Ei voi mitään, mutta järkyttävää, että joku jättää 1.v lapsensa viikoksi!
Ja painuu itse etelään lapsen isän kanssa!
Ihan järkyttävää :(
Kommentit (94)
kauhistelijat meinaa siitä, kun meidän sairas lapsi joutuu monta kuukautta olemaan sairaalassa teholla jne ja siellä ei saa olla vanhemmat yötä!
Kyllä varmaan nyt sitten ollaan tosi huonoja vanhempia :(
Oltiin lapsen isän kanssa Italiassa laskettelemassa. Ihan normaali 15-vuotias tuo nyt on. Järkyty, ole hyvä.
Oltiin lapsen isän kanssa Italiassa laskettelemassa. Ihan normaali 15-vuotias tuo nyt on. Järkyty, ole hyvä.
Aina kun kuulen tällaista ja vielä ne samat perustelut, että normaaliksi lapseksi on tullut. Aivan varmasti tuleekin. Sitä ei kukaan ole kiistänyt, mutta mieti miltä siitä 1v silloin aikoinaan _tuntui_ olla erossa äidistä ja isästä? Ihan varmasti todella kamalalta jos yhtään on kiintymyssuhteet olleet kohdallaan.
Vanhempani olivat viikon etelässä kun olin 9kk ikäinen. Mummo hoiti meitä lapsia kotona sen aikaa. Voi mitkä kauheat traumat olenkaan saanut..
Aina kun kuulen tällaista ja vielä ne samat perustelut, että normaaliksi lapseksi on tullut. Aivan varmasti tuleekin. Sitä ei kukaan ole kiistänyt, mutta mieti miltä siitä 1v silloin aikoinaan _tuntui_ olla erossa äidistä ja isästä? Ihan varmasti todella kamalalta jos yhtään on kiintymyssuhteet olleet kohdallaan.
Kerroppa, kun selkeästi tiedät? Vai tiedätkö? Jos lapsella olikin vaikka ihan kivaa, kun isovanhemmat helli ja lelli? Tiedätkö tosiaan miltä siitä 1-vuotiaasta mahtoi _tuntua_ ?
Jaha. Ja mistä ihmeestä sinä voit muka sanoa että 1- vuotias poraa vanhempiensa luo?
Oletko nähnyt niin käyvän? Koska omat lapset tykkää olla mummolassa ja sinne jää mielellään.
Että BYÄÄÄ ihan itsellesi. Taitaa omassa nupissasi olla jotain vikaa kun luulet että lapsi vollaa kokonaisen viikon vanhempian luo.
Millainen VANHEMPI on vapaaehtoisesti erossa pikkuisesta lapsestaan viikon lomamatkan takia?
Vuosikas lapsihan sinänsä ei kauaa osaa kaivata vanhempiaan, he ovat siinä mielessä helposti korvattavissa. Unohtuvat nopeasti.
kauhistelijat meinaa siitä, kun meidän sairas lapsi joutuu monta kuukautta olemaan sairaalassa teholla jne ja siellä ei saa olla vanhemmat yötä!
Sairaus/keskosuus on pakkotilanne, lomareissu on hupia, jonka voi siirtää tai ottaa lapsen mukaan.
On kyseenalaista jättää 1-v lapsi viikoksi mummolaan vaikka olisikin turvallista ja tuttua.
Itse en voisi jättää meidän 1,5-vuotiasta kuin korkeintaan kahdeksi yöksi mummolaan. Nautin kyllä miehen kanssa kahdenkeskisistä ravintolaillallisista ja elokuvissa käynneistä, mutta palaamme yöksi kotiin. Olisi ihanaa päästä miehen kanssa lomalle kahdestaan, mutten millään voisi, ei vaan tuntuisi hyvältä varsinkaan pienemmän lapsen osalta. 3,5v. Varmaan jo nauttisi mummola-lomasta, mutta 1,5v ei!
Vkl-kaupunkilomalla olen käynyt 7kk ikäisen kanssa kahdestaan ja seuraavalle lomareissulle menemme varmaan koko perheen kanssa.
sanoa vielä 15-vuotiaana.. Voi heijastella ongelmina esim parisuhteissa joskus myöhemmällä iällä. Eikä edes välttämättä suoraan niin että pystyisi sanomaan että juuri tuo tai tämä asia johtuu siitä että jäi 1v mummolaan.. Eli vaikka jotain lapselle aiheuttaisikin, voivat vanhemmat olla siitä täysin tietämättömiä, ei vain osata yhdistää.
Eikä tietenkään kaikki mitään näkyviä elämää vaikeuttavia traumoja saa vaan selviävät ihan vahingotta, mutta kun se mahdollisuus on kiistatta olemassa niin miksi ihmeessä kukaan vanhempi haluaa ottaa sitä riskiä oman lapsensa kohdalla. En minä pistä lastani autotiellekään juoksemaan koska olemassa mahdollisuus että käy huonosti. Todennäköisestihän ei käy kuinkaan, mutta en omalla lapsellani sitä kokeile.
Kun vanhemmat lähtivät keihäsmatkalla espanijaan... Ei mulla ole ole, ainakaan tietääkseni kummosia ongelmia ;))
mä olen käsittäny että päiväkodista haetaan yöksi kotiin eikä jätetä viikoksi. Vai tuletteko lomalta aina iltasin kotiin? Vai miksi vertaatte mummoa ja päiväkotia?
Jos se lapsi itkee eroahdistusta, se itkee sitä erotessaan tutusta ja turvallisesta. Päiväkotiin vietynä joka helvetin aamu.
Mummolaan mennessään itkee varmaan sen pienen hetken verran ja sitten onkin jo ihan honkkidoori.
Vähemmän se lapsi kärsii vanhempiensa viikon lomasta kuin päivittäisestä päiväkotiin hylkäämisestä. Ei tonikäisellä ole vielä ajantajua eikä lapsi ymmärrä miksi hänet päiväkotiin dumpataan.
täytyy sanoa että nykypäivän äidit on kyllä oikeesti aika hukassa :D
Minä, minä vanhempia....olette olevinanne maailman napoja ja että lapsi ei yhtä viikkoa tule toimeen ilman teitä ja saavat heti loppuiän trauman:)
Olen itse 51v ja käyn näillä sivuilla juuri näiden "hauskojen" kommenttejen takia...juu ja en ole jättänyt lapsiani ulkomaanmatkan takia viikoksi vaikka aivan hyvin olisin niin voinut tehdäkin, enkä usko yhdenkään lapsen siitä yksin traumaa saavan :/
on tulossa 5 päivän työkeikka ulkomailla samalla viikolla kun lapsi täyttää 1-vuotta (muuten hoitovapaalla).
Kysyin tänään neuvolasta, että voiko lapsen jättää isovanhempien hoitoon noin pitkäksi aikaa. Niin siellä sanottiin, että ilman muuta.
Itseä ahdistaa ja jännittää, mitä jos lapsi ajattelee äidin hylänneen hänet... voi olla, että tulen heti seuraavalla koneella takaisin kotiin.
minäkään jättämään, en edes viikonlopuksi. Vaikka on pakko myöntää, että se loma itselleni tekisi todella hyvää ja tulisi tarpeeseen.
Herää kysymys millainen kiintymyssuhde vanhemmilla ja lapsella ylipäänsä on, jos vanhempia ei edes mietitytä jättää vauvaa viikoksi hoitoon LOMAmatkan takia. Itse en olisi nauttinut siitä hetkeäkään. Enkä ole sairaalloisen ripustautunut lapsiin.
Mitäs kauhistelijat meinaa siitä, kun meidän sairas lapsi joutuu monta kuukautta olemaan sairaalassa teholla jne ja siellä ei saa olla vanhemmat yötä!
Meillä myöskin oli vauva useita viikkoja ilman vanhempia teholla, toki siellä itse kävimme joka päivä useiden tuntien ajan. Siksi juuri en haluaisi lähteä ilman häntä ikinä koskaan mihinkään matkalle, se erossaolo on niin järkyttävää. Teidän lapsi ymmärtää että hän on sairaalassa koska on pakko, ja äiti ja isä tulevat aina kuin mahdollista hänen luokseen. Siinä on oleellinen ero siihen, että lapsi viedään pois jaloista kun itse lähdetään nauttimaan lomasta (miten siitä edes voi nauttia jos oma lapsi on poissa?). Tsemppiä sairaala-aikaan, kukaan ei pidä teitä huonoina vanhempina :).
on tulossa 5 päivän työkeikka ulkomailla samalla viikolla kun lapsi täyttää 1-vuotta (muuten hoitovapaalla).
Kysyin tänään neuvolasta, että voiko lapsen jättää isovanhempien hoitoon noin pitkäksi aikaa. Niin siellä sanottiin, että ilman muuta.
Itseä ahdistaa ja jännittää, mitä jos lapsi ajattelee äidin hylänneen hänet... voi olla, että tulen heti seuraavalla koneella takaisin kotiin.
Tosi ihq että neuvola antoi luvan... siis kenen lapsesta oli kyse? Mikä alemmuuskompleksi teillä on äiteinä muiden aikuisten joukossa ja samaan aikaan jumaluuskompleksi omasta korvaamattomuudesta lapselle vanhempana, jos nyt ei kuolemassakaan olla? Lapsen isä on lapselle aivan yhtä tärkeä kuin äitikin, syntymästä saakka. Eikä ruokintatavalla ole väliä... voi elämä teitä idiootteja taas!
Joillain on myös ihan reissutyö, jolloin lapset jäävät pois matkasta. Ei lapsi tiedä tuossa iässä eroa jonkun lomamatkan tai työn välillä saati, että ymmärtäisi, että vanhemmat ovat viikon poissa. Ei tuon ikäinen osaa laskea päiviä. Lapsi tarvitsee turvallisen aikuisen ja ympäristön, niillä kyllä pärjää. Viikko on yksi kanankakka tässä elämässä, tuskin aiheuttaa lapselle yhtään mitään traumoja ellei hoitaja ole joku vastuuton idiootti.
Tosi ihq että neuvola antoi luvan... siis kenen lapsesta oli kyse? Mikä alemmuuskompleksi teillä on äiteinä muiden aikuisten joukossa ja samaan aikaan jumaluuskompleksi omasta korvaamattomuudesta lapselle vanhempana, jos nyt ei kuolemassakaan olla? Lapsen isä on lapselle aivan yhtä tärkeä kuin äitikin, syntymästä saakka. Eikä ruokintatavalla ole väliä... voi elämä teitä idiootteja taas!
Ainakaan 1-vuotiaalle, jonka isä on pitkät päivät työssä ja äiti kotona.pitkä imetys tekee äidin vielä tärkeämmäksi lapselle.
Meidän kuopuksella oli eroahdistusta juuri tuossa iässä, 11-14 kk ikäisenä. Eroahdistusta äidistä, muttei isästä! Nyt kun kuopis on jo 1,5v, alkaa isäkin olla miltei yhtä tärkeä vanhempi ja eroahdistuskin on jo loppunut.
Kyllä lapset pärjää miltei missä vaan, päiväkodin jokapäiväisessä 9h coktailtilaiksuudessa tai viikon ilman vanhempiaan.....mutta mikään ihannetilanne se ei ole lapsen kannalta.
mä olen käsittäny että päiväkodista haetaan yöksi kotiin eikä jätetä viikoksi. Vai tuletteko lomalta aina iltasin kotiin? Vai miksi vertaatte mummoa ja päiväkotia?