Rakas sinusta on tullut pullukka
Itse ainakin tuossa ohjelmassa ihmettelen sitä miten aikuisella ihmisellä voi olla kaapissa tuollaiset varastot kaikkea karkkia, suklaata, sipsejä, keksejä. Kun katon omaa ruokakaappia niin mulla ei taida olla siellä tällähetkellä ku jotain vanhoja kaurakeksejä joita en oo saanu ees syötyä. En oo saanu aikaiseksi nakata roskiin.Mikä saa jonkun ihmisen hamstraamaan noin paljon herkkuja kaappeihin. Mä en ymmärrä tuollaista. kertokaa pullukat miksi? en oo ikinä ymmrätänyt tuollaista. En oo tosin eläissäni ollu lihava. Lihavimmillani olin viimeisillään raskaana ku painoin 77 kiloo mutta sen enempi en oo eläissään painanu. Tulkaa lihavat mun tykö muutamaksi viikoksi niin syödään yhdessä normaalia ruokaa. Siis ihan tavallista ruokaa. Aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala ja sitte touhutaan pihalla ja tehdään kotihommia ja käydään lenkillä. Perkule jos ei sellanen laihduta ja pysyvästi niin mikä sitten, älkää jumalauta mitään sairaita ihmedieettejä ainakaan aloittako. Ihan normaali ruoka esim pottu, lihaa salaattia, kurkkua, tomaattia, parsakaalta (nam) ja lasi maitoa, leivälle oikeaa voita ja ei mitään lisäainapaskoja niin se on oikeaa normaalia syömistä. Lapset on kasvattanu myös syömään terveellisesti ja kerran viikossa karkkipäivä, joka aterialla on kasviksia ja vihanneksia, puuroon aina kaveriksi marjoja, jälkiruoaksi yleensä vesimelonia tai rypäleitä. Lapset on terveitä ja iteki vaikka yli 30 oonki niin painoa ei oo paljo ja vaatekoko huitelee 34-36. En tätä nykymenoa ymmärrä ku kaikki on nykyään vaan jolleenki lihavia, tosi hoikkia ja normaaleja ihmisiä ei enää ole. On vaan vatsamakkaroita ja aikuisia jotka syö ku pahaiset teinit. Yäk. ei oo enää oiekita aikuisia. Mun lapsuudessa muistan että harvoin näin jonku aikuisen syövän vaikka karkkia tai sipsejä, saati juovan limukkaa. Ne oli lasten juttuja. Nykymeininki on ihan päälaellaan. Ja sitte ihmetellään ku ollaan lihavia... Miksi kysyn minä, kertokaa joku mikä ajaa aikuisen ihmisen syömään itsensä muodottomaksi, vaikka varmasti kaikki tietää millaista on terveellinen ruokavalio?
Kommentit (15)
Kyllä se vaan niin on että jos syö enemmän ku kuluttaa niin silloin lihoo ja jos syö vähemmän ku kuluttaa niin laihtuu. Eli naisilla se kulutus levossa päivän aikana on n 1200-1400 kcal. Riippuu tietenki kuinka liikkumaton on. Eli jos syöt neljä ateriaa/päivä joista aamupala on esim 350 kcal ja lounas 350 kcal, päivällinen 400 ja iltapala 300 kcal niin voisin vaikka vannoa että laihdut vaikka kauheastiet liikkuiskaan. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Totuus on että ylläpitääksesi tuollaista painomäärää sun pitää syödä joka päivä vähintään 2500-3000kcal koska mitä painavempi olet sen enemmän kulutat levossa eli tekemättä mitään. Mietipä niitä annoskokoja ja sitä ruoan suhteita. Puolet lautasesta aina kasviksia/vihanneksia 1/4 lihaa, kanaa, kanaa yms, 1/4 pottua, pastaa, riisiä yms. Lautasen koon pienentäminen voi auttaa myös ja se että ei ikinä ota lisää ruokaa. Juo maitoa koska siitä saa hyviä proteiineja ja kalsiumia joka on hyväksi luille ja estää osteoporoosia.
ap
Samaa olen itsekin ihmetellyt. Ja että missä on kohtuus, iltaisin ottavat telkkarin eteen karkkia, sipsiä, keksiä... Eikö mikään riitä?? Ja toinen mikä ärsyttää on se marina kun ne herkut laitetaan pois. Ei, en kestä, onko pakko, vähän vielä... Ja liikkuessa sama juttu: en jaksa, enkä, ei enää... Haloo, eka sanotaan että motivaatio on tosi kova ja nyt kyllä onnistuu laihdutus ja suhde kriisissä ja paino tippuu väh 20kg, mutta kun jotain pitäis alkaa tekemään niin pelkkää marinaa. Ihan kuin se paino tippuisi ajatuksen voimalla. Ärsyttäviä ovat olleet jokaikinen ohjelmaan osallistuva pullukka.
Voi miten lapsellinen aloitus.
AP ei varmaan ymmärrä myöskään narkkareita, alkoholisteja, työnarkomaaneja, peliriipuvaisia, anorektikoita, ortorektikoita..............
Mun vähän säälittää AP,een kaltaiset mut silti täytyy munkin ihmetellä tässäkin ketjussa olevaa kommenttia siitä et voi painaa yli sata kiloa ja silti muka syödä vähän?
On olemassa 2 sairautta jossa paino nousee vaikka kalorit pidetään pysyvästi alle 1000 vuorokaudessa mut suomessa ei muistaakseni ole yhtäkään diagnosoitua tapausta.
Noloa väittää painavansa 115kiloa syöden vähemmän kuin aikuinen hoikka mies tai lapsi. =)
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 17:33"]
Voi miten lapsellinen aloitus.
AP ei varmaan ymmärrä myöskään narkkareita, alkoholisteja, työnarkomaaneja, peliriipuvaisia, anorektikoita, ortorektikoita..............
[/quote]
Ehkä kyse tosiaan on siitä sitten. Ikinä en ole ollut mihinkään riippuvainen. Tupakkaa poltin mutta sitte vaan lopetin ku seinään ku ei vaan tehny enää mieli ja ei se ikinä saanu mua koukkuun. Huumeita kokeilin nuorena ja en tykännyt, juonutkin olen mutta ei ollut mun juttu. Ei kaikki ihmiset vaan anna itsensä tulla asioista riippuvaiseksi. Onko se jotenkin väärin että ei halua että mikään asia sitoo minua itseensä. Ainut asia mistä ehkä olen riippuvainen on rakkaus. sitä pitää antaa ja saada joka päivä. Enkä minä pahalla kysele. Siksi kyselen kun en oo ikinä ymmärtänyt miksi ihmiset tekee asioita jotka lihottaa ku kaikki tietää mikä lihottaa. Ei mee järkeen. en myöskään ymmärrä narkkareita. joten ihan oikeassa olet.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 17:31"]
Samaa olen itsekin ihmetellyt. Ja että missä on kohtuus, iltaisin ottavat telkkarin eteen karkkia, sipsiä, keksiä... Eikö mikään riitä?? Ja toinen mikä ärsyttää on se marina kun ne herkut laitetaan pois. Ei, en kestä, onko pakko, vähän vielä... Ja liikkuessa sama juttu: en jaksa, enkä, ei enää... Haloo, eka sanotaan että motivaatio on tosi kova ja nyt kyllä onnistuu laihdutus ja suhde kriisissä ja paino tippuu väh 20kg, mutta kun jotain pitäis alkaa tekemään niin pelkkää marinaa. Ihan kuin se paino tippuisi ajatuksen voimalla. Ärsyttäviä ovat olleet jokaikinen ohjelmaan osallistuva pullukka.
[/quote]
Se on siinä kun ei oikeasti tajuta, millainen työmäärä vaaditaan että läskiä lähtee x määrä.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 17:37"]
Mun vähän säälittää AP,een kaltaiset mut silti täytyy munkin ihmetellä tässäkin ketjussa olevaa kommenttia siitä et voi painaa yli sata kiloa ja silti muka syödä vähän?
On olemassa 2 sairautta jossa paino nousee vaikka kalorit pidetään pysyvästi alle 1000 vuorokaudessa mut suomessa ei muistaakseni ole yhtäkään diagnosoitua tapausta.
Noloa väittää painavansa 115kiloa syöden vähemmän kuin aikuinen hoikka mies tai lapsi. =)
[/quote]
Mua säälittää enemmän nuo lihavat jotka ei halua olla lihavia ja ku tiedän että jos yksikin lihava alkais vaikka syömään samanlailla ku minä niin varmasti laihtuis ja ku ei se oo ees vaikeeta. Normaalipainoon laihtuminen on tosi helppoa ku tajuaa vaan että syö neljästi päivässä normaaleja ruokia. ja liikkuu sen puoli tuntia ees vähintään päivässä. Kaikki voi laihuttaa jos ei oo mitään siis sairautta joka oikeesti estää liikkumisen ihan täysin ja ei vaan laihdu, mutta kaikki muut.Ja oon ihan varma että 99% ylipainoisista haluais olla laihempia. Helekatti soikoon. Läski on terveydellekin vaarallista.
Joillakin se riippuvuus on geeneissä. Onhan sitä alkoholismigeeniäkin tutkittu. Jotkut entiset syöpöt vain muuttavat riippuvuutensa esimerkiksi kuntoiluksi, joka sekin menee yli. Ihmisen joka ei ole riippuvaisuuteen taipuvainen on todella hankala ymmärtää millaista taistelua se "pakkomielle" tuo.
Ei mullakaan mitään sipsivarastoja kotona ole, eikä muitakaan herkkuja ja miksi olisi? Sitten kun herkkohimo tulee, jäkerretetään porkkanaan ja kirotaan kun ei ikinä ole keksejä tms kotona. Silti en niitä osta kun tiedän että varmaan ne sit menis huomaamatta.
En ole ikinä kylläkään ollut lihava..
Mäkin olen ihmetellyt niitä "herkkukaappeja"... kaikilla muka säkillinen karkkia kaapissa.
Meillä on vielä joulukonvehteja kaapissa, ei muuta.
Kyllä meiltäkin löytyy hyllyllinen täynnä herkkua jos jonkinmoista. Kumpikaan meistä ei kuitenkaan ole grammaakaan ylipainoinen.
Aion varjella herkkukaappiani tulevilta lapsiltani.
Meillä on karkkilaatikko ja sipsejä kaapissa. Paino mulla on 115kg ja arvatkaapa kuka noita herkkuja syö?? En minä vaan minun hoikka mieheni. Mulla on taas omat kompastuskivet mutta ne ei ole nuo. Karkkilaatikko on ja pysyy...
Ei ne kaikki läskit syö itseään muodottomaksi, jotkut syö jopa ihan normaalisti. Sitten kun tulee liikuntavamma niin kaikki mitä syöt näkyy kyllä. Ja minä syön meidän perheestä pieniruokaisemmin ja olen lohavin. Mutta sitähän te ette ymmärrä etten mätä ruokaa enkä herkkuja kassi tolkulla napaani.
Eiköhän tuo ole lavastettua. Jokaisessa jaksossa kuitenkin toistuu tämä sama kuvio.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 16:47"]
Meillä on karkkilaatikko ja sipsejä kaapissa. Paino mulla on 115kg ja arvatkaapa kuka noita herkkuja syö?? En minä vaan minun hoikka mieheni. Mulla on taas omat kompastuskivet mutta ne ei ole nuo. Karkkilaatikko on ja pysyy...
Ei ne kaikki läskit syö itseään muodottomaksi, jotkut syö jopa ihan normaalisti. Sitten kun tulee liikuntavamma niin kaikki mitä syöt näkyy kyllä. Ja minä syön meidän perheestä pieniruokaisemmin ja olen lohavin. Mutta sitähän te ette ymmärrä etten mätä ruokaa enkä herkkuja kassi tolkulla napaani.
[/quote]
Liikunta on aika pieni osa painonhallintaa. Ihan kokemuksen rintaäänellä puhun, sairauden takia pitkiäkin aikoja olen ollut liikuntakiellossa. Kyllä sitä lihoo tasan silloin, kun syö liikaa. Lihoa voi kotiruualla tai sitten herkuilla.
Minä aloin lihomaan juuri silloin, kun katsoin että hei mähän syön vähiten tässä talossa! Tietenkin (oletettavasti) isokokoisempi mies voi syödä enemmän kuin nainen...
Se on se riippuuvuus! Jotkut vetää huumeita, toiset, lääkkeitä, viinaa, himourheilee, on työnarkomaani tms. Joillakin riippuuvuus kohdistuu ruokaan.