Ongelma pikkujoulu kutsusta? Ei saada lastenvahtia ja minäkin tahoisin kerrankin jonnekin.
Kutsussa ei kyllä ollut mainittu lapsia ja muutenkin kyllä käsitettiin että ne on ryyppyjuhlat, mutta olisiko ihan kamalaa jos mentäisiin sinne koko perhe? Meillä on puolivuotias ja 4-v lapset. Vai jäänkö taas lasten kanssa kotiin ja mies menee? Vai ehkä kerrankin toisin päin? Mutta meniskö teistä bailut pilalle jos kysyin vaikka etukäteen että voiko tuoda lapsetkin vai meniskö sinne vaan koko porukka eikä tekisi asiasta mitään suurempaa numeroa? Mehän ollaan nyt tällainen perhe lapsinemme eikä lapsia voi aina sivuuttaa. Mielipiteitä, asiallisia jooko?
Kommentit (147)
Ei kaikki tosiaan saa helposti lastenvahtia eikä ehkä aina haluakaan jättää lapsia kotiin.
Terv AP
päästään...
kaiken kukkuraksi saa kuulla töissä
piilovittuilua koko ensi vuoden :)
Vierailija:
Ei kaikki tosiaan saa helposti lastenvahtia eikä ehkä aina haluakaan jättää lapsia kotiin.Terv AP
ja jos et halua jättää lapsia kotiin mene
sitten vaikka kyläilemään tuttavaperheeseen.
Mutta älä luulekkaan että sinua enää toista
kertaa kutsutaan ko pariskunnan juhliin!
Sinä varmaan veisit linnan juhliinkiin kersasi,jos
sinne kutsun saisit...
Ap soitti kiittäkseen kutsusta ja samalla kertoi että on vaikea tulla kun ei ole lastenvahtia. Olisihan se emäntä voinut sanoa että no toisella kertaa sitten, mutta eikös se itse ollut puhelimessa kutsunut ap:n lapsineen vähän aikaisemmin käymään. Siinä on selvästi minusta se tarkoitus että lapsiperheet voivat osallistua alkuillasta ja päästä ajoissa kotiin nukkumaan muiden aloitellessa aikuisten juhlia. Voihan olla että sinne tulee nyt muita vastaavassa tilanteessa olevia, kun kerran tämänlainen tilaisuus järjestetään. Kyllä mäkin tuon esiin sen että mulla on lapsia ja " vaadin" että heidänkin asemansa otetaan huomioon. Ei lapsia voi vähätellä aina kaikissa kutsu- ym tilanteissa. Vaan Suomessa on sellainen kulttuuri että lapset mummolle ja sitten pää täyteen.
mies sais mennä yksin,jos olis kerran sen työkaveriki.mua ei niin innostais juhlat melkein tuntemattomien kanssa.tai meijän tapauksessa jäätäs kyllä molemmat menemättä sen verran tylsiä ihmisiä ollaan. teidän tilanteessa kysyisin juhlan järjestäneiltä saako lapset tulla..tuleeko muitakin lapsia..ja en veis lapsia jos ryyppyjuhlat.
Ihan totta, siellä on paikalla kuitenkin enemmäkseen, työtuttuja ja puheetkin sen mukaiset. En usko että kotiäiti lapsineen siellä edes viihtyy. Mitä ap muuten miehesi on ollut mieltä tästä lasten mukaan tuomisesta ja sille naiselle soittamisesta ym?
Vierailija:
Sovittiin niin, että meidän perhe menee tuntia aikaisemmin, ja on lapsille vähän omaa pikkujoulua kuten lämmintä mehua ja muuta. Tämä on parempi siksikin että siellä on kuulemma paljon lasiesineitä, jotka voi olla lapsille vaarallisia,joten emäntä sanoi ettei pidä turvallisena jättää lapsia yksinään leikkimään ja että lasten aika voi kuitenkin tulla pitkäksi.
En minäkään haluaisi lapsia taloon, jos esillä on ehkäpä arvokkaitakin lasiesineitä.
Lisäksi luuletko, että vieraat odottavat kunnes pentuinesi häivyt, että voivat aloittaa juopottelun, niinkuin AP tuolla kirjoitit? Jos olet niin epäkohtelias, että lapsesi paikalle raahaat, miksi muiden täytyisi ottaa sinut ja lapsesi huomioon???
JA MIKSI PILAAT EMÄNNÄN ALKUILLAN, NYT JOUTUU JÄRJESTÄMÄÄN LASTENJUHLAT JA PIKKUJOULUT! IHAN PAKKO H U U T A A KUN ON NOIN YKSINKERTAISIA IHMISIÄ OLEMASSAKAAN.
Tässä täytyy olla kyse jostain pienestä paikkakunnasta, onhan? Ei kaupungeissa voi asua tällaisia tapauksia!
Oletko ikinä huomannut, että juhlat lasten kanssa ja erikseen ovat väkisinkin erilaisia? Lapset vaativat huomiota, ei ole heillekään oikein, että ovat jossain huoneessa leikkimässä keskenään. Kun minä kutsun myös lapset, teen heille lisäksi omaa ruokaa/jälkkäriä ja katson, että myös he viihtyvät. Kun taas vain aikuiset tulevat, niin ruoka ja juomat sen mukaisia ja on IHANAA välillä vain jutella aikuisjuttuja eikä miettiä onko tämä tuhma vitsi vai ei tai paljastiko nyt että joulupukkia ei olekaan tai muuta vastaavaa.
Pilaat varmasti usean juhlijan mielen. Ei kaikki ole lastenvastaisia jos haluavat olla aikuisseurassa vai onko sinulta se unohtunut kotona? Ja muistakaa, että lapsettomatkin saattavat olla sellaisia tahattomasti ja joskus vauvan näkeminen saattaa masentaa, koska lapsiin ei ole itse mahdollisuutta.
Vierailija:
JA MIKSI PILAAT EMÄNNÄN ALKUILLAN, NYT JOUTUU JÄRJESTÄMÄÄN LASTENJUHLAT JA PIKKUJOULUT! IHAN PAKKO H U U T A A KUN ON NOIN YKSINKERTAISIA IHMISIÄ OLEMASSAKAAN.Tässä täytyy olla kyse jostain pienestä paikkakunnasta, onhan? Ei kaupungeissa voi asua tällaisia tapauksia!
Oletko ikinä huomannut, että juhlat lasten kanssa ja erikseen ovat väkisinkin erilaisia? Lapset vaativat huomiota, ei ole heillekään oikein, että ovat jossain huoneessa leikkimässä keskenään. Kun minä kutsun myös lapset, teen heille lisäksi omaa ruokaa/jälkkäriä ja katson, että myös he viihtyvät. Kun taas vain aikuiset tulevat, niin ruoka ja juomat sen mukaisia ja on IHANAA välillä vain jutella aikuisjuttuja eikä miettiä onko tämä tuhma vitsi vai ei tai paljastiko nyt että joulupukkia ei olekaan tai muuta vastaavaa.
Pilaat varmasti usean juhlijan mielen. Ei kaikki ole lastenvastaisia jos haluavat olla aikuisseurassa vai onko sinulta se unohtunut kotona? Ja muistakaa, että lapsettomatkin saattavat olla sellaisia tahattomasti ja joskus vauvan näkeminen saattaa masentaa, koska lapsiin ei ole itse mahdollisuutta.
en mäkään olisi ehkä alkanut jankuttaa jos lapsia ei olisi kutsuttu mutta silti eihän se tee niistä lapsista pentuja jos ne aikuisten päätöksellä viedään paikkaan joka ei todellakaan ole niille.
jotka todella luulevat, että ei tässä ole mitään ongelmaa muille eikä me olla kenellekään häiriöksi. Muistan kun kerran meille oli tilattu apuväkeä yksiin juhliin (siis tuttava, ei mikään pitopalvelu), niin se täti kanssa toi mukanaan jotain omia heillä lomailevia sukulaisia. Kiva sitten kun muut oli puku päällä, niin keittiön perällä luumuilee yksi porukka sortseissa ja kaikki vieraat ihmettelee että ketä noi on. No sitten kun niitä pyysi reilusti esille ja ottamaan pöydästä ruokaa, niin ei kun he ei halua olla vaivaksi. Sen sijaan ne oli rääpimässä kaikki tarjoiluastioita ja teki niistä sopivia annoksia itselleen.
Siis tuossakin vaan tuli ihan sama ajattelumalli esiin, että ei meistä ole mitään vaivaa tai haittaa eikä meihin tarvitse reagoida mitenkään, mutta sitten ei vaan tajuta, että ollaan turhaan tungettu tilanteeseen, jossa ei kertakaikkiaan voi enää pysytellä huomaamattomana tai vaivattomana.
Vierailija:
en mäkään olisi ehkä alkanut jankuttaa jos lapsia ei olisi kutsuttu mutta silti eihän se tee niistä lapsista pentuja jos ne aikuisten päätöksellä viedään paikkaan joka ei todellakaan ole niille.
lapselle tulevista mehukesteistä ennen kuin edes neuvotteli miehensä kanssa, sopiiko hänelle tällainen järjestely. MINÄ MINÄ MINÄ.
Mun sympatiat täysin emännän ja 4 v puolella.
tällaisia juhlia, joissa aikuiset ottavat viinaa, koska kaikki muuttuivat kummallisiksi sössöttäjiksi, joilla oli ihan erilaiset piirteet kuin normaalisti. En missään tapauksessa ihan lasten itsensä vuoksi veisi heitä minkään sortin aikuiskekkereille, joissa on tarkoitus humaltua. Itseäni ahdisti sen verran lapsena, vaikka mitään varsinaisesti ikävää ei koskaan tapahtunut. Humalaiset aikuiset vain tuntuivat oudoilta ja välillä täysin sietämättömiltä.
tai sitten on vain pää pehmennyt kotona neljän
seinän sisällä.
Mitä sinä ap saat irti juhlista jossa muut aikuiset
juhlivat ja seurustelevat keskenään
ja sinä leikität omia lapsiasi toisessa huoneessa?
Jos kerran noin epätoivoisesti haluat
päästä pois kotoa ihmisten ilmoille,niin
lähde ulos kavereittesi kanssa ja jätä mies
kotiin lasten kanssa.
Miksi sinun täytyy pilata muitten ihmisten juhlat
ajatellen vain itseäsi?
Siis: jos minä pidän ns. perhejuhlan, kuten synttärijuhlat, niin kutsun sinne koko perheen Matti ja Maija meikäläinen perheineen.
Mutta jos haluan välillä juhlia ilman lapsia, kutsun Mtti ja Maija meikäläisen, siis ilman lapsia, koska omat lapsenikin ovat hoidossa!
Ja esim. Mannerheimin lastensuojeluliitolta SAA RAHALLA hoitajan kotiin.
AP: oletko todellakin niin tapoihisi kyllästynyt kotiäiti, että et koskaan mene minnekään ilman lapsia? etkö halua koskaan viettää laatuaikaa miehesi kanssa? Jos olisit toiminut fiksusti, olisit hommannut hoitajan, mennyt juhliin miehesi kanssa, mutta MUISTANUT vastuusi ja pahoitellut, kun viivyit vain hetken ja palannut nopsasti kotiin lastesi pariin!
Ja kaikki juhliin tulijat eivät taida olla lapsettomia, toivottavasti ME ei olla samoissa juhlissa.
Ei h*lvetissä ole todellakaan oikein että väkisin kinuat emännältä luvan tuoda lapsesi pikkujouluihin, todella RÖYHKEÄÄ ja junttimaista. No, saavatpa muut vieraat ainakin hyvät naurut . Viimeiseksi taitaa tämä kutsunne ko. pariskunnalta jäädä.
Ps muuten, minkä ikäinen ap olet??
Vierailija:
Kyllä mullekkin tuli käsitys että ei siis lapsia, mutta kun nyt ei saada sitä lastenvahtia sukulaisista, niin ajattelin vain että jos voisin kysyä poikkeusta ja tuoda lapset.Kyllä kai ne voisi leikkiä jossain sivuhuoneessa jos otan leluja. Pienempi ei vielä edes kävele ja varmaan nukkuisi ainakin illalla.
Terv AP
Se voi olla jollekin toisella pariskunnalle ensimmäinen ja viimeinen kerta kymmeneen vuoteen, kun pääsevät juhlimaan ILMAN lapsia.
Varmasti lapsesi ei leikkisi sivuhuoneessa ja ihan varmaaaaaaan pienempi nukkuisi...
Tämän on PAKKO olla Porvoosta!
Koska ihmisiä, jotka raahaa lapsiaan sopimattomiin paikkoihin, löytyy aina.