Oriveden karhunsurmaajat olivat SALAMETSÄSTÄJIÄ
jotka olivat karhua ampumassa pesäänsä. vähän mä nauran, että sille toiselle sattui pahasti...hah hah ja nimet esiin
Kommentit (124)
että aikomus oli tappaa karhu talvipesään.
ainakin oli että metsästysrikosta epäillään. Olivat muka sattumalta osuneet karhun pesälle ollessaan jänismetsällä. Uskoo ken haluaa.
Enkä ole ap
Epäonnisesta susijahdista tuli perholainen murhenäytelmä.
Runsas viikko sitten joukko salametsästäjiä jäi kiinni Perhossa luvattomasta sudenkaadosta. Miehet tappoivat luvatta kolme sutta. Poliisi on aloittanut esitutkinnan törkeästä metsästysrikoksesta.
Seura-lehden saamien tietojen mukaan yksi metsästäjistä menehtyi viime sunnuntaina kotonaan Halsualla oman käden kautta. 43-vuotiasta miestä jäi kaipaamaan vaimo ja poika.
Aiemmin Keskisuomalainen uutisoi väitteen, jonka mukaan yksi metsästykseen osallistuneista oli Perhon kunnan tekninen johtaja Pasi Rannila. Rannila on myös Perhon Riistanhoitoyhdistyksen puheenjohtaja. Rannila on kiistänyt Keskisuomalaiselle osallistuneensa susijahtiin.
Riistakeskuksen tiedotuspäällikkö Klaus Ekman kuitenkin vahvistaa, että Rannila irtisanoutui susikohun jälkeen Pohjanmaan riistaneuvostosta.
Riistakeskuksen alaisen riistaneuvoston tehtävä on muun muassa edistää suurpetopolitiikkaan liittyvää avointa yhteistyötä ja erilaisten intressien yhteensovittamista. Riistaneuvoston jäsenet nimittää maa- ja metsätalousministeriö.
Perhon kunnan tekninen johtaja Pasi Rannila kiistää väitteet, joiden mukaan hän olisi osallistunut Perhon susijahtiin viime viikonloppuna
Te jotka sanotte, että ovat olleet salametsästäjiä niin sanokaapa miksi ovat varustautuneet vain yhdellä haulikolla? Jostain luin, että oli ammuttu 3.25mm hauleilla eli juurikin jänikselle sopiva laaki. Itse jos lähtisin karhua kaatamaan varustautuisin järeähköllä kiväärillä. 3.25mm haulikon lataus on aika onneton karhua vastaan. Pitää päästä ampumaan todella läheltä.
Nuoria olivat, 23- ja 26-vuotiaita?
että yksi mies oli koiransa kanssa vaan metsällä ja törmäsi karhuun mutta kun kuulin että siellä olikin 2 metsästäjää, karhunpesällä koirineen niin ei se vaan ole enää mikään vahinko.
Nyt on ollut melko leuto talvi muutamia paukkuja lukuunottamatta ja juuri alkaa helmikuu kun normaalistikin karhut heräilee välillä jatkaakseen uniaan niin tuo oli tyylipuhdas karhun salametsästys jos joku.
Vankilaan vaan. Ja aseet pois tuollaisilta.
Ettei ne siellä mitään jäniksiä olleet jahtaamassa, taatusti oli sellaiset aseetkin mukana, että
jo niistä osattiin päätellä
ainakin oli että metsästysrikosta epäillään. Olivat muka sattumalta osuneet karhun pesälle ollessaan jänismetsällä. Uskoo ken haluaa.
Enkä ole ap
Ei kaikki tiedä missä on karhunpesät, todella ikävä yllätys, että sellaisen kohdalle osui.
Järkeä jos käytät, tajuaisit itsekin, että jos karhua olisi tahallaan menossa tappamaan, molemmilla olisi ollut aseet tai ainakin se pyssymies olisi ollut ensimmäinen ampumassa eikä kenenkään päälle olisi edes karhu ehtinyt.
Kaikestahan tässä maassa heti rikosta epäillään :D Sulla jos autokin karkaa hallinnasta, saat syytteen liikenne turvallisuuden vaarantamisesta.
Vaikka et tahallaan sitä olisikaan tehnyt.
Enkä ole ap
Ihan siksi, että lähtökohta on se että on tapettu rauhoitettu eläin. Onko sitten kyse rikoksesta vai ei, sitähän ne poliisit tutkii. Eli en nyt tosta vielä vetäis johtopäätöstä että ne oli varsinaisesti salametsällä. Tosin se toinen mukana ollut koira ei kyllä oikein sopinut jänismetsälle, mutta saattohan tuo olla mukana vain liikunnan vuoksi. No, aika näyttää, aseethan kertoo aika paljon, karhua metsästetään vähän eri aseilla kuin jänistä. Eiköhän poliisit tuon selvitä.
Miehet olivat jänismetsällä koirien kanssa ja se ei ole mitään salametsästystä, sillä jäniksen metsästyskausi on 1.9 - 28.2. Vapaana olevat koirat itse menivät pesälle ja siitä homma alkoi.
Taas kaupunkilainen uusavuton ituhippi puhuu vasten parempaa tietoa ja tietenkään luonnosta, eläinten tavoista ja -metsästysajoista ei ole mitään tietoa. Karhunpesäkin taitaa olla vaan lastenkirjoista nähty.
eli niitä epäillään siitä, ei salametsästyksestä.
Jos ne olisi menneet karhua ampumaan, olisi molemmilla ollut aseet latauksessa eikä suinkaan olalla. Ja lisäksi olisi ollut vähän erilaiset panokset kuin jänisjahdissa.
mä olin lukevinaan, että vain toisella oli ase, haulikko. Että se on ehkä outoa, jos olivat karhumetsällä. Mutta menivät sitten kuitenkin muutaman metrin päähän pesästä, kun koirat haukkuivat?
Ainahan tuollaisessa tapauksessa tutkinta tehdään. Jos tarkoitus on ollut karhu tappaa niin tuskin olisi aseeton mies mennyt edellä ja ehkä toisellakin olisi ollut joku muu ase kuin haulikko??! Sillä saa sentään olla todella lähellä, siis juuriin pari metriä, että tappaa karhun.
Vaikea uskoa kenenkään suunnitelleen että herätäppä sä karhu edeltä ni mä tästä parin metrin päästä ammun se haulikolla?? Miksei järeämpäää asetta?? Miksei kauempaa?? Hyvin todennäköisesti tehdään syyttämättäjättämispäätös mutta tutkinta on silti tehtävä.
eli niitä epäillään siitä, ei salametsästyksestä.
Jos ne olisi menneet karhua ampumaan, olisi molemmilla ollut aseet latauksessa eikä suinkaan olalla. Ja lisäksi olisi ollut vähän erilaiset panokset kuin jänisjahdissa.
lähtee ampumaan karhua lataamattomalla aseella. Karhunmetsästäjät olisi olleet kunnon valmiudessa, ase ladattuna jne..
mä olin lukevinaan, että vain toisella oli ase, haulikko. Että se on ehkä outoa, jos olivat karhumetsällä. Mutta menivät sitten kuitenkin muutaman metrin päähän pesästä, kun koirat haukkuivat?
Ettei ne siellä mitään jäniksiä olleet jahtaamassa, taatusti oli sellaiset aseetkin mukana, että jo niistä osattiin päätellä
Miehillä oli haulikot mukana. Olet aika latva-B2 jos lähdet haulikkojen kanssa karhuja metsästämään.... onnea kovasti siihen touhuun.
Miehet olivat jänismetsällä koirien kanssa ja se ei ole mitään salametsästystä, sillä jäniksen metsästyskausi on 1.9 - 28.2. Vapaana olevat koirat itse menivät pesälle ja siitä homma alkoi. Taas kaupunkilainen uusavuton ituhippi puhuu vasten parempaa tietoa ja tietenkään luonnosta, eläinten tavoista ja -metsästysajoista ei ole mitään tietoa. Karhunpesäkin taitaa olla vaan lastenkirjoista nähty.
Aamulehdessä oli ERITTÄIN SELVÄSTI sanottuna, että mihet olivat menossa tappamaan karhun. Eivät jänismetsällä.
Opettele googlaamaan idiootti
Ja mies sai just sen minkä ansaitsi !!!!!!
Mistä sä tiedät millaiset panokset niillä oli?
Vierailija - 31.01.13 02:29 (ID 16371147)
eli niitä epäillään siitä, ei salametsästyksestä. Jos ne olisi menneet karhua ampumaan, olisi molemmilla ollut aseet latauksessa eikä suinkaan olalla. Ja lisäksi olisi ollut vähän erilaiset panokset kuin jänisjahdissa.
Karhua sillä ei ammuta kuin aivan lähietäisyydeltä ja silloinkin teko on laiton - siitähän tätä metsästäjää nyt epäillään, ei niinkään salametsästyksestä. Tosin koska pelasti kaverinsa hengen, ei saane syytettä.
eiköhän asemies olisi mennyt edellä...