Miten saada lapsi syömään parsakaalia?
Olen 42-vuotias yksinhuoltaja Kempeleestä ja lapseni ei suostu syömään parsakaalia, vaikka se on minun lempiruokani. Auttakaa!
Kommentit (33)
Tartteeko sitä kaikki kaaleja syödä.
Hyvää salaatinkastiketta päälle, lidlin valkosipuli kastike on oikein maukasta. Ostin sitä just kempeleen lidlistä :P
Valmistat parsakaalin väärin, jos siitä tulee pahan makuista.
Sano, että teet Sipilät ja annat asuntonne vieraisille tulijoille.
Meillä taas se on kaikkien lemppari. Sen muistan että ihan vauvana irvistäivät vain Hipp parsakaalisoseesta. Sitten kun alkoi eri rakenteita keitettynä syömään on parsakaali ja kukkakaali olleet herkkua. Syövät ihan pelkästään.
Älä nyt pakota lastasi syömään parsakaalia ja muutakaan, mistä lapsi ei pidä. Älä nyt jumalauta juota kossua, vaikka siitä itse tykkäisit. Jotain järkeä tuon ikäisellä naisella tulisi olla.
Vauva voi muuten tukehtua jos tunget parsakaalia.
Minä en tykkää parsa- enkä kukkakaalista. :-[
Minkä ihmeen takia lapsen pitäisi syödä parsakaalia? Siksi, kun sinä tykkäät, vai? Syökö muuten kasviksia ja hedelmiä?
Nythän vouhotetaan parsakaalin tekevän autuaaksi, vaikka suurin osa siitä tuodaan ulkomailta. Ties mistä autobaanaalta kerätty säkkeihin ja laitettu meille.
Tuli mieleen että joillakin ihmisillä on geneettinen taipumus siihen, että he ovat tavallista herkempiä karvaalle maulle. Siksi esimerkiksi kaalit, kuten parsakaali, kukkakaali tai ruusukaali voivat maistua epämiellyttäviltä.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/06ccb687-d087-41e1-b5b9-dc553…
Vierailija kirjoitti:
Sano että se on terveellistä.
Joo, kun lapsille sanoo että on terveellistä niin kilvan ryntäävät syömään!
Älä pakota, mutta tarjoa usein. Näytä esimerkkiä. Anna lapselle pieni kukinto (ja kastiketta, josta hän tykkää - vaikka ketsuppia jos se on lapsen mieleen) ja sano, että ei tarvitse yhtään enempää ottaa jos ei halua.
Ei mitenkään. Anna mustikoita hänelle.
Kokeile parsakaalisosekeittoa. keitä kaali vähässä vedessä kypsäksi, soseuta, lisää ripaus jauhoja ja suolaa sekä maitoa, että tulee sopivan notkeaa. Keitä ja silppua sekaan pari kananmuna. Saattaa olla, että keitto maistuu lapselle paremmin kuin pelkkä keitetty parsakaali.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile parsakaalisosekeittoa. keitä kaali vähässä vedessä kypsäksi, soseuta, lisää ripaus jauhoja ja suolaa sekä maitoa, että tulee sopivan notkeaa. Keitä ja silppua sekaan pari kananmuna. Saattaa olla, että keitto maistuu lapselle paremmin kuin pelkkä keitetty parsakaali.
No hyi saatana, täytyy olla pahempaa kuin artisokkakeitto ja se on pahaa.
Anna syödä parsakaalit ja kukkakaalit raakana, maistuu paremmin lapsille.925