Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada perhe hiljaiseksi kun virpojat soittaa ovikelloa?

Vierailija
24.03.2013 |

en halua avata ovea mutta lapset möykkää niin että rapussa kuullaan meidän olevan kotona!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita oveen "ei saa virpoa" -lapun. Itse ajattelin laittaa "saa virpoa" -lapun.

Vierailija
2/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen virpojaviha täällä pyörii? :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua, että teillä virvotaan, niin etkö voi käydä sanomassa ovella ihan reilusti, että "kiitos, mutta ei voi virpoa" Näin minä aion toimia. Ja olen toiminutkin joka vuosi.

Minä en pidä tästä virpomishommasta ollenkaan. En tiedä miksi, mutta en vaan pidä.

Meillä on itsellä monta lasta ja mielellään minä ostan suklaamunia omilleni, mutta en tahdo jakaa niitä kylän kaikille muksuille.

Vierailija
4/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovea ei tarvitse avata. Ei aina ole pakko olla tavoitettavissa, vaikka onkin kotona. Sama juttu puhelimen kanssa, sen voi ihan oikeasti joskus laittaa äänettömälle ilman huonoa omaatuntoa.

Vierailija
5/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KENENKÄÄN ei ole pakko avata oveaan! Se on ihan fakta. Ei tarvitse omassa kodissa piileskellä ja olla hiirenhiljaa, ihan oikeasti! Minä esimerkiksi olen sellainen ihminen etten tajua moisia "kerjuujuhlia". Ei mun ole tosiaan pakko avata sitä ovea ja kenelläkään ei pitäisi olla siihen mitään sanottavaa. :)

Vierailija
6/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut ripulissa viimeyön, enkä jaksa availla ovea. Menen kohta varmaan lepäämään. Muu perhe lähti isovanhempien luo. Oveen laitoin lapun, missä toivotan hyvää pääsiäistä, mutta ovikelloa ei kannata soittaa.

Minä pidän tästä perinteestä ja olen aina varannut virpojille karkkia, niinkuin nytkin. Nyt vain en jaksa päivystää. Harmi sinällään.

Vierailija
7/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käy virpojia kun ei ole talossa lapsiperheitäkään, mutta komppailen näitä, joiden mielestä ovea ei ole pakko avata.

Me emme muutenkaan yleensä avaa ovea. Kyläilijät voivat soittaa etukäteen, hätätapauksissa ja viranomaisasioissa (ei ole kummastakaan kokemusta), voi huutaa postiluukusta, että "käytävä on tulessa" tai "täällä on haastemies, avatkaa".

Omassa kodissaan saa itse päättää onko tavattavissa tai ei.

Vierailija
8/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 10:21"]

Meillä ei käy virpojia kun ei ole talossa lapsiperheitäkään, mutta komppailen näitä, joiden mielestä ovea ei ole pakko avata.

Me emme muutenkaan yleensä avaa ovea. Kyläilijät voivat soittaa etukäteen, hätätapauksissa ja viranomaisasioissa (ei ole kummastakaan kokemusta), voi huutaa postiluukusta, että "käytävä on tulessa" tai "täällä on haastemies, avatkaa".

Omassa kodissaan saa itse päättää onko tavattavissa tai ei.

[/quote]

Minäkään en ikinä, ikinä avaa ove jos joku soittaa ovikelloa. Yleensä siellä on vain jotain jehovantodistajia ja muita hihhuleita. Jos joku tuttu on tulossa, niin tiedän kyllä että on tulossa ja ne tuleekin yleensä takaovesta :D (kerrostalossa alin kerros)

Tänään en todellakaan aio avata ovea kenellekkään virpojille, menköön muualle kerjäämään.

Vierailija
9/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon kovasti, että meille tulee virpojia.

Ap:n tapauksesta olen sitä mieltä, että vaikka asunnosta kuuluukin meteliä ovea ei tarvitse avata. Minäkin sanoin virpomaan lähteville lapsille, että jos ei avata ovea ei saa soittaa montaa kertaa ovikelloa vaikka kuulisivatkin, että asukkaat ovat kotona. Kerroin heille myös, että kaikki eivät halua avata ovea.

Vierailija
10/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 09:19"]

en halua avata ovea mutta lapset möykkää niin että rapussa kuullaan meidän olevan kotona!

[/quote]

jospas ihan lähtisitte itse ulos kävelemään, hiihtämään tms ??? tekis hyvää sulle ja etenkin lapsillesi !!!

ei tarttis piileskellä siellä

Vierailija
11/18 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappu ovella ei auta koska monet virpojat ei osaa lukea.Meillä käytiin äsken ja ei avattu ovea. 8v. houkutteli veljeään avaamaan oven. Sanoin ettei tule munan munaa, jos avaatte. Ei se möykkä haittaa koska tietävät ettette halua virpojia.

Vierailija
13/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappu kyllä toimii. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla lukutaidottomat virpojat liikkuvat vielä vanhempiensa kanssa.

Minusta tuntuu tosi hassulta, että jotkut eivät avaa ovea. Ok, toki yllätysvierailut ovat nykyään harvinaisia ja kaupustelijoitakin saattaa pyöriä, mutta itse en näkisi isona vaivana sanoa ei kiitos. (Tosin minä tykkään virpojista ja olenkin varannut aimo annoksen suklaamunia, mutta näin menettelen esim. kauppiaiden kohdalla).

Vierailija
14/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 12:07"]

Lappu ovella ei auta koska monet virpojat ei osaa lukea.

[/quote]

Piirrä noidan kuva ja vedä ruksit päälle

Vierailija
15/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvi mennä ovelle, eikä olla hiljaa asunnossa.

Tähän asti joka ikisestä asunnostani on saanut ovikellosta äänen pois tavalla tai toisella.

Vierailija
16/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkää siiä että tuntemattomat tulevat virpomaan. Olen ratkaissut asian niin että ostin yllätysmunia tuttuja lapsia varten ja muumitikkareita jotka maksaa 0,10€ vieraita lapsia varten. Toivon ettei isommat vieraat lapse ainakan seuraavana vuona vaivaudu tulemaan kun oli niin huono palkka.

Vierailija
17/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita oveen hieman nätimmällä tavalla se, ettei virpoja ole tervetullut. Esim. "meillä nukutaan yötyön vuoksi, ethän herätä, kiitos" toimii :) silloin eivät edes soita ovikelloa. 

Vierailija
18/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ripuloitiin koko päivä eikä päästy ovelle asti. kyllä siellä väkeä ramppasi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän