Miten laihdutuksesi on edennyt?
-Onko mennyt suunnitelmien mukaan?
-Onko tullut + tai 0 viikkoja?
-Miten muuten olet jaksanut?
-Oletko jo huomannut muutoksen itsessäsi ja onko läheisesi huomannut?
-Miten puoliso on kommentoinut,onko ollut kannustava?
-Onko tullut negatiivista palautetta?
-Paleleeko?
-Mikä on yllättänyt?
Itsellä lähtenyt vuoden alusta vain 2,5 kiloa. Mutta olo on mainio. Tuntuu,että olen tiivistynyt.Jotenkin kroppa tuntuu enemmän olevan kiinni minussa,vaikea selittää. Lisäksi hieman voittaja olo,sellainen voimakas, tuntuu että pystyn mihin vain.
Ei ole tullut negatiivisia kommentteja,eikä muut ole vielä huomanneet(no ei kait noista kiloista huomaakaan) mutta mies on ja ihailee kaventunutta vyötäröä.
Yllättävää on ollut alun taistelun jälkeen,että kuinka vähällä ruualla OIKEASTI tulee toimeen ja pystyy vielä kuntoilemaan. Ja myös se että miten voi ihmisen lasta palella näin!
Laihdutan normaalipainon sisällä ja vielä olisi pari kiloa matkaa tavoitteeseen.
Tsemppiä kaikkille keventäjille ikään ja kokoon katsomatta.
Kommentit (31)
vuoden alusta on lähtenyt 4kg ja olen tyytyväinen vauhtiini.. Kesään mennessä jos saisi vielä 15 kg pois niin olisin tavoitteessani. Mä olen tän ennenkin tehnyt joten siinä mielessä ei mitään yllättävää...
terv. Ikuisesti painon kanssa jojotteleva, herkkuja rakastava ihminen...
alkanut. Painoindeksi tällä hetkellä noin 25,5 olen 2,5 viikkoa syöttänyt ihan kaikki kiloklubiin ja olen syönyt noin 1500+ kaloria kun ohjelma ehdottaa 1700+. Aluksi lähti turvotusta ehkä sen kilon verran, nyt sitten viimeisimmät punnitukset 63,4, 63,5, 63,5. Eli en vielä tälläkään laihdu :(. Arvasin kyllä että tässä käy näin alunperinkin, noi kalorimäärät tuntui niin suurilta.
Lähdin liikkelle 67 kilosta, nyt paino 59, tavoite 55. Aloitin lokakuussa laihdutuksen. Ei mitään erityistä dieettiä, paljon kasviksia, vähän rasvaa, vähän sokeria, pienet annoskoot. En pidä liikunnasta, mutta pyrin tekemään jotain liikunnallista pari kertaa viikossa.
Itse huomaan hoikistuneen vartaloni hyvin, ja olo on tosi ihana. Vaatteet solahtaa päälle helposti ja näyttää paremmilta. Mies tottakai huomaa myös ja on kannustava, hän itsekin pudottaa muutamaa kiloa normaalipainoisena.
Nauttikaa pitenevistä päivistä ja hyvästä olosta!
Välillä palelee, välillä tulen ahmineeksi muutaman voileivän.
Ei tunnu sen erityisemmältä, olen laihduttanut jo niin kauan. Kiloja tulee, kiloja menee, välillä on pitkiä aikoja, kun en jaksa jatkaa, mutta en anna kokonaan periksi enää.
Mies kulkee mukana hiljaisesti kannustaen, ei tee numeroa suuntaan eikä toiseen.
aloitin jo jouluna. Mies on huomannut, vaikken ole laihdutuksesta kertonut. Normaalipainon sisällä laihdutan, mutta ei ole mitään selkeää tavoitetta. Jos muutama kilo vielä tippuisi, olisin tyytyväinen.
Metodina on vain syödä vähemmän, ei siis mitään karppausta tms. Nälkää en ole nähnyt, enkä palellut. Paino on nyt pari päivää pysynyt samassa, saa nähdä tuleeko tästä 0-viikko.
alkanut. Painoindeksi tällä hetkellä noin 25,5 olen 2,5 viikkoa syöttänyt ihan kaikki kiloklubiin ja olen syönyt noin 1500+ kaloria kun ohjelma ehdottaa 1700+. Aluksi lähti turvotusta ehkä sen kilon verran, nyt sitten viimeisimmät punnitukset 63,4, 63,5, 63,5. Eli en vielä tälläkään laihdu :(. Arvasin kyllä että tässä käy näin alunperinkin, noi kalorimäärät tuntui niin suurilta.
eka viikolla lähti 1,4kg ja sitten ihan mitättömiä määriä, mutta ajattelin että en lannistu. En käytä kiloklubia vaan olen sillä Jutan vanhalla ohjeella,paitsi palautusjuomia en juo enkä proteiinipatukoita. Ja tuota ohjettakin olen soveltanut niin että jos on tullut syötyä jotain enemmän niin jostain kynsäisen pois.
Tietenkin voisin laihtua nopeamminkin jos seuraisin ohjetta pilkulleen,mutta haluan vähän tilaa....Ja sitten vielä tuo vaaka-no siinä paino näkyy heittelevän kovastikin sen mukaan kuin on käynyt salilla ja tehnyt raskaamman jalkatreenin.
Vy on kaventunut 1,5 cm.
eka viikolla lähti 1,4kg ja sitten ihan mitättömiä määriä, mutta ajattelin että en lannistu. En käytä kiloklubia vaan olen sillä Jutan vanhalla ohjeella,paitsi palautusjuomia en juo enkä proteiinipatukoita. Ja tuota ohjettakin olen soveltanut niin että jos on tullut syötyä jotain enemmän niin jostain kynsäisen pois. Tietenkin voisin laihtua nopeamminkin jos seuraisin ohjetta pilkulleen,mutta haluan vähän tilaa....Ja sitten vielä tuo vaaka-no siinä paino näkyy heittelevän kovastikin sen mukaan kuin on käynyt salilla ja tehnyt raskaamman jalkatreenin. Vy on kaventunut 1,5 cm.
Mitään varsinaista suunnitelmaa ei ole, toki tavoitteita ja välitavoitteita. Aloitin käymään salilla ja kiinnittämään rukavalioon huomiota jo loppuvuodesta, mutta koska tämä "huomion kiinnittäminen" ei tuonut tulosta, niin varsinaisen paidonpudotuksen aloitin 7.1., jolloin paino oli 75,5 kg. Nyt paino 73,3 kg, joten vauhti on mitä on, aluksi lähti nopeastikin putoamaan, nyt olen tässä samassa (73,1 - 73,6 kg) junnannut reilun viikon verran... Mutta yritän olla stressaamatta, jossain vaiheessa sen on alettava taas putoamaan! Käyn siis 2-3 krt viikossa salilla sekä käyn tiivistahtisilla kävelylenkeillä 2-4 tuntia viikossa.
Panostan erityisesti ruoan laatuun ja olen jättänyt herkut sekä tissuttelun pois (kuin myös kaikki vaaleat leivät, kaiken pastan, riisin, jauhot, sokerit). Ihmettelen kyllä, että jo noista hyvistä päätöksistä huolimatta (nämä muutokset tulivat loppuvuodesta kuvioihin, silloin en vaan laskenut kaloreita) paino ei ole tämän enempää pudonnut! Eikä salitreenini ole nyt NIIIIIN tehokasta, että nyt yhtäkkiä lihakset olisivat alkaneet kasvamaan... Toki nestettä varmaan keräävät, mutta täytyy myöntää, että on usko koetuksella...
Ei palele, koska en näännytä itseäni, vaikka rajoitankin kalorit about 1500:aan päivässä. Miinuskalorit + kuntosali tietty ei sovi erityisen hyvin yhteen, mutta ei tunnu mielekkäältä alkaa syömään enempääkään. Yritän vielä jatkaa näin.
Ei ole kukaan huomannut mitään, en edes itse! Mitkään vaatteet eivät ole sen löysempiä eikä mittanauha näytä kuin ehkä max -1 cm, mutta sekin voi mennä mittausvirheen piikkiin.
ÄRH, haluan TULOKSIA!!!!!!! >=(
hirvee tahti!
ei taida ihan normaalipainon sisällä tollasia lukemia saada?
Jos sua ap palelee jatkuvasti, niin saat liian vähän energiaa ravinnostasi. Syö vähän enemmän, kyllä se paino tippuu pienemmälläkin vajeella. Ei ole mitään järkeä kituuttaa sellaisella ruokavaliolla, jota ei pysty pitämään yllä vaikka lopun elämäänsä. Jos kituuttamalla menee, niin ennemmin tai myöhemmin kilot tulevat takaisin, kun se väistämätön repsahdus iskee.
Itse aloitin joulukuun alkupuolella aloitin itse oman "syö vähemmän, liiku enemmän"-projektini. Lähtötilanne 175cm/84,6kg, vyötärön ympärys tasan 100cm. Nyt olen tilanteessa 81,3kg/93cm. Niin ja olen siis mies, joten tuo vyötärönympäryksen pienentäminen on tässä se päällimmäisin tavoite, kun lähtölukemilla oltiin jo riskirajan kohdalla menossa.
Mitään varsinaista suunnitelmaa ei ole, toki tavoitteita ja välitavoitteita. Aloitin käymään salilla ja kiinnittämään rukavalioon huomiota jo loppuvuodesta, mutta koska tämä "huomion kiinnittäminen" ei tuonut tulosta, niin varsinaisen paidonpudotuksen aloitin 7.1., jolloin paino oli 75,5 kg. Nyt paino 73,3 kg, joten vauhti on mitä on, aluksi lähti nopeastikin putoamaan, nyt olen tässä samassa (73,1 - 73,6 kg) junnannut reilun viikon verran... Mutta yritän olla stressaamatta, jossain vaiheessa sen on alettava taas putoamaan! Käyn siis 2-3 krt viikossa salilla sekä käyn tiivistahtisilla kävelylenkeillä 2-4 tuntia viikossa. Panostan erityisesti ruoan laatuun ja olen jättänyt herkut sekä tissuttelun pois (kuin myös kaikki vaaleat leivät, kaiken pastan, riisin, jauhot, sokerit). Ihmettelen kyllä, että jo noista hyvistä päätöksistä huolimatta (nämä muutokset tulivat loppuvuodesta kuvioihin, silloin en vaan laskenut kaloreita) paino ei ole tämän enempää pudonnut! Eikä salitreenini ole nyt NIIIIIN tehokasta, että nyt yhtäkkiä lihakset olisivat alkaneet kasvamaan... Toki nestettä varmaan keräävät, mutta täytyy myöntää, että on usko koetuksella... Ei palele, koska en näännytä itseäni, vaikka rajoitankin kalorit about 1500:aan päivässä. Miinuskalorit + kuntosali tietty ei sovi erityisen hyvin yhteen, mutta ei tunnu mielekkäältä alkaa syömään enempääkään. Yritän vielä jatkaa näin. Ei ole kukaan huomannut mitään, en edes itse! Mitkään vaatteet eivät ole sen löysempiä eikä mittanauha näytä kuin ehkä max -1 cm, mutta sekin voi mennä mittausvirheen piikkiin. ÄRH, haluan TULOKSIA!!!!!!! >=(
ja teen ihan kunnollista salitreeniäkin. Kroppa tottuu kyllä.Pitää vaan tankata proteiinipitoisella ruualla ja sen verran saada hiilareitakin että jaksaa. Kyllä se sieltä löytyy, älä lannistu.
Sitten kun mulla on rasvaprosentti tavoitteessa niin alan syömään vähän enemmän, ja niin että tulee taas protskuja,vaikka pussista ja ehkä otan pari hedelmää kehiin. Tuntuu että olis tiivistynyt vaikka puntari ei sanokaan mitään.
Tsemppiä.
t ap
Aloitin alkupuolella tammikuuta. Tähän mennessä on tippunut 66,5--> 63,4. Tyytyväinen olen. Päätettiin miehen kanssa ruveeta yhdessä laihduttamaan joten tuetaan toisiamme. Käytännössä on syöty pieniä annoksia ja vähäkalorista ruokaa. Kaloreita en ole laskenut mutta kylmä on ollut. Mutta ihan hyvin on jaksanut normaalielämän hoitaa.
Muuten olo on hyvä ja itse huomaan muutoksen ja samoin mies. Vielä 100 g ja normaalipainon puolella mutta tarkoitus olisi jatkaa 59kg:n.
Tsemppiä kaikille laihduttajille.
Jos sua ap palelee jatkuvasti, niin saat liian vähän energiaa ravinnostasi. Syö vähän enemmän, kyllä se paino tippuu pienemmälläkin vajeella. Ei ole mitään järkeä kituuttaa sellaisella ruokavaliolla, jota ei pysty pitämään yllä vaikka lopun elämäänsä. Jos kituuttamalla menee, niin ennemmin tai myöhemmin kilot tulevat takaisin, kun se väistämätön repsahdus iskee. Itse aloitin joulukuun alkupuolella aloitin itse oman "syö vähemmän, liiku enemmän"-projektini. Lähtötilanne 175cm/84,6kg, vyötärön ympärys tasan 100cm. Nyt olen tilanteessa 81,3kg/93cm. Niin ja olen siis mies, joten tuo vyötärönympäryksen pienentäminen on tässä se päällimmäisin tavoite, kun lähtölukemilla oltiin jo riskirajan kohdalla menossa.
Olen tuota monasti kokeillut,tuota maltillisempaa linjaa, mutta eipä ole paino tippunut,siis rasvat ei ole lähteneet. Ja liikuntaa olen kyllä harrastanut aina,runsaasti,nyt enemmän salia kuin ennen. ja toisekseen mun luonteella ei pysty laihduttamaan 100g/viikko vauhtia,en jaksais sellaista.Olen sellainen nopeasti tuloksia- tyyppi - motivaatio pysyy minulla sillätavalla paremmin. Sinulla on ollutkin enemmän "ylipainoa" kuin minulla. Mitä lähempänä ihannepainoaan on sitä vaativampaa on pudotella rasvaprosenttia.
Pudotettuja kiloja voi myös tarkastella prosentteina lähtöpainosta, minulla on laskujeni mukaan tippunut n.4 %. joista varmaan se 2,4% vettä.
ap
Laihdutan kiloklubin ohjeilla ja tavoite on puoli kiloa viikossa laihtumine, syöden 1700 kcal päivässä. Eli hidas laihtuminen ilman nälkää ja tiukkuutta.
Tasaista tahtia on mennytkin, joka viikko itse asiassa tasan tuo -500 g. Eli nyt alkaa olla pari kiloa kasassa kun vuoden vaihteessa aloitin. Vielä ei toki muutosta päälle huomaa kun pudotettavaa on kuitenkin 20 kg. Eikä kukaan ole huomannut edes että laihdutan, koska syön normaalia ruokaa, myös herkkuja.
Alkupaino oli 66kg ja nyt 60kg. Pituutta on 160cm.
Ekat kilot lähti helposti siihen 61kg asti. sitten junnas viikon yhtenä viikkona paino oli noussut 100g, mutta rasvaprosentti oli silti tippunut hienosti ja lihas noussut.
Rasvaprosentti laskenut huomattavasti.
Vatsa hävinnyt.
Sali treeni 2 krt viikossa ja aerobista 3 krt.
Olo on aivan mahtava! Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla mennään. Ja täysrasvaisilla tuotteilla!
Tavoitepaino 56kg joten 4kg vielä pois.
Miehen kanssa yhdessä tässä projektissa.
Vhh ruokavaliosta saa joskus kielteistä kommenttia, mutta kun itse siihen uskoo ja tuntee miten olo on parantunut niin ei paljon nega kommentit haittaa.
nyt lähtenyt 4 kiloa mutta noista 2 oli ainakin jouluna keertynyttä turvotusta! Mulla ainakin tippuu paino epätasasta tahtia eli voi olla esim 2 viikkoa ettei yhtään tipu tai jopa vähän nousee ja sit yhtäkkiä tipahtaa sen 2 kiloa! Imetän vielä joten vähän mietin että onko tämä painonudotustahti ok?! Vielä on kuitenki tullu hyvin maitoa ja vauva tyytyväinen :)
Alkupaino oli 66kg ja nyt 60kg. Pituutta on 160cm. Ekat kilot lähti helposti siihen 61kg asti. sitten junnas viikon yhtenä viikkona paino oli noussut 100g, mutta rasvaprosentti oli silti tippunut hienosti ja lihas noussut. Rasvaprosentti laskenut huomattavasti. Vatsa hävinnyt. Sali treeni 2 krt viikossa ja aerobista 3 krt. Olo on aivan mahtava! Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla mennään. Ja täysrasvaisilla tuotteilla! Tavoitepaino 56kg joten 4kg vielä pois. Miehen kanssa yhdessä tässä projektissa. Vhh ruokavaliosta saa joskus kielteistä kommenttia, mutta kun itse siihen uskoo ja tuntee miten olo on parantunut niin ei paljon nega kommentit haittaa.
en ole varma kun luulen että olen mennyt vähän kasaan. Tavoitteena 57 kiloa.Mutta tosiaan vaa'alla menee miten sattuu muusta huomaa sitten tulokset. Pitäis käydä inbodyssä. Pitääpä ottaa luuri käteen ja soitella sitä aikaa....mulla ei muuten tuo vatsa lähde....siihen jääpi pieni kumpu vaikka kuin laihaksi laihduttaisin. Nuorena tyttönä kun painoin 50 kg niin silloinkaan ei ollut täysin litteä.
ap
vuoden alusta on lähtenyt 4kg ja olen tyytyväinen vauhtiini.. Kesään mennessä jos saisi vielä 15 kg pois niin olisin tavoitteessani. Mä olen tän ennenkin tehnyt joten siinä mielessä ei mitään yllättävää...
Olen myös saanut 4 kg pois ja kesään mennessä aikomuksena olla vielä 15 kiloa keveämpi. Olen päättänyt onnistua, koska olen ennenkin onnistunut. Jatketaan, eikä anneta periksi!
Olen myös saanut 4 kg pois ja kesään mennessä aikomuksena olla vielä 15 kiloa keveämpi. Olen päättänyt onnistua, koska olen ennenkin onnistunut. Jatketaan, eikä anneta periksi!
ja -3,4 tippunut. Olo on ihan ok, kunhan muistaa juoda riittävästi. Paaston jälkeen aloitan toivottavasti normaalilaihiksen.
Paleleminen on kieltämättä kamalinta laihduttaessa. Mä menen välillä saunan lattialle makaamaan, kun oikeasti tuntuu siltä, että luutkin kalisevat kylmyyttä.
Itse toivon etteivät muut huomauutelisi painostani. En todellakaan ole kertonut tästä muille kuin miehelleni enkä kaipaa mitään neuvoja ja kannustusta.