Ongelma pikkujoulu kutsusta? Ei saada lastenvahtia ja minäkin tahoisin kerrankin jonnekin.
Kutsussa ei kyllä ollut mainittu lapsia ja muutenkin kyllä käsitettiin että ne on ryyppyjuhlat, mutta olisiko ihan kamalaa jos mentäisiin sinne koko perhe? Meillä on puolivuotias ja 4-v lapset. Vai jäänkö taas lasten kanssa kotiin ja mies menee? Vai ehkä kerrankin toisin päin? Mutta meniskö teistä bailut pilalle jos kysyin vaikka etukäteen että voiko tuoda lapsetkin vai meniskö sinne vaan koko porukka eikä tekisi asiasta mitään suurempaa numeroa? Mehän ollaan nyt tällainen perhe lapsinemme eikä lapsia voi aina sivuuttaa. Mielipiteitä, asiallisia jooko?
Kommentit (147)
Ei kaikki halua juhlia pikkujoulua alkoholin kanssa, joten kai meilläkin nyt on oikeus osallistua juhliin sellaisena kun me ollaan. Mä ajattelin sellaistakin vaikka tosi tyhmää vanhaa tapaa, mutta eikös monesti ainakin ennen kutsut tulleet aina vaan aikuisten nimellä ja silti tarkoitettiin kuitenkin koko perhettä?
Terv AP
sua, nyt olet ihan hakoteillä. Kyllä juhlan järjestäjä saa ihan itse päättää millaiset juhlat järjestää. Jospa teidän kanssa halutaan seurustella ilman lapsia? Kyllä on juhlissa TÄYSIN eri tunnelma, jos on lapsia mukana. Mä ainakin todella kaipaan sellaisia juhlia!!!
Jos ei kutsu kelpaa, älkää menkö!!
Talo elää tavallaan jne.
Veisitkö lapsesi8 ihan oikeasti vaikka kapakkaan katsomaan känniläisiä, koska mielestäsi lapset kuuluu sun elämään eikä teitä voi ilman lapsia kutsua???
Monelta juhlat ovat? Jos alkavat esim klo 19 , voit jo siitä päätellä, että kyseessä on aikuisten juhlat. Ja kutsu koskee niitä keille se on osoitettu, älä ole moukka.
Mene yksin, mies menee yksin, tai hommatkaa hoitaja tai jotain.
edessä,kun kerrankin pääsee ulos esittelemään
tissejään muille...
Vierailija:
Ei kaikki halua juhlia pikkujoulua alkoholin kanssa, joten kai meilläkin nyt on oikeus osallistua juhliin sellaisena kun me ollaan. Mä ajattelin sellaistakin vaikka tosi tyhmää vanhaa tapaa, mutta eikös monesti ainakin ennen kutsut tulleet aina vaan aikuisten nimellä ja silti tarkoitettiin kuitenkin koko perhettä?Terv AP
kun teidät on KUTSUTTU juhliin, yleensä juhlitaan myös isäntäväen halujen mukaan. jos minä pidän juhlat johon kutsuisin vanhemmat atrkoittaisi se ilm.että siellä on alkoholia yms. " aikuisten" juttuja. ja jos joku yrittäisi tulla lasten kanssa sanoisin kohteliaasti että lapsia ei tänne oteta koska alkoholia on tarjolla. jos alat vänkäämään siitä millaiset juhlat KUTSUJA haluaa pitää niin veikkaan ettei teillepäin enää kutsuja satele.
moni haluaa pitää juhlanas ilman lapsia.siinä sen tarkemmin ajtella loukkaantuuko se naapurin maija nyt jos vain PUOLET perheestä kutsutaan. järkyytävän itsekäs ajattelutapa sulla ap. ai pahalla. mutta jätä ne lapset, jos on pakko mennä.
itsekäs. Jos he haluavat juhlia ilman lapsia, niin se on heidän oikeus. Sinä voit sitten kutsua vaikka koko kaupungin kaikki lapset teille jos haluat.
meidän ystäväpiirissä kun ei kellään ole mitään lastenhoitoapua olemassa. Ei siis tarvitse kenenkään kysellä mitään tuollaista. Jos nyt niin kävisi, että kutsu tulisi johonkin tuntemattomampaan paikkaan, meillä menisi meistä se, joka tuntee kutsujat paremmin ja toinen jäisi lasten kanssa kotiin. Onko kyseessä sitten lapsenton pariskunta, jos sinne ei muuten voi lapsia viedä. Jos heillä on lapsia, ovathan hekin siellä kotona??
Vierailija:
meidän ystäväpiirissä kun ei kellään ole mitään lastenhoitoapua olemassa. Ei siis tarvitse kenenkään kysellä mitään tuollaista. Jos nyt niin kävisi, että kutsu tulisi johonkin tuntemattomampaan paikkaan, meillä menisi meistä se, joka tuntee kutsujat paremmin ja toinen jäisi lasten kanssa kotiin. Onko kyseessä sitten lapsenton pariskunta, jos sinne ei muuten voi lapsia viedä. Jos heillä on lapsia, ovathan hekin siellä kotona??
eikö isäntäväellä ole ollenkaan sitten lapsia? mihin ihmeeseen teillä kaikilla lapsikielteisillä tuttavapiirissä lapset laitetaan, kun heidän läsnäolonsa noin kauheasti teitä haittaisi? vai eikö teillä kenelläkään ole lapsia? Ehkäpä jos on niin aina niin hirveän helppoa, että on joku paikka minne lapset joka viikonloppu kiikuttaa, ei osaa edes asettua sellaisten ihmisten asemaan, joilla noin ei ole.
Se mies on mun miehen työkaveri ja sen rouvan olen kerran nähnyt kaupungilla. En mielestäni ole mitenkään itsekäs etten halua sivuuttaa lapsiani ja miten lapset oppivat juhlatapoihin jos eivät saa koskaan olla mukana. Jos joku on itsekäs niin ne kutsujat...Tuskin heidän juhla siitä PILALLE menee jos sinne tulee pari lasta. Mä kyllä osaa komentaa lapsiani ja pitää niille rajoja, ettei ne siellä kylässä mitään tavaroita hajota, vai luuleko ne kutsujat sitten että kaikkien lapsen on ihan hirviöitä joita ei voi hienoon kotiinsa kutsua?? Mutta eimun sinne ole pakko mennä, voin olla kotona kuten ennenkin. Ja miksihän ne tosiaan on mua edes kutsuneet kun se on mies on mun miehen työkaveri eikä mun.
Terv AP
kysy ap reilusti, voiko kemuihin viedä lapsia. Jos eivät lapsia sinne halua, miettikää sitten, meneekö jompikumpi sinne yksinään. Meidänkään ystäväpiirissä ei ole ketään, joka saisi lapsiaan minnekään hoitoon. Eipä siis kukaan kiellä tuomasta lapsia kemuihin, hassuahan se olisi, kun kutsujan lapset on joka tapauksessa itsekin kotona.
Pikkujouluja vietetään yleensä iltaisin, eikä ne silloin ole tarkoitettu lapsille. Jos kerran kutsussa ei mainita lapsia, se ei silloin ole tarkoitettu koko perheelle.
Älkää menkö ollenkaan, jos ette voi kunnioittaa kutsujien toivetta.
Kutsussa luki " maija ja matti meikäläinen" . Emme kuitenkaan ole ihan varmoja koskiko kutsu myös lapsia. (etiketin mukaan se ei koske, mutta onko kutsujat ottaneet sen huomioon) Me aiommekin soittaa kutsujille ja sanoa, että olisi ollut kiva tulla, mutta me ei valitettavasti päästä, kun ei saada lapsille hoitajaa. Siis vain kohteliaasti ilmoittaa, että me ei päästä. jos lapset ovat tervetulleita kutsujat varmasti korjaavat meidän " virheemme" . Näin kenellekään ei tule noloa tilannetta.
Vierailija:
Se mies on mun miehen työkaveri ja sen rouvan olen kerran nähnyt kaupungilla. En mielestäni ole mitenkään itsekäs etten halua sivuuttaa lapsiani ja miten lapset oppivat juhlatapoihin jos eivät saa koskaan olla mukana. Jos joku on itsekäs niin ne kutsujat...Tuskin heidän juhla siitä PILALLE menee jos sinne tulee pari lasta. Mä kyllä osaa komentaa lapsiani ja pitää niille rajoja, ettei ne siellä kylässä mitään tavaroita hajota, vai luuleko ne kutsujat sitten että kaikkien lapsen on ihan hirviöitä joita ei voi hienoon kotiinsa kutsua?? Mutta eimun sinne ole pakko mennä, voin olla kotona kuten ennenkin. Ja miksihän ne tosiaan on mua edes kutsuneet kun se on mies on mun miehen työkaveri eikä mun.Terv AP
ymmärtää. ja luuletko että lapsilla on kiva katsoa kun muut juo yms.
ja kuten jo kirjoiti-älä mene- teee muille juhlijoille se palvelus ja jää kotiin lasten kanssa.
kutsu on selvästi osoitettu Maija ja Matti Virtaselle. Mua ainakin suunnattomasti otti päähän kun meidän häihin alkoi tulla mun äidille soittoja että meiltä tulee sitten koko perhe ja Liisan ja Lassen " kaveritkin" tulee, että kiitos vaan kutsusta. Ei oltu koskaan nähty eikä kuultu näistä tyttö- ja poikaystävistä, ja jos heitä olisi ollut tarkoitus kutsua, olisi otettu heidän nimet selville ja kirjoitettu ne kutsun kuoreen. Tai laitettu avec tms. Joten mun mielipide on se, ettei kutsun vastaanottaja ole mikään miten sattuu -juttu, vaan siinä on kaikki jotka on kutsuttu (vrt. Matti ja Maija Meikäläinen, Matti ja Maija Meikäläinen perheineen, Matti Meikäläinen, Matti Meikäläinen avec jne).
siinähän se sitten selviää, ovatko lapset tervetulleita vai ei. Tuskin tällaisia ongelmia edes tulisi, jos kaikilla olisi yhtä helppoa kuin niillä, jotka täälläkin usein ovat äänessä ihmettelemässä, eivätkö ketkään halua juhlia ilman lapsiaan....
taida olla muita lapsia kuin sinun... Siellä on tarkoitus juhlia aikuisten kesken boolimukit kädessä ja enpä olisi yllättynyt että paikalla olisi myös muita työkavereita tyylikkäästi pukeutuneena. Joten ehkä sinun todella kannattaa jäädä kotiin, ennemmin kun menet sinne nolaamaan itsesi, lapsesi, miehesi ja kiusaannuttamaan isäntäparia ja muita vieraita.
voiko tosiaan olla niin, että heidän kaikki kutsumansa vieraat olisivat lapsettomia pariskuntia??
Vierailija:
voiko tosiaan olla niin, että heidän kaikki kutsumansa vieraat olisivat lapsettomia pariskuntia??
Älä nyt vaan mene nolaamaan miestäsi raahaamalla
lapsia juhliin jotka on tarkoitettu aikuisille...
Hommatkaa lapsenvahti tai jääkää kotiin!
Erittäin yksinkertaista.
Ja jtakossa sinä ap, voit viettä minkälaisia kekkereitä kuin haluat, mutta jokainen emäntä/isäntä itse päättää ketkä tulee mitä tarjotaan jne.
Jos haluat elminoida sen takia tyypit puhelinmuistiostasi,MUTTA älä rupea kyselemään miski ei saa lapsia ottaa mukaan.
Milloin pikkujoulut ja vappukestit on olleet perhejuhla?
Itse en varmasti menisi, mutta en nyt hemmetti sentään veätisi hernettä noin syvälle! Toisilla vain on niitä lastenvahteja eivät he välttämättä ymmärrä että kaikilla ei ole (meillä esim. ei ole) enkä 6kk vauvaa kenellekään jättäisi ryyppyjuhlan takia. Jos haluatte jompi kumpi lähteä, sehän on loistava juttu!
Asiallisesti: A