Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelma pikkujoulu kutsusta? Ei saada lastenvahtia ja minäkin tahoisin kerrankin jonnekin.

Vierailija
07.12.2005 |

Kutsussa ei kyllä ollut mainittu lapsia ja muutenkin kyllä käsitettiin että ne on ryyppyjuhlat, mutta olisiko ihan kamalaa jos mentäisiin sinne koko perhe? Meillä on puolivuotias ja 4-v lapset. Vai jäänkö taas lasten kanssa kotiin ja mies menee? Vai ehkä kerrankin toisin päin? Mutta meniskö teistä bailut pilalle jos kysyin vaikka etukäteen että voiko tuoda lapsetkin vai meniskö sinne vaan koko porukka eikä tekisi asiasta mitään suurempaa numeroa? Mehän ollaan nyt tällainen perhe lapsinemme eikä lapsia voi aina sivuuttaa. Mielipiteitä, asiallisia jooko?

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei kaikki halua juhlia pikkujoulua alkoholin kanssa, joten kai meilläkin nyt on oikeus osallistua juhliin sellaisena kun me ollaan. Mä ajattelin sellaistakin vaikka tosi tyhmää vanhaa tapaa, mutta eikös monesti ainakin ennen kutsut tulleet aina vaan aikuisten nimellä ja silti tarkoitettiin kuitenkin koko perhettä?

Terv AP

Luoja, kun saan luettua tän ketjun loppuun niin puhkun varmasti pyhää raivoa, vaikka Porvoossa tämä onkin kirjoitettu. :DD

Vierailija
62/147 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos miehesi työkaverista on kyse, niin miehesi menee ja sinä jäät kotiin, jos ei lapsenvahtia voi järjestää.

Edelleen terveisiä Porvooseen.

Vierailija:

Se mies on mun miehen työkaveri

Tuskin heidän juhla siitä PILALLE menee jos sinne tulee pari lasta.

Terv AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aion tänään selvittää tuon jutun. Mutta olisiko parempi soittaa sille miehelle vai naiselle? Mun mies tietty tuntee paremmin sen miehen, mutta se nainen voisi tajuta paremmin meidän tilanteen lapsiperheenä. Mä ajattelin tosiaan kysyä että onko kaikki muut lapsettomia ja meneekö ne juhlat niiden mielestä PILALLE jos meidän kaksi lasta tulee sinne? Saa nyt sitten kuulla että mikä niiden mielipide tässä asiassa on.

Terv AP

Painut sitten suoraan asian ytimeen! Ap, olet taitava, tää on ehdottomasti paras täältä lukemani ketju, aivan paras. Provojen aatelia. :D

Vierailija
64/147 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään pikkujoulujuhlien järjestäjällä ei ole aikaa alkaa tarjota ventovieraille kakaroille keksiä ja mehua viime hetkellä ennen muiden vieraiden saapumista. Edes Porvoossa. :D

Vierailija:

Soitin sille miehen työkaverin vaimolle ja kiitin kutsusta. Samalla pahoittelin sitä että lapsia ei ollut kutsuttu, kun silloin minulle kotiäitinä on hankalaa ottaa kutsu vastaan. Sovittiin niin, että meidän perhe menee tuntia aikaisemmin, ja on lapsille vähän omaa pikkujoulua kuten lämmintä mehua ja muuta. Tämä on parempi siksikin että siellä on kuulemma paljon lasiesineitä, jotka voi olla lapsille vaarallisia,joten emäntä sanoi ettei pidä turvallisena jättää lapsia yksinään leikkimään ja että lasten aika voi kuitenkin tulla pitkäksi. Vaikutti tosi mukavalta muutenkin ja sanoi vielä lopuksi että tässä on sitten hyvä pikkujouluyllätys noille lapsettomille vieraille. Mä ajattelin olla vaan pari tuntia että voivat sitten aloittaa juopottelun ja muun. En siis halua pilata muiden juhlia, vaikka täällä sitä epäiltiinkin, vaan haluan vaan osallistua juhliin ynnä muuhun elämään samoin kuin enenkin siitä huolimatta että mulla sattuu olemaan kaksi lasta.

Että näin sitten kävi. Terv AP

Vierailija
65/147 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-perhejuhlia koko perheen voimin,

-lastenjuhlia vain lasten kesken (jonkun aikuisen valvonnassa tietty)

-AIKUISTEN juhlia vain aikuisten kesken (ilman lasten valvontaa:))

Ja vielä tiedoksi, meillä on kaksi lasta eikä mummoja lähimaillakaan. Jos juhlien ajaks saadaan hoitaja, mennään molemmat, muuten menee se, jonka tuttuja kutsuja on tai joka enemmän haluaa:) Aina ei voi päästä juhlimaan, olen minäkin viimeisten vuosien aikana usein " kironnut" kotiin jäädessäni, mutta ei lapsia aikuisten juhliin, todellakaan!

En mäkään ihan voi uskoa tätä aloitusta todeks, ei kukaan voi ajatella noin...;)

Vierailija
66/147 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on käynyt suunnilleen juuri tuollalailla. Tullaan vaan kutsumatta koko porukan voimin tai sitten soitetaan puolta tuntia ennen että ai niin kai haittaa jos me kuitenkin otetaan lapset mukaan. Joskus on jopa tuntunut, että on tarkoituksella annettu ymmärtää että kivaa kun sitten parin viikon päästä lauantaina pääsee ilman lapsia tuulettumaan kun kuitenkin todellinen aikomus on vaan pelata aikaa ja läväyttää totuus pöytään sitten kun on liian aikaista. Pitäisikö näille viime hetken soittelijoille tai eteiseen tulijoille sanoa että ikävä kyllä teiltä menee nyt nää bileet ohi. Kuka kehtaisi?

Lapsettomana pariskuntana meillä on tosiaan myös esillä kauniita lahjaksi saatuja arvoesineitä, enkä oikeastaan pidä, että niitä esitellään pienille lapsille tyyliin " katsopa tämä on se Aalto-vaasi se on aika kallis että älä pudota" . Lisäksi meillä on sisustusmateriaaleina myös materiaaleja, joita ei voi heittää pyykkikoneeseen, jos pienet suklaakeksitassut ovat niitä käyneet pyyhkimässä.

Eikö tällaista muka teistä voi oikeasti tapahtua vai onko meillä vaan outoja kavereita?

Vierailija
67/147 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutama vuosi sitten ostimme mieheni kanssa oman talon vihdoin ja viimein (meillä ei silloin vielä ollut lapsia) päätimme pitää oikein kosteat ja ikimuistoiset tuparit. vieraat oli kutsuttu saapuvaksi kahdeksan jälkeen. eräs ystäväni otti kaikki 3 pientä lastaan mukaan.. oli siinä hieman vaikee olo kyllä ja muut vieraat aika hämillään. saunan jälkeen lapset menivät sitten minun ja mieheni makuuhuoneeseen nukkumaan mutta kukaan ei oikein uskaltanut juoda mitään. yhteentoista mennessä kaikki vieraat lähtivät sitten baariin tai muuten omille teilleen ja me jäimme istumaan olohuoneeseen tämän pariskunnan kanssa kun ei heitä voinut oikein yksinkään meille jättää. olin kieltämättä aika katkera tästä käänteestä! kahdeltatoista vetäydyimme mieheni kanssa vierashuoneen lattialle nukkumaan ja petasin tälle parille siskonpedin makuuhuoneeseemme kun olivat molemmat hieman juopuneet eikä takuulla ajokunnossa. että se siitä kosteasta juhlasta ja tätä paria ei enää tämän jälkeen kutsuttu meidän juhliimme..

Vierailija
68/147 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa omissa kokemuksissani on juuri ollut tuo sama piirre. Meillä päin on lähes aina tapana jatkaa baariin tai ravintolaan tanssimaan ja muuten pitämään hauskaa, mutta olen kyllä usein ollut se, joka on naama väärin päin selittänyt monelle äidille että " eiiii mun ollut ollenkaan tarkoitus lähteä mihinkään" , joten muut ovat lähteneet ja minä olen jäänyt kotiini seurustelemaan lapsellisten kanssa lasten joko riehuessa ympäri taloa tai nukkuessa meidän sängyssä.

Aina on ollut sellainen olo, että joku haluaa niin aggressiivisesti tulla juhliin, että ei mitään väliä miten se käytännössä järjestyy, vaan tosiaan tullaan lasten kanssa ja ollaan viimeiseen asti. Vähintä olisi kai se että huomaisi kohteliaasti koska muut aikovat liikehtiä kaupungille ja kiittäisi itse illasta ja kertoisi lähtevänsä kotiin. Olen yrittänyt tehdä mielikuvaharjoituksia sanoakseni että " me ollaankin nyt siirtymässä kaupungille, että a) teidän on varmaan aika lähteä kotiin tai b) (vähän tyhmänä) olikos teidänkin aikomus tulla baariin vai kuinka?" Jälkimmäiseen tietty vastattaisiin että ei kun me mennään kotiin.

Vierailija
69/147 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh mikä stoori.

Mä olisin kyllä heittänyt sen perheen ulos siinä vaiheessa kun muut alko lähteä baariin.

Vierailija
70/147 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa on vain huomata, että kyllähän noita juntteja riittää ihan oikeesti, siis noita puolustavia mielipiteitä, ellei nekin olleet ap:n käsialaa.

Paras mitä mulle on sattunut, oli se kun etsin isoihin juhliini tiskijukkaa. Sain vinkin tyypistä, joka on tehny keikkoja, ja soitin sille. Se lupas ekaks tulla, mut soitti myöhemmin ja kysyi, voiko ottaa perheensä mukaan!!! Olin aivan äimänä ja sanoin, että no et todellakaan voi, nää on aikuisten juhlat. Paikalla oli n.40 vierasta ja palkattu henkilökunta. Teemana oli Dallas ja Dynastia. Tää hemmo vain jänkkäs, että no kyllä toi meidän neiti kauheesti tykkää hytkyä Dallasin tunnarin tahdissa... Joo, lopetin puhelun lyhyeen ja sanoin etsiväni jonkun toisen.

Vierailija
71/147 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos porukoilla on oletuksena ja odotuksena kännäys, kyllä se vähän pilalle menee.

Itse käytän alkoholia harkiten lasten aikana, olivat ne omia tai vieraita. Nyt kun harvemmin pääsee irrottelemaan,irrottelen kunnolla. Voisin olla aika kypsä jos suunnittelemani takakeno menisi sivusuun.olen joskus ollutkin tällaisessa tilanteessa ja ketutti aika paljon..fiilikset meni saman tien..se oli eka vappu esikoisen syntymän jälkeen.

Jätä mies kotiin!

Vierailija
72/147 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. jos ajankohta on myöhäinen, voi olettaa, ettei ole tarkoitettu lapsille.

Lähde itse ja jätä mies ja lapset kotiin?

Vierailija
73/147 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy reilusti isäntäväeltä minkätyyppisistä juhlista on kyse, aikuisten juhlat vai lapset mukaan.

Vierailija
74/147 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä etukäteen, että voiko lapsia tuoda, jos sitä suunnittelet.

Mitä jos kuitenkin tekisit niin, että jättäisit miehen ja lapset kotiin ja menisit juhliin yksin!

Vierailija
75/147 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ymmärtävät että niinkin voi juhlia.

Ettekö saa lapsenvahtia, esim MLL? Ensin tyttö tutustumaan yhden illan, jos ette ennen käyttäneet.

Vierailija
76/147 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsu pitäisi olla aina muotoiltu siten, ettei vastaanottajan tarvitsisi pähkäillä millaiset juhlat on kyseessä.

Vierailija
77/147 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin MLL:n lapsenvahti on parempi vaihtoehto kun alkaa " sooloilla" tuomalla lapsia tai sitä kysymällä. Isäntäväki ei voi kuitenkaan sanoa muuta kun että tuokaa lapset, ja teistä itsestäkin voi tuntua vähän kurjalta, jos olette ainoa lapsiperhe paikalla. Ilmeisesti juhlien tarkoitus on olla aikuisten juhla alkoholitarjoiluineen ym.

Pitäkää tosiaan lapsiperhepikkujoulut kotonanne, jolloin saatte määrätä juhlan luonteen, mutta en menisi " tyrkyttämään" lapsiani mukaan. Kyllä he olisivat olleet kutsussa nimeltä, jos heidät olisi tarkoitettu otettaviksi mukaan. Isäntäväki on varmaan toivonut, että kaikki juuri kutsun muotoilusta ymmärtäisivät juhlan luonteen.

Vierailija
78/147 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullekkin tuli käsitys että ei siis lapsia, mutta kun nyt ei saada sitä lastenvahtia sukulaisista, niin ajattelin vain että jos voisin kysyä poikkeusta ja tuoda lapset. En kyllä yhtään tiedä, että tuleeko sinne paljon ihmisiä ja onko se " hienot pikkujoulut" ja pitääkö sinne oikein pukeutua. Miks sitten meitä ylipäätään edes kutsutaan jos meidän lapset on niin kamala asia ettei niitä saa missään tapauksessa tuoda. Kyllä kai ne voisi leikkiä jossain sivuhuoneessa jos otan leluja. Pienempi ei vielä edes kävele ja varmaan nukkuisi ainakin illalla.

Terv AP

Vierailija
79/147 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en veisi kysymättä lapsia aikuisten juhliin, mutta voisin kyllä kysyä, voiko ottaa mukaan. Muotoile kysymys niin, että se kuulostaa siltä, että tiedustelet juhlien luonnetta, et sitä voitko juuri sinä ottaa lapsesi mukaan. Jotain " juhlitaanko aikuisten kesken" tai " onko juhliin tarkoitus ottaa lapset mukaan" . Tuollaisiin kysymyksiin ainakin itse voisin vastata ihan hyvin, ettei lapsia ole tarkoitus ottaa mukaan. Jos lapsia ei isäntäväen mukaan voi ottaa mukaan, et voi ottaa heitä mukaan, vaan silloin sinun pitää jättää menemättä, jos et halua mennä ilman lapsia.

Vierailija
80/147 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa tivaamaan isäntäparilta lastentuontilupaa. Vaikka te olettekin nyt perhe ja lapset kuuluvat arkeenne, olette ilmeisesti saaneet kutsun juhliin, joissa on tarkoitus rentoutua (lapsiperheenkin) arjesta ja nauttia aikuisesta seurasta ilman lapsia. Minusta tähän kuuluu myös se, että järjestetään aikaa valmistautumiseen ja otetaan kaapista ne juhlavaatteet päälle. Sinulla itselläsikin on hauskempi ilta, kun voit ottaa siitä kaiken irti. Lapsia saat hoitaa muutenkin, joten etkö soisi yhtä erilaista iltaa. Kutsun olet saanut varmasti siksi, ettei isäntäpari odota sinun nyt perheenäitinä haluavan jättäytyä täysin pois kaikenlaisesta aikuisten juhlinnasta. Joten ota lastenvahti vaikka MLL:sta ja nauti poikkeuksellisesta juhlaillasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi