Miksi ne hiukset pitää leikata lyhyiksi, kun on joku 40v?
Tekeekö moni siksi, ettei sovi nassuun vai ovatko hiukset niin ohuet, ettei voi ajatellakaan, vai miksi?
Itse olen 44v, enkä voi kuvitellakaan, että leikkaisin jonkun lyhyen tanttatukan itelleni!
Hiukseni ovat ohuet, mutta niitä on todella paljon sanoi kampaaja.
Kommentit (162)
Olen kanssa ihmetellyt uon Ylen meteorologin virhettä tuossa tukan leikkuussa, samoin kuin Maikkarin Miinan, mutta sattuu sitä viisaammillekin. Varmasti kumpikin katuu!
Kampaaja:
jos "vastaanotollesi" tulee 45-55 vuotias nainen jolla on pitkät erittäin ohuet hiukset( siis vähä tukkaa) yritätkö puhua hänet ympäri ja leikkauttamaan tukan lyhyeksi kun hän pyytää vain latvojen tasausta tai väriä tms?
Minulle ei ole kukaan kampaaja koskaan ehdottanut tukan leikkaamista lyhyeksi, vaikka tosi harva onkin ja pitkä hiirenhäntä. Ei myöskään kukaan ole koskaan sanonut että pitäis harmaat värjätä piiloon. Eikä muutenkaan tullut koskaan kommenttia että joku toinen kampaus sopisi paremmin.
Siis onko kellään tapana esitellä muuta kampausta kuin mitä asiakas ehdottaa?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 11:55"]
Olen kanssa ihmetellyt uon Ylen meteorologin virhettä tuossa tukan leikkuussa, samoin kuin Maikkarin Miinan, mutta sattuu sitä viisaammillekin. Varmasti kumpikin katuu!
[/quote]
Katso noita ennen ja jälkeen kuvia. Onko siis oikeasti tuollainen ysäri pitkä tukka parempi kuin trendikkäästi leikattu lyhyt tukka. Pääasia vain, että on pitkä?
se maikkarin meteorologin tukka on ihana, nyt kuun googlasin! en edes tajunnut että oli sama tyyppi. näytti niiiin paljon nuoremmalta ja pirteämmältä.
Metereologi Annella oli rintasyöpä, Siksi hiukset lähti. Hyvä että on taas kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 11:55"]
[/quote]
Katso noita ennen ja jälkeen kuvia. Onko siis oikeasti tuollainen ysäri pitkä tukka parempi kuin trendikkäästi leikattu lyhyt tukka. Pääasia vain, että on pitkä?
[/quote]
Mähän katsoin kuvia, mutta mikä tärkeämpää olen katsellut live-kuvaa ja ihmetellyt todellakin mielessäni. Mutta en ihmettele enää jos kerran on syövän sairastunut, harmittaa varmasti!
Ennen oli miesten mielestä hoteimpia meteorologeja tv:ssä, ei taida enää yltää samaan kastiin.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 11:56"]
Kampaaja:
jos "vastaanotollesi" tulee 45-55 vuotias nainen jolla on pitkät erittäin ohuet hiukset( siis vähä tukkaa) yritätkö puhua hänet ympäri ja leikkauttamaan tukan lyhyeksi kun hän pyytää vain latvojen tasausta tai väriä tms?
Minulle ei ole kukaan kampaaja koskaan ehdottanut tukan leikkaamista lyhyeksi, vaikka tosi harva onkin ja pitkä hiirenhäntä. Ei myöskään kukaan ole koskaan sanonut että pitäis harmaat värjätä piiloon. Eikä muutenkaan tullut koskaan kommenttia että joku toinen kampaus sopisi paremmin.
Siis onko kellään tapana esitellä muuta kampausta kuin mitä asiakas ehdottaa?
[/quote]
Kampaaja vastaa. Jos asiakas tietää tarkkaan, mitä haluaa, en lähde toki ehdottelemaan ihan erilaisia tyylejä. Jos kyseessä on jo tutuksi tullut vakioasiakas, heille saatan kyllä joskus usein ihan muun jutustelun ohessa siinä työtä tehdessäni ehdotella muita vaihtoehtoja, jotka hänelle voisivat minusta sopia hyvin, siis jos vaihtelunhalu iskee.
Mutta paljon on myös niitä, jotka eivät tiedä tarkkaan millaisen tukan he haluavat. Aika moni kysyy kampaajalta, että mikä heille kampaajan mielestä sopisi, ja jotkut antavat jopa vapaat kädet. Näissä tilanteissa sitten toki ehdotan erilaisia juttuja niiden raamien puitteissa jotka asiakas ehkä antaa. Mutta ei, latvojen tasaukseen ja tyviväriin tulevalle en pyytämättä ehdottele mitään erilaisia kampauksia.
Mitä harmaiden peittoon tulee niin olen joskus nyt kun meillä on uusi pesupaikalla laitettava perinteistä väriä kevyempi vaihtoehto harmaiden häivyttämiseen, kysellyt että kiinnostaisiko kokeilla sellaista. Mutta koitan asiakkaan tyylistä vähän päätellä kenelle kannattaa edes ehdottaa. Esim. jos asiakas on sellainen joka käy puolen vuoden välein ja vaikuttaa ettei ulkonäkö välttämättä hänelle ole kovin suuri prioriteetti muutenkaan, niin en ehdottele mitään harmaanpeittoja. Samoin jos on muuten hyvin luomutyylisen oloinen.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 11:44"]
Siis onko teidän mielestä oikeasti nämä hiukset : http://3.bp.blogspot.com/_hnCq5mRuRkQ/TUwvOMv066I/AAAAAAAACLM/oV6gP4pfxjo/s1600/anne.bmp
parempi kuin nämä:
http://www.nettisanomat.com/2012/12/27/PC260012d20121226saaborgstromsiistixm400ccs.JPG
Ei pysty ymmärtämään...
[/quote]
Siis onhan nuo yläkuvan hiukset ihan mielettömästi paremmat. Ja en ole edes niitä, joiden mielestä pitkä on aina hyvä ja lyhyt aina huono. Enkä usko että hänelle edes aina lyhyt olisi huono, mutta tuo alakuvan malli vaan on tätimäinen ja tylsä, vanhentava.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 09:26"]
Niin jokainen tekee sitten itselleen ihan mitä haluaa ja miltä miltä itsestä tuntuu välittämättä siitä mitä mieltä toinen(puoliso) on.
- otan tatuoinnin koska itse haluan,vaikka puolisoni vastustaa niitä koska se on minun oma asiani mitä kehollani teen
-otan poski lävärin koska se ei kuulu muille
- leikkautan keesin ja värjään punaiseksi koska se on mun tukka ja saan näyttää miltä itse haluan.
- leikkaan alakerran poslariksi/pidän majavan koska se on mun alapää ja ei muilla ole siihen mitään sanomista
- pidän just niitä vaatteita mitkä mun mielestä on kauniita vaikka toisten mielestä olisivatkin rumia-mitä se muille kuuluu millaisissa liikun
Miltä tämä oikeasti kuulostaa? Vähän kärjistettynä- mutta pointtini kai tuli selväksi.Toisen huomioonottaminen ei ole mielestäni huono asia ollenkaan. Ei kukaan ole minkään yksittäisen ruumiinosan kanssa naimisissa, kokonaisuus ratkaisee, mutta näillä asoilla voi sen verran radikaalisti muuttaa omaa ulkoista habitusta että MINUN mielestäni pitää voida ottaa toisen mielipide huomioon, ihan parisuhteen tyytyväisyyden ja onnellisuuden vuoksi- molempien.
[/quote]kuulostaa ihan normaalilta. Pitäiskö sun mielestä noiden asioiden herättää huolta?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 23:20"]
No tässä on esimerkkejä nelikymppisistä (ja iäkkäämmistäkin) naisista lyhyissä hiuksissa:
http://is12.snstatic.fi/img/978/1288431752392.jpeg
http://static.iltalehti.fi/julkkisarkisto/merjalarivaara1703hr_ju.jpg
http://www.vaylanpyorre.com/wp-content/uploads/2012/12/KatriHelena.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/archive/b/b9/20120404153213!Salatut_elämät_Helena_Kuula.png
Sopii mielestäni hyvin.
[/quote]
No joo,näille sopii kyllä,mutta ei mitenkään nuorenna.En usko että olisivat yhtään vanhemman näköisiä vaikka olisikin pidemmät hiukset. Mun mielestä se on täysin huuhaata että lyhyt kampaus nuorentaa tai kohottaa kasvoja, näyttäkää ennen ja jälkeen kuvia!
Sen tunnustan,että värit tekee paljon, paljon enemmän kuin pituus ja sitten se että miten kampaa. Hiukset eivät saa olla päänahassa kiinni oli ne sitten pitkät tai lyhyet.
Esim musta on kamala jos on ikää ja vaalea iho, oikeastaan minkä ikäisellä tahansa.
Mä olen samaa mieltä kuin 130. En suostu mummoutumaan ja vaihtamaan vaihdevuosikampaukseen, enkä suostu pukeutumaan "ikäiseni mukaisesti".
Itse 40-vuotiaana ja runsaan n. nelikymppisen ystäväpiirin ympäröimänä ihmettelen että mistä te näitä 40-vuotiaita löydätte joiden naama roikkuu niin paljon ettei enää sen takia kestä pitää pitkiä hiuksia? Kenen naama oikeasti ROIKKUU tässä iässä? Tokihan sitä näytetään vanhemmalta kuin 10 tai 20 vuotta sitten, mutta ei nyt sentään ihan siltä kuin suurin osa näistä ketjuun linkitetyistä ihmisistä, jotka lienevät n. 50-60-vuotiaita... Ei tässä iässä vielä varsinaisia ryppyjä ole, tai harmaita hiuksia.
Täytin vastikään 36 vuotta ja leikkautin suunnilleen tällaiset hiukset
http://actorsinscandinavia.com/wp-content/uploads/2012/04/maria2.jpg
Kaikki, ihan kaikki, sanovat, että näytän nyt korkeintaan kaksvitoselta.
Minulla on todella todella ohut tukka. Ilman järkyttäviä muotovaahto-fööni-tarrarulla -orgioita se valuu pitkin päätä kuin lehmännuolemana ja on likainen on iltapäivästä. Ensimmäisen kerran leikkautin hiukset lyhyeksi 16-vuotiaana. Olen aina välillä kasvattanut tukan pitkäksi ja todennut, että se näyttää kamalalta. Nyt kasvatan kyllä hiuksia taas, mutta rastoja varten :D aika hirveä tämä on jo nyt, vaikka ei yllä kunnolla edes olkapäille. En jaksa nimittäin tosiaankaan pelailla noiden muotoilukemikaalien kanssa tätä nykyä, niin naturel on tukka sitten aina liiskassa...
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 11:44"]
Siis onko teidän mielestä oikeasti nämä hiukset : http://3.bp.blogspot.com/_hnCq5mRuRkQ/TUwvOMv066I/AAAAAAAACLM/oV6gP4pfxjo/s1600/anne.bmp
parempi kuin nämä:
http://www.nettisanomat.com/2012/12/27/PC260012d20121226saaborgstromsiistixm400ccs.JPG
Ei pysty ymmärtämään...
[/quote]Todellakin tyylikkäämmät nuo lyhyet! Ihan "ylipitkät" nuo pitkät hiukset tai ainakin vaatteiden pitäisi olla toisenlaiset. Kokonaisuus on kauniin, aikuisen naisen lyhyillä hiuksilla. Pitkä malli oli sellainen ysäritukka.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 12:11"]
Täytin vastikään 36 vuotta ja leikkautin suunnilleen tällaiset hiukset
http://actorsinscandinavia.com/wp-content/uploads/2012/04/maria2.jpg
Kaikki, ihan kaikki, sanovat, että näytän nyt korkeintaan kaksvitoselta.
[/quote]
Ihan kiva sulle ja tuolle kauniskasvoiselle naiselle linkin takana, mutta minä en näyttäisi korkeintaan kaksvitoselta jos minulla olisi tuollainen tukka, näyttäisin 40-vuotiaalta jolla on tosi vähän tukkaa. Kasvoni eivät siitä hurmaavammiksi tulisi että tukka poistettaisiin.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 14:56"]
Minusta lyhyt tukka näyttää paljon paremmalta kuin ohut pitkä tukka. Mutta palstamammoillahan on upea tukka eivätkä he tajua miten joillakin on ohut tukka.
[/quote]
näin se menee! Monesti kauhistellaan sitäkin, että nainen ei kasvata omiin häihinsä hiuksia, koska kuuluu olla se nutturakampaus. Lyhyet hiukset on upeat, jos ne sopii kasvoihin ja on hyvin leikattu.
minulla on pitkät ja paksut hiukset mutta haluaisin leikata ne ihan lyhyiksi. En vaan uskalla :(
[/quote]
Minullakin oli pitkät ja paksut hiukset - paksut on vieläkin. Kesti viitisen vuotta, että uskalsin leikata omani, vaikka mieli olisi tehnyt. Varmaan pitkän harkinta-aika kuitenkin auttoi siihen, että en ole hetkeäkään katunut. Kasvuvauhti on nytkin sitä luokkaa, että kasvaisivat kyllä kohtuunopeasti takaisin, jos haluaisin. En halua.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 14:56"]
Minusta lyhyt tukka näyttää paljon paremmalta kuin ohut pitkä tukka. Mutta palstamammoillahan on upea tukka eivätkä he tajua miten joillakin on ohut tukka.
[/quote]
näin se menee! Monesti kauhistellaan sitäkin, että nainen ei kasvata omiin häihinsä hiuksia, koska kuuluu olla se nutturakampaus. Lyhyet hiukset on upeat, jos ne sopii kasvoihin ja on hyvin leikattu.
minulla on pitkät ja paksut hiukset mutta haluaisin leikata ne ihan lyhyiksi. En vaan uskalla :(
[/quote]
Minullakin oli pitkät ja paksut hiukset - paksut on vieläkin. Kesti viitisen vuotta, että uskalsin leikata omani, vaikka mieli olisi tehnyt. Varmaan pitkän harkinta-aika kuitenkin auttoi siihen, että en ole hetkeäkään katunut. Kasvuvauhti on nytkin sitä luokkaa, että kasvaisivat kyllä kohtuunopeasti takaisin, jos haluaisin. En halua.
[/quote]kuulostaa ihan normaalilta. Pitäiskö sun mielestä noiden asioiden herättää huolta?
[/quote]Pitäisi. Ei minulle ainakaan tulisi mieleen elää parisuhteessa noin itsekkäästi, olisin aika äkkiä yksin jos tuollainen elämänasenne olisi minulla tässä. Minä rakastan puolisoani ja minulla rakkauteen kuuluu myös kunnioitus ja sitä kautta toisen mielipiteen huomioon ottaminen. En tarkoita nyt sitä että teen niinkuin puoliso haluaa joka asiassa,enkä sitä etteikö minulla olisi oikeus tehdä itselleni mitä haluan, mutta tarkoitan sitä että HALUAN ottaa toisenkin toiveet huomioon. Puolisoni huomioi myös minun toiveeni.
Miksi teistä joistakin tuntuu niin kovin raskaalta näissä asioissa se että huomioi puolison toiveet- onko se teistä vanhanaikaista? Mitä jos oikeasti teidän siippanne sanoisi että et saatana mene värjäämään hiuksia punaisiksi, niin menisittekö kuitenkin ja sanoisitte vaan että revipä siitä? Onko se siis oikea tapa hoitaa asioita? Vai voisiko neuvotella että mikä punaiseen taittuva väri olisi ok?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 18:19"]
[/quote]Pitäisi. Ei minulle ainakaan tulisi mieleen elää parisuhteessa noin itsekkäästi, olisin aika äkkiä yksin jos tuollainen elämänasenne olisi minulla tässä. Minä rakastan puolisoani ja minulla rakkauteen kuuluu myös kunnioitus ja sitä kautta toisen mielipiteen huomioon ottaminen. En tarkoita nyt sitä että teen niinkuin puoliso haluaa joka asiassa,enkä sitä etteikö minulla olisi oikeus tehdä itselleni mitä haluan, mutta tarkoitan sitä että HALUAN ottaa toisenkin toiveet huomioon. Puolisoni huomioi myös minun toiveeni.
Miksi teistä joistakin tuntuu niin kovin raskaalta näissä asioissa se että huomioi puolison toiveet- onko se teistä vanhanaikaista? Mitä jos oikeasti teidän siippanne sanoisi että et saatana mene värjäämään hiuksia punaisiksi, niin menisittekö kuitenkin ja sanoisitte vaan että revipä siitä? Onko se siis oikea tapa hoitaa asioita? Vai voisiko neuvotella että mikä punaiseen taittuva väri olisi ok?
[/quote]
Jos minun siippani sanoisi mistään minua koskevasta asiasta, että "et saatana mene tekemään sitä" hän olisi hyvin pian entinen siippa. Minun siippani myös kunnioittaa minun oikeuttani olla sellainen kuin olen ja ilmentää ulkonäölläni sitä, mitä minä olen. Minä myös kunniotan hänen oikeuttaan samaan.
Aina vain vedetään esiin sitä, että toisen mielipide pitää ottaa parisuhteessa huomioon. Toki näin on silloin, kun puhutaan yhteisistä asioista. Se, millaiset hiukset minulla on ei ole yhteinen asia. Ei liioin se, onko puolisollani viikset/parta vai ei. Ne ovat henkilökohtaisia omaan persoonaan kuuluvia asioita. Jos olen vaikkapa hiusten väristä kahden vaiheilla, voin kysyä puolisoni mielipidettä, mutta jos haluan hiukseni jonkun värisiksi, en jätä niitä värjäämättä siksi, että puolisoni ei siitä väristä pidä. Tosin uskon, että puolisoni rakastaa sitä, kuka ja mikä minä olen, ja tajuaa, että valitsemani hiusväri on osa sitä.
Siis se, mitä minä en tässä ymmärrä ollenkaan on, miksi puolisolla olisi toiveita siitä, millainen hiusmalli minulla pitäisi olla. Minun toiveeni puolisoni suhteen on, että hänellä on sellaiset hiukset joissa hän itse parhaiten viihtyy, ja ainakin toivon, että puolisoni ajattelee minun hiuksistani samoin.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 11:39"]
[/quote] No ei. Pitkä harmaa tukka ei tosiaan sovi kenellekään avonaisena. Ei edes mummoille. Ja nekin kietoivat ne ennen nutturalle.
[/quote]
Kuten sanoin, makuasioita. Mikä vika on nutturassa?