Käyttääkö kukaan TOPPAHAMETTA?
Vuosittain näin talvi aikaan ilmaisjakelu mainoksissa on myynnissä toppahameita mutta en ole koskaan nähnyt sellaista katukuvassa. Käyttääkö kukaan?
Kommentit (16)
Miksipä ei. Mutta lämmittääkö se? Paloturvallisuus pitää huomioida jos on yhtään kipinää tupakassa tai tulia, silloin ei laita hametta.
Käytän pakkasilla kun kävelen töihin, mulla on toinen hame siellä alla. Mulla on sellainen ratsastajille tarkoitettu ja se on tosi kätevä.
En ole kellään koskaan nähnyt. Villa/neulehameita kylläkin.
Piti oikein googlata kuka niitä myy. Aika monikin näköjään. En tunne ketään, joka käyttää noita. Itse kyllä käytän talvella hameita, ja ulkona ollessa puen niiden alle toppahousut. En oikein näe toppahametta kovinkaan kätevänä keksintönä, mutta pakko kai niitä jonkun on käyttää, kun niitä noin moni kuitenkin myy.
Ei käytä. Persus hikoaa. Villahame on parempi.
Kyllä, upeasti sääret näkyvät laatu sukkahousujen kanssa.
Markus
Kuten joku kirjoittikin, lenkillä ovat ihan kätevät. Säärystimillä saa pohkeet lämpimiksi mutta perse ja reidet tuppaavat palelemaan, kun pidempää lenkkiä tekee jo noin -10 asteessa. Itsellä toppahametta ei ole, mutta harkitsen hankkivani. Käytettynä tietenkin :)
Eikös eräs vähemmistö käytä sellaisia, ovat varsin käteviä sisäpuolella olevine taskuineen ja ripustuskoukkuineen!
Käytän talvivaelluksilla ja pidemmillä hiihtolenkeillä taukovaatteena untuvalla täytettyä toppahametta. Näppärämpi pukea vaikka sukset jalassa kuin housut ja lämmittää hyvin kokoonsa ja painoonsa nähden. Jotkut vähän nostelevat kulmiaan kun raavas mies kiskoo hametta päälle, mutta enemmän kommenttia on tuvilla kuulunut noista merinovillaisista pitkistä kalsareista mallia verkkosukkahousu joita käytän kylmillä keleillä alimpana kerroksena.
M45
Noita taidetaan myydä ennen kaikkea urheilu- ja retkeilyliikkeissä. Sellainen malli, jossa on sivussa vetoketjua koko matkalta, sopiikin mainiosti retkeilykäyttöön. Liikkuessa on se kevyt kantaa repussa, ja tauolle pysähtyessä se on helppo vetäistä päälle lisälämpöä antamaan. Kiva erityisesti, jos on tarkoitus istuskella nuotion ääressä.
En käytä. Mielestäni koko vaatekappale on vähän kuin vitsi. Ei se lämmitä kuin pakaroiden ja lanteiden pintaa, mutta kylmä ilma pääsee helman alta vapaasti puremaan kaikista herkintä kohtaa.
Jopa toppashortsit on järkevämpi talvivaate.
Vierailija kirjoitti:
Eikös eräs vähemmistö käytä sellaisia, ovat varsin käteviä sisäpuolella olevine taskuineen ja ripustuskoukkuineen!
Ne ei ole toppahameita vaan ihan kotitekoisia.
Minulla on useampi musta toppahame, joita olen käyttänyt töissä. Kun lyhyehkö toppahame pitää lantion lämpimänä, ei viluta yhtään, vaikka on sukkahousut ja pikkukengät. En usko että monet edes tajuaa, että minulla on toppahame. Olet siis hyvinkin voinut nähdä niitä, et vain ole hoksannut. Valitettavasti en tällä hetkellä mahdu niihin hameisiin, mutta vuosi on uusi ja laihis alkakoon! Toppahameet, täältä tullaan <3
Vierailija kirjoitti:
En käytä. Mielestäni koko vaatekappale on vähän kuin vitsi. Ei se lämmitä kuin pakaroiden ja lanteiden pintaa, mutta kylmä ilma pääsee helman alta vapaasti puremaan kaikista herkintä kohtaa.
Jopa toppashortsit on järkevämpi talvivaate.
Alle kuuluu laittaa ne lämpölegginsit.
Joku sanoi käyttävänsä talvijuoksulenkeillä...