Oisko tämmöisen idean lastenvaate / -sisustus -kirppis kiva??
Olen huomannut, että esim. kirppiksillä Lindexin, H&M:n yms. vaatteista saa suhteessa aika ok hinnan uuteen nähden, ja laatu on myös aika hyvä eli ovat kestäneet melko hyvin.
Esim. Bogi, Benetton ja Name It taasen ei ole niin hyviä hinta-laatusuhteeltaan. Toisaalta nekin ihan hyvin kirppiksellä menee jos suht ok.
Ja näistä + vastaavista perusmerkeistä kaikki tietää mitä ne on.
Kirppisideani tai oikestaan second hand -liikkeeni idea olisi, että toimitaan myyntitili periaatteella. Vaatteet siis merkitään myyntiin tuoneen omalla numerolla, mutta esillepanosta vastaa kauppa (voi laittaa esim. eri kokoiset samaan paikkaan, teemoittain tms.)
Vaatteet tuonut saisi n. 50% hinnasta.
Ottaisin myyntiin vain tiettyjä edullisempia mutta tunnettuja ja hyväksyttyjä lastenvaatemerkkejä: H&M, Lindex ja jotain muita ehkä KappAhl, Name It, Bogi, Benetton...
Merkit olisi siis selkeästi listattu, ja asiakas tietäisi että mitä merkkejä hän kaupasta saa.
Ns. kalliimmista ottaisin esim. Reiman ja Legon.
Lisäksi olisi lastenkalusteita ja leluja: Ikea, Lego, Brio.
Vai tykkääkö ihmiset enemmän sellaisesta sekavammasta peruskirppiksestä, kuin johonkin teemaan keskittyneestä?
Kommentit (5)
suppealta kuulostaa jos on noin rajatut merkit. Ennemmin voisi vaikka mainostaa sitä että myynnissä on hyvää tavaraa, oli merkki mikä tahansa. Ja tosiaan hintojen pitäisi olla kirppishintoja, jotta minä niitä vaatteita ostaisin...
tosin ei siellä merkkien suhteen ollut rajoituksia, eikä ollut pelkkää lastenvaatetta ja sisustusta. Mutta siis joka tapauksessa liike otti 50% ja vastasi itse myymisestä.
Enää minulla ei ole aikaa, mutta aikanaan olin tosi tyytyväinen tuohon bisnesmalliin.
myytäviämuuten kuin siltäkannalta että on siistiä ja käyttökelpoista. Kun kivoja ja hyviä käytettyjä vaatteita on niin monella muullakin merkillä, en näe tuossa mitään ideaa.
Tuossa jo mainitussa Tampereen liikkeessä kävin pari kertaa mutta hintataso oli aikas huima, taisi lopettaa?
Lafkan Kauniaisissa on toiminut pitkään tuolla idealla. Merkkejä ei ole mitenkään rajattu, mutta päättävät itse, että mitä ottavat myyntiin. Käytännössä paljon merkkivaatteita.
Jos tuollainen kiinnostaa, niin kannattaa miettiä sijaintia tarkasti. Kauniaisissa näyttää toimivan, ehkä siellä juuri sellaisia ihmisiä, jotka tykkää tuota palvelua käyttää.
Mut en tiedä onko enää. Ymmärsin ettei ollut kovin kannattava. Mun mielikuva oli se, että vaatteet oli siellä ylihinnoiteltuja enkä käynyt. Mutta moni muu voi tykätä.