Sanna-Raipe Helminen?
En millään tajua hahmon suosiota, ei ole mielestäni ollenkaan hauska. Voisko joku joka kyseisestä hahmosta tykkää kertoa mikä siinä iskee? En oikeasti vaan ymmärrä miksi Sanna-Raipesta pidetään niin paljon.
Kommentit (78)
ja silloin oli just toi tyyli! Ja nahkareppukin vielä :-) mutta Kauppisen Jarista en tiedä mitään
että on tosi aito 80-luvun nuori, tai ylipäätään epävarmuuttaan töykeydellä peittelevä teini. Sinänsä hyvin näytelty.
Mutta tuo Sanna-Raipe on kyllä Armille tosi "helppo" sketsihahmo. Hänen ei tarvitse olla ollenkaan hauska eikä mitenkään täysillä mukana tilanteissa. Pääsee vähällä, kun mutisee vain jotain. Mitämääny. Tuo toimisi hyvin jossain sketsisarjassa, mutta itsenäisenä sketsihahmona ei ole kyllä mistään kotoisin.
että on tosi aito 80-luvun nuori, tai ylipäätään epävarmuuttaan töykeydellä peittelevä teini. Sinänsä hyvin näytelty.
Mutta tuo Sanna-Raipe on kyllä Armille tosi "helppo" sketsihahmo. Hänen ei tarvitse olla ollenkaan hauska eikä mitenkään täysillä mukana tilanteissa. Pääsee vähällä, kun mutisee vain jotain. Mitämääny. Tuo toimisi hyvin jossain sketsisarjassa, mutta itsenäisenä sketsihahmona ei ole kyllä mistään kotoisin.
Just sellanen pelkistetty komedia on haastavinta. Helpointa on laukoo jotain kaksikielisiä tai olla tosi tyypillinen hahmo, niin ku just joku Johanna tukiainen-imitaatio.
Toi miten se vähin elein saa kaikki nauraa on oikeesti taitavaa
Olin varmaan itse ihan samanlainen 80-luvulla :-)!!! Kaikki ne ne kädet, se epävarma hiipparointi, otsis ja sen heiluttelu, kuteet ja sit tollaset "emmätiiä" "ei kiinnosta".
Huippuhahmo!! Finaalikolmikossa, jos ei jopa voittaja.
hän ei voi itse muistaa tuota. Mitenköhän on hahamonsa rakentanut?
No, vaatteet voi olla vähän erilaiset. Mutta kyä se niin on, että muitten kuin tamperelaisten voi olla vaikea päästä Sanna-Raipen sisimpään :)
Tuskinpa kaikki turkulaiset Samppa Linnaakaan kympillä fanittaa. Tai kaikki mamut ihaile hulluna Karimia.
Mun mielestä sketsihahmot ovat parantuneet toistaiseksi joka kaudella. Ekalla kaudella ne oli sellaisia pellehahmoja, vedetty päälle jotain ryysyä ja nipsuteltu pyykkipoikia, nilkutettiin yhdellä kengällä, mutta nyt ne ovat enemmän ajankohtaisia ja jotain sisältöä omaavia.
Mutta komiikka on vaikea laji. Se vaatii vähän katsojaltakin.
ja pitää sitä humoristisena? Jos he antavat sinun pitää oman mielipiteesi? Käykö?
ei iske minuun. Siinä ei ole mitään hauskaa. Ja meilläpäin ei tuollaisia nuoria ollut, vilkaisin luokkakuvaakin, mutta ei, ei löytynyt tuttua.
mun mielestä, 70-luvulla syntyneen, Sanna on sellainen kiusattu tyyppi.
Se mumisee luokan edessä, ja esittää välinpitämätöntä, ja mukamas kovaa.
Ja koko luokka nauraa sille urpolle, ja se sanoo vaan, emmätiä, ihan sama, kun opettaja kysyy, mitä se aikoo laulukokeessa laulaa.
Ne suositut, joilla oli kavereita, ei olleet tuollaisia. Varsin surullinen hahmo.
Tosi hupaisaa.
mun mielestä, 70-luvulla syntyneen, Sanna on sellainen kiusattu tyyppi. Se mumisee luokan edessä, ja esittää välinpitämätöntä, ja mukamas kovaa. Ja koko luokka nauraa sille urpolle, ja se sanoo vaan, emmätiä, ihan sama, kun opettaja kysyy, mitä se aikoo laulukokeessa laulaa. Ne suositut, joilla oli kavereita, ei olleet tuollaisia. Varsin surullinen hahmo. Tosi hupaisaa.
Mua naurattaa koska se on ihan niinku mun yks kaveri joskus 8. luokalla. Se epävarmuus ja käsien asento, vaatteet, se äksyily. Tulee niiiiiiiin teiniajat mieleen. Sitte vielä Tampereen murre, tulee mieleen opiskeluajat tampesterissa.
eiköhän se kauppisen jari ole joku hänen ihailemansa kolli, kaveripiirin kovin jätkä tms.
Se Kauppisem' Jari on vaan joku sen kaveri. Teinitytön kaveri.
Voit olla vakuuttunut, että hahmo ei esitä koulukiusattua.
Mistä sä tiedät, vaikka useat alitajuisesti nauravat hahmossa juuri sille osalle, joka muistuttaa sitä koulukiusattua urpoa, jolla ei ollut yhtään kaveria.
Mistä sä tiedät, vaikka useat alitajuisesti nauravat hahmossa juuri sille osalle, joka muistuttaa sitä koulukiusattua urpoa, jolla ei ollut yhtään kaveria.
koulukiusattiin, jos sattui olemaan samanlainen vuonna 2000. Mut mä yhdistän tuon omaan aikaansa, jolloin kaikki oli tuollaisia, ja nauran lähinnä itselleni, koska olen ollut yhtä urpon oloinen. Eikä mua kiusattu.
Ihan varmasti sarjaan ei ole käsikirjoitettu naureskelun kohteeksi kiusattu nuorta. Jos joku sen sellaisena näkee ja sille siksi nauraa, hän on sairas.
minulle ei ainakaan tullut mikään koulukiusattu mieleen. Se sulkeutuneisuus on juuri sitä teinien aikuisten seurassa näytettävää sulkeutuneisuutta. Puhutaan kauppisen jarista ja nahkarepusta siihen tyyliin, että ne ovat hänelle tärkeitä asioita, mutta aikuiset eivät niitä vain voi tajuta. Siis hänestä tulee vaikutelma, että hänen oikea ja tärkeämpi elämä on jossain ihan muualla, kuin siinä sketsihahmokilpailuhetkessä.
Ihan varmasti sarjaan ei ole käsikirjoitettu naureskelun kohteeksi kiusattu nuorta. Jos joku sen sellaisena näkee ja sille siksi nauraa, hän on sairas.
on joka kaudella kirjoitettu naurettavaksi vammaisia, ja muuten "erilaisia" ihmisiä, joiden ulkonäölle ja outoudelle siinä nauretaan.
Ihanko ok on myös vitsailla toiselle (lihavalle), että sussa ja pullossa on se ero, että pullolla on kaula?
Uskonpa että Putous saa lapset nauramaan kaikille niille sairaille ja mt-ongelmaisille, joita vastaan tulee.
Tuskinpa kaikki turkulaiset Samppa Linnaakaan kympillä fanittaa. Tai kaikki mamut ihaile hulluna Karimia.
Mun mielestä sketsihahmot ovat parantuneet toistaiseksi joka kaudella. Ekalla kaudella ne oli sellaisia pellehahmoja, vedetty päälle jotain ryysyä ja nipsuteltu pyykkipoikia, nilkutettiin yhdellä kengällä, mutta nyt ne ovat enemmän ajankohtaisia ja jotain sisältöä omaavia.
Mutta komiikka on vaikea laji. Se vaatii vähän katsojaltakin.ja pitää sitä humoristisena? Jos he antavat sinun pitää oman mielipiteesi? Käykö?
ei iske minuun. Siinä ei ole mitään hauskaa. Ja meilläpäin ei tuollaisia nuoria ollut, vilkaisin luokkakuvaakin, mutta ei, ei löytynyt tuttua.
Että ekalla kaudella koko sketsihahmokisa oli pelkkä vitsi ja ideana oli oikeastaan tehdä mahdollisimman huono hahmo. Katsojat kuitenkin ottivat kisan tosissaan ja koska siitä tuli niin suosittu, muuttui kisan luonne seuraavilla kausilla.