Miksi tällä palstalla vihataan opettajia ja lähihoitajia niin paljon?
Kommentit (111)
Ei ärsyttäisi opettajien pitkät lomat, ellei minulla olisi pieniä koululaisia. Koska opettajilla on piiitkät lomat tarkoittaa se sitä, että minun 7-vuotiaalla on myös 13 viikkoa lomaa vuodessa. Se on se ongelma, ei mikään muu.
ja opettajathan ovat ihan itse päättäneet lomiensa pituudesta... Voithan sinä kouluttautua seuraavat 7 vuotta alalle ja saat sitten pitää yhtä pitkät lomat ihan samaan aikaan kuin pilttisi.
Tarjoilija on ravintolan keulakuva. Hänen pitäisi tietää, miten jokainen ruokalaji valmistetaan, tuntea viinit ja osata käyttäytyä paitsi diplomaattisesti myös myydä hyvin. Olen tavannut hyviä ja huuonoja tarjoilijoita ja tiedän, että on hyviä ja huonoja opettajia.
-äikänmaikka
Koko opiskeluajan (5,5v.) tarjoilin iltaisin ja viikonloppuisin. Huh, mitä hommaa. Mutta ei siinä aivoja kovin paljoa tarvita. Kaljaa ja pihvejä pystyy kantamaan heikkolahjaisemmatkin. Nyt opettajana pääsen päivittäin haastamaan älyllisesti itseni ja oppilaani. Opettajan työ on maailman paras työ minulle. Rakastan tätä hommaa. Ihanat työajat, ihanat oppilaat, ihanat lomat. Tarjoilijan hommiin en vaihtaisi millään. Saatte olla kateellisia avoimesti. Minäkin olisin, ellen olisi jaksanut opiskella opeksi.
Luetko vain osan opettajien viesteistä? Uskotko, että ne kaikki idioottimaiset viestit ovat oikeiden opettajien kirjoittamia? Tunnistaahan ne jo lapsikin jonkun kahjon opevihaajan kirjoittamiksi.
Kuinka monelta opettajalta olet kysynyt heidän käsityksiään?Muilla on täysin epärealistinen kuva opettajan arjesta. Kuvitellaan, että siellä vain istuskellaan luokan edessä pari tuntia päivässä ja odotellaan pitkiä lomia nauttien järisyttävästä palkasta, ja kun joku Nico uskaltaa häiritä aivan viattomalla asialla laiskottelun makuun päässyttä opettajaa, opettaja ottaa yhteyttä kotiin/antaa jälki-istuntoa/ottaa silmätikuksi/yllyttää muut kiusaamaan Nicoa/jne. jne. Lähihoitajia varmaan halveksitaan sen takia, että ajatellaan vain kaikkein vähä-älyisimpien valitsevan tuollaisen ammatin, jonka oppii vaikka kehitysvammaisen älykkyysosamäärällä.
Voivottelevat kun ei ole yhteisiä kahvi- ja ruokatunteja yms. Itse olen toimistotöissä ja jokainen käy vuorollaan hotkaisemassa jotain. Kahvitunteja ei ehdi pitämään. Ennen olin töissä ravintolassa ja siellä seisottiin 10 putkeen kuunnellen humalaisten huutoa. Jos kävi tuuri, niin saattoi päästä vessaan. Opettajien kannattaisi käydä tekemässä muutamia vuoroja esim. sairaalassa ja ravintolassa niin saisivat vähän perspektiiviä rankkaan työhön. Nythän opejen mielestä kenellekään muulla ei ole rankkaa kuin heillä. Kaikki muut vaan pitävät kahvitunteja ja lähtevät etuajassa töistä. Vastuuta ei luonnollisesti ole mistään.
ja täälläkin on tullut varmaan kymmenten ellei satojen opejen käsitykset selväksi.
Sitähän minäkin.
Ei ärsyttäisi opettajien pitkät lomat, ellei minulla olisi pieniä koululaisia. Koska opettajilla on piiitkät lomat tarkoittaa se sitä, että minun 7-vuotiaalla on myös 13 viikkoa lomaa vuodessa. Se on se ongelma, ei mikään muu.
ja opettajathan ovat ihan itse päättäneet lomiensa pituudesta... Voithan sinä kouluttautua seuraavat 7 vuotta alalle ja saat sitten pitää yhtä pitkät lomat ihan samaan aikaan kuin pilttisi.
kestää 7 vuotta, niin huh huh. Ei siinä kovin järjenjättiläiseksi voi sanoa.
En näköjään osaa enää edes kirjoittaa. Olen pulassa.
-äikänmaikka
.
ja opettajathan ovat ihan itse päättäneet lomiensa pituudesta... .
miksi lähihoitajia halveksitaan. Onko sekin työ liian leppoisaa palkkaan nähden?
Et siis usko, millaista jonkun työ on, kun hän kertoo siitä. Miksi et? Onko sinulla paljon muitakin harhoja? Jos lääkäri kertoo, että hänellä oli sinä päivänä 15 potilasta ja kirjoitustöitä, sinä väität, että vitut oli, niitä oli kaksi etkä mitään kirjoittanut?
Luetko vain osan opettajien viesteistä? Uskotko, että ne kaikki idioottimaiset viestit ovat oikeiden opettajien kirjoittamia? Tunnistaahan ne jo lapsikin jonkun kahjon opevihaajan kirjoittamiksi.
Kuinka monelta opettajalta olet kysynyt heidän käsityksiään?Muilla on täysin epärealistinen kuva opettajan arjesta. Kuvitellaan, että siellä vain istuskellaan luokan edessä pari tuntia päivässä ja odotellaan pitkiä lomia nauttien järisyttävästä palkasta, ja kun joku Nico uskaltaa häiritä aivan viattomalla asialla laiskottelun makuun päässyttä opettajaa, opettaja ottaa yhteyttä kotiin/antaa jälki-istuntoa/ottaa silmätikuksi/yllyttää muut kiusaamaan Nicoa/jne. jne. Lähihoitajia varmaan halveksitaan sen takia, että ajatellaan vain kaikkein vähä-älyisimpien valitsevan tuollaisen ammatin, jonka oppii vaikka kehitysvammaisen älykkyysosamäärällä.
Voivottelevat kun ei ole yhteisiä kahvi- ja ruokatunteja yms. Itse olen toimistotöissä ja jokainen käy vuorollaan hotkaisemassa jotain. Kahvitunteja ei ehdi pitämään. Ennen olin töissä ravintolassa ja siellä seisottiin 10 putkeen kuunnellen humalaisten huutoa. Jos kävi tuuri, niin saattoi päästä vessaan. Opettajien kannattaisi käydä tekemässä muutamia vuoroja esim. sairaalassa ja ravintolassa niin saisivat vähän perspektiiviä rankkaan työhön. Nythän opejen mielestä kenellekään muulla ei ole rankkaa kuin heillä. Kaikki muut vaan pitävät kahvitunteja ja lähtevät etuajassa töistä. Vastuuta ei luonnollisesti ole mistään.
ja täälläkin on tullut varmaan kymmenten ellei satojen opejen käsitykset selväksi.
Sitähän minäkin.
että tälle aloitukselle tuli liekki muutamassa minuutissa. Ja vain opettajista on keskusteltu, joten seuraavalla kerralla tuon lähäriosuuden voi jättää kokonaan pois.
JA opettajilla on täysin epärealistinen kuva muiden töistä
Voivottelevat kun ei ole yhteisiä kahvi- ja ruokatunteja yms.
Itse olen toimistotöissä ja jokainen käy vuorollaan hotkaisemassa jotain. Kahvitunteja ei ehdi pitämään. Ennen olin töissä ravintolassa ja siellä seisottiin 10 putkeen kuunnellen humalaisten huutoa. Jos kävi tuuri, niin saattoi päästä vessaan.
Opettajien kannattaisi käydä tekemässä muutamia vuoroja esim. sairaalassa ja ravintolassa niin saisivat vähän perspektiiviä rankkaan työhön. Nythän opejen mielestä kenellekään muulla ei ole rankkaa kuin heillä. Kaikki muut vaan pitävät kahvitunteja ja lähtevät etuajassa töistä. Vastuuta ei luonnollisesti ole mistään.
Opettajat päinvastoin suhtautuvat kaikkeen koulutukseen ja työntekoon kunnioittavasti. Opettajat eivät kuvittele, että muissa töissä olisi vain lepoa. Kyllä opettajilla on kuitenkin oikeus puolustautua niitä halventavia syytöksiä vastaan, joita muiden ammattikuntien edustajat syytävät opettajia päin.
Huoltajilta vain tuntuu unohtuvan, että kun te pidätte huolta tavallisimmin 1-5 lapsen asioista, opettaja pitää huolta 20-450 lapsen asioista. Siinä sitä on vastuuta ja työtä kerrakseen. Ei opettajan työ ole pelkästään sitä, että luetaan oppikirjasta kappale ja tehdään siihen liittyvät tehtävät. Opettajan työhön kuuluu opetuksen lisäksi myös kasvatus, ohjaaminen vastuulliseksi yhteiskunnan vastuunkantajaksi, terveydenhuolto ja lastensuojelu. Ja sehän se vasta pelottavaa onkin huoltajien silmissä. Hyökkäys on paras puolustus.
Lähihoitajilla taas on töitä, ei ole työttömyyttä
:(
miksi lähihoitajia halveksitaan. Onko sekin työ liian leppoisaa palkkaan nähden?
Tosin tuo yksi vihavohkaaja taitaa olla jokin mentaalitapaus.
-ap
vihaa opettajia, emmekä lähihoitajia. Opettajilla vaan liikaa lomaa --> lapsilla liikaa lomaa --> ongelma.
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Opettajia vihataan, koska ei kestetä huonoa palautetta tai ylipäänsä mitään kritiikkiä siitä omasta mussukasta tai ei ymmärretä, että isossa puljussa ei voida ottaa jokaisen Möttösen perheen omia tapoja ja haluja huomioon. Jos joku jotain vihjaiseekin siihen suuntaan,että lapsen/perheen koulusysteemeissä olisi jotin hiottavaa, ollaan saman tien laittamassa tälle hullun, laiskan, nipottajan ja epäpätevän leimaa otsaan. Uskoisin, että ne, jotka eniten haukkuvat täälläkin mm. opettajia, ovat niitä, joiden olisi joskus hyvä päästä kärpäseksi kattoon seuraamaan mitä se oma pikku suloisuus siellä koulussa häärää.
Sinusta siis on idioottimaista kuvata omaa työpäiväänsä? Et siis usko, millaista jonkun työ on, kun hän kertoo siitä. Miksi et? Onko sinulla paljon muitakin harhoja? Jos lääkäri kertoo, että hänellä oli sinä päivänä 15 potilasta ja kirjoitustöitä, sinä väität, että vitut oli, niitä oli kaksi etkä mitään kirjoittanut?
Sitähän minäkin.
jotka haluavat mustamaalata oikeita opettajia!
Nimittäin kun sanoin, että palstalla on kymmenittäin opeja kertomassa työnsä vaativuudesta. Nyt ne sitten taas ovatkin oikeita opeja?
Ainakin pitävät niistä kynsin hampain kiinni
.
ja opettajathan ovat ihan itse päättäneet lomiensa pituudesta... .
Luovu sinä ylityökorvauksista, pekkasista, sunnuntailisistä, etätyömahdollisuudesta jne.
vihaa opettajia, emmekä lähihoitajia. Opettajilla vaan liikaa lomaa --> lapsilla liikaa lomaa --> ongelma.