Mihin lapsi aamulla ennen koulua hoitoon? Tuttava ei
halua ottaa häntä edes silloin vaikka on itse kotona perhepäivähoitajana.
Tokaluokkalainen lapsi siis kyseessä. Ei ole ip-kerhossa ja itse teen lyhennettyä päivää. Kuitenkin muutaman kerran kuussa (ehkä kolmesti) joudun menemään jo kahdeksaksi töihin ja lähtemää kotoa 7.30. Lapsi joutuu tuolloin lähtemään yksin ja olemaan sen tunnin ja hän pelkää pimeää.
Tuttavalleni sanoin asiasta ja hän totesi vain, että aivan. Nyt maanantaina lähetin hänelle viestiä voisiko lapseni mennä heidän kautta kun joudun lähtemään 7.30 ja vastasi viestiin, että 8.15 voi tulla heille (lähtevät 8.30 ja tämä äiti oli saattamassa omaansa ja minun kouluun) Olisi voinut hyvin sanoa, että lapsi voi mennä heille kun minä lähden töihin.
En ole kehdannut kysyä suoraan, mutta olisi ihan kiva että itse sanoisi, että lapsi voisi mennä heille kun lähden töihin kun noita aamuja ei ole edes joka viikko!
Ei ole mitään paikkaa minne lapsi voisi aamulla mennä! Ja tämä tuttava on aamulla hoitolapsineen ja omine lapsineen kotona
Kommentit (19)
Olisiko lapsesikin aika kasvaa jo koululaiseksi ja sinun koululaisen äidiksi? Tunti aamulla ei ole kovin paha nakki. Curling-vanhemmuus kukoistaa jälleen.
mutta kannattanee alkaa hoitaan sitä pelkoa pois...
... lähtiessäsi töihin, vai miksi teillä on pimeätä?
Ymmärrän huolesi, mutta tokaluokkalainen voi hyvin olla pari kertaa/kk kotona yksin aamulla sen tunnin.
Tai mikset saattele kouluun työmatkallasi? Ainakin meidän poikien ala-asteella on "aamukerho" 7.15 -> eteenpäin juuri niille 1-3 luokkalaisille jotka tulevat aikaisin kouluun. Ja kai sinne kouluun voi muutenkin mennä aiemin.
Oletko ajatellut että sillä tuttavallasi perhepäivähoitajalla on kamala aamuhärdelli menossa, kun oma perhe aloittelee päiväänsä, syö aamiaista, puketuu, ja hoidetavia tuodaan. Siihen ei todellakaan tarvita vielä vierasta lasta lisäksi.
ja maksat hänelle lapsesi hoidosta.
When you assume you make an ass out of you and me... :)
Eihän tuttavasi ole kotona, hän on töissä!
pari tuntia itsekseen muutamana päivänä viikossa, mutta aamut hankalia.. ja sitten aina mietin, että ehtiihän ajoissa ja joudun soittelemaan töistä. Olisi helppoa lähtä ja samalla lähettää lapsi tuttavan luo.
Aamukerho taitaa olla vain niille jotka maksaa ip-maksun eli ei meille.
Onneksi noita aamuja noin harvoin. Niin ja valot on päällä,mutta ulkona pimeää
ap
harvinaisen tyhmä. Todennäköisesti selviäisit tuosta tilanteesta tarjoamalla tuttavallesi rahaa. Niin olen itse hoitanut omat vastaavat tilanteet: OSTANUT palvelun.
Tai sitten voit ehdottaa VASTAPALVELUSTA??? Eli sinä sitten viet lapsia vastaavasti yhdessä johonkin kivaan paikkaan tms.
Munlapsen koululla oli, ja mielellänimaksoin sen 140 e /kk, ettei tarvinnut lapsen tai meidän olla huolissaan. Vaikkei tarviinnut ap-hoitoa kun satunnaisesti mun liukuvan työajan takia.
istui pukuhuoneessa ja ei kellään ollu mitään sitä vastaan.
jonka kanssa lapsi voisi lähteä yhdessä tai jonka luo voisi mennä tai joka voisi tulla aamulla teille ja lähtisivät sitten yhtä matkaa?
Miksi ei silloin tällöin lapsi osaisi lähteä yksin? Onko pimeän pelko niin valtava vai onko joku muu syy? Jos herätät hänet ennen lähtöäsi ja katsot, että on aamupala vaikka valmiina ja vaatteet valmiina, niin tuon ikäiset yleensä osaa jo yksinkin lähteä.
ja aamiaisen syö mun kanssa, mutta sitten itse joudun soittelemaan jne. Meidän täytyy viedä pienempi hoitoon ja miehen ehtiä töihin 8ksi ja sitä ennen nakata mut, joten pakko lähteä 7.30. Eikä lapsi halua jäädä yksin kotiin
ap
ei ollut mulla vaihtoehtoja eikä mun esikoisella kun toka luokka alkoi.. ja hyvin on pärjännyt.
Mä muistan itsekkin että ei se kauhean kivaa ollut talvella pimellää istua kotona yksin.. silloin ei edes telkkarista tullut mitään.. mä istuin puhelinpöydän ääressä ja soittelin vähän väliä mutsille töihin että joko voi lähetä :) se varmaan tykkäs tosi paljon siitä mutta kyllä mä siitä sitten reipastuin.
Lapsellesi sun täytyy nyt vaan opettaa elämän realitetteejä, eli vanhempien on käytävä töissä ja joskus täytyy myös tehdä asioita mitkä eivät ole niin kivoja mutta mille ei voi mitään. Kyllä sen vaan on opittava olemaan yksin kotona. Ja ei voi olla niin kamalaa soittaa että nyt puet ja lähdet.. niin mäkin vielä teen nyt jo 3-luokkalaiselle.. tai no yleensä se ehtii soittaa mulle ennenmin että mä lähen nyt :)
sä lähdet töihin 7:30.. mä lähden joka aamu kuudelta.
tossahan on korkeintaan puoltoista tuntia kun voi lähteä hiipimään kohti koulua.. siellä ne kaveritkin pihalla on.
että nyt voit lähteä? Eivätkö kolmasluokkalaiset osaa kelloa? Vai onko se muistamisesta kiinni?
Nyt on hyvä aika opetella olemaan yksin.
Kamalan rastittavaa varmaan tuollaisen lapsen kanssa...
Herätyskello lapselle ja herää omia aikojaan ja lähtee kouluun. Omani on tokalla ja todellakin reipas poika.
Kysy tuttavaltasi sopisiko hänelle lapsen aamuhoidot silloin tällöin ja maksa siitä palkkaa.
Olin yh aikoinan, ja hoidatin aamuvuorot niin, että ystävättäreni tuli lähettämään lapset kouluun tai jo edellisiltana yökylään. Maksoin hänelle välillä siitä rahalla, välillä esim. tarjoamalla ruuat ja juomat "ulkona". JOka tapauksessa voi syödä luonani aina.