Lapsettomien suhteellisuudentajun puute ärsyttää!
Eilen oli lapsettomia kylässä ja pisti taas rahakommentit niin vihastuttamaan. Vieraillamme on suunnilleen sama palkkataso kuin meillä, mutta ei lapsia, ja silti valittivat rahanpuutetta! Matkoja kun eivät voi kuulemma tehdä niin usein kuin haluaisivat ja Havaijin matka vaan edelleen pysyy haaveena.. ja joululahjoihinkin on varaa laittaa vain ihan vähän ja kummilapsille ei ole varaa tänä vuonna ostaa mitään kunnollista... Meillä on kaksi lasta ja kun kerroin hoitomaksuista, siitä kuinka paljon esim. lasten talvihaalarit saattavat maksaa ym. ym. niin olivat ihan pyörällä päästä että miten teillä on varaa, ja kysyivät että ollaanko saatu koviakin palkakorotuksia. Mun oli pakko lopuksi kysyä että miten teillä muka EI olisi varaa, ja menivät sitten ihan hiljaisiksi. Eipä paljon huvita enää eilisiä vieraita tavata.
Kommentit (22)
Ystäväni valittaa aina, että rahat on loppu, vaikka pakollisia menoja ei ole nimeksikään. Eihän siinä mitään, tuhlatkoon rahat mihin haluaa, mutta turha tulla valittamaan, jos saldo on pakkasen puolella. Monet lapsettomat ystäväni ovat myös käsittämättömän itsekkäitä. Sovitut tapaamiset perutaan viime tipassa sen takia kun vähän väsyttää tms., ja sitten valitetaan kun minä joudun perumaan sen takia, että lapsi on sairaana.
Näitähän tänä päivänä riittää... Molemmat töissä ja silti valitetaan kun rahat loppu.
Syy: elellään yli varojen kaikenmaailman kulutusluottojen yms. kanssa.
Nykyään ei tunneta käsitettä säästää vaan kaikki pitää saada tyyliin mulle-kaikki-heti-. Jonkun hilavitkuttimen tai vaaterievun hinnankin voisi säästää ja ostaa vasta sitten. Tai säästää tilillensä sen verran extraa että kun jotain mieleistä näkee niin sen voi ostaa käteisellä.
Että aika oikeassa olet ap tuosta tuttaviesi ruikutuksesta. Kahdella aikuisella on kuitenkin aika vähän niitä " pakollisia" menoja verrattuna lapsiperheeseen.