Miksei miehesi hoida oman puolen sukua, vaan sinä?

En suostuisi ottamaan sellaistakaan roolia koskaan!