Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työmatka on lyhyt, alle 7 km se kannattaa kulkea polkupyörällä

Vierailija
26.11.2012 |

Samalla tulee päivän liikunta suoritetutksi.

Säästyy rahaa ja ehkä aikaakin. Viittaan toiseen ketjuun jossa joku tamperelainen nero kertoo työmatkansa olevan 5 km ja aikaa matkaan kuluu busseja vaihdellen 1-2 tuntia, autolla matka olisi 15 min.

Pyörällä tuon ajaisi alle puoleen tuntiin.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1732397/typaikka_tun…

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy pukeutua duuniin jakku- tai housupukuihin eikä niissä vaatteissa huvita lähteä pyörällä sotkemaan milloin minnekin keliin. Menisi turhan hankalaksi jos täytyisi vaihtaa vaatteet töissä.

Vierailija
2/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ajassa polkee kevyesti 10km, minäkin aikoinaan poljin vaikken ole mikään huippukuntoinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaan säät sallii eikä matkalla ole hirveän korkeita mäkiä tai vaarallisia risteyksiä tai osuuksia jossa joutuu ajamaan autojen seassa.

Vierailija
4/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ajassa polkee kevyesti 10km, minäkin aikoinaan poljin vaikken ole mikään huippukuntoinen

Keskustan läpi ajaessa voi helposti mennä ainakin 25 min ellei enemmän, jos pitää joka risteyksessä pysähtyä punaisiin valoihin. Mäkin ajoin maalla kyllä 10 km puoleen tuntiin.

Vierailija
5/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pystyy vaihtamaa sosiaalitiloissa työvaatteet päälleen

ap

Vierailija
6/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on alle 10km työmatka niin pyörällä.Itse ajan kymppikilsan työmatkat ympäri vuoden pyörällä,paitsi silloin kun on kova myrsky tai yli 20pakkasta.

Vierailija
7/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljen työmatkat (16 km) kesät pyörällä ja talvet bussilla.

Talvella jalkaudun liukkaiden kelien takia, vaikka pyörässäni on nastarenkaat.

Johonkin lähikauppaan uskallan pyöräillä jos kulkuväylät eivät ole kauhean liukkaat, mutta töihin en uskalla.

Monena aamuna on nytkin ollut kodin lähellä tiet avain sulat ja lämpötila selvästi plussan puolella.

Työpaikan lähistöllä on kuitenkin ollut ihan mahdottomat pääkallokelit ja tositalvipyöräilijätkin ajelleet nurmikon puolella.

Mukavahan tuo olisi talvellakin pyörällä ajella. Se on nopeampaakin kuin bussilla kulkeminen, mutta odottelen nyt kuitenkin kunnon talvikelejä.

Vierailija
8/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustan läpi ajaessa voi helposti mennä ainakin 25 min ellei enemmän, jos pitää joka risteyksessä pysähtyä punaisiin valoihin. Mäkin ajoin maalla kyllä 10 km puoleen tuntiin.

Minulla menee työmatkaan pyörällä tunti.

Kaupungissa menee puoli tuntia 5 km matkaan, ja kaupungin ulkopuolella menee puoli tuntia 11 km matkaan :)

Vierailija
9/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilosta Tapiolaan, mutta reitti oli todella mahtava :)

Vierailija
10/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei haittaa vaikka olisi pitempikin matka.

Vierailija
11/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on itseasiassa tullu kokeiltuakin, semmoinen 9km ajoin pyörällä töihin ja voin sanoo, että vaikka sitä hitaastikin ajaa niin hiessä on vaatteet, meikit levinny(varsinkin huonommalla kelillä) ja hiukset klimppiset. Ei oo kiva olla sitten töissä semmosena, kun tietää näyttävänsä linnunpelättimeltä. Julkisilla kuljen nykyään tai henkilöautolla.

Vierailija
12/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljen 7km työmatkan enduropyörällä, siis moottoripyörällä. Jos menisin polkupyörällä, täytyisi ostaa joku extreme-maastopyörä, ja silti olisi varsinkin talvella haastavaa.

Eli riippuu siis reitistä. Kaupungissa asfaltilla polkupyöräily on ihan kivaa, mutta kun työmatka kulkee polkua pitkin metsässä, on asia eri.

Vierailija
13/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa, että vaikka mulla tosi lyhyt työmatka (2,5 km) niin harvoin pääsen pyöräilemään koska mun pitää kuljetella ja hakea lapsia eri suunnista. Minusta pyöräily on kyllä ihanaa, eikä mulla ole mitään suihku- tai hiusongelmia se suhteen, paitsi vesisateella toki.

Vierailija
14/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöräilyn helppous riippuu reitinn lisäksi myös työn pukeutumiskoodista sekä sosiaalitiloista. Jos pitää töissä olla puvussa eikä sosiaalitiloja ole, niin pyöräily on vähän hankalaa.

Vierailija
15/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljen tietenkin autolla.

Ei haittaa tuuli, ei pakkanen.

Omassa rauhassa musiikkia kuunnellen. Kotiin mennessä voin käydä kaupassa.

Vierailija
16/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun lähipiirissäni hyvin moni mies polkee pyörällä töihin ja naisista vain muutama.

Eikä ole kyse vaatteiden vaihdosta, koska tiedän kyseisten miesten käyttävän pukua töissä. Eli joutuvat myös vaihtamaan vaatteet.

Itselläni on matkaa noin 16 km, ja kesäisin aina toisinaan poljenkin töihin. Aikaa menee yhtä paljon kuin menisi julkisilla.

Vierailija
17/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kivaa kun on hyvät kelit eikä sada. Kun 10 km matkan poljin kaatosateessa ja vaikka tuulipuku oli päällä niin perillä olin ihan likomärkänä alusvaatteitani myöten.

Vierailija
18/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilyn jälkeen on koko päivän virkeämpi.

Tämä 40 km on vähän liikaa... Vai pitäiskö ensi kesänä repäistä.

Vierailija
19/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppärille on omia juoksureppuja ja puku on töissä. Eli ihan sellaisissa ammateissa olevia miehiä, jotka pitää pukua päällä töissä.

Naiset harvemmin viitsivät töihin juosta.

Minä pyöräilen työmatkat ja työmatka on 22 km suuntaansa. Ja kyllä, töissä pitää olla siisti ja jakkupuku päällä.

Ainakin minun lähipiirissäni hyvin moni mies polkee pyörällä töihin ja naisista vain muutama.

Eikä ole kyse vaatteiden vaihdosta, koska tiedän kyseisten miesten käyttävän pukua töissä. Eli joutuvat myös vaihtamaan vaatteet.

Itselläni on matkaa noin 16 km, ja kesäisin aina toisinaan poljenkin töihin. Aikaa menee yhtä paljon kuin menisi julkisilla.

Vierailija
20/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo pyöräily on hirmuisen hankalaa ja pitkäveteistä. 9 km.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi