Kerro Thyroxinin päivittäinen annoskokosi?
Olen lisännyt puolesta tabletista 3/4 osaan itse ja voin paremmin, uskaltaisinko vielä lisätä tätä pohdin.
Millä annoskoolla paino tippuu?
Kommentit (48)
Tehty kilpirauhasen totaalipoisto struuman takia löydettiin sattuma löydöksenä 4 mm karsinoma pesäke kaikki saatiin pois 10.12.2015 aloitusannos oli 100 mikrog joka påivä nyt nostettu 125 mikrog päivässä oireita yhä lääkitykestä huolimatta kontrolli veri koe vasta 10.3.2017 mutta meinaan mennä endoklogin vastaanotolle
Ka mie oon ottanut pari viikkoa 300 mg. Eikä vieläkään tunnu missään. Mikähän ois vikana. Veriarvot on kuitenkin mukamas lähellä tai yli arvojen.
800 µg viikossa. Painoon ei tyroksiinitasoilla ole ollut vaikutusta liikatoiminnan lihaskatoa lukuunottamatta, vaikka korkeimmillaan T4 on ollut 60 ja alimmillaan 8. Vyötärö ja rasvaprosentti ovat säilyneet samoina.
Vierailija kirjoitti:
25v sairaanhoitajan ura takana ja tältä palstalta kuulen ensimmäisen kerran elämässäni termin "lasten tabletti ja aikuisten tabletti" Thyroxinista puhuttaessa...
No joo, annos on aina yksilöllinen ja sen vaikutus tarkistetaan aina verikokein. Ei pidä mennä omineen säätämään.
Minulla kilpirauhaskudos poistettu + tuhottu radiojodihoidolla syövän takia kokonaan ja annostukseni on Thyroxin 0.1mg, vuoropäivin 2 ja 1.5 tablettia.
0,1 mg? Otan 250 grammaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25v sairaanhoitajan ura takana ja tältä palstalta kuulen ensimmäisen kerran elämässäni termin "lasten tabletti ja aikuisten tabletti" Thyroxinista puhuttaessa...
No joo, annos on aina yksilöllinen ja sen vaikutus tarkistetaan aina verikokein. Ei pidä mennä omineen säätämään.
Minulla kilpirauhaskudos poistettu + tuhottu radiojodihoidolla syövän takia kokonaan ja annostukseni on Thyroxin 0.1mg, vuoropäivin 2 ja 1.5 tablettia.
0,1 mg? Otan 250 grammaa päivässä.
Siis 250 mg päivässä.
Puolitoista aikuisten tablettia päivässä, eipä juuri ole kilpparin omaa tuotantoa jäljellä.. Painoa tulee, ja muita oireita on edelleen paljon vaikka arvot ihan ok.