Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oriveden karhunsurmaajat olivat SALAMETSÄSTÄJIÄ

Vierailija
31.01.2013 |

jotka olivat karhua ampumassa pesäänsä. vähän mä nauran, että sille toiselle sattui pahasti...hah hah ja nimet esiin

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sitten kuoleekin, olen tyytyväinen.

Ja sehän on fakta, jos selviää hengissä, loukkaantumattakin, sitä sitten jahdataan luvalla tai ilman kunnes on saatu tapettua.

Ja miksi susiltakin pitää perkele kaataa ruoat mm. peurat?`Sitenhän ne saa pihoille ja luomakunnan kruunu pääsee taas joukolla tappamaan, luvalla tai ilman....

Siis, jos itse olisit tilanteessa jossa unilta herännyt karhu hyökkäisi kimppuusi, varmaan karjuisit muille, että antakaa olla, ei saa auttaa? Ja makaisit vain kun karhu sinua raatelee? :)

Vierailija
102/124 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sitten kuoleekin, olen tyytyväinen.

Ja sehän on fakta, jos selviää hengissä, loukkaantumattakin, sitä sitten jahdataan luvalla tai ilman kunnes on saatu tapettua.

Ja miksi susiltakin pitää perkele kaataa ruoat mm. peurat?`Sitenhän ne saa pihoille ja luomakunnan kruunu pääsee taas joukolla tappamaan, luvalla tai ilman....

Siis, jos itse olisit tilanteessa jossa unilta herännyt karhu hyökkäisi kimppuusi, varmaan karjuisit muille, että antakaa olla, ei saa auttaa? Ja makaisit vain kun karhu sinua raatelee? :)

No jos olisin niin helkutan tyhmä, että menisin ensin kurkistelemaan karhunpesään ja saisin kontion kimppuuni, niin tod näk karjuisin juuri noin tyhmästi ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä metsästäjien ja petoeläinten kohtaamisessa aina vain toinen osapuoli -metsästäjä- kertoo tarinansa. Totuus on siitä useimmiten kaukana. Karhut yleensä näissä jutuissa hyökkäävät aseellisen koirallisen miehen kimppuun ja läheltä. Oriveden tapauksessa taisi tulla työtapaturma ja mahtaakohan karhupyssy olla hangen alla.

Vierailija
104/124 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä metsästäjien ja petoeläinten kohtaamisessa aina vain toinen osapuoli -metsästäjä- kertoo tarinansa. Totuus on siitä useimmiten kaukana. Karhut yleensä näissä jutuissa hyökkäävät aseellisen koirallisen miehen kimppuun ja läheltä. Oriveden tapauksessa taisi tulla työtapaturma ja mahtaakohan karhupyssy olla hangen alla.

Musta on todella outoa, että kukaan lähtisi jänismetsällekään kaverin kanssa ilman pyssyä. Siis korkeintaan lapsi, joka ei voi saada vielä lupaa, itsekin olen ollut, mutta että aikuinen ilman asetta?

Vierailija
105/124 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkitaan tässä vaiheessa metsästysrikoksena, mutta tutkimusten jälkeen todetaan itsepuolustukseksi.

Karhuja ja susia on liikaa.¨, onhan se nyt huomattu kun jatkuvasti on näitä vaaratilanteita. helppoahan se on sieltä kerrostalosta suojella petoja kun oma henki ei ole vaarassa.

Vierailija
106/124 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013020716647925_uu.shtml

Miksiköhän nuo miehet on pidätetty, jos kerran ihan vaan vahingossa jänismetsällä sattuivat karhunpesään törmäämään...

Vierailija
108/124 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette tiedä asiasta yhtään mitään ja kysessä oli selvä itsepuolustustilanne. Ottakaa nyt selvää miten karhun metsästykseen varustaudutaan, varustus ei ole yksi haulikko, noin neuvoksi vaan.

KUKA oli oikeassa, minä AP

Ylläolevan kirjoittajakin on joku säälittävä metsästyshullu.....

Lukekaa, miten maalaiset puolustelivat omiaan....

MINÄ OLIN OIKEASSA

-ap

Vierailija
109/124 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtaa puolustelijoita nyt vitutttaa

Vierailija
110/124 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette tiedä asiasta yhtään mitään ja kysessä oli selvä itsepuolustustilanne. Ottakaa nyt selvää miten karhun metsästykseen varustaudutaan, varustus ei ole yksi haulikko, noin neuvoksi vaan.

KUKA oli oikeassa, minä AP

Ylläolevan kirjoittajakin on joku säälittävä metsästyshullu.....

Lukekaa, miten maalaiset puolustelivat omiaan....

MINÄ OLIN OIKEASSA

-ap

Samaa mieltä olen kanssasi, että salametsästäjä-idiootteja olivat, mutta on vielä liian aikaista sanoa "virallista" totuutta kun eivät ole saaneet tuomiota. Odotetaan oikeuden päätös, ennenkuin päätetään kuka oli teoriallaan oikeassa.

Vierailija
111/124 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei ne siellä mitään jäniksiä olleet jahtaamassa, taatusti oli sellaiset aseetkin mukana, että

jo niistä osattiin päätellä

Haulikolla ammutaan pienriistaa, ei karhua, joka on suurpeto. "Taatusti sitä, taatusti tätä"...

Joko tai salametsällä tai sitten puhdas vahinko. Poliisi selvittää, palstoilla huudellaan.

Vierailija
112/124 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi "puhdas vahinko", tuskinpa heidän vangitsemistaan harkittaisiin...

Jos ajat vahingossa ihmisen yli autolla ja yliajettu kuolee, ei sinua edes heitetä putkaan saatikka vangita. Eli ihan heppoisin perustein ei ihmistä pidätetä.

Vierailija
113/124 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

karhunpesästä on löytynyt verta, kun poliisit osasivat heti epäillä salametsästystä. Karhua on ladattu suoraan pesäänsä, jolloin se ei ole vielä kuollut, vaan rynnännyt toisen miehen kimppuun.

Todennäköisesti ruhosta on kaivettu myös järeämmän aseen hauleja ja kivääri jostain kiven kolosta vielä löytyy, jos ei ole vielä löytynyt.

Haulikossakin lienee järeämmät patruunat kuin jäniksen metsästäjältä saattaisi odottaa.

Vierailija
114/124 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

karhunpesästä on löytynyt verta, kun poliisit osasivat heti epäillä salametsästystä. Karhua on ladattu suoraan pesäänsä, jolloin se ei ole vielä kuollut, vaan rynnännyt toisen miehen kimppuun. Todennäköisesti ruhosta on kaivettu myös järeämmän aseen hauleja ja kivääri jostain kiven kolosta vielä löytyy, jos ei ole vielä löytynyt. Haulikossakin lienee järeämmät patruunat kuin jäniksen metsästäjältä saattaisi odottaa.

ja nimet vaan esille

Vierailija
115/124 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihmiset joutuvat metsästämään niitä luvatta. Karhut ja sudet eivät ole kuuluneet Suomen luontoon sataan vuoteen, eikä niistä ole Suomen taloudelle mitään hyötyä, pelkästään haittaa. Ei suurpetojen kannan lisäämistä voida perustella millään järkevällä syyllä.

Tuntuu, että täällä kannetaan paljon suurempaa huolta karhuista ja susista kuin ihmisistä.

Vierailija
117/124 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihmiset joutuvat metsästämään niitä luvatta. Karhut ja sudet eivät ole kuuluneet Suomen luontoon sataan vuoteen, eikä niistä ole Suomen taloudelle mitään hyötyä, pelkästään haittaa. Ei suurpetojen kannan lisäämistä voida perustella millään järkevällä syyllä. Tuntuu, että täällä kannetaan paljon suurempaa huolta karhuista ja susista kuin ihmisistä.

Karhuista ja susita on syytäkin pitää suurempaa huolta kuin ihmisistä. Ne kun ovat uhanalaisia. Ihmisiä ei maailmaan tarvita yhtään enempää, päinvastoin.

Vierailija
118/124 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihmiset joutuvat metsästämään niitä luvatta. Karhut ja sudet eivät ole kuuluneet Suomen luontoon sataan vuoteen, eikä niistä ole Suomen taloudelle mitään hyötyä, pelkästään haittaa. Ei suurpetojen kannan lisäämistä voida perustella millään järkevällä syyllä. Tuntuu, että täällä kannetaan paljon suurempaa huolta karhuista ja susista kuin ihmisistä.

Ihmiset sensijaan eivät. Ihminen on trooppinen eläin.

Vierailija
119/124 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salametsästys on todella yleistä. Tarvitaan ehdottomia vankeustuomioita ja tuntuvia korvauksia.

Vierailija
120/124 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/poliisi_vaatii_oriveden_karhun_ampumisesta_epailt…

"Poliisin mukaan miesten epäillään häirinneen naaraskarhua kaksi kertaa ennen sen ampumista. Ensimmäisen kerran karhua häirittiin jo marraskuussa, jolloin se joutui vaihtamaan talvipesää."

Ei saatana, millaista kusipäisyyttä. Aivan käsittämätöntä. Toivottavasti saavat asteikon tiukimmat rangaistukset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi