Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anopille tyttären lapsi on tärkeämpi kuin meidän lapset

Vierailija
04.02.2013 |

Jokin tässä anoppi-miniä-taistelussa on, sellaista ikiaikaista, vaikka olen yrittänyt välttää viimeiseen asti sellaista. Olen yrittänyt olla ystävällinen, huomaavainen, kohtelias. Jos anoppi on tölväissyt minusta huonon vitsin, en ole nauranut mutten näyttänyt hapanta naamaakaan. Olen antanut melko vapaat kädet meidän lasten kanssa, heitä saa hemmotella mutta tietenkin pitää muistaa tärkeät asiat kuten ulkoilut ja hampaiden pesut. Kaikki on mennyt ihan hyvin. Anoppi ja appi käyvät meillä aika harvoin, vaikka asuvat lähellä, näin on ollut aina, mutta nyt olen alkanut kiinnittää asiaan huomion...

Ja miten sitten olikaan asiat? No ei niin hyvin, sillä anopin luokse yökylään mahtuu vain miehen siskon poika. Meillä kun oli vkl synttärit, anopin sylissä oli vain miehen siskonpoika. Kun anoppi yritti sitten halata meidän pienimmäistä lähtiessä ja pienempi vierasti, anoppi närkästyi minulle asiasta! Minulta sitten lipsahti, ettei lapset ole hänen kanssaan niin läheisiä kuin hän luulee. Että siihen on syynsä.

Sain kuulla kunniani, kuinka olen omahyväinen, itsekäs... huono äiti. Ja kaikki tämä naisen suusta, joka on viimeiset kuusi vuotta ollut ihan.. normaali? En käsitä. Onko ketään muuta, joilla näin?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on lapsen ikä? Jos se mummi on ollut siellä pari tuntia, niin luulisi lapsen jo tottuneen läsnäoloon. Onko kuopuksessa jotain erityistä vikaa, jonka vuoksi hänellä on vaikeuksia erottaa ihmisiä toisistaan? Ja yrittikö anoppi mahdollisesti kuopusta aikaisemmin syliinsä, mutta tämä kiemurteli pois? Jonka jälkeen saitki aiheen syyttää isoäitiä puolueellisuudesta, vaikka ongelmana on lapsi, joka ei suostunut isoäidin syliin. Kenen vika? No tietty kälyn!

Hmm, aika outo paikka tämä foorumi. Vaikka kuinka yritän olla asiallinen, niin saan tällaisia vastauksia. Pienempi on vuoden ja 7kk. En tiedä, miksi vierasti niin, ei hänessä vikaa ole eikä hän vierasta ihmisiä, joita näkee useammin. Esimerkiksi minun ystäviäni hän ei vierasta yhtään. Ja mitä tulee lastemme käyttäytymiseen, niin se on ihan tavallista, kiitos vain. Ei flegmaattista muttei lähelläkään ADHD:ta. Tavallista.

Kiva kiusata anoppia ja lasta?

Vierailija
22/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on lapsen ikä? Jos se mummi on ollut siellä pari tuntia, niin luulisi lapsen jo tottuneen läsnäoloon. Onko kuopuksessa jotain erityistä vikaa, jonka vuoksi hänellä on vaikeuksia erottaa ihmisiä toisistaan? Ja yrittikö anoppi mahdollisesti kuopusta aikaisemmin syliinsä, mutta tämä kiemurteli pois? Jonka jälkeen saitki aiheen syyttää isoäitiä puolueellisuudesta, vaikka ongelmana on lapsi, joka ei suostunut isoäidin syliin. Kenen vika? No tietty kälyn!

Hmm, aika outo paikka tämä foorumi. Vaikka kuinka yritän olla asiallinen, niin saan tällaisia vastauksia. Pienempi on vuoden ja 7kk. En tiedä, miksi vierasti niin, ei hänessä vikaa ole eikä hän vierasta ihmisiä, joita näkee useammin. Esimerkiksi minun ystäviäni hän ei vierasta yhtään. Ja mitä tulee lastemme käyttäytymiseen, niin se on ihan tavallista, kiitos vain. Ei flegmaattista muttei lähelläkään ADHD:ta. Tavallista.

En minä häntä sinne tyrkyttänyt, anoppi yritti itse eikä se onnistunut. Otin vierastavan lapsen sitten omaan syliini, mikä kai anoppia närkästtytti, tai jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä häntä sinne tyrkyttänyt, anoppi yritti itse eikä se onnistunut. Otin vierastavan lapsen sitten omaan syliini, mikä kai anoppia närkästtytti, tai jotain.

ja sitten kerrot, että oma lapsesi vierasti, eikä halunnut mummin syliin.

Sinua harmitti, että mummi ei väkisin ottanut lastasi syliin koko vierailun ajaksi? Olet outo!

Vierailija
24/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh :)

Vierailija
25/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh :)

että dissattuaan itse anoppia vuosikaudet, antaakin anoppi omaisuutensa niille kivoille lapsenlapsille. Ei se ole rakkauden hinta vaan miniän ylenkatseen.

Vierailija
26/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parasta on tässä, että ei miehenikään halua äidiltään mitään. Aiomme kieltäytyä perinnöstä, tai siis lakiosa se kai on. Emme halua killinkiäkään, emmekä mitään tavaraa siltä valehtelevalta ja manipuloivalta kaksinaamaiselta naiselta.

Jos lakiosa on pakko ottaa vastaan, mieheni luovuttaa sen vaikka Romania kulkukoirille. Ja se en ole minä joka tämän päätti, vaan mieheni.

Aika moni anoppi näköjään luulee, että kaikki ovat kiinnostuneita rahasa ja omaisuudesta.

Eivät ole. Jokainen kai haluaisi hyvät ja mutkattomat välit äitiinsä, lapset mummiin ja miniä anoppiin. Ei kukaan halua ehdoin tahdoin väleja laittaa poikki.

Joskus on pakko, vuosikausien henkisen ja fyysisen väkivallan kierteen on loputtava joskus, siihen on

joskus laitettava piste. Meillä se piste tuli kun se alkoi menemään jo meidän lapsiimmekin.

Turha syyttää miniää, jos on itse mahdollistanut lapselleen valehtelun, valehdellut itse, mitätöinyt, pahoinpidellyt henkisesti ja sallinut fyysisen pahoinpitelyn.

Mutta kiitos, ei kiitos, pidä rahasi. Sinulla ei ole meille mitään annettavaa, ja se ainoa jota sinulta olisivat lapsesi ja lapsenlapsesi toivoneet, sitä ei rahalla saa.

Vierailija
27/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on ok, jos anopin tytär on tärkeämpi anopille kuin MINÄ itse. Tietysti hän varmasti on. Mutta onko siis joidenkin teidän mielestän oikein, että tyttären lapset ovat tärkeämpiä kuin pojan lapset?? Minusta se EI ole oikein missään tapauksessa! Minä aikuinen ihminen kestän kyllä vaikken tulisi anopin kanssa toimeen, mutta sitä on vaikea kestää jos anoppi jatkuvasti lellii ja hoitelee tyttären lapsia, samalla kun pojan lapset saavat olla ihan omillaan ilman että heistä kukaan välittää??

Anoppi kumminkin seurustelee samalla myös tyttärensä vs. miniänsä kanssa, kun kyläilee. Siellä tyttären luona varmaan vaan viihtyy paremmin, samalla tutustuu tietysti tyttären lapsiinsa vähän läheisemmin.

Ei siinä mitään, minustakin muodollinen tasapuolisuus on tärkeää, mutta aika hassua alkaa kytätä jossain synttäreillä, kuinka kauan joku vieraista ketäkin lasta pitää sylissä. Ehkä se tyttärenpoika vaan viihtyi siellä paremmin, ja koska ovat enemmän tekemisissä keskenään, ei vierastakaan kuten ap:n lapsi teki, kun anoppi YRITTI ottaa syliin...

Monipiippuinen juttu, jossa kiukkuaminen ei ainakaan AUTA ASIAA.

-7-

Arvaa, kenen synttärit ne oli? No anopin pojanpojan. Arvaa, miltä se äitinä tuntui, kun omat lapset saa vähemmän huomioita kuin yksi? No pahalta.

Olkoon miten tyhmää tahansa, minusta tuntui pahalta. Siinä tilanteessa tuli pinnalle kaikki, kai sitten katkeruuskin. Sanoin, että lapset eivät koe häntä läheiseksi, ja ihan syystä niin. Muuta en sanonut, en ehtinyt, kun alkoi ryöpytys. Ja se oli ensimmäinen paha asia, mitä koskaan olen sanonut.

HARVINAISEN TYHMÄ. Meinaatko, että se anoppi oli siinä oikein tahallaan katsellut ja laskelmoinut, että nytpä pidän tätä tyttären lasta sylissä ja tahallaan jätän pojan lapset huomiotta.

Eiköhän hän vaan ollut ihan normaalisti juhlissa, ja jos muut höösäsi sankarin ympärillä ja sankarin pikkusisarus vierasti, niin mitä hänen olisi pitänyt tehdä?

Ja kun on lähdössä ja yrittää vielä tervehtiä sitä vierastavaa lasta, saakin sun ryöpytykset niskaan.

Mun mielestä sä käyttäydyit aivan törkeästi häntä kohtaan, ei ihme että sähähti takaisin. Jos olisin anoppisi, olisin sulle syvästi loukkaantunut, ja entistä vähemmän haluaisin pitää yhteyttä.

Vierailija
28/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta noloa se on kun suku kyselee meidän kuulumisia, eikä ilkeä sanoa, että välit on poikki. Ettei tiedä.

Minä kyllä, ilkeän sanoa, etten välitä kusipäistä :)

Tai ehkä ei vaan välitä puhua teistä sanaakaan.

Vierailija
29/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittää hyvää isoäitiä sen lapsen kanssa, jonka tuntee jne. Sitten kun showlle tuleekin piste, kun pojanlapsi vierasaa ja tyhmempikin huomaa, että ei tässä nyt ihan ykkösmummoja ollakkaan niin vituttaahan se.

Tsemppiä ap, mummo on tiensä valinnut, anna sen nyt taaplata sitä.

Vierailija
30/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka reagoi anopin lailla: koettaa ottaa lapsen syliin, lapsi ei halua tulla, närkästyy siitä? =D

Vierailija
31/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin kuulostaa aivan järkyltä, oli siis pojanlapsen synttärit ja huomion saa tyttärenlapsi.

Älä kutsu tota haaskaa ensi vuonna.

Vierailija
32/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut ton saman asian ihan tyynen rauhallisesti silmiin katsoen ja jos mulle olis käynyt huutamaan olisin avannut oven valmiiksi.

Käytöstapoja sitä pitää anopillakin olla.

Ps. mulla on ikioma 100 000.

Vierailija
33/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekin tuo että saaa kuulla täyslaidallisen ihmiseltä joka on vuosikausia ollut ihnan normaali. Oma anoppini siis tuli meille ja tulkitsi että minä mulkaisin häntä ja siitä alkoi haukkuminen. Oikeasti(tätähän en voi teille todistaa mutta näin tilanne meni) Olin pukemassa kiukuttelevaa esikoista ja hieman pahalla tuulella kyllä olin. Myös miehen kanssa oli ollut suukopua eli ei ihan korvasta korvaan ollut hymy mulla. Sanointoki hei niin ystävällisesti kuin osasin(omalle äitille olisin varmaan tiuskaissut vähän äksymmin). siitä anoppi poistui ja kun tulin perässä alkoi sättiminen kuinka mulkaisin niin rumasti häntä,kuinka poikani pelkää mua kun sanoin siis takaisin etten ole mulkaissut,ja tietääkö sun äitis millainen sä olet?? Ja niin edelleen.. juu mutta kohtelee myös erilailla tyttärensä lapsia kuin meidän. Ja vaikka ei olla riidoissa koen etten ole kovin mieluisa miniä.

Vierailija
34/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä viestissä ap sanoo että muut on koko ajan höösänneet sankarin ympärillä????NIIN MISSÄ, EI YHTÄÄN MISSÄÄN VAAN TÄMÄ ON SINUN VAJAAÄLYISE KEKSIMÄÄ PASKAA!!

Kyllä normaali ihminen ehtii synttäreillä halata ja pitää sylissä sankaria ja ei siinä ole mitään laskemista kyllä mä ainakin seuraan lastani synttäreilläkin joten tiedän kenen kanssa hän on ja kenen ei.

Anoppi oli kusipää mutta lohdutuksen sanana ap, sitten kun se vanha kääkkä tulee hajamieliseksi ei sun eikä sun lapsien tarvi sitä käydä tervehtimässä/ auttamassa. Vaan koko hoito jää siskon perheelle, varsinkin jos miehestään ei ole kiinnostunut tuollaista tyttären lapsia suosiva äitiänsä auttamaan.

Meillä anoppi makaa laitoksessa järjissään muttei pysty omin avuin liikkumaan. Miehen sisko soittaa ja valittaa että on raskasta yksin hänen ja hänen lapsien hoitaa mummoa. Mies ei pääse menemään kun hoitaa isää ja mä olen sanonut ettei kiinnosta pätkän vertaa. Lapset ei tunne koko naista.

Vierailija
35/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on ok, jos anopin tytär on tärkeämpi anopille kuin MINÄ itse. Tietysti hän varmasti on. Mutta onko siis joidenkin teidän mielestän oikein, että tyttären lapset ovat tärkeämpiä kuin pojan lapset?? Minusta se EI ole oikein missään tapauksessa! Minä aikuinen ihminen kestän kyllä vaikken tulisi anopin kanssa toimeen, mutta sitä on vaikea kestää jos anoppi jatkuvasti lellii ja hoitelee tyttären lapsia, samalla kun pojan lapset saavat olla ihan omillaan ilman että heistä kukaan välittää??

Anoppi kumminkin seurustelee samalla myös tyttärensä vs. miniänsä kanssa, kun kyläilee. Siellä tyttären luona varmaan vaan viihtyy paremmin, samalla tutustuu tietysti tyttären lapsiinsa vähän läheisemmin.

Ei siinä mitään, minustakin muodollinen tasapuolisuus on tärkeää, mutta aika hassua alkaa kytätä jossain synttäreillä, kuinka kauan joku vieraista ketäkin lasta pitää sylissä. Ehkä se tyttärenpoika vaan viihtyi siellä paremmin, ja koska ovat enemmän tekemisissä keskenään, ei vierastakaan kuten ap:n lapsi teki, kun anoppi YRITTI ottaa syliin...

Monipiippuinen juttu, jossa kiukkuaminen ei ainakaan AUTA ASIAA.

-7-

Arvaa, kenen synttärit ne oli? No anopin pojanpojan. Arvaa, miltä se äitinä tuntui, kun omat lapset saa vähemmän huomioita kuin yksi? No pahalta.

Olkoon miten tyhmää tahansa, minusta tuntui pahalta. Siinä tilanteessa tuli pinnalle kaikki, kai sitten katkeruuskin. Sanoin, että lapset eivät koe häntä läheiseksi, ja ihan syystä niin. Muuta en sanonut, en ehtinyt, kun alkoi ryöpytys. Ja se oli ensimmäinen paha asia, mitä koskaan olen sanonut.

HARVINAISEN TYHMÄ. Meinaatko, että se anoppi oli siinä oikein tahallaan katsellut ja laskelmoinut, että nytpä pidän tätä tyttären lasta sylissä ja tahallaan jätän pojan lapset huomiotta.

Eiköhän hän vaan ollut ihan normaalisti juhlissa, ja jos muut höösäsi sankarin ympärillä ja sankarin pikkusisarus vierasti, niin mitä hänen olisi pitänyt tehdä?

Ja kun on lähdössä ja yrittää vielä tervehtiä sitä vierastavaa lasta, saakin sun ryöpytykset niskaan.

Mun mielestä sä käyttäydyit aivan törkeästi häntä kohtaan, ei ihme että sähähti takaisin. Jos olisin anoppisi, olisin sulle syvästi loukkaantunut, ja entistä vähemmän haluaisin pitää yhteyttä.

Missä viestissä ap sanoo että muut on koko ajan höösänneet sankarin ympärillä????NIIN MISSÄ, EI YHTÄÄN MISSÄÄN VAAN TÄMÄ ON SINUN VAJAAÄLYISE KEKSIMÄÄ PASKAA!!

Kyllä normaali ihminen ehtii synttäreillä halata ja pitää sylissä sankaria ja ei siinä ole mitään laskemista kyllä mä ainakin seuraan lastani synttäreilläkin joten tiedän kenen kanssa hän on ja kenen ei.

Anoppi oli kusipää mutta lohdutuksen sanana ap, sitten kun se vanha kääkkä tulee hajamieliseksi ei sun eikä sun lapsien tarvi sitä käydä tervehtimässä/ auttamassa. Vaan koko hoito jää siskon perheelle, varsinkin jos miehestään ei ole kiinnostunut tuollaista tyttären lapsia suosiva äitiänsä auttamaan.

Meillä anoppi makaa laitoksessa järjissään muttei pysty omin avuin liikkumaan. Miehen sisko soittaa ja valittaa että on raskasta yksin hänen ja hänen lapsien hoitaa mummoa. Mies ei pääse menemään kun hoitaa isää ja mä olen sanonut ettei kiinnosta pätkän vertaa. Lapset ei tunne koko naista.

Vierailija
36/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen anopin olla ihan keskenään niiden ongelmiensa kanssa. Keskity teidän perheeseen, lapsellesi ei käy kuinkaan vaikkei oliis mummon kanssa missään tekemisissä. Muista vain aina sanoa lapselle jos ihmettelee miksi ei mummoa näy, ettei se ole lapsen vika, koskaan.

Vierailija
37/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista ihmistä joka ei välitä, ei voi edes kaivata.

Vierailija
38/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos anopilla on vävyjä, elämä on helppoa.

Näin olen päätynyt ajattelemaan kun olen seurannut äitini ja hänen ystäviensä elämää.

Miniät tiuskivat ja valittavat ja ovat tylyjä ja mikään ei kelpaa.

Vävyt ovat esimerkiksi äidilleni käydeet korjaamassa talon katon ja tekemässä puut ja pikkuremontteja. Miniät kitisevät, jos ovat joutuneet jouluna edes tiskaamaan kaverina.

Samoin näkyy olevan äitini ystävillä. Vävypojat pitävät vaimonsa äitiä kuin kukkaa kämmenellä ja auttelevat ja kehuvat. Mutta jos naisella on poikia, niin miniät kitisevät ja valittavat ja mikää ei kelpaa ja haukkuvat koko ajan anoppiaan.

Vierailija
39/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parasta on tässä, että ei miehenikään halua äidiltään mitään. Aiomme kieltäytyä perinnöstä, tai siis lakiosa se kai on. Emme halua killinkiäkään, emmekä mitään tavaraa siltä valehtelevalta ja manipuloivalta kaksinaamaiselta naiselta. Jos lakiosa on pakko ottaa vastaan, mieheni luovuttaa sen vaikka Romania kulkukoirille. Ja se en ole minä joka tämän päätti, vaan mieheni. Aika moni anoppi näköjään luulee, että kaikki ovat kiinnostuneita rahasa ja omaisuudesta. Eivät ole. Jokainen kai haluaisi hyvät ja mutkattomat välit äitiinsä, lapset mummiin ja miniä anoppiin. Ei kukaan halua ehdoin tahdoin väleja laittaa poikki. Joskus on pakko, vuosikausien henkisen ja fyysisen väkivallan kierteen on loputtava joskus, siihen on joskus laitettava piste. Meillä se piste tuli kun se alkoi menemään jo meidän lapsiimmekin. Turha syyttää miniää, jos on itse mahdollistanut lapselleen valehtelun, valehdellut itse, mitätöinyt, pahoinpidellyt henkisesti ja sallinut fyysisen pahoinpitelyn. Mutta kiitos, ei kiitos, pidä rahasi. Sinulla ei ole meille mitään annettavaa, ja se ainoa jota sinulta olisivat lapsesi ja lapsenlapsesi toivoneet, sitä ei rahalla saa.

mutta ennen kuin mummo on kylmennyt, ollaan kotia tyhjentämässä, jossa mummon tyttäret eivät saisi sitä ihanaa lipastoa ja vanhaa vaatekaappia ja niitä kultakoruja.

Ei se, mitä anoppi perinnöksi jättää vaan se, mitä ei kälylle anneta!

On nähty, että se rikas "minulla on 100 000 e omaa rahaa" riitelee jostain osakekirjasta vain siksi, ettei halua toisen hyötyvän.

Vierailija
40/84 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki ihaili sitä kälyn lasta mummin sylissä?

Kukaan ei tuonut sun lapselle lahjoja, kukaan ei onnitellut? Vain mummin kulta sai huomion?

Vai oliko niin, että lapsesi kitisivät ja kränisivät ja tekivät pahojaan ja pienempi vierasti eikä mennyt kenenkään syliin.