Kirjoita tähän ongelmasi niin etsitään yhdessä siihen yksinkertaisin ratkaisu
Ihmiset tekee joskus elämästään liian vaikeaa. Kirjoita tähän sun ongelma, niin mietitään yhdessä siihen yksinkertaisin ratkaisu. Ainut velvoite mikä SULLA on, on että sun pitää luvata oikeasti olla avoin sille ratkaisulle eikä tyrmätä heti kättelyssä.
Kommentit (86)
Matkustamista olen yrittänyt moneen otteeseen, mutta ei ole joko aikaa tai rahaa tai mies haluaa tehdä jotain muuta. Ja säännölliset harrastukset tällä hetkellä ovat utopiaa, koska työaikoja on hankala sovittaa niihin (opiskelujen lisäksi). Ja täällä maalla muutenkin nuo harrastusmahdollisuudet aika vähissä.
järjestelemällä muita menoja ja rahaa saa säästämällä tai esim. myymällä jotain.
saa, mutta kun ne muut menot ovat "välttämättömiä". Lasten koulu, oma opiskelu, työt jne. Ja sitten on tiettyjä sukulaisuusvelvotteita, jotka pitää hoitaa sillä vähällä vapaa-ajalla.
Juuri olin talvilomalla ja koko perhe oksensi vuorotellen. Viime kesänä suunnittelin, että oltaisiin lähdetty tukholmaan, mutta lomamme menivät siten, että meillä oli miehen kanssa vain yksi viikko lomaa yhtä aikaa ja silloin piti tietysti lähteä toiselle puolen Suomea sukuloimaan ja loppuviikosta vielä takaisin kotipaikkakunnalle kihlajaisiin. Niin no, meneehän sekin matkailusta, kun ajetaan muutama sata kilometriä ja nukutaan sukulaisten nurkissa pari yötä ja taas ajetaan kotiin. Itse vain haluaisin jotain muuta.
Matkustamista olen yrittänyt moneen otteeseen, mutta ei ole joko aikaa tai rahaa tai mies haluaa tehdä jotain muuta. Ja säännölliset harrastukset tällä hetkellä ovat utopiaa, koska työaikoja on hankala sovittaa niihin (opiskelujen lisäksi). Ja täällä maalla muutenkin nuo harrastusmahdollisuudet aika vähissä.
Katsot työvuorolistasta, koska sulla aikaa pitkän viikonlopun verran ja varaat siihen. Ilmoitat vaan miehelle, että nyt mennään. Jos se ei lähde, menet yksin tai kaverin kanssa.
Tai sitten katsot, mitä seuroja teidän paikkakunnalla on. Kaikki marttayhdistykset ja kotiseutuseurat tekee keväisin retkiä, kotimaassa päivän keikkoja, joissa kivoja vierailukohteita tai sitten viikonloppu Tukholmassa tai Tallinnassa, useimmiten. Ilmoittaudut sellaiseen.
Itse lähden erään yhdistyksen kanssa keväällä Ruotsiin. 3 päivää ja kierretään vaikka mitä paikkoja!
Siinä on se alku.
Älä aloita heti säännöllistä harrastusta. Katso vaikka naapurikaupungin työväen/kansanopiston ohjelmasta, mitä viikonloppukursseja tai yhden kahden kerran iltakursseja siellä olisi. EI siitä tarvi tulla pysyvä harrastus. Kunhan kokeilet ja jos ei ollut sun juttu, seuraavaa kehiin.
Itse olen ollut mm. kahden viikonlopun huovutuskurssilla, kolmen illan hopeasavikurssilla, kahden viikonlopun lyijylasityökuurssilla, jne.
Luontojärjestöt järkkää yhden illan tapahtumia, pöllöjen metelöinnin kuunteluretkiä, yms. Marttaseuroilla ja opistoilla on yhden illan kokkailukursseja. Usein on matkoista kertovia esitelmötilaisuuksia. Pikkupaikkakunnillakin.
matkan kyllä vielä teen. Ongelmana vain tuossakin on, että minulla ei todellakaan ole töistä mitään pitkiä viikonloppuja. Opiskelujen vuoksi mennään muutenkin kaiket päivät ja viikonloput. Eli kesälomaa odotellessa (kunnes taas tulee jotain pakollisempaa).
järjestelemällä muita menoja ja rahaa saa säästämällä tai esim. myymällä jotain.
saa, mutta kun ne muut menot ovat "välttämättömiä". Lasten koulu, oma opiskelu, työt jne. Ja sitten on tiettyjä sukulaisuusvelvotteita, jotka pitää hoitaa sillä vähällä vapaa-ajalla. Juuri olin talvilomalla ja koko perhe oksensi vuorotellen. Viime kesänä suunnittelin, että oltaisiin lähdetty tukholmaan, mutta lomamme menivät siten, että meillä oli miehen kanssa vain yksi viikko lomaa yhtä aikaa ja silloin piti tietysti lähteä toiselle puolen Suomea sukuloimaan ja loppuviikosta vielä takaisin kotipaikkakunnalle kihlajaisiin. Niin no, meneehän sekin matkailusta, kun ajetaan muutama sata kilometriä ja nukutaan sukulaisten nurkissa pari yötä ja taas ajetaan kotiin. Itse vain haluaisin jotain muuta.
sitten sä teet jotain muuta! Jos mies haluaa että joka loma käytetään sukuloiden, niin ei se estä sua tekemästä jotain muuta. Teidän avioliitto ei voi kaatua siihen jos te ootte yhden viikon vuodesta (vuodessa on 52 viikkoa) erossa.
saa, mutta kun ne muut menot ovat "välttämättömiä". Lasten koulu, oma opiskelu, työt jne. Ja sitten on tiettyjä sukulaisuusvelvotteita, jotka pitää hoitaa sillä vähällä vapaa-ajalla. Juuri olin talvilomalla ja koko perhe oksensi vuorotellen. Viime kesänä suunnittelin, että oltaisiin lähdetty tukholmaan, mutta lomamme menivät siten, että meillä oli miehen kanssa vain yksi viikko lomaa yhtä aikaa ja silloin piti tietysti lähteä toiselle puolen Suomea sukuloimaan ja loppuviikosta vielä takaisin kotipaikkakunnalle kihlajaisiin. Niin no, meneehän sekin matkailusta, kun ajetaan muutama sata kilometriä ja nukutaan sukulaisten nurkissa pari yötä ja taas ajetaan kotiin. Itse vain haluaisin jotain muuta.
sitten sä teet jotain muuta! Jos mies haluaa että joka loma käytetään sukuloiden, niin ei se estä sua tekemästä jotain muuta. Teidän avioliitto ei voi kaatua siihen jos te ootte yhden viikon vuodesta (vuodessa on 52 viikkoa) erossa.
sanotaanko vaikka näin, ettei niin ehkä haittaisi, vaikka kaatuisikin.. Hups, nyt se on sanottu. Anteeksi nyt meni sivuun.
sanotaanko vaikka näin, ettei niin ehkä haittaisi, vaikka kaatuisikin.. Hups, nyt se on sanottu. Anteeksi nyt meni sivuun.
Sitäpaitsi oon sitä mieltä että jos sun mies suuttuu tollasesta syystä, niin ei se mikään helmi ole ja saa häipyäkin.
Mitkä on niitä hanttihommia, joihin voisi päästä kiinni ilman koulutusta tai kokemusta?
Mitkä on niitä hanttihommia, joihin voisi päästä kiinni ilman koulutusta tai kokemusta?
Tai olisko mahdollista päästä suhteilla johonkin.
Olen työtön. Talous ei anna myöten kouluttautua uudestaan.
Haluan töitä ja toimeentulon!
Opiskele alkuun oppisopimuksella jotain muuta tai etsi mahdollisuus kouluttautua työn ohessa. Vai mitä alaa ajattelit+ En ole ap, pähkäilen vain samoja asioita... Tosin täällä, missä asun ei ole kovin hyvät mahdollisuudet alanvaihtoon.
muuten kaikista vastauksista. Kyllä tämä tästä aukeaa.
t. 5/13/jne..
Milläs saisi mielialan ylös? Minulla ei ole masennusta, mutta nyt viikonlopun jälkeen mieliala on uskomattoman apea ratkettuani 1 ½ vuoden jälkeen ahmimishäiriömäiseen käyttäytymiseen.
muuten kaikista vastauksista. Kyllä tämä tästä aukeaa. t. 5/13/jne..
Olis kiva jos joku saisi oikeasti avun tästä ketjusta.
Tuli mieleen tehdä aloitus kun oon huomannut että usein ne ratkaisut on oikeasti tosi yksinkertaisia mutta niitä ei jostain syystä vaan tule ajateltua.
Muutenkin varsinkin naisilla on tapana monimutkaistaa asioita. Esim. mulla oli ennen tapana valitella miehelle kun aina töitten jälkeen väsyttää niin älyttömästi, niin mies totes siihen että "Sun pitää mennä aiemmin nukkumaan." Mä selittelin miten menee aikaa lasten kanssa iltaisin, niin mies siihen että "Laita lapsetkin aikasemmin nukkumaan". Daa;) Ärsytti kun se oli oikeassa mut tottahan se oli ja niin sit aloin tekemäänkin eikä enää väsytä.
Milläs saisi mielialan ylös? Minulla ei ole masennusta, mutta nyt viikonlopun jälkeen mieliala on uskomattoman apea ratkettuani 1 ½ vuoden jälkeen ahmimishäiriömäiseen käyttäytymiseen.
Nykypäivänä on se hieno juttu että melkein mihin tahansa ongelmaan on olemassa asiantuntija joka osaa sen ratkaista.
Nykypäivänä on se hieno juttu että melkein mihin tahansa ongelmaan on olemassa asiantuntija joka osaa sen ratkaista.
Muuten olen kyllä ihan tasapainoinen ihminen. Ihan sellaisia tilapäisiä ehdotuksia vain kaipailin, millä saisi apeaa mielialaa ylös. :)
Muuten olen kyllä ihan tasapainoinen ihminen. Ihan sellaisia tilapäisiä ehdotuksia vain kaipailin, millä saisi apeaa mielialaa ylös. :)
Siinä tapauksessa sanon että lähde ulos luontoon. Pakkaan reppuun kuumaa kaakaota ja ruisleipää, reppu selkään ja jäälle kävelemään.
Olen työskennellyt pitkään toisella alalla. Työ oli ihan ok, mutta ei riittävän mielenkiintoista. Sairastuin vakavasti ja minut irtisanottiin yt-neuvotteluissa.
Olen kirjoittanut laudaturin ja saanut myöhemmin kirjoittamisestani hyvää palautetta. Olen käynyt muutamia lehtikirjoittamiseen liittyviä kursseja. Kirjoituksistani pidettiin ja ohjaaja arvosti tekstejäni.
En ole opiskellut yliopistossa. Kyseessä on suurin murheeni, koska opiskelua odotettiin minulta koulumenestykseni jälkeen. Olin nuorena masentunut isäpuoleltani saamastani kohtelusta (vuosikausia jatkunutta päivittäistä haukkumista), joten pääsykokeet hirvittivät minua.
Taas tiedossa kritiikkiä. Kävin pari kertaa pääsykokeissa, mutta en lukenut niihin. Paniikki iski pahasti.
Avoimessa yliopistossa opiskelu on minulle tällä hetkellä liian kallista.
Juttujeni tarjoaminen lehtitalolle hirvittää minua. Mitä jos juttuni eivät kelpaa? Jälleen kritiikkiä.
Toinen kauhistus on se, että ihmiset repostelevat kirjoituksiani... (Harva toisaalta kiinnittää huomiota kirjoittajaan.)
Mietin myös blogien kiinnostavuutta. Palstan perusteella minun pitäisi kirjoittaa uusista vaatteistani ja kalliista käsilaukuistani. Aiheet eivät ole mielestäni kiinnostavia, koska en ole teini. Lukeeko tai tilaako kukaan enää lehtiä, kun tekstit voi lukea netistä? Murehdin tätäkin todennäköisesti turhaan.
Olen tehnyt aiheista itselleni suuren ongelman.
Otan neuvoja vastaan.
Tämä kun kehittelee pelkoja vaikka mistä eikä esim. tänään aamulla uskaltanut mennä keittiöön vaan vinkui makkarimme ovensuussa. Olin julma ja käskin reipastumaan, kuitenkin eskarilaisesta jo kyse. Jossain vaiheessa yritin ymmärtää ja tukea jne., mutta se aiheutti sen että lapsi keksi vaan lisää pelkoja ja mielikuvitus pahensi asiaa...pelkojen aiheita ovat olleet mm. autojen äänet, imuri/monitoimikone, itse tehty piirrustus seinällä.
Mitenköhän sitä saisi lapsen reipastumaan näissä asioissa, ei ole muuten mikään säikky luonne?
saamaan lisää lapsia ja adoptiolasta emme saa.
Haluaisin silti taloon omiakin vauvoja lastenlasteni rinnalle.
No, ota puheeksi, ettet tykkää enää siitä mökistä. Että haluat muuttaa pois. Alkakaa yhdessä miettiä ratkaisua.
Ja KYLLÄ, voit tehdä viikonlopun tai viikonkin matkan miehestä ja lapsista piittaamatta. Kyllä, voit hankkia harrastuksen miehestä ja lapsista piittaamatta.
Yhdellä ystävälläni on kolme lasta, mies ja työpaikka. Silti ajaa naapurikaupunkiin harrastuksiin 3x viikossa ja 2-3 kertaa vuodessa tekee viikonlopun reissuja kotimaassa ja ulkomailla. Perhe ei ole este, ehkä vain hidaste.