Miksi tällä palstalla vihataan opettajia ja lähihoitajia niin paljon?
Kommentit (111)
Nyt joku. Miksi opettajilla pitää olla niin pitkä loma? Siis minkä takia?
Minun käsitykseni on, että pitkä loma on lapsille (lapset tarvitsevat loma-ajan palautuakseen kouluajan ponnisteluista) ja että opettajien tavallaan täytyy olla lomalla, kun lapset eivät ole koulussa. Olen myös siinä uskossa, että loma-ajan palkkoihin on kaksi vaihtoehtoa, joista toistaiseksi noudatetaan näistä ensimmäistä:
1) Opettajat saavat lomilta palkkaa, jolloin heille ei makseta suuren suurta (vaikkakin riittävää) palkkaa muina aikoina.
2) Opettajat eivät saa lomilta palkkaa, mutta muina aikoina heidän palkkansa on huomattavasti suurempi kuin vaihtoehdossa 1).
Oikaiskaa, jos olen väärässä.
Tämä ope menee kesätöihin, jotta saa paskaa palkkaansa kompensoitua! Joten kesälomaa on vain säälliset 5 vkoa, happy?
lasten pitkät lomat olivatkin perusteltuja.
Mutta nykyisin lapset ovat heitteillä, koska vanhemmilla ei ole yhtä paljon lomaa. Sitten vanhempia vaaditaan ottamaan palkatonta tai palkkaamaan hoitaja. Ei niillä kaupankassoilla ja siivoojilla ole sellaiseen varaa.
Tuskin lapsetkaan nauttivat pitkistä lomista, jos joutuvat olemaan yksin.
Eli jos loma on lapsia varten, niin eikö olisi aika päivittää asia nykyaikaan?
Opettajat ansaitsevat pitkän loman, koska he opettavat teidän törkeästi käyttäytyviä lapsianne.
ravintolan työntekijät ansaitsevat pitkän loman, koska ovat kuunnelleet törkeästi käyttäyviä asiakkaita.
mutta opettajia tunnen muutaman sata. Opettajat ovat suuria valittajia. Samaan aikaan pitäisi saada ylilyhyt työviikko mutta täysi palkka ja lisää liksaa "ylimääräisistä töistä" kuten vanhempainvarteista tai kevätjuhlien järjestämisestä.
Opettajat valittavat että heillä on paljon muitakin töitä tehtävänä kun tuntien pitäminen mutta heti kun niitä pitäisi alkaa tehdä alkaa samalla huomionhakuinen kitinä.
Lisäksi todella monella opettjalla on tosi kapea käsitys siitä mikä on "oikein" eikä mitään muita versioita tunneta kun heidän omansa. Jokaisen lapsen pitäisi tietyssä ikävaiheessa osata tehdä samat asia ja jos ei osaa herää "huoli" lapsen KOTIOLOISTA. Ikinä ongelmat eivät ole siellä koulussa ja vaikka ne olisivatkin ne ilmentävät vain ja ainoastaan lapsen kotioloja.
En arvosta opettajia ollenkaan. Opettajiksi hakeutuvat kaikentietävät besserwisserit jotka haluavat julistaa maailmalle omaa totuuttaan.
Tällainen opettajaviha kyllä heijastuu selvästi meidän arkeemme. Eniten se tietenkin haittaa lasten oppimista ja kasvamista. Olen 15 työvuoteni aikana huomannut, että kaunaisien perheiden lapsien on vaikea sopeutua koulun arkeen ja oppia.
Ymmärrän toki sen, että meitä opettajia inhotaan. Sitä on hankala tajuta, miksi osa vanhemmista tahtoo heitellä kepukoita omien pilttiensä rattaisiin. Koulu- ja opettajavastaisuus ei vaikuta mitään opettajien palkkoihin tai lomiin. Se vaikuttaa vain ja ainoastaan siihen oman lapsen elämiseen.
Se on totta, että tämän työn voi tehdä löysin rantein, ilman stressiä ja paniikkia. Itse olen erittäin laiska opettaja enkä jaksa enää näin keski-ikäisenä tarjoilla mitään erityispalveluja kenellekään, kun paskaa tulee niskaan joka tapauksessa teiltä, äippäliinit. Kun teen oman työni löysähkösti, ne teidän rutinanne eivät niin vaivaa ja jaksan ottaa koko homman huumorilla. Nuorena ja ahkerana kaikki vittuilu ja valitus tuntuivat tosi pahalta.
On muuten taivahan tosi, että tähän ammattiin voi hakeutua jokainen, jota pitkät lomat ja lyhyet työpäivät kiinnostavat. Welcome! Jossain iltapulussa taisi olla, että tässä ammatissa töitä on tarjolla tulevaisuudessakin.
Laiska ope
Olen aina luullut, että opettajien loma on pitkä lasten takia
Nyt joku. Miksi opettajilla pitää olla niin pitkä loma? Siis minkä takia?
Minun käsitykseni on, että pitkä loma on lapsille (lapset tarvitsevat loma-ajan palautuakseen kouluajan ponnisteluista) ja että opettajien tavallaan täytyy olla lomalla, kun lapset eivät ole koulussa. Olen myös siinä uskossa, että loma-ajan palkkoihin on kaksi vaihtoehtoa, joista toistaiseksi noudatetaan näistä ensimmäistä: 1) Opettajat saavat lomilta palkkaa, jolloin heille ei makseta suuren suurta (vaikkakin riittävää) palkkaa muina aikoina. 2) Opettajat eivät saa lomilta palkkaa, mutta muina aikoina heidän palkkansa on huomattavasti suurempi kuin vaihtoehdossa 1). Oikaiskaa, jos olen väärässä.
Opettajien lomilla ei ole mitään tekemistä lasten hyvinvoinnin kanssa. Lue vaikkapa tätä ketjua, niin huomaat sen kyllä. Opettajilla kun on niin rankka työ, että koko kesäkuu pitää lomailla, että sitten heinäkuussa loma voi kunnolla alkaa, siitä on kyse.
Varmaan agraariyhteiskunnassa lasten pitkät lomat olivatkin perusteltuja. Mutta nykyisin lapset ovat heitteillä, koska vanhemmilla ei ole yhtä paljon lomaa. Sitten vanhempia vaaditaan ottamaan palkatonta tai palkkaamaan hoitaja. Ei niillä kaupankassoilla ja siivoojilla ole sellaiseen varaa. Tuskin lapsetkaan nauttivat pitkistä lomista, jos joutuvat olemaan yksin. Eli jos loma on lapsia varten, niin eikö olisi aika päivittää asia nykyaikaan?
Totta puhut!
Tää kevätlukukausi on muuten tosi kiva. Kohta on talviloma, sitten voi odotella pääsiäisvapaita, vappua, helatorstaita ja helluntaita. Itse asiassa parin viikon päästä elämä on pelkkää vapaata pudottelua kohti kesää ja LOMAA.
Hajotkaa, mammat!
Ope
haukkujat ovat itse elämässään jääneet vaille hoivaa ja huolenpitoa. Tuo pettymys ja katkeruus heijastetaan kaikkiin nk. äitihahmoihin.
Opettajatko? Ja tämän seurauksena lapset joutuvat pitämään yhtä paljon koulusta lomaa. Ja muiden, esim työnantajan (kunta) ei auta kuin alistua tähän?
Vai menisiko se kuitenkin päinvastoin?
Hei. Miksi te teette lapsia, kun teillä ei selvästikään ole aikaa tai mahdollisuuksia hoitaa heitä? Ei se nyt, jumaLAUTA, voi olla opettajien vika, jos teidän Jessika-Janterinne ei sovi omaan hektiseen aikatauluunne.
Elämä on täynnä valintoja. Ihan voitte ne piuhanne katkaista, jos lapsen kesänvietto ottaa noin lujille. Onko porukka ihan tosissaan odottamassa, että YHTEISKUNTA järkkää teidän lapsillenne päivähoitopaikan, että voitte käydä töissä?
Koulu ei ole päivähoitopaikka eikä opettaja ole teidän lastenne hoitaja. Menkää nyt, vittu, jonnekin logiikan kurssille ennen tätä perseilyn aloittamista.
Ope
Tää kevätlukukausi on muuten tosi kiva. Kohta on talviloma, sitten voi odotella pääsiäisvapaita, vappua, helatorstaita ja helluntaita. Itse asiassa parin viikon päästä elämä on pelkkää vapaata pudottelua kohti kesää ja LOMAA. Hajotkaa, mammat! Ope
Kyse ei ole lasten hyvinvoinnista, vaan opettajien pitkistä vapaista, jolloin lapset sitten ovat yksinänsä "lomalla". Näin se on.
molemmat tosi tärkeitä aloja, kuten kaikki muutkin työt.
Ihminen itse määrittelee, kuinka vakavasti kukin suhtautuu itse työhönsä ja minkälaista kuvaa välittää ammatistaan muille. Hirvee sepustus, mutta sellaista tarkoitan.
Hei. Miksi te teette lapsia, kun teillä ei selvästikään ole aikaa tai mahdollisuuksia hoitaa heitä? Ei se nyt, jumaLAUTA, voi olla opettajien vika, jos teidän Jessika-Janterinne ei sovi omaan hektiseen aikatauluunne. Elämä on täynnä valintoja. Ihan voitte ne piuhanne katkaista, jos lapsen kesänvietto ottaa noin lujille. Onko porukka ihan tosissaan odottamassa, että YHTEISKUNTA järkkää teidän lapsillenne päivähoitopaikan, että voitte käydä töissä? Koulu ei ole päivähoitopaikka eikä opettaja ole teidän lastenne hoitaja. Menkää nyt, vittu, jonnekin logiikan kurssille ennen tätä perseilyn aloittamista. Ope
Sä olet oikea helmi!
Kyse ei ole lasten hyvinvoinnista, vaan opettajien pitkistä vapaista, jolloin lapset sitten ovat yksinänsä "lomalla". Näin se on.
Opettajako sen sinun lapsesi on tänne maailmaan laitellut? Hänenkö vikansa on se, että sinun lapsesi on yksinänsä "lomalla"?
Hei. Miksi te teette lapsia, kun teillä ei selvästikään ole aikaa tai mahdollisuuksia hoitaa heitä? Ei se nyt, jumaLAUTA, voi olla opettajien vika, jos teidän Jessika-Janterinne ei sovi omaan hektiseen aikatauluunne. Elämä on täynnä valintoja. Ihan voitte ne piuhanne katkaista, jos lapsen kesänvietto ottaa noin lujille. Onko porukka ihan tosissaan odottamassa, että YHTEISKUNTA järkkää teidän lapsillenne päivähoitopaikan, että voitte käydä töissä? Koulu ei ole päivähoitopaikka eikä opettaja ole teidän lastenne hoitaja. Menkää nyt, vittu, jonnekin logiikan kurssille ennen tätä perseilyn aloittamista. Ope
Sä olet oikea helmi!
Sama palkka ja samat lomat tippuvat minulle, olin helmi tai en. Olen päättänyt ruveta vittumaiseksi, koska te akat olette minulle vittumaisia. Ole hyvä. Niin metsä vastaa jne.
Ope
pitäisi olla saman pituiset kuin vanhempien? Jotain 4 - 6 vk vuodessa?
Vai tarkoitatko että opettajien olisi mielestäsi kaitsettava lapsiasi loma-aikoina kun sinä olet töissä?
Miksi tällä palstalla vihataan opettajia ja lähihoitajia niin paljon?
En vihaa. Opettajien pitkät lomat vaan ihmetyttävät. Miksi ihmeessä sitä lomaa pitää olla niin paljon? Miksi? Ei meillä muillakaan ole. Ja ihan samahan se olisi, jos itsellä ei olisi koululaista, mutta kun ne opettajien lomat vaikuttaa meidän kaikkien muiden elämään niin kovasti paljon. Kun niille pienille koululaisille pitää sitten kuitenkin järjestää jotain aktiviteettiä, kun vanhemmilla on vaan ne normaalit 5 viikkoa vuodessa lomaa. Monella koululaisella on 5 viikkoa lomaa ja sitten 8 viikkoa "lomaa" eli yksinoloa tai jotain ihme leirejä.
Hei. Miksi te teette lapsia, kun teillä ei selvästikään ole aikaa tai mahdollisuuksia hoitaa heitä? Ei se nyt, jumaLAUTA, voi olla opettajien vika, jos teidän Jessika-Janterinne ei sovi omaan hektiseen aikatauluunne.
Elämä on täynnä valintoja. Ihan voitte ne piuhanne katkaista, jos lapsen kesänvietto ottaa noin lujille. Onko porukka ihan tosissaan odottamassa, että YHTEISKUNTA järkkää teidän lapsillenne päivähoitopaikan, että voitte käydä töissä?
Koulu ei ole päivähoitopaikka eikä opettaja ole teidän lastenne hoitaja. Menkää nyt, vittu, jonnekin logiikan kurssille ennen tätä perseilyn aloittamista.
Ope
kun joku yrittää viedä lomat