Ongelma pikkujoulu kutsusta? Ei saada lastenvahtia ja minäkin tahoisin kerrankin jonnekin.
Kutsussa ei kyllä ollut mainittu lapsia ja muutenkin kyllä käsitettiin että ne on ryyppyjuhlat, mutta olisiko ihan kamalaa jos mentäisiin sinne koko perhe? Meillä on puolivuotias ja 4-v lapset. Vai jäänkö taas lasten kanssa kotiin ja mies menee? Vai ehkä kerrankin toisin päin? Mutta meniskö teistä bailut pilalle jos kysyin vaikka etukäteen että voiko tuoda lapsetkin vai meniskö sinne vaan koko porukka eikä tekisi asiasta mitään suurempaa numeroa? Mehän ollaan nyt tällainen perhe lapsinemme eikä lapsia voi aina sivuuttaa. Mielipiteitä, asiallisia jooko?
Kommentit (147)
no, itse osaan varautua tulevaisuuden varalle, kirjoittaa kutsut juuri niille kenelle ne on tarkoitettu jne.. ;)
MUKAVAA JOULUNODOTUSTA KAIKILLE!
Soitin sille miehen työkaverin vaimolle ja kiitin kutsusta. Samalla pahoittelin sitä että lapsia ei ollut kutsuttu, kun silloin minulle kotiäitinä on hankalaa ottaa kutsu vastaan. Sovittiin niin, että meidän perhe menee tuntia aikaisemmin, ja on lapsille vähän omaa pikkujoulua kuten lämmintä mehua ja muuta. Tämä on parempi siksikin että siellä on kuulemma paljon lasiesineitä, jotka voi olla lapsille vaarallisia,joten emäntä sanoi ettei pidä turvallisena jättää lapsia yksinään leikkimään ja että lasten aika voi kuitenkin tulla pitkäksi. Vaikutti tosi mukavalta muutenkin ja sanoi vielä lopuksi että tässä on sitten hyvä pikkujouluyllätys noille lapsettomille vieraille. Mä ajattelin olla vaan pari tuntia että voivat sitten aloittaa juopottelun ja muun. En siis halua pilata muiden juhlia, vaikka täällä sitä epäiltiinkin, vaan haluan vaan osallistua juhliin ynnä muuhun elämään samoin kuin enenkin siitä huolimatta että mulla sattuu olemaan kaksi lasta.
Että näin sitten kävi. Terv AP
Voit olla varma, että ette saa lähiaikoina kutsuja.. Hitto mun mies häpeis mua tuollasen jälkeen! Miten simppeli/tyhmä/itsekäs voi ihminen ollakaan.AUTS!!
Pidä hauskaa ja anna miehes jäädä jatkamaan, kun lähdet lasten kanssa kotio.
En mäkään kilttinä ihmisenä kehtais olla keksimättä jotain ratkasua. Kun te nyt meette pari tuntia aikasemmin, niin millon sä luulet et se emäntä taplaa itseään ja laittaa sapuskoja valmiiks?
Jos olisit viisas, et kyllä menis lapsien kans sinne.
Sen lisäksi että emäntä on tosi tyylikäs ja korrekti, sillä tuntuu olevan huumorikin ihan kohdallaan.
Meidän juhliimme ovat lapset tervetulleita, jos lastenvahtia ei joku saa. Mieluummin koko perhe, kun ei ketään. Luonnollisesti lapselliset eivät viihdy myöhään yöhön. En ymmärrä tuollaista " ei lapsia, kun on alkoholia" - meininkiä. Meidän tuttavapiirissämme nautitaan viiniä kohtuudella, eikä sitä tarvitse lapsilta salailla. Lapsien kanssa olevat ihmiset ovat useimmiten autolla, joten senkään takia vanhemmat (tai ainakaan toinen)eivät tietenkään nauti alkoholia. Ja vaikka eivät olisikaan autolla, niin luonnollisesti toisen pitää silti olla täysin selvin päin. Miksi alkoholista pitäisi tehdä joku ihme tabu " aikuisten juttu" ?
Halloo ap, lue toi juttus. Ärsyttävää vinkumista ja valitusta. Oli varmaan viimenen kutsu minkä tolta pariskunnalta. En usko et muutkaan kauheesti susta tykkää niis juhlis.
On olemassa ihmisiä, jotka ei pidä ollenkaan lapsista, onko pakko pilat niitten juhlat. Iteppähän oot lapset tehny, ei kaikkea voi saada.
Kai se emäntä nyt tommosen ratkasun keksi, kun menit vinkumaan tommosia olen surkea kotiäiti, joka ei koskaan pääse mihkään juttuja.
JOS kutsussa on ainoastaan pariskunnan nimet niin pennut jää himaan ja sillä selvä! Ei mullakaan ole MITÄÄN lapsia vastaan ja varmaan en itse juuri perheellisenä noihin ap:n juhliin pääsisi, MUTTA en helvetti rupeisi pummaamaan kersoilleni kutsua jos aivan selvästi juhla on aikuisten!
Ei tässä ole kukaan muu suvaitsematon kuin ap itse!
Mä olisin voinut ihan hyvin mennä muiden vieraiden joukossa enkä olisi vaatinut mitään erikoispalveluja. Olisin myös huolehtinut lapsistani jne, mutta kai te ymmärrätte, että äitikin joskus haluaisi käydä jossain. Onko se muka joku syy jäädä aina kaikesta paitsi kun on lapsia? Oon vanhemmalle lapselle kertonut että mennään käymään hienoissa juhlissa, ja täti tarjoaa meille mehua jne, ja sitten me lähdetään kotiin kun alkaa aikuisten juhlat. Lapsi ymmärsi ihan hyvin.
Haluaisin antaa nyt viedä jotain tuliaista sille emännälle kiitoksena. Ehkä joku lasijuttu olisi hyvä, jos se niitä keräilee. Lapsi vois piirtää jonkun kortin tms.
Terv AP
Kysyn vaan. Minusta tuntui että se emäntä ei edes tullut ajatelleeksi millaistaon olla kotiäiti kun se on töissä eikä silläole lapsia. Ehkä ne olisi alunperinkin kutsuneet meidät kaikki jos olisivat tienneet miten paljon hankaluuksia tuollaisesta " vain vanhemmille" kutsusta tulee.
Ja toi idea lapsen tekemästä kortista on kiva.
Lasijuttuja on vaikea ostaa, jos toinen oikeasti jotain keräilee, niin se on tarkkaa hommaa. Pitäkää hauskaa !!!
En kyllä ymmärrä että joka paikkaan pitää lasten kanssa tupata.
kyllä vaan ne pikkulapset on ihania, mutta rajansa kaikella!
aikuisten kestit ovat paikka, mihin vaipanvaihto ja jalkoihiinsa katsominen ei sovi.
hanki niille sitten ulkopuolinen hoitaja!
itse olin juuri " juhlissa" missä isäntäperhe oli oikein kutsuun laittanut oma pullo mukaan... ois pitäny jaffa ottaa, kun niiden muksut pyöri jaloissa koko ajan, ja mnäkin pitkästä aikaa pääsin " tuulettumaan" niin oikeasti ärsytti 4v joka koko ajan tuli tiedustelemaan ihmeellisiä asioitaan...
ihan mukava se lapsi on, mutta siihen tilanteeseen kyllä aivan sopimaton.
ei tarvitse arvuutella, lähdin niistä juhlista nopeasti hieman pettyneenä kotiin...
Mä tiedän monta ihmistä, jotka eivät pidä lapsista. Itselläni ei vielä lapsia ja lapset kyllä ärsyttävät aikuisten juhlissa. Mekastavat kovaan ääneen, levittävät autoleikit keskelle lattia ja rääppivät ruokia. Ja sit joutuu koko ajan kuuntelemaan vanhempien lässytyksiä ja komentoja lapsille.
Ystäväpiirisssäni on ollutkin tapana pitää kiinni aikuisten juhlista hankkimalla lapsenvahdit silloin. Erikseen sitten paljon useammin tapahtuvat, myös lapsille sopivat juhlat.
Must ois tosi omituista, et joku ei niin tuttu kävis ehdottelemaan lasten tuomista juhliini, jotka on tarkotettu aikuisille.
tai jotain jouluista koriste-esinettä siihen lisäksi. Voisin viedä vaikka viiniäkin, enhän mä alkoholin käyttöä vastusta, vaikken nyt itse voikaan jäädä juhlimaan. Tuntuu tosi pahalta kun sanotte että mä olen säälittävä ja itsekäs, kun en sitä todella ole. En voi käsittää että jostain lapset on niin sietämättömiä olioista että pitää ulos päin esittää villiä ja vapaata vaikka on ihan selvä vastuu lapsista.
Mut ihmiset on tietty erilaisia, eikä kaikki ole tottuneet lapsiin. Mä voin vaikkapa auttaa sitä emäntää pöydän kattamisessa ja muussa, koska me ei todellakaan haluta olla vaivaksi. Olisi ihan kiva jos se isäntäpari tutustusi meidän lapsiinkin, koska kun me pidetään juhlia, niin ei me silloin omia lapsiamme mihinkään hoitoon kärrätä.
Terv AP
Aivan selvääkin selvempi provo :D Kyllä täällä on hoopoo väkee ;D Itse tajusin jo ensimmäisellä sivulla.
Kyllä aikuisillekin pitäs suoda omat juhlansa. Voi, voi jos joutuu joku perheellinen jäämään pois.
Vierailija: