Kerro Thyroxinin päivittäinen annoskokosi?
Olen lisännyt puolesta tabletista 3/4 osaan itse ja voin paremmin, uskaltaisinko vielä lisätä tätä pohdin.
Millä annoskoolla paino tippuu?
Kommentit (48)
Hämmentää tämä itselääkitys kilpirauhassairauden yhteydessä. FB: ryhmissä vasta löytyykin näitä itse opiskelleita lääkitsijöitä.
0,1mg viitenä päivänä 1,5 tablettia ja kahtena päivänä yksi.
200 juuri pudotettiin siihen 250:stä
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:31"]1.75 mikrogr.
[/quote]
175mikogr korjaan.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:28"]Hämmentää tämä itselääkitys kilpirauhassairauden yhteydessä. FB: ryhmissä vasta löytyykin näitä itse opiskelleita lääkitsijöitä.
[/quote] kilpparivaivat on vähän samantyylinen juttu kuin 1 tyypin diabetes. Pitkään sairastaneet oppivat tuntemaan olostaan lääkitystarpeen.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2013 klo 12:23"]
Olen lisännyt puolesta tabletista 3/4 osaan itse ja voin paremmin, uskaltaisinko vielä lisätä tätä pohdin.
[/quote]
Ei kannata nostaa liikaa. Itse nostin, koska paino ei laskenut millään. Lääkäri raivostui, kun lepopulssini oli 135. Sen jälkeen lähti koko Thyroxin pois. En kuulemma tarvitse ollenkaan. Täytyy nekin hakea yksityiseltä.
Thyroxin-päiväannos on aina henkilökohtainen, kuten edelläkin on todettu. Vahvuutta on kahdenlaista. LÄÄKÄRI määrää annoksen, sitä on vaarallista itse mennä muuttelemaan, kun joltain "tuntuu". Annoksen muutos perustuu aina verikokeeseen. Samoin verikokeella tarkistetaan aina jokaisen annosmuutoksen toimivuus. Sisäerityksensä saa kyllä täysin sekaisin, jos tätä hormonilääkettä alkaa itse annostelemaan.
Itse syön 0,1:tä tabletin päivässä; se lienee normaali annos 75-kiloiselle, jolla ei ole ollenkaan tuotantoa, siis kilpirauhanen poistettu.
0,125 mg päivässä, ei kilpirauhasta ollenkaan, paino yli 100 😩
No ei ihme, ettei mulla tapahdu mitään kun syön 50 mikrogrammaa päivässä! Taidanpa alkaa nostelemaan annosta...
50 mikrogrammaa päivässä . Kuukauden käyttänyt ja labrakokeet ensviikolla
1,5 tablettia (100 mikrog) päivässä. Ei kilpirauhasta. Painan 57kg.
Vierailija kirjoitti:
Tuleekin tenkkapoo, kun tabletit loppuvat, etkä saa apteekista lääkkeitä, kun olet käyttänyt yli määrätyn annoksen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee 2 tablettia 6 kertaa viikossa ja kerran 2,5. Silti TSH on välillä liian korkea (pitäisi olla mittaamattomissa).
Kilpirauhanen poistettu syövän takia kokonaan
Ja menee Thyroxin 0.1mg 2tbl ja 1 1/2 tbl vuoropäivin. Mulla ei siis omaa toimintaa ole ollenkaanEi annosta pidä nostaa painonpudotuksen toivossa. Pienikin annoksen nosto voi johtaa liikatoiminnan oireisiin. Säännölliset verikoeseurannat täytyisi olla, erityisesti annoksen muuttuessa.
Nykyään ei kilpirauhassyövän kanssa olla enää niin tarkkoja siitä, että TSh on mittaamattomissa .
Onhan. :) 4 lasten tablettia vastaa yhtä aikuisten tablettia (100 mikrog). Itse syön yhden aikuisten ja 1 lasten (25 mikrog) päivässä. Yleensä hoito aloitetaan lasten pillereillä ja nostetaan pikkuhiljaa aikuisten tasoon.
Vierailija kirjoitti:
0,2mg x5 ja 0,1mg x2. Annosta juuri vähän laskettiin. Paino ei tahdo tippua.
Annostusta tästäkin vähän laskettu, nyt menee 3x0,2mg ja 4x0,1 mg.
25v sairaanhoitajan ura takana ja tältä palstalta kuulen ensimmäisen kerran elämässäni termin "lasten tabletti ja aikuisten tabletti" Thyroxinista puhuttaessa...
No joo, annos on aina yksilöllinen ja sen vaikutus tarkistetaan aina verikokein. Ei pidä mennä omineen säätämään.
Minulla kilpirauhaskudos poistettu + tuhottu radiojodihoidolla syövän takia kokonaan ja annostukseni on Thyroxin 0.1mg, vuoropäivin 2 ja 1.5 tablettia.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2013 klo 12:41"]
Ja menee Thyroxin 0.1mg 2tbl ja 1 1/2 tbl vuoropäivin. Mulla ei siis omaa toimintaa ole ollenkaan
Ei annosta pidä nostaa painonpudotuksen toivossa. Pienikin annoksen nosto voi johtaa liikatoiminnan oireisiin. Säännölliset verikoeseurannat täytyisi olla, erityisesti annoksen muuttuessa.
[/quote] Minulla myös poistettu ja joka päivä 175 mikrog ja en myöskään kehoita käyttämään laihdutuskeinona. Ihan typerä idea mielestäni.