Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro Thyroxinin päivittäinen annoskokosi?

Vierailija
27.01.2013 |

Olen lisännyt puolesta tabletista 3/4 osaan itse ja voin paremmin, uskaltaisinko vielä lisätä tätä pohdin.

Millä annoskoolla paino tippuu?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten 25 mg:n, vaan ne on mikroja.

Vierailija
2/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoiset annostukset :DD Aikamoisia määriä thyroxinia joillakin, johan tollasiin määriin heikompi kuolis.

Mutta joo, ne pienet tabletit on 25 mikrogrammaa, isommat 0,1 milligrammaa eli 100 mikrogrammaa. Ja ne ei ole mitään lasten ja aikuisten kokoja, vaan annostus on yksilöllinen eikä riipu siitä onko aikuinen vai lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi tabletti paitsi ke ja la puolikas. Joskus aloin nappailla enemmän, kun oli niin väsy olo. Mut sit meni liikatoiminnan puolelle. Oli tosi tukalaa kun sydän tykytti, ahdisti ym... Että ei niitä hirveesti kannata lisäillä niitä annostuksia...

Vierailija
4/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma kilpirauhanen tallessa, paino 99 kg. On aika turha vertailla arvoja jos ei kerrota onko kilpirauhanen tallessa, osittain poistettu tai poistettu. Myös paino on oleellinen tieto.

Vierailija
5/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi tabletti paitsi ke ja la puolikas. Joskus aloin nappailla enemmän, kun oli niin väsy olo. Mut sit meni liikatoiminnan puolelle. Oli tosi tukalaa kun sydän tykytti, ahdisti ym... Että ei niitä hirveesti kannata lisäillä niitä annostuksia...

kun omasta mielestäni annostus oli liian pieni, eli oireita oli vielä. Arvot olivat kuitenkin kunnossa. Lisäsin annostusta itse, oireet katosivat ja arvot ovat edelleenkin ok. Lääkärin mukaan kun annostus oli ok siinä vaiheessa kun arvot asettuivat viitearvojen sisään. Ei sitä kiinnostanut, oliko vielä oireita.

Vierailija
6/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankin muuttumaan kevään aikana kun kilpirauhanen leikataan pois kokonaan.

Laihdutuslääke se ei ole.

Vierailija
7/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 2 tablettia 6 kertaa viikossa ja kerran 2,5. Silti TSH on välillä liian korkea (pitäisi olla mittaamattomissa).

Kilpirauhanen poistettu syövän takia kokonaan

Ja menee Thyroxin 0.1mg 2tbl ja 1 1/2 tbl vuoropäivin. Mulla ei siis omaa toimintaa ole ollenkaan

Ei annosta pidä nostaa painonpudotuksen toivossa. Pienikin annoksen nosto voi johtaa liikatoiminnan oireisiin. Säännölliset verikoeseurannat täytyisi olla, erityisesti annoksen muuttuessa.

Vierailija
8/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 1,5 tablettia, sitä isompaa tablettia siis. Mulla ei kyllä koskaan ole ollut painon kanssa ongelmia.

Vierailija
9/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päiväannos 75 mikrogrammaa. Muista ettei Thyroxin ole ylipainolääke. Eri ihmiset tarvitsevat eri määrän hormonia riippuen vajaatoiminnan asteesta. Sopiva määrä etsitään vähitellen lääkärin kanssa.

Vierailija
10/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syÖn 50mikrogrammaa eli 2tablettia. Just on nostettu enkä vielä ainakaan ole huomannut painossa muutoksia, tosin en edes ole käynyt vaa'alla...

Vierailija
11/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 aikuisten tabletti päivässä aina, silti verikokeissa arvot välillä vajaalla, välillä ylitoiminnalla. kuulemma kilprauhaseni sykäyksittäin tuottaa hormonia vielä itse. nestettä on kehossa paljon ja paino ei putoa.

Vierailija
12/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksilöllistä. Riippuu oireistasi ja arvoistasi mikä on sinulle hyvä annoskoko. Ylläpitoannos on myös eri asia kuin annos, jolla hoitotasapainoa etsitään. Tyroksiini ei ole laihdutuslääke. Voit alkaa pudottamaan painoa kun hoitosi on tasapainossa, muuten se on vaikeaa.

Vierailija
13/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 1,5 tablettia, sitä isompaa tablettia siis. Mulla ei kyllä koskaan ole ollut painon kanssa ongelmia.

on siis niitä 0,1 mg tabuja.

Vierailija
14/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 aikuisten tabletti päivässä aina, silti verikokeissa arvot välillä vajaalla, välillä ylitoiminnalla. kuulemma kilprauhaseni sykäyksittäin tuottaa hormonia vielä itse. nestettä on kehossa paljon ja paino ei putoa.

ole mitään aikuisten (tai lasten?) tabletteja.

Vierailija
15/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan ehkä kahteen, mutta ei vielä.

Mun kohdalla paino ei ole se ongelma

Vierailija
16/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
17/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menee Thyroxin 0.1mg 2tbl ja 1 1/2 tbl vuoropäivin. Mulla ei siis omaa toimintaa ole ollenkaan

Ei annosta pidä nostaa painonpudotuksen toivossa. Pienikin annoksen nosto voi johtaa liikatoiminnan oireisiin. Säännölliset verikoeseurannat täytyisi olla, erityisesti annoksen muuttuessa.

Vierailija
18/48 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2013 klo 12:30"]

ole mitään aikuisten (tai lasten?) tabletteja.

Me tiedämme, että Suomessa ei ole kuin kahta lääkekokoa.

Siksi on yksinkertaista puhua näin "kilpparikielellä" lasten ja aikuisten koosta.

Silloin ei tarvitse puhua microgrammoista, eikä milligrammoista ja täten ei kenenkään tarvitse takertua siihen, onko microja vai millejä!

Minun päivittäinen Thyrox-annos on tällä hetkellä 1 iso tabletti + 1/4 pienestä.

Vierailija
19/48 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,2mg x5 ja 0,1mg x2. Annosta juuri vähän laskettiin. Paino ei tahdo tippua.

Vierailija
20/48 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0.1 mg kuutena päivänä viikossa