Oriveden karhunsurmaajat olivat SALAMETSÄSTÄJIÄ
jotka olivat karhua ampumassa pesäänsä. vähän mä nauran, että sille toiselle sattui pahasti...hah hah ja nimet esiin
Kommentit (124)
Orivedellä keskiviikkona sattunutta karhutapausta tutkitaan metsästysrikoksena. Syynä tutkintanimikkeeseen on se, että rikoskomisario Markku Leppäsen mukaan poliisilla on syytä epäillä, että karhu olisi ammuttu pesään.
"Miesten ollessa noin kolmen metrin päässä pesästä ärtynyt karhu hyökkäsi aseettoman miehen kimppuun. Karhu puri miestä päähän ja jalkaan. Toinen koira oli käynyt karhuun kiinni, ja karhun kääntyessä koiran kimppuun toinen mies ampui ainakin kaksi laukausta karhuun. Karhu kuoli laukauksiin."
Lähde iltalehti.fi
TÖRKEÄNÄ matsastysrikkomuksena eli salakaadon yrityksenä !
Ja koirathat oivat sellaisia, joilla metsästetään karhuja ja ilveksiä. Ei jäniksiä
Hah hah kundi sai just sen minkä ansaitsi, toivottavasti karhu raateli kunnolla
Menkää kokeilemaan :D
Tyhmille on turha selittää mitään :)
Mistä sä tiedät millaiset panokset niillä oli?
Vierailija - 31.01.13 02:29 (ID 16371147)eli niitä epäillään siitä, ei salametsästyksestä. Jos ne olisi menneet karhua ampumaan, olisi molemmilla ollut aseet latauksessa eikä suinkaan olalla. Ja lisäksi olisi ollut vähän erilaiset panokset kuin jänisjahdissa.
Karhua sillä ei ammuta kuin aivan lähietäisyydeltä ja silloinkin teko on laiton - siitähän tätä metsästäjää nyt epäillään, ei niinkään salametsästyksestä. Tosin koska pelasti kaverinsa hengen, ei saane syytettä.
Haulien koko ja materiaali vaihtelee ja sen mukaan myös niiden teho.
Mutta joo, en mä usko että tässä tapauksessa mitään salametsästystä oli, huonoa tuuria vaan. Mutta antaa poliisin selvittää.
Kyseessä on aivan selvä karhun hyökkäys ja sattumalta osuttu karhun pesälle koirat etunenässä.
Kukaan ei lähde yhden haulikon kanssa karhua jahtaamaan. Paitsi typerältä kaupunkilainen niin voisi tehdäkin.
ensimmäisen kerran noin sataan vuoteen. No nyt saatiin tekosyy tappaa kaikki sudet, koska mies kuoli susien uhrina.
Aika moniongelmaisilta kuulostavat nämä salametsästäjät. Ilmeisesti salametsästys on vain yksi syrjäytymisen ja mielenterveysongelmien ilmenemismuoto, viimeinen hätähuuto yhteiskunnalle. Maaseudun mielenterveyspalveluita täytyisi parantaa, nämä pojat ja miehet tarvitsevat apua. Tästä kertoo myös irrationaalinen petojen ja pimeän pelko.
Epäonnisesta susijahdista tuli perholainen murhenäytelmä.
Runsas viikko sitten joukko salametsästäjiä jäi kiinni Perhossa luvattomasta sudenkaadosta. Miehet tappoivat luvatta kolme sutta. Poliisi on aloittanut esitutkinnan törkeästä metsästysrikoksesta.
Seura-lehden saamien tietojen mukaan yksi metsästäjistä menehtyi viime sunnuntaina kotonaan Halsualla oman käden kautta. 43-vuotiasta miestä jäi kaipaamaan vaimo ja poika.
Aiemmin Keskisuomalainen uutisoi väitteen, jonka mukaan yksi metsästykseen osallistuneista oli Perhon kunnan tekninen johtaja Pasi Rannila. Rannila on myös Perhon Riistanhoitoyhdistyksen puheenjohtaja. Rannila on kiistänyt Keskisuomalaiselle osallistuneensa susijahtiin.
Riistakeskuksen tiedotuspäällikkö Klaus Ekman kuitenkin vahvistaa, että Rannila irtisanoutui susikohun jälkeen Pohjanmaan riistaneuvostosta.
Riistakeskuksen alaisen riistaneuvoston tehtävä on muun muassa edistää suurpetopolitiikkaan liittyvää avointa yhteistyötä ja erilaisten intressien yhteensovittamista. Riistaneuvoston jäsenet nimittää maa- ja metsätalousministeriö.
Niin, jänismetsällä ollessa lähtevät karkuun kun koirat haukkuvat? :D :D
mä olin lukevinaan, että vain toisella oli ase, haulikko. Että se on ehkä outoa, jos olivat karhumetsällä. Mutta menivät sitten kuitenkin muutaman metrin päähän pesästä, kun koirat haukkuivat?
Mä luulisin ettei tartte mennä kolmen metrin päähän karhun pesästä havaitakseen, ettei kyseessä olekaan jänis.
Niin, jänismetsällä ollessa lähtevät karkuun kun koirat haukkuvat? :D :D
mä olin lukevinaan, että vain toisella oli ase, haulikko. Että se on ehkä outoa, jos olivat karhumetsällä. Mutta menivät sitten kuitenkin muutaman metrin päähän pesästä, kun koirat haukkuivat?
Mä luulisin ettei tartte mennä kolmen metrin päähän karhun pesästä havaitakseen, ettei kyseessä olekaan jänis.
ei sitä karhunpesää välttämättä heti tunnista ja jos kaikki on tapahtunut nopeasti yms..
Miehet menevät, tottakai, koirien luo selvittämään mitä ne haukkuvat. Ja kun samalla kertaa karhu hyökkää niin tumput suoranako siinä seisottaisiin .
Luonnosta vieraantuneille vajakeilla pitää asiat selostaa monta kertaa.
Menkää kokeilemaan :D Tyhmille on turha selittää mitään :)
kun ET TIEDÄ, että norjan harmaa hirvikoira ja Venäjän ajokoira EIVÄT OLE jäniskoiria. miksi tuollaisen koirien kanssa olisi lähdetty "jänismetsälle "? Ovat hirvi, ilves ja karhukoiria
En kyllä edelleenkään usko, että tahalleen olisivat menneet sörkkimään karhunpesää.
Niin että aseettoman kimppuun olisi karhu ehtinyt. JOS olisivat tarkoituksella sinne menneet, molemmilla olisi ollut aseet eikä karhu olisi ehtinyt käydä päälle.
hullu menis HAULIKON kanssa karhua tappamaan ? On aika tehoton siihen hommaan, varmaan oli susipaukkuja piipus kun onnistuivat.
perää. Joku siinä nyt poliiseja mietityttää kun kerran tavis metsästysrikos on muuttunut törkeäksi. Tosin voihan se olla että epäilys osoittauttuu aiheettomaksi. No jäädään odottelemaan tulosta.
kun ET TIEDÄ, että norjan harmaa hirvikoira ja Venäjän ajokoira EIVÄT OLE jäniskoiria. miksi tuollaisen koirien kanssa olisi lähdetty "jänismetsälle "? Ovat hirvi, ilves ja karhukoiria
On kyllä kumma maalainen kun ei tuota tiedä. Taitaa olla näiden salametsastäjien kaveri (=yhtä tyhmä)
Kyllä siinä olisi molemmilla ollut aseet.
Törkeä metsästysrikos
Jos metsästysrikoksessa
1)?rikos tehdään erityisen raa’alla tai julmalla tavalla,
2)?rikoksen kohteena on suuri määrä riistaeläimiä,
3)?tavoitellaan huomattavaa taloudellista hyötyä,
4)?rikos tehdään erityisen suunnitelmallisesti tai
5)?tapetaan ahma, ilves, karhu, metsäpeura, saukko tai susi taikka vahingoitetaan sitä
ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä metsästysrikoksesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi
Opettele idiootti lukemaan :D